Dreamybol schreef:Ik had het er met een taxichauffeur over, hij hoorde dat ik paardrij en vroeg me waar ik dat dan deed en of daar zijn kinderen (Turks) ook welkom waren. Zijn vrouw was al op verschillende bedrijven in de omgeving langs geweest met de kinderen en had zich nergens welkom gevoeld, soms had men niet eens hallo gezegd en gevraagd of ze haar ergens mee konden helpen.
Naja, hij was nog niet bij ons geweest en daar lopen echt genoeg kindjes rond met een 'kleurtje' en meisjes met hoofddoekjes heb ik ook gewoon gezien, dus ik heb hem maar verteld eens een kijkje te komen nemen.
Maar mijn ervaring is toch wel dat rond de paardenwereld wel een behoorlijk elite-sfeertje kan hangen, dat je gauw wordt beoordeeld op je uiterlijk, merk kleding en soort auto. Ik als kind uit een modaal-gezin heb ik me nooit echt thuis gevoeld op maneges, tot ik 5,5 jaar geleden, allang de kindertijd voorbij, mijn huidige manege bezocht. Wellicht dat dit sfeertje ook bijdraagt aan het gebrek aan allochtonen in de paardenwereld. Toen ik die taxichauffeur hoorde kreeg ik er wel dit beeld bij, je bent anders (op wat voor manier dan ook), dus we behandelen je ook anders.
Ik ben nergens geweest met een elite sfeertje en ik hou daar ook niet van. Hier is het gewoon boerenvolk met een perd.
Maar wat onbeschoft dat niemand ze aansprak als ze op een manege kwamen. En wat teleurstellend voor die kinderen ook! De akelige kant van Nederlanders die ik zelf nooit te zien krijg. Zou ook gelijk bek open trekken....