Verslaafd aan neusspray, wie nog meer?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

darkadia

Re: Verslaafd aan neusspray, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:57

Komt op hetzelfde neer als een neusdouche... Is makkelijke schoonpoelen omdat je dan soort knijpflesje hebt. Gevoel in begin wel naar....

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:04

haha, nee eigenlijk is het niet om de merken te vergelijken, eerder voor de actieve stof.
omdat ikzelf altijd cortisone sprays heb op voorschrift van HA en NKO-arts

Lodewijk91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 00:29

Hier ook verslaafd aan de neusspray. Nu een goede oude tip gekregen die zelfs nu ik heel erg verkouden ben helpt.
Snachts een door de midden gesneden ui op je nachtkastje leggen. Al 2 nachten zonder neusspray kunnen slapen. Wie weet kom ik zo wel neussprayloos het leven door!!

Oja volgende dag wel goed luchten want de geur is wel minder!

Nicolle89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 00:42

Oefff.. vervelend hoor! Ik had een vriendin die ook iedere avond en ochtend moest sprayen en altijd spray op zak had. Ik heb er bewondering voor want ik begin vaak zelfs te kokhalsen en krijg direct traanogen van neusspray.. brrrr.. dus kan me niet voorstellen dat ik er dan verslaafd aan raak. Ik grijp pas naar de neusspray als ik echt slapeloze nachten heb van een volle neus en stomen e.d. echt geen verlichting bied.. Ik vind t verschrikkelijk.. bloedneuzen enzo.. hebben jullie daar niet last van? Lijkt me toch dat die chloride een uitwerking heeft op de epitheelcellen in je neus en holtes...

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 14:02

Iejoorr schreef:
Ik meld me!
Kan ook niet meer zonder neusspray slapen, het idee om 1 neusgat te doen ga ik zeker proberen.
Was een tijdje gestopt, maar zit er nu alweer dik een jaar aan.
Ik doe mee om af te kicken :))

Goed zo! :D

Lodewijk91 schreef:
Hier ook verslaafd aan de neusspray. Nu een goede oude tip gekregen die zelfs nu ik heel erg verkouden ben helpt.
Snachts een door de midden gesneden ui op je nachtkastje leggen. Al 2 nachten zonder neusspray kunnen slapen. Wie weet kom ik zo wel neussprayloos het leven door!!

Oja volgende dag wel goed luchten want de geur is wel minder!

Dat soort huis, tuin en keukentrucjes werken bij mij ondertussen al lang niet meer :P

Nicolle89 schreef:
Oefff.. vervelend hoor! Ik had een vriendin die ook iedere avond en ochtend moest sprayen en altijd spray op zak had. Ik heb er bewondering voor want ik begin vaak zelfs te kokhalsen en krijg direct traanogen van neusspray.. brrrr.. dus kan me niet voorstellen dat ik er dan verslaafd aan raak. Ik grijp pas naar de neusspray als ik echt slapeloze nachten heb van een volle neus en stomen e.d. echt geen verlichting bied.. Ik vind t verschrikkelijk.. bloedneuzen enzo.. hebben jullie daar niet last van? Lijkt me toch dat die chloride een uitwerking heeft op de epitheelcellen in je neus en holtes...

Nee, geen bloedneuzen, wel een heel gevoelige neus!

Ik ben gisterochtend naar de huisarts geweest. Wat ze zei? Dat ik 'gewoon moest stoppen' :+ Ik dacht, verdomme, dat weet ik zelf ook wel! Ik zei dat dat me dus niet lukte zonder hulp, en dat ik daarom naar haar toe kwam. Gesprek ging een beetje in een rondje zo tot ik vertelde wat ik hier op dit forum heb gelezen over de ontstekingsremmende neusspray. "Oh, ja, dat hebben wij ook wel inderdaad."

>;)

Dus zij dat voorgeschreven en ik het opgehaald. Het heet Beclometason. Moet het 5 dagen lang 2 spuitjes per neusgat gebruiken, in combinatie met de gewone neusspray. Na die 5 dagen moet ik de gewone neusspray laten staan.
Heb het gister meteen gebruik en wat geeft dat spul een heerlijk verlichtend gevoel _/-\o_ Heb niet de neiging om het vaker te gebruiken maar merk dat ik nu al bijna geen gewone neusspray hoef te gebruiken :) Mijn neus is nu (met gewone neusspray) bijna 100% vrij, en dat was al een tijdje geleden! :D Hopen dat het blijft werken.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:09

idd die cortisone sprays werken trager, maar langer door. Vandaar dat je eerst je gewone spray nog mag gebruiken, in theorie zou zelfs bij hooikoorts met 1x/dag moeten volstaan.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 14:26

petitparis schreef:
idd die cortisone sprays werken trager, maar langer door. Vandaar dat je eerst je gewone spray nog mag gebruiken, in theorie zou zelfs bij hooikoorts met 1x/dag moeten volstaan.

Het werkt dus wel als een gewone neusspray? Dat wist ik niet! Ik dacht dat het alleen was voor het herstel van je neusslijmvliezen..

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:35

het werkt onrechtstreeks ook ontzwellend, omdat het vochtafdrijvend en ontstekingsremmend is. Maar dus een veel mindere snelle en agressieve werking.
Deze zou bij een acute verkoudheid ook weinig/geen effect hebben.

edit: hier staat het goed uitgelegd wat het doet
http://www.apotheek.nl/medicijnen/beclo ... uik-ik-het

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 16:23

Top, petitparis! Dit wist ik nog niet. Grappig dat jij mij meer kan vertellen dan de huisarts :=

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:29

haha, ik ben afgestudeerd als apotheekassistent en gebruik zelf een gelijkaardige spray omdat ze zelfs op NKO geen duidelijke reden konden vinden voor de beperkte luchtdoorstroom. Maar gebruik van neusspray gaf wel een significante verbetering

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:36

Hier ook iemand, vooral nu ik al 2 maanden lang ontzettend verkouden ben. Probleem is voornamelijk dat mijn hele neus zo vacuum gezogen zit, dat ik totaal geen lucht meer krijg. Vervolgens moet ik door mijn mond ademen, waardoor ik weer ontzettend misselijk word, ik krijg hoofdpijn en ik kan bijna niet meer eten omdat ik continu naar lucht zit te happen.

Slapen met mijn neus dicht? Dat is echt een hel. Dat gaat gewoon echt niet, ik ben al een enorm slechte slaper, dus met neus dicht is gewoon alsof ik dood ga := Ik weet van mezelf dat neusspray slecht is, dus ik probeer het zo min mogelijk te gebruiken. Maar dat is toch enorm moeilijk op dit soort momenten. Eerst had ik het alleen nodig in geval van nood, heel af en toe 's nachts, maar nu sinds ik dus weer verkouden ben is het echt minimaal een flesje per week. Ik gebruik het echt niet met plezier, het voelt zelfs enorm poedersuiker om zoveel te gebruiken maar niks anders helpt -O-

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:38

Wooooooooooow ik wist niet dat er zoveel meer mensen last van hadden.

Maar ik gebruik neusspray voor mijn allergie.
Maar ik kan echt geen dag zonder meer :(

Weetniet of het hetzelfde is.....

Nicolle89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 22:19

het valt me op dat veel mensen ook echt benauwd zijn, slecht ruiken en het gevoel hebben geen lucht te krijgen. Nu was mijn vriend niet verslaafd aan neusspray maar wel 9 van de 12 maanden verkouden. Hij heeft een neusoperatie ondergaan waarbij het tussenschotje in zijn neus verplaatst werd en zo meer lucht moest creeeren. Dit was een relatief kleine ingreep, wel een tijdje herstellen natuurlijk, maar hij heeft nu echt nergens meer last van. Zouden zulke neusoperaties niet ook gewoon een oplossing zijn?
Dat de vraag naar neusspray niet vanuit een verslaving komt maar puur uit een lichamelijke beperking en zich resulteerd in een verslaving??

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:54

nou nicollle,
nee mijn systeem is er van op hol geslagen....heb alle middeltjes al geprobeerd die hier opgenoemd zijn en heb ma mijn 6e operatie ondergaan om alle holtes schoon te maken en openingen te verbreden, het plaatsen van stands en alweer dat neus schot rechtte zetten ....een serieuze tip aan ieder: overweeg een operatie goed is, het echt nodig...als ik het had geweten dan had ik mooi me aan die neusspray gehouden!
nu zal het bij mij wel een apart iets zijn maar dat gedoe al 3 jaar :walgelijk! :x

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 01:28

Ik ben ook jaren verslaafd eraan geweest, maar enkel voor het slapen sprayde ik (anders kon ik niet ademen door mijn neus en niet slapen...). Ik ben dus ook twee keer geopereerd aan mijn neus om ervan af te komen, eerst wat dingen rechtgezet maar dat hielp onvoldoende, tweede keer wat weggeknipt in mijn neus. Sindsdien nooit meer de spray hoeven gebruiken en ook niet tijdens een verkoudheid! Bij mij waren de operaties echt de uitkomst.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 01:34

Ja ik.. Ik gebruik het al van kinds af aan iedere dag.. En nu zelfs al een aantal jaar meerdere keren op een dag. Zonder gaat echt niet, dan heb ik het spaans benauwd :(

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 03:38

Ik heb xylometazoline voorgeschreven gekregen in een tijd dat ik veel bloedneuzen had, maar ben er nooit echt vanaf gekomen daarna. In de zomer kan ik wel goed zonder, maar de andere 3 seizoenen is het onmisbaar. Lig nu al een paar uur wakker omdat het op is, en kan echt niet in slaap vallen met verstopte neusgaten.