Littekens, waar hebben jullie ze en waarvan?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 14:01

Oke....ik zal ook even van boven naar onder gaan....heb er ook wel wat :o

Op mijn schouderblad;
ik werkte in het asiel en nam nog wel eens kittens mee naar huis om ze tam te maken.....deze had er weinig zin in O:)
Linker hand binnenkant;
ik werkte in de afwaskeuken en we hadden een nieuwe klant met nieuwe borden....
Het was mijn beurt om ze in de machine te zetten en deed dit dus iets te vlug en het bord ging stuk in mijn hand.....gevolg een diepe snee waar je nu dus nog steeds een stukje van ziet :x
Rechterhand de bovenkant;
onze kat zat onder de fiets in het schuurtje en moest hem pakken voor medicijnen....fiets was een mountenbike....en op een of andere banketstaaf manier is mijn hand...of is het tandwiel in mijn hand beland...gevolg ,2 diepe kraters ^)
Rechterhand elleboog;
Ik wilde vanuit de caravan naar buiten lopen, maar waar het 'slot' achter valt was wat scherp en haal zo 5/6 cm open :*
Mijn buik/navel zitten er 3 vanwege een kijkoperatie (bm verwijderd)

Verder heb ik nog een aantal brandwondjes van hete pannen, bakplaten enz O:)

En verder nog ontelbare ieniemini littekens;
Ik werkte dus in het asiel en in de zomers zaten er nogal veel kittens zonder moeder....
tja....en dan kom je met een paar bakjes vlees aanzetten.
En die klommen langs je benen/armen omhoog :x
En dan nog niet te vergeten de wilde katten die nog wel eens lieten weten dat ze er niet van gediend waren dat je ze een schoon verblijf gaf ^)

Blixem

Re: Littekens, waar hebben jullie ze en waarvan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 14:11

Op mijn hand van mijn konijn ik ben gebeten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 14:14

Op mijn bovenbeen van toen ik in een boom klom en er een tak afbrak.

Tig kleintjes van het openkrabben van muggenbulten.

Kleintje in mijn lies van waar ze vetweefsel hebben weggenomen om in mijn bovenlip te stoppen.

Ik had een dubbele hazelip dus daar zitten ook de nodige littekens.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 14:23

Waar zullen we beginnen haha. Bovenaan dan maar.

Hoofd: gat in gehad
Gezicht: verschillende littekens van verschillende ongelukken

Linkerarm: meerdere keren prikkeldraad. En wegens breuk 2x geopereerd.
Rechterarm: meerdere keren prikkeldraad

Linkerheup: trap van paard

Linkerknie: aan glas gesneden in een oude caravan (mochten er niet komen)
Linkeronderbeen: paard op terecht gekomen groot litteken in de vorm van een hoef.
Linkervoet: van verschillende kleine gebeurtenissen

Rechterknie: (viel vroeger nogal veel haha)
Rechtervoet: aan de onderkant eens open gehaald aan een hele scherpe schelp. 10 dagen niet kunnen lopen :(

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 14:23

Rechterknie een lange verticale door een val met de fiets
Rechter mondhoek een kleine horizontale van een val tijdens koppeltje duikelen op een rekje in de supermarkt :')
Onder mn kin een putje van een cricket stick waarmee iemand te ver naar achtere uithaalde en ik te dichtbij stond.

Allemaal gebeurt toen ik 5-8 jaar was, ik ben minder lomp geworden :D

Saab99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 14:25

Mijn rechter heup van een operatie,
Mijn linker pols van een vriendin die haar nagels ongemerkt in mijn pols had gezet
Mijn rechter been van een scheerongelukje, het mesje brak en ik had een grote wond.
Mijn handen van katten en gewoon onhandigheid,
Mijn buik door lompheid
Mijn bovenlip door een wondje waar ik gewoon niet af kon blijven
Mijn rechter pols door hete lijm
Mijn voeten door blaren
Mijn knieën door de vele keren dat ik van mijn fiets ben gevallen
Onder mijn linkeroog een kleintje ook doordat ik van mijn fiets ben gevallen
En verder over mijn hele lichaam door muggenbeten en het krabben aan de bultjes

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-15 14:27

Sodeju :wow:

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 14:38

Rechter knie van een wondje wat eigenlijk nooit mooi is genezen.
Linker voet/enkel (dat stukje waar je voet overgaat in enkel zegmaar) doordat zo'n uitschuifriem langs mn voet schaafde omdat de hond een kat zag (hond zat een een paal naast de garage die uitgeruimd werd).
Linkerduim door de kaasschaaf. En een van de bel die op mijn fiets zat.
Nog 1 op mn voet door een schoen die niet goed zat daardoor ook een waar je achillespees zit zegmaar.
Op de muis van mijn linkerhand door een val van een paard op een grindpad.
Over mn linkeronderarm strepen, fietste te dicht lang een prikkelstruik.
En nog 1tje op mijn rug omdat ik aan een touw slingerde en daardoor tegen een houten paal aan slingerde.

Ik was/ben niet zo heel erg voorzichtig..

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 14:58

Ik heb littekens bij mijn navel. Ooit een navelpiercing genomen met een "implantaat" met steentje er onder. Vond t zo gaaf.

De navelpiercing wou al niet lekker genezen (bleef zweren ondanks niet frummelen en droog houden). Toen weekbadjes met soda geprobeerd.

Het leek beter te gaan. Tot op een dag mijn paard besloot dat hij erg veel jeuk had aan zijn hoofd en besloot mijn buik als schuurpaal te gebruiken met hoofdstel in.

De frontriem bleef hangen achter de onderkant van mijn navelpiercing, die uitscheurde en vervolgens nog op een dun velletje vast zat.

Na schoon houden bleek de piercing uit te gaan groeien, althans daar leek het op. Besloten om m ee maar uit te halen na een paar dagen na t "ongeluk".

Nog geen week later stond ik onder de douche en bleek dat het implantaat ook klappen had gevangen. Die hing half uit mn vel en zat op een heel dun strengetje vlees vastgegroeid in de gaatjes onder de huid.

Heb die maar los gemaakt met een chirurgisch mes (lang leve een baan in de gezondheidszorg). Het littekentje van het implantaat werd mini. Die van de navelpiercing is in de lengte van het staafje.

Jarenlang is het paarsblauw geweest. Sinds een paar jaar is de huid wit en iets anders van structuur geworden met een klein randje roze waar de piercing zat. Het kleurt ook niet mee in de zon helaas :P

Het littekentje van het implantaat was jaren wit/roze maar is nu volledig weggetrokken.

Mijn navel is wel veranderd. Je ziet dat t litteken scheef is door het uitscheuren :=

Afbeelding

Dat heeeeeele kleine witte plekje onder mn navel is waar t implantaatje zat.

Weet wel dat t verdomde zeer heeft gedaan _O-

(Vergeleken met littekens hierzo is t een lachertje, maar toch haha)
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 25-12-15 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 15:02

Mn bovenarm, hormoonstaafje verwijderen
Onderarmen, zm pogingen, automutilatie en infuus prikken
Knieën, van vallen korstjes gekregen die ik er altijd af krap
Onderbenen, verwijderen van spataderen

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 15:11

Oja, het is niet echt een litteken maar niet te 'genezen'. Dus mangel kapot doordat ik tussen een boomstam knoest en een tak kwam te zitten. De tak brak en de knoest nam mijn nagel mee:')

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 15:18

In mijn pols, heb mij zelf per ongeluk gesneden met een figuur zaag :P Het is aan elkaar gelijmd ipv gehecht en nu lijkt het net een brandwond, niemand geloofd mij als ik zeg dat het een snij wond was :P

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 15:24

Op mijn wijsvinger, ooit heel vervelend gebeten door een paard en moest toen gehecht worden, mijn 2e litteken heb ik onder mijn oog en mijn derde litteken zit op mijn knie vanwege een operatie
En mijn 4e litteken zitten tussen mijn duim en me wijsvinger

Of ik er blij mee ben weet ik niet :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 15:29

Ik heb er een in mn voet aan de onderkant en bovenkant omdat er een vork doorheen is gegaan

Een op mn voorhoofd, omdat ik was gevallen, dezelfde dag naar de supermarkt geweest met mn ouders en rende ik tegen een kar aan met een scherp stuk en kon ik dezelfde dag in hetzelfde ziekenhuis gehecht worden, de 2e zat wel onder mn haar

een op mn enkel van vallen

Een op mn pink waar ik per ongeluk een stuk had afgeknipt, zonder verdoving gehecht

een op mn knie omdat ik tegen een verroeste auto op bonaire aanstond en dat was blijkbaar nogal scherp

Heel veel brandlittekentjes op mn handen door mn werk :P

En heel veel zelf aangebracht :o op armen en benen

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 15:36

Waar begin ik, hahaha. Ik was vroeger best wel een kluns.

De eerste die ik me kan herinneren, zit op mijn scheenbeen. Uitgegleden op de trap in het zwembad. Door al het water dat vermengd werd met het bloed zag het er heel heftig uit. Uiteindelijk was het maar een dikke schaafwond, maar nog altijd zie je het en voel je een deukje in het bot.

De volgende is op mijn knie. Mijn broer was een keer kwaad op mij (en als 6 jarige moet dat er heel schattig uit hebben gezien) en dankzij zijn nieuwe schoenen met stalen neuzen, heeft hij een gat getrapt in of net onder mijn knie. Mn moeder dacht dat het wel mee viel, totdat mijn gele mayo een uur later toch behoorlik rood werd. En ik maar janken :') Hetzelfde verhaal in een zandbak bij iemand achterthis, alleen toen was ik gevallen.

Ook heb ik een prachtig litteken op mijn hand, van de haan van vroeger. Ik wilde 1 van zijn hennetjes optillen, was hij het niet mee eens en ging met zijn nagel of snavel langs mijn hand. Bloedde niet eens zo hard en mn vader gaf de hond de schuld :')

Verder heb ik 3x4 littekens op mijn buik vanwege operaties en 3x2 littekens achter mijn oren vanwege operaties.

Oja, op mijn buik nog een streepje van een kat. Wilde de kat een keer van mijn schoot zetten, maar hij hield zich nog net even vast aan mijn trui en blijkbaar vel. Vreemd genoeg is dat een litteken geworden.

En ik heb nog een mooie kras van een konijn over mijn duim die ook niet weg schijnt te gaan....

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 16:11

Linker scheenbeen: op de stoeprand gevallen toen ik 7 was.
Hap uit rechter elleboog: bij een val stuk huid weggeslagen door hoef paard.

En een mega litteken dwars over m'n ruggegraat, waarvan niemand weet hoe die daar is gekomen :') Ziet eruit alsof ik een operatie heb gehad. ALIENS :# =:) *-:) :))

M_Jacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 16:18

Twee op m'n linker bovenarm die ik mijn hele leven al heb, geen idee hoe die daar zijn gekomen.
En 1 op mijn linker onderarm, schoot uit met een mesje bij een pakket opensnijden.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 16:19

Ergens achter op mn hoofd, gevallen als kind, gehecht. (zonder verdoving, ik schreeuwde toch al de hele buurt wakker...)
Boven mn oog, perongeluk een mep met een schep gehad (deze valt niet zo op)
Veel kleine plekjes op mn armen en handen, door verschillende dingen (vallen, krabben, wondjes etc)
Knieen, ik viel nogal vaak als kind
Hiel, ooit lang een zwembadtrapje geschaafd (en bloeden dat t deed :') )
Teen, Joost mag weten hoe die daar komt...

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 16:28

wenkbrauw
vroeger gevallen als klein kind

op mijn hand
iemand op school liet het lijm pistool op mijn hand vallen. Het lijm uit de Brand wond halen was nogal pijnlijk.

rechter onderarm
is van een kitten of van mijn eigen kat. ik weet het niet meer. Hij was iedergeval druk aan het spelen.

onderarm + pols + heup
automutilatie (lang geleden. ben al gestopt) ze zijn gelukkig bijna niet meer te zien. Ook van katten.

heupen en binnenkant benen

striae ook een soort litteken

onder mn borsten

grote moedervlek laten weghalen toen ik klein was. 7 hechtingen

op mijn vinger
geen idee waarvan

mijn duimen
het is niet echt een litteken, maar de huid daar is heel anders geworden doordat ik het altijd open haal.

kleine littekens hoofd + rug

amper te zien hoor. ze zijn echt mini. is van acne. vroeger krapte ik het namelijk open. .

knie
gevallen tijdens skeeleren. ik was aan het skeeleren en iemand had graan gemorst eh allemaal steentjes. ik kwam de bocht om en ging daar toen onderuit.

onder navel
ook een keer gebeurd door mijn kat. ze was nogal druk aan het spelen hihi.

en voorderest zou ik het even niet weten.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 17:00

Wenkbrauw; klap op gehad tijdens een ruzie.

Bovenlip; gevallen met fieysen, tand afgebroken en op m'n mond gevallen.

Rest van het gezicht veel littekentjes van acne :(

Bovenarm/schouder; als peuter in de armen van mijn vader van de trap gevallen, langs een muur met structuurverf.

Iets boven mijn navel; een litteken van toen ik als jong kind op de zeilboot zat, over de reling gevallen.

Knieën beide helemaal vol littekens omdat ik als 10/12 jarige over een stenen muurtje wilde springen..

Rechter onderbeen + enkel; 2 grote plekken van toen ik op vakantie (lanzarote) naast de stapstenen belandde en omdat het zand zo warm was, midden tussen de rotsen sprong.

Linker enkel (doorlopend over voet); grote winkelhaak van toen ik als 4-jarige achterop de fiets bij opa mijn voetje tussen de spaken kreeg.

Dan op mijn rechter hand een (brandwond) litteken van toen ik het een goed idee vond om een nylon touwtje in de fik te zetten, wat smolt en op mijn hand terecht kwam.

Rechter middelvinger (meest recent) topje er half afgesneden met een vleeswaren machine.

Rechter ringvinger; litteken van toen mijn topje er opnieuw vastgezet is (heb er ook nauwelijks gevoel in) nadat een gans (!!) Die eraf beet toen ik een jaar of 5 was.

Rechteronderarm een grote brandwond in de vorm van een UFO :+ door een hete plaat uit de oven te pakken en op mijn arm te balanceren.

Verder op beide armen/handen veel littekentjes van de katten en andere dieren.

Het zijn er toch best wat _O-
Wat mij vooral opvalt de laatste tijd is dat de littekens verplaatst zijn. Die op mijn enkel/been van toen ik echt nog klein was, die is bij het groeien helemaal verplaatst van plek haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 17:03

Een vrij lange over m'n borstbeen vanwege hartoperatie en 2 kleintjes vanwege de drains die erbij hoorden. Van 't litteken zie je nu nog maar heel weinig, hij zit vrij hoog maar is erg mooi (en snel!) geheeld :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 17:15

Poeh, heb er best veel.

In m'n wenkbrauw, tegen een deurpost gevallen.

op m'n kin, schop van paard.

voor en achterkant van m'n schouder, schouderoperatie rechts.

Bovenarm en elleboog, van paard gevallen tegen scherpe bakrand links.

Onder m'n ringvinger, gevallen, vinger gebroken, arts wilde mijn ring doorknippen maar knipte in m'n hand :o rechts.

bovenop m'n hand een flink grote, er viel een ruit uit de kast precies rechtop in m'n hand. Rechts.

onderarm links, gleed uit en viel op een stuk glas.

rechter onderbeen een halve maan, als 4 jarig meisje tegen een grote gebarsten bloempot gevallen.

voet rechts, weghalen van bobbel bij grote teen.

bovenop voet links, Paardlief ging er op staan :P

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 17:24

Ik heb er ook wel wat, maar de 2 lelijkste zijn 1 grote roze plek op mijn kuit (verbrand aan uitlaat van m'n brommer -O- ) en 1 boven mijn linker borst van een uitgegroeide surface piercing :(

Voor de rest wat kleinigheidjes zoals sneetjes, en ik heb jarenlang een littekentje gehad van een hondenkras, de hond sprong tegen mij op en schaarde met zijn nagel langs de zijkant van mijn buik, dat heb ik nog jaren kunnen zien voor het eindelijk leek te vervagen.

Ghosttown

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 17:33

Ik heb er genoeg.. :+

Onder m'n kin; is 1x geplakt en de 2e keer gehecht (ik was goed in vallen met de fiets op 5 jarige leeftijd).
Op m'n knieën; daar zitten grote en kleine tussen. Wisselend van vallen toen ik klein was, tot een paar maanden geleden toen ik een glaasje teveel op had (tja). :')
Op m'n handen; meerdere kleintjes door meestal de paarden.
Vlak onder m'n neus; stootte als 7 jarige keihard tegen de bodem van t zwembad. Hele zwembad rood, en ik een litteken erbij.
Op m'n rug; aantal jaar terug ging er vol enthousiasme een paard op staan. Rug zei krak, en litteken was gemaakt.

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 17:38

Boven mijn wenkbrauw; vanwege een cyste.
Naast mijn ook tegen mijn neus aan; omdat ik me als baby gekrast had.
In mijn nek; vanwege een gezwel was steeds groter werd.
Rondom mijn borsten; vanwege bvk.
Op mijn hand; dankzij een hond die mij ooit gebeten heeft.
Op mijn onderrug; vanwege een cyste.