ziek en stoppen met roken

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 09:19

Wat goed dat je gestopt bent!
Mijn ouders zijn ook onlangs gestopt. Wat zei hebben gedaan, is een hobby gezocht. Want juist op de momenten dat je je verveeld wil je een sigaret.
Zo is mijn moeder heel druk met knutselen. O.a. Kaarten maken en van die knutsel pakketjes van de action. Wellicht ook iets voor jou? :-)

En onthou: je bent een topper!

Mariska_28

Re: ziek en stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 09:40

Stoer hoor, trots op je!!

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 09:56

Wat ben je goed bezig! Net in een keer je topic gelezen, zo benieuwd of je vandaag ook weer aan een nieuwe, schone dag begint. En ja hoor! Goedzo! :D Hou dat vol, okee?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 12:43

Vandaag weer eerste dagje werken na het ziek zijn geweest en stoppen met roken. Dat valt nog wel even tegen hoor! Kom er achter dat ik m'n sigaretje altijd even als onderbreking gebruikte en nu moet ik door want ik rook niet meer en dat is wel erg lastig, maar tot nog toe niet gerookt

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 13:10

Nee hoor je hoeft niet door, je kan altijd je momentje pakken.
Ik ga dan altijd even een stukje lopen bv

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 13:22

Super bezig TS! *\o/*

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 13:49

Goed bezig TS!!
Als ik je verhaal lees dan herken ik de dromen waarin ik bezweek, tóch een sigaretje opstak en daarvan genoot en dan in mijn droom ook zo báálde dat ik niet meer kon zeggen dat ik (.... eerst dagen, toen weken, en later jaren) gestopt was. En als ik dan wakker werd, dan was ik echt opgelucht dat het gewoon maar een droom was haha.
Je mindset is alles. Eerdere stoppogingen mislukten bij mij ook altijd. Tot laatste keer dat ik er écht klaar mee was, nu 8 jaar geleden. Toen ik dát voelde wist ik dat het me deze keer zou lukken en ben halverwege een pakje gestopt. Pakje bleef gewoon in de la. Ik bleef me bewust dat na die eerste dagen het echt een kwestie was van doorzetten en de juiste keuzes maken. En iedere dag is er weer 1! Vier die! Voor je het weet verschuift het naar de achtergrond en ben je een maand verder. Hou vol, veel succes! Je zal snel merken dat je meer lucht krijgt, en jezelf schoner, gezonder en fitter voelen.
Helaas zijn er soms "vrienden" die het je moeilijk maken...die vinden dat je ongezellig doet...hou vol! Ze zeggen dat volgens mij omdat het hún nooit gelukt is ;-).

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 23:51

Pff nou, vanavond echt 1 van de moeilijkste momenten tot nu toe gehad. Zoo ontzettend veel zin in een peuk! Bijna overstag gegaan omdat manlief de sigaretten op tafel had liggen, maar ze maar snel op de eettafel gegooid en verteld dat ze even niet in m'n zicht moesten liggen. Maar gelukkig heb ik ook dit weer overleefd en geen peuk opgestoken. Op naar mijn eerste rookvrije week!! Slaap lekker allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 00:28

Wauw goed bezig!
Ik kan maar één ding zeggen: hou vol! Er komt een einde aan het verlangen. Er komt zelfs ooit een dag dat je mensen ziet roken en daarbij even vergeet dat je ooit zelf ook rookte.

Je lichamelijke verslaving is ongeveer nu overwonnen, nu moet je enkel de mentale kant nog overwinnen!

Hou in je achterhoofd dat élke situatie waarin je ooit gerookt hebt, een situatie zal zijn die je zin geeft in een sigaret. Bv 's ochtends na het ontbijt, wachten op de bus, gezellig kletsen met je beste vriendin, een terrasje in de zomer,... Dergelijke situaties zullen je gegarandeerd trek geven in een sigaret, maar blijf dan gewoon rustig en leer omgaan met de nieuwe, rookvrije situatie. Zo creëer je stap voor stap een definitief rookvrij leven :)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 10:31

Dag 7 is aangebroken en het wordt steeds lastiger -O- dat psychische gebeuren mag nu wel een x klaar zijn.
Aan de andere kant als ik dan denk van oké ik steek een peuk op en dan... dan vindt ik de eerste paar trekjes vies, rook dan stug door tot het weer 'lekker' is en ben dan ook meteen weer verslaafd.... grrrrr..... wat is het lastig, ik hoop maar dat ik er heel snel doorheen ben, maar gisteren bijna de hele dag aan een peuk gedacht en het lijkt erop dat dat vandaag ook gebeurd.... pfffff

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 10:36

Hou vol, het wordt echt beter. Je zal straks zo trots op jezelf zijn en je beter gaan voelen. Je kan het!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 10:50

Denk aan je droom... Hoe teleurgesteld je in jezelf was... Kom op!! Hoe harder hij schreeuwt, hoe sneller het beest dood is!!

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 10:54

Ik wil even mijn bewondering voor je uitspreken. Ik heb ooit een paar sigaretten gerookt maar door mijn astma smoorde ik daar bijna in, gelukkig niet verslaafd geraakt, vind het ook zo vies om bij mensen te staan die roken.

Ik heb wel ontzettend veel respect voor mensen die stoppen. Het is niet makkelijk, maar je krijgt er zoveel voor terug. Dus wou je nog een hart onder de riem steken. Probeer door te zetten en vol te houden.

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 11:13

Nu toch al een week stille meelezer en toch maar reageren.

Wat naar dat psychise he. :(:) Mijn vriendin is nu al 7 weken afgekickt en heeft geen last meer! Geloof me daar moet je doorheen. Misschien kan het je niets schelen want ik sta toch niet in jou schoenen. Maar als ik jou was zou ik toch wel even doorzetten, je bent al zo ver! Een week haast! En hoe harder het monster schreeuwt hoe dichter hij bij zijn dood is. Dit geeft nu dus aan dat het niet meer lang gaat duren! Bedenk je dat ook even ;)

Heel veel succes nog, zet door, jij kunt, laat jou door je verslaving alsjeblieft niet uit het veld slaan, jíj bent sterker!

Stel je hebt veel trek in sigaretten, ga lekker naar het bos, die lucht daar is zoveel lekkerder dan sigarettenlucht :j

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 11:27

Wat fijn al die super lieve berichtjes!! Hartstikke bedankt allemaal voor de virtuele steun!

Ik wil ook echt niet roken! Maar merk wel dat ik knap chagrijnig begin te worden. Dacht dat chagrijnig worden iets was dat bij de eerste dagen hoorde, maar niet dus :n baal er echt van, want kan mezelf nog slecht oppeppen. Ik slaap ook erg slecht sinds ik gestopt ben, wordt 2 tot 4 x per nacht wakker... opzich niet erg, maar ik kom dus niet lekker in slaap of ik ben alweer wakker terwijl ik echt zeker 8 uur slaap per nacht nodig heb om me uitgerust te voelen. Eerder sliep ik vaak tot 11 uur uit als ik weekend had. Nu ben ik om half 8 al wakker en ben dan ook moe en niet uitgerust maar weer kunnen slapen vergeet het maar.... pfffff hoop dat dit deel van het stoppen snel de grond inzakt om nooit meer terug te komen

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 11:48

Goed bezig TS. Wat jij beschrijft had mijn werkgever precies zo! Die is een paar maand terug gestopt en rookte daarvoor ongeveer een pakje per dag.

Hij zei ook precies de dingen die jij noemt. Je wordt depressief, je gaat je vervelen, slecht slapen etc etc. Uiteindelijk is hij naar de dokter gegaan en heeft hij een kalmeringsmiddel gekregen. Nou ben ik de naam er van kwijt -O- een lichte vorm van antidepressiva als ik het goed begreep :')
Hielp hem goed door de mentale dip van het stoppen heen.

Verder probeerde hij andere dingen te gaan zoeken om te doen om verveling te voorkomen. Een nieuwe hobby. Al was dat juist heel lastig omdat hij door die depressieve gevoelens helemaal geen zin had om iets (nieuws) te gaan doen.

Een vriendin van mij die ook gestopt was, dronk 's avonds altijd een flinke borrel voor het slapen. Misschien dat dat ook helpt voor jou?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 13:30

Of neem lekker wat goeie chocola, kikker je van op!! Maar hou vol . Je bent er bijna.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:52

Weet niet of je die volwassenen kleurplaten kent? Die zouden een goede nieuwe hobby zijn, daar kan iedereen zo mee beginnen.

Blijf goed lange termijn denken! Op dit moment is het misschien niet zon goed gevoel, maar over een jaar.. !
Je bent goed bezig!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 19:24

Ik ben wel erg benieuwd hoe lang het bij anderen duurde voordat het afkicken echt achter de rug was

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:24

De dag een beetje doorgekomen vandaag?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:32

Het afkikken duurt. Ik ben geloof ik ca 2 weken in mn hoofd druk ermee bezig geweest.
Alleen de eerste week was echt flink zwaar en daarna voelde ik langzaamaan het beter/makkelijker worden.
Gister was de dag dat ik al 15 weken rookvrij ben.
En soms heb ik er nog moeite mee. Maar dat ligt aan achter de bar werken...

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:08

ik heb de eerste 3 weken wel moeilijk gehad, daarna nog met vlagen, een paar dagen zo rond de 3 maanden heel raar, maar toch even lastig.
En ja er zijn altijd nog momenten dat ik denk, hmmmm lekker een sigaretje nu.
Maar tis helemaal niet lekker!
En zo zonde om al die moeite die je hebt gedaan op te geven. Dat redde mij iedere keer.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:19

Ik ben 3 weken terug over gestapt op de Esigaret, wat mij prima bevalt. Op deze manier bouw ik ook af door te zakken met het aantal mg nicotine in mijn vloeistof. De neiging naar een normale sigaret kwam na een week waarbij ik een pakje kocht, vervolgens sigaret op stak en na flink hoesten en een smaak die niet te onderdrukken was, het hele pakje weggegooit. Het was voor mij na een week al raar om een sigaret tussen mn vingers te hebben, en het werd me duidelijk dat ik bijna 8 jaar alleen maar troep mn longen binnen liet.

Soms nog wel zin in een normale sigaret, maar ik weet dat ik die niet meer lekker vind en dat het grotedeels tussen mn oren zit. Mijn doel is nu door te zakken met nicotine te stoppem met roken. Met mn Esigaret heb ik ook niet echt het idee dat ik "echt rook"...

Succes met stoppen!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:27

Ts ik lees je topic nu pas en respect! Ik ben een niet roker, fel tegen eigenlijk. En ben blij met een ieder die besluit te stoppen! Je kan het! Ga ervoor. Betere gezondheid, je smaak terug, niet meer stinken, je geld aan betere dingen besteden! Zoveel voordelen!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 20:46

Vandaag ging het namate de dag vorderde steeds 'beter' het is nog steeds niet makkelijk, maar gaat beter als vanmiddag.
Ik hou me wel heel goed voor dat als ik zou besluiten een trekje te proberen ik het dan vies vind en door zal gaan tot het weer lekker is en daardoor dus weer terug bij af. Die gedachte houd me absoluut tegen er 1 op te steken, al is het ook fijn om eens 5 minuten gewoon niet aan roken te denken , maar dat zal er de komende dagen/weken nog wel niet inzitten ben ik bang,maar goed even doorbijten maar