de strijd tegen de kilo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:17

Oh nee hoor. Als jij niet meteen een gigantische zak kitkatjes of een rol koek naar binnen gooit, is het prima toch? :D
maar ik ken mensen die ook zo'n smokkeldag hebben en dan meteen gigantische hoeveelheden zooi als patat of pizza, chocolade etc eten. Dat snap ik niet :')

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:17

Ik heb vandaag brinta gehad, 300 gram gemengd fruit en een maaltijdsalade. Maar ga alsnog echt kapot van de honger :') blij als ik zo mag avondeten haha

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:21

IsaCalixa schreef:
Ik heb vandaag brinta gehad, 300 gram gemengd fruit en een maaltijdsalade. Maar ga alsnog echt kapot van de honger :') blij als ik zo mag avondeten haha

Dat is alles wat je op een dag naar binnen krijgt? Eet je geen tussendoortjes? Soepje? Crackers? Bruin brood?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:23

Cayenne schreef:
IsaCalixa schreef:

Dat is alles wat je op een dag naar binnen krijgt? Eet je geen tussendoortjes? Soepje? Crackers? Bruin brood?

Nee, aangezien dit bij elkaar 1000 kcal is en ik wil 1600 per dag aanhouden. Avondeten is ook zo'n 600 kcal gemiddeld dus meer kon ook niet xD

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 18:23

ik heb vandaag 8 boterhammetjes gegeten. als ik honger krijg gooi ik een halve liter water erin tegen de honger. Dadelijk avondeten :9

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:24

IsaCalixa schreef:
Nee, aangezien dit bij elkaar 1000 kcal is en ik wil 1600 per dag aanhouden. Avondeten is ook zo'n 600 kcal gemiddeld dus meer kon ook niet xD

Maar je verbrand ook per dag. Dat kun je er vanaf trekken en dan krijg je dus veel te weinig binnen.
Kijk uit dat je lichaam niet op de ketose stand gaat...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 18:28

Cayenne schreef:
IsaCalixa schreef:

Maar je verbrand ook per dag. Dat kun je er vanaf trekken en dan krijg je dus veel te weinig binnen.
Kijk uit dat je lichaam niet op de ketose stand gaat...

eet ik dan ook te weinig? 8 kleine boterhammetjes met smeerpaté? ik heb geen idee van calorieën. Ik heb overigens de hele week gewoon in de zetel gelegen dus ik verbrand amper iets (door mijn ribben).

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:31

Ik meld me hier ook. Ik ben 1,75m en was 90 kilo. Inmiddels ben ik al een eind op weg, ik weeg nu 72 kilo. Mijn doel is op de 65 kilo komen.

Ik at een tijd te weinig en m'n lichaam ging in spaarstand. Ik hou nu elke dag via een app mijn eten bij en wil tussen de 1950 en 2150 uitkomen per dag. Ik beweeg elke dag (wandelingen met de hond en 2x per week een sport (zwemmen of hardlopen)).

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:40

Ik ben nu 34.4 kilo kwijt en heb daar eigenlijk niet veel voor gedaan! Ik was op 1 januari begonnen als goed voornemen :P maar ik ben dus begonnen met een half jaar echt niets anders dan water of thee zonder suiker te drinken, iedere dag dronk ik dan een family fles spa water en nog een beker thee. Verder neem ik iedere zaterdag avond gewoon een bakje chips om een terug val te voorkomen. Ik snoep daarbij helemaal niet, geen grote koeken enz. Voor de rest eet ik normaal. Na dat half jaar ben ik begonnen met een glaasje cola en vond ik de geliefde cola zelfs vies! _O- dus voor mij geen frisdranken of limonade meer +:)+

mijn eten over een normale dag ziet er ongeveer zo uit:
S' morgens 2 broodjes met waar ik zin in heb
Tussendoortje klein koekje
Lunch 2 broodjes met waar ik zin in heb
Tussendoortje appel of ander fruit
Avond eten normale portie groente

pb mag altijd :)

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:42

rainbow8 schreef:
Heb niet alles gelezen.. Maar ik ben 43 jaar jong en 1.62m lang en was in de zomervakantie bijna 80kg.. op 16 augustus begonnen met een orthomoleculair dieet.. de laatste weging was begin november en toen was ik 8kg afgevallen.. Volgende week zaterdag is de volgende weging.. Ik wil graag terug naar 65kg.. Op zaterdag hebben we een smokkeldag.. Dan eet en drink ik wat ik wil.. Alleen geen pasta, aardappels enz.. Verder voel ik me goed..

TS.. Succes met afvallen..

Yeah, you go girl!!!!! *\o/* *\o/*

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:07

Zoe_97 schreef:
eet ik dan ook te weinig? 8 kleine boterhammetjes met smeerpaté? ik heb geen idee van calorieën. Ik heb overigens de hele week gewoon in de zetel gelegen dus ik verbrand amper iets (door mijn ribben).

Ik zelf heb niet veel verstand van afvallen. Maar ik vind het wel altijd interessant om te lezen en ik heb respect voor mensen die veel kilo's kwijt kunnen raken. En zeker als je op dat gewicht blijft.

8 boterhammen is best veel. Eet je verder nog wat tussen door? En volgens mij is smeerpathe best calorie rijk. In ieder geval niet heel er gezond. (Gezonder dat hagelslag etc weer wel) Maar 8 boterhammen met dat. Misschien variatie kipfilet arm bijvoorbeeld. Of andere beleg wat minder calorieën bevat en gezonder is? Wat eet je tussendoor verder? Misschien in boterhammen verminderen (bijv. 6 boterhammen) en fruit eten. Fruit vult en is gezond.

Sport je ook? Zwemmen schijnt heel goed te zijn je belast bijna niks. Wordt ook veel aangeraden voor modellen om af te vallen en in shape te blijven.

Succes!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:16

Zoe_97 schreef:

8 kleine (wat is klein? :P ) boterhammen lijken mij niet weinig, maar waarom eet je er enkel smeerpaté op? (en welke paté is dat? Er zijn hele vette patés, maar ook erg magere). Dat is nogal eenzijdig.

Zoe_97

Re: de strijd tegen de kilo's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 19:19

2 dubbele ontbijt en 2 dubbele als lunch. Echt klein. Een klein broodje. Gok de grote van de palm van mijn hand.
Paté was gewoon nog in huis. Morgen boodschappen doen.
Ik eet niets tussendoor.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:30

Tijdens het afvallen at ik gemiddeld ongeveer dit:

's ochtends:
45 gram brinta met yoghurt en druifjes.
Tussendoortje: appel en 2 crackers.

Middag:
3 geroosterde bruine volkorenbroodjes met appelstroop, mager beleg (kipfilet, runderrookvlees etc) en een gekookt eitje.
Tussendoortje: 2 mandarijntjes/of banaan en een rice-to-go
Rond 16:00 uur een soepje.

Avond:
groente met rijst of aardappels en rundvlees of kip of vis.
Tussendoortje: om 21:00 uur een appel/kaneel toetje.

En daarnaast dronk ik ruim 2 liter thee of water.

En daarmee ging het afvallen ontzettend rap en had ik geen knagende honger.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:26

Aan hoeveel kcal zat je dan gemiddeld per dag Cayenne?

Ik probeer iig juist niet koolhydraten te mijden zodat mijn lichaam niet in ketose stand gaat.
Leuk om snel vet te verbranden maar als ik dan wel weer koolhydraten ga eten kom ik geheid weer aan.
Alles met mate is vol te houden, ook als ik op het gewenst gewicht ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:35

Ik was echt 7-up verslaafd. Dronk zo rustig 1,5 liter per dag weg. En nu ben ik daar dus al 3 weken mee gestopt. Ik mag nog 1 glas in de avond drinken van mijzelf en de rest van de dag drink ik water, maar ik had toch wel gedacht dat de kilo's er af zouden gaan vliegen, maar niets is minder waar... ;(

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:37

ohjajoh6 schreef:
Ik was echt 7-up verslaafd. Dronk zo rustig 1,5 liter per dag weg. En nu ben ik daar dus al 3 weken mee gestopt. Ik mag nog 1 glas in de avond drinken van mijzelf en de rest van de dag drink ik water, maar ik had toch wel gedacht dat de kilo's er af zouden gaan vliegen, maar niets is minder waar... ;(

Eigenlijk zou je voor een paar weken helemaal moeten stoppen met frisdrank. Ik ben van 2 liter coca cola drinken per dag naar 1 blikje cola op de zondag gegaan. En wat eet je verder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:43

Het volgende probleem wat ik inderdaad aan moet pakken is mijn chocolade tik. Maar ik had toch gehoopt dat ik resultaat zou zien na 3 weken, dus het is wel een tegenvaller eerlijk gezegd. Ik ben er in ieder geval niet meer of ongezonder van gaan eten dan toen ik nog wel 7-up dronk.

Het punt bij mij is inderdaad dat ik mijzelf heb overeind gehouden, door constante suikerbommen tot mij te nemen.
Dus ik pak het nu item voor item aan, want heb het echt wel 2 weken heel slecht gehad van het afkicken van de 7-up alleen al.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-11-15 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:44

Pattypaard schreef:
Aan hoeveel kcal zat je dan gemiddeld per dag Cayenne?

Ik probeer iig juist niet koolhydraten te mijden zodat mijn lichaam niet in ketose stand gaat.
Leuk om snel vet te verbranden maar als ik dan wel weer koolhydraten ga eten kom ik geheid weer aan.
Alles met mate is vol te houden, ook als ik op het gewenst gewicht ben.

Ik heb nooit kcal of wat dan ook geteld. Is ook niet nodig wanneer je op deze manier eet.
Bovendien sport ik veel, dus blijf sowieso wel onder het gemiddelde omdat ik qua verbranding al hoog zat. :)

Eulogy

Re: de strijd tegen de kilo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:59

Excuses dat ik zo kom binnenvallen, maar Cayenne, 1600 kcal is over het algemeen zeker niet te weinig als je wil afvallen, tenzij je erg veel en zwaar sport. Ik neem aan dat haar bmr minder is dan 1600.

IsaCalixa, als je op de macro's let en ervoor zorgt dat je wat meer eiwitten binnen krijgt zul je ongetwijfeld langer vol zitten en dan is het over het algemeen niet zo'n opgave om maar 1000kcal te eten voor het avondeten :j

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:39

Zijn er ook weleens mensen die om hulp vragen bij een voedingsdeskundige? Ik lees hier heel veel dingen tussen die er voor zorgen dat je juist niet af valt...

Een zetje in de goede richting voorkomt een hoop frustratie :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:42

Er hoeft geen voedingsdeskundige aan te pas te komen. Met een beetje logisch nadenken, kcal tellen, jezelf inlezen dmv artikelen met wetenschappelijke onderbouwing etc. kom je een heel eind.

Ik vind de tips in dit topic over dat kcal tellen onzin is, over de spaarstand, e.d. dan ook..... tenenkrommend.

Verder ga ik mee met Eulogy dat 1600 kcal per dag een prima inname is voor een gemiddelde persoon met weinig beweging.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 01:39

Chocola en suiker die doen het,hier 1 die er echt streng tegen aan gaat,mag wel wat af,ben niet echt dik maar toch wil wat afvallen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 03:01

miisshOrse schreef:
Zijn er ook weleens mensen die om hulp vragen bij een voedingsdeskundige? Ik lees hier heel veel dingen tussen die er voor zorgen dat je juist niet af valt...

Nog niet gedaan, wel al een paar keer op gegoogeld maar bij de hele rij aan probleem gevallen waar ze wat mee kunnen staat dan geen enkele keer de schildklier ertussen.
Enkele preken op hun site al voor bepaalde afvalproducten. Dat wil ik nu net niet.
Net als een kennis van me die cambridge adviseerde. Vol met die vieze aspartaam.
Liever te dik dan die rommel waar ik sowieso al hoofdpijn van krijg.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 05:31

miisshOrse schreef:

Ik ben bij een orthomoleculair diëtiste.. Die wordt voor het grootste gedeelte vergoed door de zorgverzekeraar en je krijgt ongeveer een jaar begeleiding..