Blaasjeseczeem, ik word gillend gek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Re: Blaasjeseczeem, ik word gillend gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 16:10

Hier dit jaar ook een hele heftige aanval gehad, zeer bekend met eczeem, niet met blaasjeseczeem. Vermoedelijke oorzaak, tijdens een coronabesmetting op het werk met latex handschoenen meoten werken omdat er leveringsproblemen waren, terwijl ik allergisch ben voor latex, gecombineerd met stress. Echter uitte het bij mij enkel met jeuk op de handen, maar volle blaasjeseczeem op de voeten. Weken later kwam daar een schimmel bij, maar hier lag de volgorde dus andersom dan meestal (bij ontstaan al uitgeprobeerd door 1 voet hormoonzalf en 1 voet schimmelcreme te doen). Ik prikte de blaasjes overigens wel lek, dat was de snelste manier om de boel te kalmeren en de enige manier dat ik het volhield. Nu lijkt het op mijn handen heel licht te zitten, dus weer gaan smeren en dat heeft gelukkig effect.
Ga denk ik morgen eens de tip proberen die ik hier eerder las van lauw water en een washandje met havermout erin, klinkt interessant!

Tegen de acute jeuk gebruikte ik mentholzalf van de kruidvat, dan kon ik even de acute stress kwijt. Dat werkte erg goed!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 16:21

bigone schreef:
Ja, dat was nogal erg heftig. Ze is er al jaren niet meer maar dat zijn dingen die je nooit vergeet. Toen kreeg je echt alleen hormoonzalf en die gebruikte ze zo min mogelijk. Daarvan word je huid ook steeds slechter. Behalve wanneer ze iets speciaals had begon ze daar een week van te voren mee te smeren zodat ze op de meeste foto's van familiefeesten zonder pleisters en verband staat.

Wat vreselijk om zo je leven door te moeten.. zo sneu.. :n

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 20:39

Monchou schreef:
Hoe ben je daar achter gekomen Majolen? Heb je een allergietest gedaan?

Het één voor één wegnemen van producten. En alles opschrijven.

Heb wel een allergie test gehad, daaruit kwam dat ik overgevoelig was voor zuren... Toen was de link wel iets sneller gelegd.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 21:14

Hier gelukkig nu geen last meer. Maar ik heb snel last van warmte en dan uitslag op mijn voeten.

Huisarts heeft heel lang idd hormoon zalf met miconazolcreme gegeven. Op een gegeven moment werd het alleen maar erger. Bleek ik allergisch te zijn voor miconazolcreme (is tegen schimmel).
Later van een vervangende Huisarts een betere hormoon zalf gekregen en was toen heel snel weg. Nu werkt gelukkig goed zorgen dat ik slippers draag (alleen de teva) en blijft weg.

Tip voor eventueel met schimmel ik heb het tijdens borstvoeding spruw gehad. En wat goed werkte was canasten en dan weleda billenzalf er op. Heelde ook de wondjes die er zaten.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 21:21

bigone schreef:
Ik herken dit van mijn moeder, altijd de handen in vette zalf met pleisters en veel jeuk en pijn. Is bij haar nooit gevonden wat het was en van de huisarts moest ze de handen droog houden en zalf smeren.
Nu zou ze naar een allergoloog gaan maar veertig jaar geleden was het vaak pappen en nathouden. De reactie van jeuk en pijn lijkt toch veel op de symptomen van voetschimmel en het kan de moeite waard zijn om eens één hand met canesten te behandelen en de ander met hormoon zalf.

Voetschimmel kan inderdaad blaasjeseczeem aan de handen uitlokken. Hormoonzalf hielp bij mij, maar vooral het bestrijden van de diepe voetschimmel, bij mij was de voetschimmel hardnekkig door een combinatie van abnormaal heet weer, plus een wond in mijn voorvoet door een glasscherf, waardoor de schimmel diep door kon dringen, uiteindelijk kreeg ik zelfs een kuur met tabletten tegen schimmel. Toen die schimmel was opgelost, was de blaasjeseczeem aan de handen ook 100% over.