heel veel sterkte alvast.. operatie is mij erg meegevallen, zo ook de pijn erna. Ik moest helaas een nachtje blijven door mijn voorgeschiedenis. Heb erna nog 4 dagen rustig aangedaan en was toen alweer de oude.
Shirley
Geplaatst: 21-01-16 01:36
Hopelijk kun je een beetje slapen
We zijn er morgen allemaal nog even om je moed in te spreken
Succes! Mijn galblaas is al jaren geleden verwijderd. Wat een opluchting. Zo'n galsteenkoliek, wat een verschrikkelijke pijn. Ik had diclofenac zetpillen, maar dat hielp nooit. Gelukkig was het bij mij met een paar uur weer voorbij en dan blijf je gesloopt en moe achter.
Tegenwoordig weet ik dat het een paar uur duurt (ja, ook zonder galblaas heb je een (kleinere) kans op galstenen), duik ik in bad met een warme straal wiebelend over mijn buik en dan duik ik in mijn schulp voor een paar uur. Maar dat is zeldzaam. 1 keer in de paar jaar of zo. Pfieuw.
Bedankt allemaal, ben nu al in ziekenhuis ivm ik met ov ben gegaan. Jullie hebben vast gelijk dat het mee gaat vallen,mmaar icm mijn fobie voor zieke mensen en misselijkheid is het niet zo fijn
Zometeen naar boven, nu nog even mensen kijken haha
rocymax
Geplaatst: 21-01-16 12:54
Sterkte voor straks!
Eloya
Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-16 21:05
Operatie geslaagd, heb alleen veel pijn en misselijk ondanks medicatie Ga nu weer slapen, door duizeligheid kan ik amper schrijven of lezen
Heb denk ik 2 uurtjes geslapen, sindsde operatie. heb zoveel pijn ondanks morfine, paracetamol en nsaid. Wel nogsteeds erg misselijk waar ik steeds wat voor krijg
Hoesten is hels helaas 1 houding is met weinig pijn maar verzuurt ook op gegeve moment
Onrustigen buurvrouwen met veel klachten waar ik het zo mee te doen heb. Eentje is buitenlandse en probeert te communiceren maar ik snap haar niet.
Gelukkig is de operatie goed gegaan! En ik hoop dat je ondanks alles nu wel ligt te slapen - in tegenstelling tot ikzelf .,
Klote dat alles zo'n pijn doet nog... En ik herken het probleem van de houding. 1 houding doet dan het minste pijn, maar na een kwartier tot halfuur word zelfs die houding vervelend en wil je gewoon even wisselen... Maar dat doet dan weer zeer en aargh, zo lig je dus lekker lang wakker. Niets aan dus. Hopelijk word dat een heel stuk beter!
Hoelang moet je blijven daar? En heb je een adres waar ik een kaartje heen kan sturen Krijg je er eindelijk 1 terug van me!
Heel veel sterkte meid. Hopelijk snel van de pijn af. Ik prop anders wel een oxycodon (morphine) in de envelop . Daar slaap je wel anderhalve dag mee haha. Grapje natuurlijk. Maar je mag niet iets wat sterkers? Iets als diclofenac bijvoorbeeld.
Eloya
Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-16 06:38
Heb 1,5 uur geslapen en nu weer wakker Het is wel kijkoperatie maar ik reageer erg heftig op de wondjes. Ik slaap max 1,5-2 uur waarna ik weer wakker wordt van pijn of misselijkheid
Ja is echt sneu shirley, ze wordt net als mij steeds vaker en enige wat ze kan vragen is: gaat goed? Over zichzelf alleen gebaren
Dat liggen precies zoals je zegt eline. Adres zal ik ff pb doen hopelijk wel vandaag naar huis en anders morgen even
Ik heb al nsaid paracetamol en morfine. Mag wel meer morfine maar ben al zo misselijk. Dus dat heb ik liever niet.
Nu weer bellen of ik iets mag tegen de misselijkheid/pijn. Ben ook nog zo vreselijk duizelig zodra ik nirt plat lig. Lopen is nog niet gelukt. Zolang ik plat lig gaat het goed, elke andere houding voelt als de draaimolen op de Kermis :/
Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst: 22-01-16 08:17
Wat vervelend dat je zoveel pijn hebt zeg.
Wat voor morfine krijg je? Blauw pilletje waarvan je er 6 op een dag mag, Oxycodon? Of een spuit in je bovenbeen?
Heb je direct na OK dipidolor gehad (doen ze in je infuus)? Meestal doen ze dat na kijkoperatie niet (standaard), maar als je veel pijn hebt wel.
Oxycodon heb ik zelf weinig pijnstilling van (pas vanaf zo'n 50 mg dat ik daar iets van begin te merken), spuitjes morfine/dipidolor werken beter bij mij (of ketamine, phetidine, fentanyl, enz., maar die zal je niet krijgen verwacht ik). Dat is dus wel per persoon afhankelijk... Ook scheelt t veel of je die in t verleden gehad hebt of niet. Ivm gewenning..
En echt als je veel pijn blijft houden, blijf op dat knopje drukken! Je mag zoveel tegen de pijn hebben.
Wat krijg je tegen de misselijkheid? Zofran? Primperan?
Enn als je naar huis mag, zorg dat je recepten mee krijgt voor pijnstilling en tegen de misselijkheid! Dat laatste moet je altijd om vragen, geven ze niet standaard mee.
Dat je maar in 1 houding kan liggen wat t minste pijn doet ken ik ook maar al te goed.
Krijg volgens mij primperan, spuitjes in infuus Morfine waren ook spuitjes, de rest tabletten Ik heb geen idee wat ik op ok heb gehad.enige wat ik nog weet is dat ik mn ogen niet open kreeg en de vreselijke pijn
Net na eerste ontbijt moeten braken, en kan nog amper lopen door de duizeligheid
Vanmiddag wordt gekeken of ik vandaag of morgen naar huis ga
Eloya
Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-16 15:50
Moet extra nacht blijven zodat ik hier goede pijnmedicatie en anti misselijkheid kan krijgen...
Net dipidolor gekregen en als ik daar beroerd van wordt krijg ik er ook wat tegen Hoesten blijft helse pijn geven