Hpv vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:15

Zoolgangster schreef:
Wat het bestaan van de inenting betreft: eindelijk is er dan een vaccin dat (gedeeltelijk) tegen een bepaalde vorm van kanker werkt!
Hoera!

Nee dus, men is bang en zoekt duizenden redenen om niet te enten.

TS, ik weet vrijwel zeker dat PCOS of wat de oorzaak van je onvruchtbaarheid is, nul komma nul te maken heeft met de inenting tegen HPV.

Anders waren er inmiddels beslist al artsen geweest die groot alarm hadden geslagen wegens een toename van onvruchtbaarheid bij jonge vrouwen. Er zijn al miljoenen meisjes ingeënt.
Helaas is er, al lang voor de HPV inenting bestond, een groot aantal mensen voor wie zwanger worden moeilijk gaat...

Mijn dochter mocht trouwens zelf beslissen of ze zich liet inenten, het is haar lichaam, haar beslissing en ze was op dat moment oud genoeg om te weten wat ze wilde.

Precies. Er zijn heel veel vrouwen die onvruchtbaar zijn. :j Er hoeft geeneens altijd een verklaring achter te zitten; je bent gewoon zo geboren. Soms is er iets aan te doen, soms niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:20

Joy_Mennings schreef:
Mijn ogen heb ik inderdaad ook al laten opmeten. (+0,5 beide ogen) ze zeiden dat ik hier niet zulke klachten van zou kunnen krijgen.

Wij hebben aan de HA en neuroloog gevraagd of dat dit te maken zou kunnen hebben met het HPV virus. Zei hebben dit samen uitgezocht en zeiden beide: Dit is nog nooit bewezen.
Niet echt een heel nuttig antwoord dus ;)

Fybromyalgie heb ik nog nooit iets over gehoord van mijn therapeuten. Zelf wel eens wat over gelezen en mijn klachten lijken hier wel veel op vind ik zelf (en mijn ouders). De fysio die ik heb gehad heeft volgens mij nergens naar gekeken (werkte samen met neuroloog, die niet heel erg behulpzaam) De andere therapeuten weet ik niet.

Ik bedoel overigens echt niet te zeggen dat je Fybromyalgie hebt, ik wilde er alleen maar mee aangeven dat iemand met een moeilijk tot niet geneesbare ziekte veel baat kan hebben bij lastenverlichting door bijvoorbeeld een fysiotherapeut.

Ik neem aan dat je je ogen niet bij de eerste de beste Pearl oid hebt laten testen. Die komen niet veel verder dan plus of min en heel af en toe een cilinder. Die zien NIET dat je ogen niet samenwerken als dat bijvoorbeeld het probleem is.

Ik vind dat je wel erg negatief over je artsen denkt en er negatief tegenover lijkt te staan. Dit biedt an sich al geen verlichting. Wanneer je open staat voor wat je artsen zeggen, kom je zoveel verder. Door je ogenschijnlijk negatieve houding kan je hier bijvoorbeeld ook niet uitleggen wat je artsen precies zeggen. Ik begrijp dat je een zondebok wilt aanwijzen, maar je hebt veel meer aan een oplossing voor het probleem, ongeacht wie of wat de zondebok is.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:37

Janine1990 schreef:
Ik bedoel overigens echt niet te zeggen dat je Fybromyalgie hebt, ik wilde er alleen maar mee aangeven dat iemand met een moeilijk tot niet geneesbare ziekte veel baat kan hebben bij lastenverlichting door bijvoorbeeld een fysiotherapeut.

Ik neem aan dat je je ogen niet bij de eerste de beste Pearl oid hebt laten testen. Die komen niet veel verder dan plus of min en heel af en toe een cilinder. Die zien NIET dat je ogen niet samenwerken als dat bijvoorbeeld het probleem is.

Ik vind dat je wel erg negatief over je artsen denkt en er negatief tegenover lijkt te staan. Dit biedt an sich al geen verlichting. Wanneer je open staat voor wat je artsen zeggen, kom je zoveel verder. Door je ogenschijnlijk negatieve houding kan je hier bijvoorbeeld ook niet uitleggen wat je artsen precies zeggen. Ik begrijp dat je een zondebok wilt aanwijzen, maar je hebt veel meer aan een oplossing voor het probleem, ongeacht wie of wat de zondebok is.

Ik heb m'n ogen oplaten meten bij dezelfde opticien als die van mijn moeder. Weet niet welke dat was. Het was geen oogarts maar wel een goede opticien.

Ik ben niet negatief tegenover alle artsen. Mijn eerste neuroloog was wel gewoon goed (moest daarna naar kinderneuroloog) en de kinderarts voor mijn buik was ook gewoon goed.
Huisarts is ook wel goed maar dat antwoord over de HPV vaccinatie was niet echt nuttig ;)

Deze kinderneuroloog vind ik niet echt goed, toen ik binnenkwam had ze al meteen haar mening klaar zonder iets te onderzoeken (komt door stress). Ze heeft op elke afspraak tot nu toe hetzelfde gezegd, mijn ouders waren het daar niet mee eens. Uiteindelijk heeft ze een MRI voorgesteld, maar andere onderzoeken heeft ze nog niet uitgevoerd.

Ik ga binnenkort misschien weer naar de fysio, maar niet diegene waar de neuroloog mij naar toe wilt sturen. Dit is namelijk de fysiotherapeut waar ik voor haar ook al naartoe ben geweest en zij wilt dat ik mijn hele leven ga plannen (precies om half 8 ontbijten, 6 uur avond eten, dan en dan huiswerk maken) en dat vind ik niet fijn. De oefeningen die ze gaf, voer ik nog steeds uit maar helpen niet/niet voldoende. Zijn overigens dezelfde oefeningen als die ik bij de cesartherapie kreeg.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:39

Azmay schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik heb er 4/5 jaar geleden zelf voor gekozen om het niet te doen. Was volgens mij een jaar of 15/16 toen ik die oproep kreeg, en buiten het feit dat ik hem echt niet wou (inderdaad om de onbekende risico's die aan het vaccin vast zaten) was ik al seksueel actief en werd er aangegeven dat het niet meer 'nuttig' was voor jonge meiden die al seksueel actief waren.
Dan had het niet veel nut meer zeiden ze inderdaad..

Zelf wilde ik ze maar al te graag hebben, kinderen wil ik toch al niet en liever 3 prikjes dan kanker.
Was wel in 2008 en in Australië.

Deze reactie maakt dat ik dit vaccin al verafschuw... Deze prik helpt nl maar bij een 7 tot 15 tal vormen van HPV.. terwijl er zeker in de 70 soorten HPV zijn.... En ja Van die 70 zijn er meer soorten die bmhk kunnen veroorzaken. Dus denk alsjeblieft niet ik heb de prik gehad, dus ik krijg geen kanker!!! Ook jij kunt gewoon kanker krijgen schijnveiligheid is de gevaarlijkste bijwerking van deze prikken. Mijn dochter krijgt hem dus niet. Gewoon veilige sex, en niet steeds wisselende partners. EN screening.

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:42

Ik heb hem wel gehaald en heb hier ook zeker geen spijt van.

Het klopt dat er veel typen van het HPV virus zijn, maar de ''goede'' typen veroorzaken geen bmhk maar kunnen leiden tot de groei van genitale wratjes of gewone wratjes op de huid. De typen die wel ''slecht'' zijn leiden in 70% van de gevallen tot bmhk bij besmetting. Dus wanneer je besmet bent met HPV hoeft het niet te betekenen dat het uitloopt in bmhk. Ook is de overheid en de gezondheidszorg bezig met het screenen op de besmetting van het virus in het bloed inplaats van met een uitstrijkje. Doormiddel van PCR wordt er gekeken in je bloed of het virus DNA aanwezig is, dit DNA wordt vergeleken met alle typen HPV die er zijn. Zo kun je bij besmetting ook beter gecontroleerd worden.

Het uitstrijkje van de baarmoeder gaat er ook uit, mede omdat er vaak dingen gemist worden en omdat je niet altijd kan zien dat je besmet bent in de cellen van je baarmoeder. Een PCR test van je bloed is dan veel nauwkeuriger, wanneer je dan weet dat je met het ''slechte'' type virus besmet bent kun je om de zoveel tijd worden opgeroepen voor een baarmoederuitstrijkje zodat veranderingen in het celbeeld snel worden gedetecteerd en dat je snel kan behandelen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:43

wendyenbram schreef:
Azmay schreef:
Zelf wilde ik ze maar al te graag hebben, kinderen wil ik toch al niet en liever 3 prikjes dan kanker.

Deze reactie maakt dat ik dit vaccin al verafschuw... Deze prik helpt nl maar bij een 7 tot 15 tal vormen van HPV.. terwijl er zeker in de 70 soorten HPV zijn.... En ja Van die 70 zijn er meer soorten die bmhk kunnen veroorzaken. Dus denk alsjeblieft niet ik heb de prik gehad, dus ik krijg geen kanker!!! Ook jij kunt gewoon kanker krijgen schijnveiligheid is de gevaarlijkste bijwerking van deze prikken. Mijn dochter krijgt hem dus niet. Gewoon veilige sex, en niet steeds wisselende partners. EN screening.

Het klopt, hij werkt maar voor een paar variaties. Maar die variaties zijn wel 80% van de voor komende veroorzakers.

Nu 7 jaar na de prikken heb ik prachtig schone eierstokken en wel andere klachten, maar lijkt me erg stug dat die door de prik komen.
Laatst bijgewerkt door Azmay op 07-11-15 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:45

Ik wil toch even inhaken op bovenstaande discussie.

Ik heb hem zelf niet overgeslagen omdat ik bang was voor de verhalen die op het internet stonden. Voor elk medicijn zijn horror-verhalen te vinden. Er zijn ook mensen die extreem slecht reageren op paracetamol en als je goed zoekt kan je daar ook verhalen over vinden die er misschien voor zouden zorgen dat je nooit meer paracetamol wilt slikken. Ik heb hem niet gehaald omdat ik, simpelweg, geen goedje in mijn lichaam hoef waarvan ik de lange termijn effecten niet weet. Misschien zijn er wel geen lange termijn effecten en dan is het ook prima, als ik seks heb is het altijd veilig en als ik het wel krijg is het mijn eigen pakkie an toch?

Heel veel mensen (zowel mannen als vrouwen) lopen rond met een vorm van HPV, als je het virus hebt betekent het niet gelijk dat er kanker ontwikkelt.

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:50

wendyenbram schreef:
Azmay schreef:

Waarom niet je dochter laten vaccineren zodat ze beschermt is tegen de variaties die in 80% van de gevallen leiden tot bmhk en veilige seks? Ik bedoel meiden van 12 die deze oproep krijgen die krijgen ook seksuele voorlichting en die kun je toch ook uitleggen dat deze vaccinatie niet volledig beschermt?

Dit is verder geen aanvallende reactie hoor gewoon een vraagje ;)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:53

Ik heb hem niet gehaald. En mijn moeder stond daar neutraal achter.
Voor mij was doorslaggevend dat hij te beperkt beschermd en er nog te weinig over bekend was. Daarnaast ben ik meer een voorstander van desnoods vaker uitstrijkjes halen. Ik heb tot nu toe ook maar 1 relatie en ik ben niet van plan om dat kapot te maken en van vent naar vent te springen.
Ik acht voor mij de kans op ziekte kleiner in als ik desnoods op eigen kosten vaker onderzoek laat doen dan dat ik een prik haal en vervolgens er niet meer naar omkijk.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:56

Azmay schreef:
Azmay schreef:

Het klopt, hij werkt maar voor een paar variaties. Maar die variaties zijn wel 80% van de voor komende veroorzakers.

Nu 7 jaar na de prikken heb ik prachtig schone eierstokken en wel andere klachten, maar lijkt me erg stug dat die door de prik komen.[/quote]

Dat kan kloppen, echter zeg jij heel stellig liever een prik dan kanker... Maar het kan dus ook zijn de prik en toch ook kanker. Dan denk je veilig te zijn, laat je je niet of te laat screenen, want he je bent toch veilig? je bent gevaccineerd toch? Daar doel ik op... Zelf vind ik dit vaccin nog te onvoldoende bewezen om veilig te zijn. Ik denk dat een ieder die hem in zo`n vroeg stadium gehaald heeft dus proefkonijn is. Dat kun je zien, doordat er nu al minder gevaccineerd word, en er toch heel veel bijwerkingen nog later bijgeschreven zijn.

wendyenbram

Re: Hpv vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:56

mmm de 2e stuk in de quote is van mij sorry...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:58

R00s schreef:
wendyenbram schreef:
Waarom niet je dochter laten vaccineren zodat ze beschermt is tegen de variaties die in 80% van de gevallen leiden tot bmhk en veilige seks? Ik bedoel meiden van 12 die deze oproep krijgen die krijgen ook seksuele voorlichting en die kun je toch ook uitleggen dat deze vaccinatie niet volledig beschermt?

Dit is verder geen aanvallende reactie hoor gewoon een vraagje ;)

Daarnaast vind ik het nogal voorbarig en wat naïef om te stellen dat jouw dochter altijd veilige seks zal hebben en geen wisselende partners. Dat mag je misschien hopen en proberen duidelijk te maken, maar over een aantal jaar zal ze toch echt bedenken dat dat haar eigen keuze is.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 16:28

Wat nog niet genoemd is: ja, er is nu maar een beperkt aantal variaties waartegen de HPV inenting beschermt, maar het gaat wel om 80% van de besmettingen met juist die variatie waartegen de inenting beschermt. Dus al met al een behoorlijke score.
Maar de wetenschap staat niet stil, wie weet is er tegen de rest van de mogelijke virussen over 10 jaar een inenting gevonden! Dan heeft men die vorm van kanker in de tang... en wie weet ontdekt men daarmee ook hoe andere vormen van kanker die 100% níet seksueel overdraagbaar zijn, te voorkomen zijn.
Maar daar denken bepaalde patiëntenorganisaties niet aan... hoe kortzichtig kan men zijn.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 16:44

Ik heb het ook gehad en heb nergens last van. Ben helemaal gezond gebleven. :-)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 19:57

oomens schreef:
wendyenbram schreef:

Daarnaast vind ik het nogal voorbarig en wat naïef om te stellen dat jouw dochter altijd veilige seks zal hebben en geen wisselende partners. Dat mag je misschien hopen en proberen duidelijk te maken, maar over een aantal jaar zal ze toch echt bedenken dat dat haar eigen keuze is.

Niet alleen voorbarig en naïef om dat te stellen...
Ook voorbarig en naïef om te denken dat een besmetting alleen door seks kan voorkomen. Is al twee of drie keer in dit topic benoemd...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:03

Joy_Mennings schreef:
Ik heb m'n ogen oplaten meten bij dezelfde opticien als die van mijn moeder. Weet niet welke dat was. Het was geen oogarts maar wel een goede opticien.

Ik ben niet negatief tegenover alle artsen. Mijn eerste neuroloog was wel gewoon goed (moest daarna naar kinderneuroloog) en de kinderarts voor mijn buik was ook gewoon goed.
Huisarts is ook wel goed maar dat antwoord over de HPV vaccinatie was niet echt nuttig ;)

Deze kinderneuroloog vind ik niet echt goed, toen ik binnenkwam had ze al meteen haar mening klaar zonder iets te onderzoeken (komt door stress). Ze heeft op elke afspraak tot nu toe hetzelfde gezegd, mijn ouders waren het daar niet mee eens. Uiteindelijk heeft ze een MRI voorgesteld, maar andere onderzoeken heeft ze nog niet uitgevoerd.

Ik ga binnenkort misschien weer naar de fysio, maar niet diegene waar de neuroloog mij naar toe wilt sturen. Dit is namelijk de fysiotherapeut waar ik voor haar ook al naartoe ben geweest en zij wilt dat ik mijn hele leven ga plannen (precies om half 8 ontbijten, 6 uur avond eten, dan en dan huiswerk maken) en dat vind ik niet fijn. De oefeningen die ze gaf, voer ik nog steeds uit maar helpen niet/niet voldoende. Zijn overigens dezelfde oefeningen als die ik bij de cesartherapie kreeg.

Is het gek dat artsen een vraag die ze niet kunnen beantwoorden, niet beantwoorden? Jij gaat toch ook geen ingewikkelde materie waar je nog niet mee te maken hebt binnen je vakgebied behandelen?
Dat zou de wereld op z'n kop zijn. Ik vind het dan ook helemaal niet raar dat artsen je daar, zeker zonder nader onderzoek naar een eventuele relatie tussen HPV vaccin en je symptomen, geen antwoord op geven.

Het feit dat je dat van artsen verwacht, vind ik al bijzonder raar.

Je spreekt jezelf hier bijzonder tegen wat betreft artsen, eerst zeg je er niet negatief tegenover te staan en vervolgens laat je je meteen negatief weer uit over de kinderneuroloog. Je laat daarbij ook relevante informatie weg naar mijn idee. En als je ouders het zo met je eens zijn, waarom hebben ze dan nog geen second opinion aangevraagd in een ander ziekenhuis? Dat is niet zo moeilijk hoor...

Je wilt niet luisteren naar de fysio, dat vind ik sowieso raar. Waarom meteen dingen niet willen? Waarom niet gewoon eerst kijken wat het oplevert... Ik vind het niet zo'n gek idee namelijk. Vind het alleen niet echt zaak van een fysiotherapeut om daar naar te gaan kijken, maar wellicht is dat wederom een gedachte van mij door ontbrekende informatie.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:19

Janine1990 schreef:
Joy_Mennings schreef:

Is het gek dat artsen een vraag die ze niet kunnen beantwoorden, niet beantwoorden? Jij gaat toch ook geen ingewikkelde materie waar je nog niet mee te maken hebt binnen je vakgebied behandelen?
Dat zou de wereld op z'n kop zijn. Ik vind het dan ook helemaal niet raar dat artsen je daar, zeker zonder nader onderzoek naar een eventuele relatie tussen HPV vaccin en je symptomen, geen antwoord op geven.

Het feit dat je dat van artsen verwacht, vind ik al bijzonder raar.

Je spreekt jezelf hier bijzonder tegen wat betreft artsen, eerst zeg je er niet negatief tegenover te staan en vervolgens laat je je meteen negatief weer uit over de kinderneuroloog. Je laat daarbij ook relevante informatie weg naar mijn idee. En als je ouders het zo met je eens zijn, waarom hebben ze dan nog geen second opinion aangevraagd in een ander ziekenhuis? Dat is niet zo moeilijk hoor...

Je wilt niet luisteren naar de fysio, dat vind ik sowieso raar. Waarom meteen dingen niet willen? Waarom niet gewoon eerst kijken wat het oplevert... Ik vind het niet zo'n gek idee namelijk. Vind het alleen niet echt zaak van een fysiotherapeut om daar naar te gaan kijken, maar wellicht is dat wederom een gedachte van mij door ontbrekende informatie.

Ik vind dat ook niet gek dat hij dat niet kan beantwoorden, dat zeg ik toch ook niet. Ik zei alleen dat het geen nuttig antwoord is.
Maar je mag wel eerst mijn bericht lezen voordat je allemaal verwijten gaat doen.
Ik zeg dat ik niet negatief sta tegenover alle artsen, geef daar ook voorbeelden van. Ik ben idd wel negatief over de kinderneuroloog. Second opinion willen ze misschien ook gaan vragen maar wel wachten nu de uitslag van d MRI af. En welke informatie zou ik weglaten volgens jou?

Ik wil wel luisteren naar de fysiotherapeut, doe de oefeningen braaf (zelfs nog na 3/4 maanden) wil alleen niet terug naar dezelfde fysiotherapeut. School regelt het plannen en niet een fysiotherapeut vindt ik. Ik kan niet leven in een helemaal vast ritme... Als ik om 8 uur zin heb om hw te maken dan maak ik het dan. Als ik een schema maak met wanneer ik dat moet doen krijg ik juist stress.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:42

Janine1990 schreef:
oomens schreef:

Ook voorbarig en naïef om te denken dat een besmetting alleen door seks kan voorkomen. Is al twee of drie keer in dit topic benoemd...

Ahum!! waar zie jij staan dat ik zeg dat het ALLEEN door sex kan komen? Sex is 1 van de mogelijkheden. Ik zeg ook erbij screenen! Juist omdat iedereen het krijgen kan... Heerlijk naïef om te denken dat je doordat je een prik gehad hebt veilig bent!!!!
(en dus waarschijnlijk te laat start met screenen vanwege de schijnveiligheid, Aangezien de prikken juist zijn bedoeld voor de met sex overdraagbare HPV!) Dat is wat ik zei en niks anders. Ga effe lezen joh in plaats van aanvallen.

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:47

Janine1990 schreef:
oomens schreef:

Het virus kan alleen worden overgedragen worden door seksuele ''handelingen'' (hiermee bedoel ik gewoon seks, orale seks en ''met de handen'' om het even netjes te houden :') ). Het kan wel via de huid, maar het virus bij besmette mensen zit in de cellen rond de geslachtsdelen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 21:01

Zoolgangster schreef:
Wat nog niet genoemd is: ja, er is nu maar een beperkt aantal variaties waartegen de HPV inenting beschermt, maar het gaat wel om 80% van de besmettingen met juist die variatie waartegen de inenting beschermt. Dus al met al een behoorlijke score.
Maar de wetenschap staat niet stil, wie weet is er tegen de rest van de mogelijke virussen over 10 jaar een inenting gevonden! Dan heeft men die vorm van kanker in de tang... en wie weet ontdekt men daarmee ook hoe andere vormen van kanker die 100% níet seksueel overdraagbaar zijn, te voorkomen zijn.
Maar daar denken bepaalde patiëntenorganisaties niet aan... hoe kortzichtig kan men zijn.

Ik ben altijd blij met optimisme: "wie weet ontdekt men dan ook hoe andere vormen van kanker in de tang te krijgen...!"

Moge dit snel zo zijn! !!

In 1981 begon de aids epidemie in de westerse wereld, in 1985 wisten wij dat het om een virus ging, waarschijnlijk om twee verwante virussen.
Momenteel gaat er een gejuich op: mogelijk weten we hoe we het aids virus, verantwoordelijk voor onder andere de kanker bekend als "karposi sarcoom", met een virus buiten de deur kunnen houden.
Er zijn mensen die stellen dat we aan de aids epidemie veel inzicht in virussen en immuun systeem hebben gekregen en dat er, in goed Nederlands, een enorme spin off is, die dus het kankeronderzoek geweldig heeft geholpen.
Maar het is helaas wel zo'n 35 jaar werk tov 1 enkel virus.
Dus hoe groot de spin off ook is , ik blijf bang "dat het nog wel even duurt" voor alle HPvirussen die we nu kennen "voorzien" zijn van een vaccin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 21:12

Voor mij is er een groot verschil tussen een griepprik en een vaccinatie tegen iets wat potentieel dodelijk is. Griepprik is nuttig voor zij die tot een risicogroep behoren en meer kans op overlijden aan griep hebben, maar de kans dat je toch nog griep krijgt is groot, vandaar dat ik als gezond persoon liever geen prik heb. Ik ben nog sterk genoeg om de ziekte te overwinnen en als de zwakken ingeënt zijn, ben ik als niet gevaccineerde verpleegkundige toch geen gevaar voor hen.
Dit vaccin is echter iets dat je kan beschermen tegen een sluipmoordenaar, jammer genoeg behoor ik tot de generatie van voor het vaccin. Het maakt me niet uit dat het niet tegen alle vormen beschermd, het verkleind de kans op en dat is wat telt. Dus ja, ondanks de bijwerkingen die alle medicatie kan hebben, dit is een prik waar ik zo voor zou kiezen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 22:00

SandraVerl schreef:
Voor mij is er een groot verschil tussen een griepprik en een vaccinatie tegen iets wat potentieel dodelijk is. Griepprik is nuttig voor zij die tot een risicogroep behoren en meer kans op overlijden aan griep hebben, maar de kans dat je toch nog griep krijgt is groot, vandaar dat ik als gezond persoon liever geen prik heb. Ik ben nog sterk genoeg om de ziekte te overwinnen en als de zwakken ingeënt zijn, ben ik als niet gevaccineerde verpleegkundige toch geen gevaar voor hen.
Dit vaccin is echter iets dat je kan beschermen tegen een sluipmoordenaar, jammer genoeg behoor ik tot de generatie van voor het vaccin. Het maakt me niet uit dat het niet tegen alle vormen beschermd, het verkleind de kans op en dat is wat telt. Dus ja, ondanks de bijwerkingen die alle medicatie kan hebben, dit is een prik waar ik zo voor zou kiezen.

Het gaat niet om het soort vaccin, maar om het feit dat het RIVM aangaf dat het veilig was zonder bijwerkingen. Maar later blijkt het helemaal niet bekend te zijn wat het op termijn doet.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 22:26

Het RIVM en de fabrikant geven inderdaad aan dat ze nu enkel weten dat het binnen 10 a 15 jaar geen negatieve effecten geeft, maar het is dus onbekend wat het over 20-50 jaar doet.

Daarbij is ook nog niet bewezen dat het vaccin ook daadwerkelijk kanker voorkomt:
Citaat:
We weten dus niet wat voor een bijwerkingen het vaccin heeft op de lange termijn en of het werkt of niet. Volgens mevrouw Conyn zal de tijd het leren.

Conijn: "Er is wel bewijs dat het vaccin werkt tegen het HPV virus, maar nog geen bevestiging dat het ook tegen baarmoederhals kanker werkt, maar dat zal zeker de komende jaren komen."

Er is dus wel bewijs dat het vaccin het HPV virus bestrijdt, maar er is nog niet bevestigd dat het ook baarmoederhalskanker kan voorkomen. Die bevestiging kan pas over een paar jaar worden gegeven. Het vaccin is pas 6 jaar onderzocht en de ziekte openbaart zich na 10 tot 15 jaar. Toch wordt deze kant van het verhaal niet duidelijk naar voren gebracht in de informatievoorziening voor de ouders en meisjes.

http://www.radartv.nl/nieuws/archief/de ... htergrond/

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 00:50

Voor mij is dat voor nu reden genoeg mijn dochters niet te laten vaccineren. Ik vind er te weinig over bekend, voornamelijk over de lange termijn gevolgen.

Echt bang voor vruchtbaarheidsproblemen ben ik niet, aangezien er geen hormonen in de enting zitten en het niet werkt op de voortplantingsorganen maar juist op het afweersysteem.
Maar dan nog vind ik de mogelijke risico's te groot.

Ik las hier over vermoeidheid en hoofdpijn na de vaccinatie ....
Moeheidsklachten en hoofdpijnklachten zijn bewezen bijwerkingen na de inenting met Cervarix. Dit is gebleken tijdens de klinische studies. Het zijn beide bijwerkingen die zeer vaak voorkomen, bij meer dan 1 op de 10 doses vaccin. Ik vind dat erg veel. Wat als dit bijwerkingen/klachten zijn van blijvende aard?

En wat als ze er toch naast zitten? Het is niet helemaal te vergelijken, maar als ik kijk wat de gevolgen van DES zijn geweest en nog steeds zijn. Dat leek maar een onschuldig hormoon te zijn dat miskramen zou voorkomen en bijna 20(!!!) jaar lang aan zwangere vrouwen is voorgeschreven.
De gevolgen daarvan voor de vrouwen zelf, hun kinderen en kleinkinderen zijn niet mals.

En de inenting tegen H1N1 (Mexicaanse griep) bleek ook niet geheel onschuldig. Het aantal meldingen van narcolepsie zijn vooral in de Scandinavische landen sinds die inenting erg toegenomen. Ook in Nederland zijn er kinderen na de enting getroffen door narcolepsie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 10:50

Alle medicatie heeft bijwerkingen, net zoals geen enkele operatie zonder risico is. Wanneer je wil voorkomen dat je mensen kanker krijgen, zeker een sluipende vorm, dan neem je het risico om iets wat doeltreffend blijkt te zijn op de markt te brengen zonder dat eerst 15 jaar in een labo te testen. Ze zijn tenminste zo eerlijk om dat toe te geven.
Leven met hoofdpijn, dat is iets wat vele migraine lijders doen. Het is vervelend, maar je kan er wel mee functioneren. Chronische vermoeidheid kan je ook krijgen als je bv klierkoorts doormaakte, ook daar kan je mee leren leven. Als je aan kankerptn vraagt wat ze zouden willen, zware hoofdpijn en chronisch vermoeid, of kanker, wat denk je dat deze mensen zouden verkiezen?