Masi1 schreef:Lente schreef:Zijn jullie me nou serieus aan het vertellen hoe ik met mijn diabetes moet omgaan?
Nee mijn lichaam reageert niet hetzelfde op suiker als op andere zoetstoffen want op zoetstoffen stijgt mijn glucosespiegel niet. Dat zijn namelijk geen koolhydraten.
Daarnaast heb ik geen diabetes type 2. Ik ben dus niet insulineresistent maar ik maak geen insuline aan. Wezenlijk verschil. Op één glas suikerhoudende drank stijg ik binnen zeer korte tijd 10 punten. Gezien het feit dat je glucosegehalte normaal is tussen de 4 en de 8 drink ik toch echt liever chrystal clear
Afijn, terug naar het oorspronkelijke onderwerp.
Precies wat ik ook dachtMaar als het aankomt op de discussie over aspertaam etc. zul je deze reacties helaas altijd hebben.
Ben het helemaal met je eens. Ik drink ook liever een glas light drinken/cristal clear waar dan dat aspertaam in zit dan dat ik met een giga stijging van mijn bloedsuiker te maken krijg door het drinken van een glas "gewoon" drinken of sap.
Ik doe ook mijn best om voornamelijk water te drinken en Bar le Duc citroen, maar je wilt toch ook een keer iets anders?
Heb het er met mijn dietiste over gehad en hij gaf aan dat zolang het geen 2 liter per dag is, het gewoon met mate is dat het prima kan.
Dus weer on topic, water of inderdaad iets van Bar le Duc citroen.
Misschien dat er hier dan ook nog wel wat handige tips voor diabetes patiënten voorbij komen

Hoeveel gram suiker mogen jullie?
In dat Dubbel Friss Free wat ik nu drink zit 3,6 gram suiker per 100 ml.
Dat is dus aardig netjes en verder geen zooi, zouden jullie zoiets kunnen verdragen?