Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Hannanas schreef:Plus groente en fruit zijn belangrijk voedsel voor je darmbacteriën.
Slechte gisten eten bijv graag suiker, parasieten hebben ook voorkeuren.
Belangrijke gezonde bacteriën eten vaak van plantenvezels. Dit veel eten, goed kauwen (anders is het moeilijk afbreken voor ze) geeft een optimaal milieu om je darmbacteriën te verbeteren/vermeerderen. Belangrijk om je darmwand en slijmlaag goed te houden of te verbeteren. (L-glutamine is daardoor evt een goede aanvulling op pds klachten)
Een beter Darm milieu dat geeft weer een betere opname van stoffen als bijv vitaminen en mineralen en een beter immuunsysteem.
Alles begint bij de buik!
Nogmaals, ik zou wel een multi adviseren.
Bij een gezond lijf zonder problemen gewoon een multi die niet hoger gaat dan 100% adh per vitamine of mineraal. Even zoeken, maar ze zijn er wel. Daarnaast in de winter zeker 1000IU vit D.
F_Orumster schreef:germie schreef:Mensen die vitamine B slikken krijgen altijd zo'n stinkpies.
Dat was mij ook al opgevallen(bij mezelf dan)
En visolie capsules proef je soms een paar uur later nog.
geerke schreef:[ [url=m/cDsR5L.jpg]Afbeelding[/url] ]
is dit leesbaar?ja dus....vraag me niet naar de bron,ik heb het van FB afgeplukt van de pagina ''gezondheidsrevolutie''
F_Orumster schreef:germie schreef:Mensen die vitamine B slikken krijgen altijd zo'n stinkpies.
Dat was mij ook al opgevallen(bij mezelf dan)
En visolie capsules proef je soms een paar uur later nog.
Citaat:Jeetje, nu snap ik het eindelijk.![]()
En ik mij maar afvragen of er iets mis was dat het zo stonk.![]()
Heb het uiteindelijk gewijd aan te weinig water drinken, maar dat klopte uiteindelijk ook niet meer.
germie schreef:Citaat:Jeetje, nu snap ik het eindelijk.![]()
En ik mij maar afvragen of er iets mis was dat het zo stonk.![]()
Heb het uiteindelijk gewijd aan te weinig water drinken, maar dat klopte uiteindelijk ook niet meer.
Nee, het komt van de vitamine B(complex). Echt waar. Als je op een openbaar toilet na iemand naar de wc moet en het stinkt zo, dan weet je dat de voorganger dus vitamine B slikt
[***] schreef:Hannanas schreef:Plus groente en fruit zijn belangrijk voedsel voor je darmbacteriën.
Slechte gisten eten bijv graag suiker, parasieten hebben ook voorkeuren.
Belangrijke gezonde bacteriën eten vaak van plantenvezels. Dit veel eten, goed kauwen (anders is het moeilijk afbreken voor ze) geeft een optimaal milieu om je darmbacteriën te verbeteren/vermeerderen. Belangrijk om je darmwand en slijmlaag goed te houden of te verbeteren. (L-glutamine is daardoor evt een goede aanvulling op pds klachten)
Een beter Darm milieu dat geeft weer een betere opname van stoffen als bijv vitaminen en mineralen en een beter immuunsysteem.
Alles begint bij de buik!
Nogmaals, ik zou wel een multi adviseren.
Bij een gezond lijf zonder problemen gewoon een multi die niet hoger gaat dan 100% adh per vitamine of mineraal. Even zoeken, maar ze zijn er wel. Daarnaast in de winter zeker 1000IU vit D.
Ben het helemaal met je eens wat je zegt over voeding, maar wat nu als je (zoals ik) gegarandeerd moet overgeven een paar uur nadat je een multivitamine hebt ingenomen?
Suliko schreef:Wat betreft groentes, als je vitamines uit groentes wilt halen moet je het stomen in plaats van koken.
Door het koken raakt het alle belangrijke stofjes kwijt.
tamary schreef:Suliko schreef:Wat betreft groentes, als je vitamines uit groentes wilt halen moet je het stomen in plaats van koken.
Door het koken raakt het alle belangrijke stofjes kwijt.
Verdwijnen in het water. Je kan dus dat water gebruiken voor je soep of simpeler veel soep/stoofschotels maken waarbij het kookvocht dus wel gegeten wordt.