Van de suiker afstappen..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:18

_Daniella schreef:
Haha dat komt door het brood die gaan er niet van uit dat je zelf suikervrije maakt :')

Maar twee klontjes suiker per sneetje, dat lijkt me wat overdreven? :+

Net eens voor de lol overal 'geen' of 'niks' ingevuld.. Geen brood, geen fruit, geen drinken.. Zegt ie 'Je hebt je dagelijkse suikerconsumptie goed onder controle.' :')
Eigenlijk belachelijk dat er wordt geadviseerd om helemaal geen fruit, fruitsap en volkorenproducten te eten := Hartstikke belangrijk, een gevarieerd dieet, als je alles met mate eet!

RianneH

Re: Van de suiker afstappen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:21

Dat is het nadeel van zo'n klein testje, er worden gemiddelden genomen en eigenlijk denk ik dat het ontworpen is op mensen die wellicht onbewust veel te veel suiker binnen krijgen. Personen die 20 klontjes eruit krijgen omdat ze denken goed bezig te zijn door 's ochtends een bakje muesli te eten en kant en klare rode saus te gebruiken..

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:24

Ik ben 2 jaar geleden compleet van mijn oude eetgewoontes afgestapt. En dus ook gestoot met suiker. Mijn enige zonde is drop, maar wel binnen de perken.(dus niet binnen een uur een zak wegwerken) Af en toe neem ik wel honing in de thee, maar dat is alles. Ben 20 kilo afgevallen. En veel water drinken.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:28

Denk ook niet dat je je te druk moet maken om een simpel testje. Staat ook duidelijk bij dat het gemiddelden zijn.

_Daniella: zoek vooral een brood vervangen zonder of met weinig granen/tarwe, koolhydraten zijn immers ook suikers en ik krijg daar een after lunch dip van en een (opgeblazen) buikje.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:30

Air schreef:
Denk ook niet dat je je te druk moet maken om een simpel testje. Staat ook duidelijk bij dat het gemiddelden zijn.

_Daniella: zoek vooral een brood vervangen zonder of met weinig granen/tarwe, koolhydraten zijn immers ook suikers en ik krijg daar een after lunch dip van en een (opgeblazen) buikje.

Die ik aangaf is zonder tarwe en zonder suiker, 1 van de weinige ;)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:30

ravellie schreef:
Maar ik merk direct dat ik ondanks veel bewegen en veel water drinken en fruit eten direct een verstoorde darm gebeuren heb.

Echt nog zoeken hier na de juiste voedingsmiddelen

Ergens is het logisch : als je anders eet, moeten je darmen andere dingen verwerken.
Maar als je dit vervelend vind: de manier om het aan te pakken is je darmflora helpen.
Bijv. de pro/ symbioflor serie.
Of vraag de drogist om sachets die je eerst een kwartier in water moet oplossen en laten staan.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:26

Ik ga vanavond even boodschappen doen.
Ik ben absoluut geen zuivel mens.. maar ik ga wel kijken of ik als ontbijt wat anders kan eten als brood.. en dan kom je al gauw op kwark of iets dergelijks. Dus ga ik even kijken naar Griekse Yoghurt met fruit bijvoorbeeld

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:29

Je kan beter gewone yoghurt/kwark nemen ipv griekse :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:31

Waarom? :o

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:38

Een half jaar geleden ben ik cold turkey volledig van het suiker afgestapt, een maand lang. Ik ben toen kilo's afgevallen en kreeg uiteindelijk veel meer energie.

Na die maand is het suikergebruik er helaas weer ingeslopen. Eigenlijk wil ik nu ook gewoon weer beginnen met suikervrij eten. Voelde mij toen zoveel beter!
Maar op de 1 of andere manier heb ik er nu veel meer moeite mee als toen, terwijl ik weet dat ik het gewoon kan.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:11

_Daniella schreef:

Zover ik weet juist andersom.
Op de vetten kan je lichaam langer teren en hoef je minder vaak te eten. :)

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:49

8nnemiek schreef:
_Daniella schreef:
Haha dat komt door het brood die gaan er niet van uit dat je zelf suikervrije maakt :')

Maar twee klontjes suiker per sneetje, dat lijkt me wat overdreven? :+

Net eens voor de lol overal 'geen' of 'niks' ingevuld.. Geen brood, geen fruit, geen drinken.. Zegt ie 'Je hebt je dagelijkse suikerconsumptie goed onder controle.' :')
Eigenlijk belachelijk dat er wordt geadviseerd om helemaal geen fruit, fruitsap en volkorenproducten te eten := Hartstikke belangrijk, een gevarieerd dieet, als je alles met mate eet!

Ik heb 2 sneetjes brood per dag ingevuld, 2 stuks fruit en verder thee met zoetstof. Kwam uit op 1 klontje per dag :) .

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 19:27

@8nnemiek
Wat is jouw recept voor dat suikervrije brood?
Lijkt mij erg leuk om ook een keer te maken! :j

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 19:35

WillBokkers schreef:
_Daniella schreef:

Zover ik weet juist andersom.
Op de vetten kan je lichaam langer teren en hoef je minder vaak te eten. :)

Klopt! Vet is niet direct verkeerd en zorgt juist voor een vol gevoel ☺

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 19:42

WillBokkers schreef:
@8nnemiek

Ik heb een aantal verschillende recepten.
Nu heb ik een stokbrood in de oven staan waar alleen meel, water, gist en zout in gaat, en dat is echt een heerlijk brood! :9
Mijn recepten haal ik meestal van het blog van Levine. Ik wil ook nog steeds eens haar boek kopen. Die recepten zijn stuk voor stuk geweldig! Dit is het stokbrood recept: http://uitdekeukenvanarden.blogspot.nl/ ... 2.html?m=1
Soms maak ik broden waar een lepeltje honing of appelstroop in gaat, maar vaak ook helemaal zonder zoet/suiker.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:53

Ik vraag mij af of ik wel goed bezig ben.. ik heb zojuist boodschappen gedaan en heb er met name opgelet dat ''koolhydraten waarvan suikers'' erg laag was bij de producten die ik heb gekocht.
Maar dat wil toch niet zeggen dat het dan suikervrij is? :o
Lastig hoor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:53

Als je KH op 0 staat zitten er geen suikers in nee :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:59

Oké, dan heb ik het toch goed.
Het staat niet op 0 bij mij hoor.. maar wil het wel verminderen wat tussendoortjes betreft. Fruit en 2/3 sneetjes brood blijf ik eten, maar wil dan wel op het beleg letten.
Aardappels eet ik niet en heb toevallig vanavond gekeken naar een aantal pasta soorten die ik eet en daar vielen de 'koolhydraten waarvan suikers' enorm van mee. Dat scheelt weer :)

Edit: typfoutje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:07

Wat voor pasta soorten zijn dat?

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:10

Tarwe/glutenvrij.. Vanavond een pak van Free From bekeken in de winkel.. ik dacht lasagne, maar dat weet ik niet helemaal zeker meer :o. Het merk weet ik wel zeker :P

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:20

8nnemiek schreef:
WillBokkers schreef:
@8nnemiek

Ik heb een aantal verschillende recepten.
Nu heb ik een stokbrood in de oven staan waar alleen meel, water, gist en zout in gaat, en dat is echt een heerlijk brood! :9
Mijn recepten haal ik meestal van het blog van Levine. Ik wil ook nog steeds eens haar boek kopen. Die recepten zijn stuk voor stuk geweldig! Dit is het stokbrood recept: http://uitdekeukenvanarden.blogspot.nl/ ... 2.html?m=1
Soms maak ik broden waar een lepeltje honing of appelstroop in gaat, maar vaak ook helemaal zonder zoet/suiker.

Bedankt, gaaf!
Dan kan ik ook gaan bakken. :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:25

Hier ook iemand die wil gaan minderen met suiker, voor nu probeer ik er een beetje op te letten en vanaf januari ga ik er echt mee minderen.

Volgens die test kwam ik op 27 klontjes, terwijl ik echt niet abnormaal eet/drink := Alleen omdat het gemiddelden berekend, ik eet namelijk elke dag iets anders, niet elke dag 2 stuks fruit.. Soms helemaal niks, soms 1 en soms wel 3. Dus die test doet mij niks :+

De laatste tijd ben ik al wel overgestapt op water meenemen naar college in plaats van grenadine. Gevolg is wel dat ik een stuk minder drink omdat ik het gewoonweg niet lekker vind. Daarnaast drink ik vaak wel crystal clear, maar of dat nou zo gezond is? Qua eten, veel brood, omdat het als student gewoon makkelijk is. Ik probeer wel vaker kwark met fruit te pakken in plaats van brood als ontbijt.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:25

Ik moest destijds erg oppassen met Griekse yoghurt van mn diëtiste, vandaar mijn opmerking over de gewone ;)

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:27

Ghostattack schreef:
Hier ook iemand die wil gaan minderen met suiker, voor nu probeer ik er een beetje op te letten en vanaf januari ga ik er echt mee minderen.

Volgens die test kwam ik op 27 klontjes, terwijl ik echt niet abnormaal eet/drink := Alleen omdat het gemiddelden berekend, ik eet namelijk elke dag iets anders, niet elke dag 2 stuks fruit.. Soms helemaal niks, soms 1 en soms wel 3. Dus die test doet mij niks :+

De laatste tijd ben ik al wel overgestapt op water meenemen naar college in plaats van grenadine. Gevolg is wel dat ik een stuk minder drink omdat ik het gewoonweg niet lekker vind. Daarnaast drink ik vaak wel crystal clear, maar of dat nou zo gezond is? Qua eten, veel brood, omdat het als student gewoon makkelijk is. Ik probeer wel vaker kwark met fruit te pakken in plaats van brood als ontbijt.

Ik zit met precies hetzelfde alleen aan water en thee begin ik steeds meer te wennen.
Kijk eens in mijn topic (tips gevraagd voor drinken (suikerloos)). Zoiets heet hij staan allemaal leuke ideeën van bokkers in waar jij waarschijnlijk ook wel wat mee kan! :)
Drinken is 40% van je suikerinname dus als je dat minimaliseert ben je al een heel eind!

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:29

_Daniella schreef:
Ik moest destijds erg oppassen met Griekse yoghurt van mn diëtiste, vandaar mijn opmerking over de gewone ;)

Zal vast voor sommige mensen wel verschil in zitten, maar ik blijf lekker door smikkelen van de Griekse! ;)