Aanvullende verzekering ivm kind?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: Aanvullende verzekering ivm kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:02

Ah dat verklaard een hoop dankje yvank :D haha ik schrok al van kan niet want ik heb net gebeld en krijg gewoon die 9 stuks in mijn "basis" pakket, en kreeg er 3 dit jaar extra om te revalideren en dat pak ik volgend jaar weer op. Anders hadden ze tegen mijn fysio en mij gelogen :P.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:41

friesam schreef:
Ik heb me aanvullend verzekerd (CZ +gezinnen) toen ik zwanger was.

Achteraf een goede keuze.
Onze kleine man krijgt een helmpje omdat z'n schedel scheef is. En deze wordt nu vergoed en kost 1167 euro

Wordt vergoed vanuit de basis verzekering :) als de afplatting of scheefheid ernstig genoeg is

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:52

vuurneon schreef:
friesam schreef:

Onze kleine man krijgt een helmpje omdat z'n schedel scheef is. En deze wordt nu vergoed en kost 1167 euro

Wordt vergoed vanuit de basis verzekering :) als de afplatting of scheefheid ernstig genoeg is

Alleen als de naden ook gesloten zijn.
Citaat:
Vergoeding redressiehelm vanuit de basisverzekering

U krijgt vanuit de basisverzekering een vergoeding voor een redressiehelm als bij:

ernstige afplatting van de achterzijde van het hoofd (brachycefalie) of
ernstige scheefgroei van het hoofd (plagiocefalie)

De vergoeding geldt alleen wanneer er ook sprake is van vroegtijdig sluiten van de schedelnaden (craniosynostose).

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:00

anneliesdj schreef:
Brainless schreef:
Fysio valt tot 9 behandelingen per jaar in de basisverzekering (ook voor kinderen onder de 18), in enkel speciale gevallen wordt dit verhoogt naar 18x.

Fysio is helemaal uit de basis, alleen bij chronische medische indicatie wordt dat vergoed.

Zoals ik het lees heb ik er 18 in de basis en 35 in de aanvullende (Optifit).

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 30-11-15 18:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:03

Bij jij nog geen 18 jaar dan?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:06

Ik las natuurlijk verkeerd.... :(

Ik heb er 35 voor mezelf in de aanvullende. Kinderen zitten wel in de basis tot 18 behandelingen en daarna nog 35 in mijn aanvullende.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 00:13

Mioux schreef:
Ah dat verklaard een hoop dankje yvank :D haha ik schrok al van kan niet want ik heb net gebeld en krijg gewoon die 9 stuks in mijn "basis" pakket, en kreeg er 3 dit jaar extra om te revalideren en dat pak ik volgend jaar weer op. Anders hadden ze tegen mijn fysio en mij gelogen :P.

Dat moet dan via de collectiviteit van je moeder gaan, kan niet anders.

Ik zit ook bij ZK en heb toevallig vanmorgen nog gebeld en fysio zit bij hen ook niet in de basis.

Jij hebt ze ook niet in de basis janderegelaar ;)
Waar ben jij verzekerd?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 01:41

anneliesdj schreef:
Mioux schreef:

Dat moet dan via de collectiviteit van je moeder gaan, kan niet anders.

Ik zit ook bij ZK en heb toevallig vanmorgen nog gebeld en fysio zit bij hen ook niet in de basis.

Jij hebt ze ook niet in de basis janderegelaar ;)
Waar ben jij verzekerd?

Geen enkele volwassene heeft ze in de basis. Ik heb er 35 in de aanvullende bij de ONVZ.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:43

Ja ik zit in collectieve verzekering en heb ze wel via mijn moeder haar werk :-)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:47

janderegelaa schreef:
Geen enkele volwassene heeft ze in de basis. Ik heb er 35 in de aanvullende bij de ONVZ.

Nee dat weet ik, maar jij haalt aan dat je er 18 hebt in je basis, maar dat is dus alleen onder 18 jaar.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:48

vuurneon schreef:
friesam schreef:

2016 niet meer

afplatting is 112 en boven 108 werd dus in het verleden vergoed maar nu niet meer.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:02

Oei, ik ga mijn verzekering ook even kritisch bekijken want meneer heeft ook een voorkeurshouding en je weet maar nooit!

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:51

vuurneon schreef:
Oei, ik ga mijn verzekering ook even kritisch bekijken want meneer heeft ook een voorkeurshouding en je weet maar nooit!

Wij dacht ook dat onze kleine een voorkeur had maar hij kon destijds z'n nek niet eens de andere kant op draaien.

Snel hulp zoeken bij fysio/osteo om de ellende te besparen (zie heel erg tegen het helmpje op)