Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
friesam schreef:Ik heb me aanvullend verzekerd (CZ +gezinnen) toen ik zwanger was.
Achteraf een goede keuze.
Onze kleine man krijgt een helmpje omdat z'n schedel scheef is. En deze wordt nu vergoed en kost 1167 euro
vuurneon schreef:friesam schreef:Ik heb me aanvullend verzekerd (CZ +gezinnen) toen ik zwanger was.
Onze kleine man krijgt een helmpje omdat z'n schedel scheef is. En deze wordt nu vergoed en kost 1167 euro
Wordt vergoed vanuit de basis verzekeringals de afplatting of scheefheid ernstig genoeg is
Citaat:Vergoeding redressiehelm vanuit de basisverzekering
U krijgt vanuit de basisverzekering een vergoeding voor een redressiehelm als bij:
ernstige afplatting van de achterzijde van het hoofd (brachycefalie) of
ernstige scheefgroei van het hoofd (plagiocefalie)
De vergoeding geldt alleen wanneer er ook sprake is van vroegtijdig sluiten van de schedelnaden (craniosynostose).
anneliesdj schreef:Brainless schreef:Fysio valt tot 9 behandelingen per jaar in de basisverzekering (ook voor kinderen onder de 18), in enkel speciale gevallen wordt dit verhoogt naar 18x.
Fysio is helemaal uit de basis, alleen bij chronische medische indicatie wordt dat vergoed.
Mioux schreef:Ah dat verklaard een hoop dankje yvankhaha ik schrok al van kan niet want ik heb net gebeld en krijg gewoon die 9 stuks in mijn "basis" pakket, en kreeg er 3 dit jaar extra om te revalideren en dat pak ik volgend jaar weer op. Anders hadden ze tegen mijn fysio en mij gelogen
.
anneliesdj schreef:Mioux schreef:Ah dat verklaard een hoop dankje yvankhaha ik schrok al van kan niet want ik heb net gebeld en krijg gewoon die 9 stuks in mijn "basis" pakket, en kreeg er 3 dit jaar extra om te revalideren en dat pak ik volgend jaar weer op. Anders hadden ze tegen mijn fysio en mij gelogen
.
Dat moet dan via de collectiviteit van je moeder gaan, kan niet anders.
Ik zit ook bij ZK en heb toevallig vanmorgen nog gebeld en fysio zit bij hen ook niet in de basis.
Jij hebt ze ook niet in de basis janderegelaar
Waar ben jij verzekerd?
vuurneon schreef:friesam schreef:Ik heb me aanvullend verzekerd (CZ +gezinnen) toen ik zwanger was.
Wordt vergoed vanuit de basis verzekeringals de afplatting of scheefheid ernstig genoeg is
vuurneon schreef:Oei, ik ga mijn verzekering ook even kritisch bekijken want meneer heeft ook een voorkeurshouding en je weet maar nooit!