Zorgverzekering 2016: het is weer zover!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:43

Ik wilde eigenlijk gaan overstappen naar fbto, aangezien zij voor de ladycomp een vergoeding gaven afgelopen jaar. Maar dat doen ze nu niet meer.. En alle andere verzekeringen doen het ook niet of niet meer helaas. Dus ik moet nog even kijken of ik nog ga overstappen(nu ditzo)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:44

Daantjuh88 schreef:
Rena100 schreef:
Ik heb bij de fbto nu een aanvullend pakket en daarmee wordt mijn anticonceptie 100% vergoed, dus het is er wel, maar de kosten moeten natuurlijk wel opwegen tegen de baten.

Daar moet je je niet op verkijken! Mijn anticonceptie kost 13 euro per half jaar. (microginon) Je betaald uiteindelijk meer dan die hele pil je zou kosten als je het rechtstreeks bij de apotheker koopt.

Mijn anticonceptie kost meer dan 10 euro per maand, dus is wel degelijk rendabel om dat in een verzekering vergoed te krijgen. Kost 39 euro per drie maand.

Twilight

Re: Zorgverzekering 2016: het is weer zover!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:51

mijn anticonceptie is 10 euro per half jaar :P das altijd wel mooi goedkoop, kijk daar dus ook nooit na voor vergoedingen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:00

Twilight schreef:
mijn anticonceptie is 10 euro per half jaar :P das altijd wel mooi goedkoop, kijk daar dus ook nooit na voor vergoedingen.

Hier hetzelfde, nog geen €10 voor een half jaar...daarvoor ga ik mij echt niet extra verzekeren. :')
Snap dat je dat wel doet als je een duurdere anticonceptie hebt. :j

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:13

ik blijf weer bij bewuzt.
incl europadekking en tandarts zit ik op 103 per maand. goedkoper heb ik ze niet kunnen vinden.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:15

Ik wil volgend jaar misschien wel zwanger worden, waar moet ik dan aan denken? Hebben jullie tips?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:18

miccamaaike schreef:
Ik vond de goedkoopste aanvullende verzekering van CZ altijd wel heel gunstig. Anticonceptie, bril en inentingen vergoed gehad afgelopen jaar dus had hem er dubbel en dwars uit.

Kijk overigens uit met die tandartsverzekering. Vaak betaal je zo 12,50 euro per maand, dus 150 euro per jaar en dan wordt er maar 250 vergoed... als je niet vaak echt wat groots hebt kun je t beter zelf betalen.

Niet dat je die gebruik hebt, kennelijk _O- :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:21

Ik zat tevreden bij agis die nu helaas zilveren kruis is geworden, aanvullend ok, basispremie is erg hoog bij ze. Alleen word ik niet gemakkelijk geaccepteerd bij andreen voor aanvulling ivm hoge zorgkosten. Lastig hoor. Er is best veel gewijzigd ook in de basispolis. Snap er zo langzaam aan weinig meer van.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:23

Heeft iemand ervaring met de Friesland verzekeraar? Het schijnt toch lastig te worden om mijn dure anticonceptie vergoed te krijgen, meestal tot 75 euro pj. Maar bij de Friesland zou ik dan 124 euro gaan betalen, dat is 10 euro goedkoper dan ik nu heb dus scheelt 120 euro per kaar, dus dat kan er makkelijk uit. Nu zoekend naar ervaringen bij de verzekeraar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:28

Ik zat altijd bij ZK in een gunstig collectief. Helaas moet ik daar uit. Met berekeningen echter lijkt ZK nog steeds wel voordelig te blijven. Dan hoef ik ook geen medische keuring door :=

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:35

Oh zo'n medische keuring zal bij mij ook wel voor problemen zorgen.. Ook al ben ik genezen, ik blijf altijd een risicofactor :roll: Nou, dat wordt goed uitzoeken nog.. Of toch blijven waar ik zit, wel zo makkelijk :Y)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:55

Rena100 schreef:
Heeft iemand ervaring met de Friesland verzekeraar? Het schijnt toch lastig te worden om mijn dure anticonceptie vergoed te krijgen, meestal tot 75 euro pj. Maar bij de Friesland zou ik dan 124 euro gaan betalen, dat is 10 euro goedkoper dan ik nu heb dus scheelt 120 euro per kaar, dus dat kan er makkelijk uit. Nu zoekend naar ervaringen bij de verzekeraar.

Ik zit nu bij de Friesland, maar vind het geen fijn bedrijf. Erg onoverzichtelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:56

SpeechLess schreef:
Oh zo'n medische keuring zal bij mij ook wel voor problemen zorgen.. Ook al ben ik genezen, ik blijf altijd een risicofactor :roll: Nou, dat wordt goed uitzoeken nog.. Of toch blijven waar ik zit, wel zo makkelijk :Y)

Er zijn gelukkig wel uitgebreide verzekeringen (max aanvullend) waarbij het niet is. ZK is er daar eentje van. Ik heb het nodig vanwege de fysio, maar met mijn 'afwijking' (even gekscherend gezegd) kom ik niet zomaar meer binnen in die verzekeringen. ZK biedt 40 fysio, en ik heb ongeveer 45 per jaar nodig. Dus even gerekend, maar dan is het nog goedkoper om ze los te betalen dan echt moeite te doen bij een onbeperkte verzekeraar binnen te komen met de keuring etc.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:59

Ik moet ook weer gaan kijken... al heeft het waarschijnlijk weinig zin omdat ik toch niet geaccepteerd wordt bij de aanvullende verzekeringen i.v.m. te groot risico. (Fibromyalgie & hypermobiel --> veel fysio en alternatief nodig)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:05

Wat vind je onoverzichtelijk winged aan de Friesland ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:08

Hoe bepalen ze eigenlijk of je een groot risico bent?
Ik wil misschien overstappen maar heb de afgelopen 2 jaar hoge zorgkosten gehad... is de kans dan groot dat andere zorgverzekeraars mij niet accepteren?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:12

Rena100 schreef:
Wat vind je onoverzichtelijk winged aan de Friesland ?

Website, gegevens vinden... Administratief vreemd... Telefonisch slecht bereikbaar (tenminste, in spitsuren wanneer ik bel uiteraard :Y) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:15

DSW, geen gezeur, korte lijntjes, betalen rap uit en het Eigen Risico wordt niet opgespaard maar gewoon
als er gedeclareerd is.
Alleen alternatief zijn ze een beetje karig mee.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:19

amoj schreef:
Hoe bepalen ze eigenlijk of je een groot risico bent?
Ik wil misschien overstappen maar heb de afgelopen 2 jaar hoge zorgkosten gehad... is de kans dan groot dat andere zorgverzekeraars mij niet accepteren?

Vorig jaar ben ik afgewezen omdat ik inderdaad het jaar er voor veel gedeclareerd heb aan fysio en alternatief.
Alle jaren daar voor is er weinig tot niets gedeclareerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:20

Hangt er vanaf waaraan gedeclareerd. Ik zit op bijna 20.000 dit jaar. Maar daar is meer dan de helft ziekenhuiswerk met zwangerschap van. Dat is geen 'risico'. Verder heb ik EDS en daarom veel fysio, dat is wel een risico dus mogen ze je weigeren. Want je kost potentieel al heel veel.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:25

Winged schreef:
Website, gegevens vinden... Administratief vreemd... Telefonisch slecht bereikbaar (tenminste, in spitsuren wanneer ik bel uiteraard :Y) )

Ik vind hun website helemaal niet zo raar, wel prima eigenlijk. Telefonisch slecht bereikbaar, tja ik heb eigenlijk nog nooit gebeld naar mijn huidige ZV FBTO dus ik zou niet weten waarom ik dat volgend jaar wel ineens wil gaan doen. Ik vind FBTO ook niet heel overzichtelijk qua administratie, ik kan wel alles terugvinden, maar ook veel niet. Ik denk dat het verzekeringswereldje toch wel vaag blijft en het wordt alleen maar duurder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:27

Maar ik heb niet echt een ziekte oid. Wel veel haptonomie (alternatief) gebruikt. Is de kans dan groot dat ze mij dan ook weigeren?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:28

veerledec schreef:
miccamaaike schreef:
Ik vond de goedkoopste aanvullende verzekering van CZ altijd wel heel gunstig. Anticonceptie, bril en inentingen vergoed gehad afgelopen jaar dus had hem er dubbel en dwars uit.

Kijk overigens uit met die tandartsverzekering. Vaak betaal je zo 12,50 euro per maand, dus 150 euro per jaar en dan wordt er maar 250 vergoed... als je niet vaak echt wat groots hebt kun je t beter zelf betalen.

Niet dat je die gebruik hebt, kennelijk _O- :+

:+ :D

Ben pas in mei gestopt, dus heb er nog wel een beetje profijt van gehad :P

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:30

Nog een vraag trouwens, misschien weet iemand van jullie dit, die vrije keus in zorgverleners is dat dan huisartsen en ziekenhuizen of is dat ook je fysio/osteo enz? En als je geen vrije keus hebt, hoe groot is dan de kans dat je van huisarts of tandarts moet wisselen?

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:32

Ik zit bij CZ, heb basis (natura polis) met een extra verzekering voor jongeren erbij (=aanvullend + tandarts). De Natura polis is normaal 104,95 en de jongeren 18,20, maar ik betaal voor de Natura 87,45 omdat ik mijn eigen risico maximaal omhoog heb staan. Ben dus in totaal 105,65 per maand kwijt.