Hoofdhuid jeukt verschrikkelijk

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:07

Franciee schreef:
Oke dan dus geen Head&Shoulders :P Iemand nog problemen met Yes to hahaha

Ik moet zeggen dat ik wel een beetje 'verslaafd' ben aan hoe andrelon mijn haar laat voelen... Dat wordt misschien nog wel mijn grooste drempel

Hahah ik heb last van de yes to lijn.. :')
Maar mijn hoofdhuid kan niets hebben helaas.

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:36

Ik heb daar ook al jaaaren last van, bloedende hoofdhuid en al. Bij mij was de truc om sulfaat- en siliconenvrije shampoos te gaan gebruiken. Dat zijn handige dingen voor je haar, sulfaten zorgen dat het goed schuimt en grondig (vaak te grondig) reinigt, siliconen maken dat je haar zacht aanvoelt. Veel mensen kunnen er echter helemaal niet tegen en voor je haar doen die ingrediënten ook helemaal niets goeds.

Qua shampoos zonder die ingrediënten heb je duurdere varianten van de apotheek (er is er eentje van vichy bijvoorbeeld, maar die vond ik niet zo fijn.), maar sommige babyshampoos zijn ook vrij van sulfaten, siliconen en parabenen. Voor zo ver ik weet heeft Weleda ook minimaal één goede shampoo. Gewoon de ingrediëntenlijst bekijken, alles wat eindigt op -sulfate of varianten van dat woord mijden. Siliconen kan je herkennen aan de uitgang -cone of -xane. De shampoos van Head and Shoulders bevatten allemaal sulfaten, die zullen dus vast wel helpen tegen roos, maar mensen met een echt gevoelige hoofdhuid helpt t alleen maar van de regen in de drup. De yes to producten die hier langskwamen bevatten ook sulfaten, zag ik net.

Natuurlijk heeft het niet alleen maar voordelen, mijn haar voelt tijdens het wassen ontzettend droog en stug aan. Als het eenmaal droog is merk ik daar echter niks meer van. Na het wassen doe ik een siliconenvrij serum in de puntjes en dan voelt het heerlijk. Ook hoef ik het minder vaak te wassen. Ik gebruik zelf een shampoo van het merk Hipp, maar volgens mij is dat alleen in Duitsland te krijgen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:21

Dit zit in de Yes to tomatoes (van boven aan ingrediëntenlijst naar beneden). V

Water
Sodium Coco-Sulfate
Decyl Glucoside
Lauryl Glucoside

Dead Sea Water (Maris aqua)
Glyceryl Stearate SE
Solanum Lycopersicum (Tomato) fruit extract
Citrullus Vulgaris (watermelon) fruit extract
Chenopodium Quinoa Flower/ Leaf extract
Ganoderma Lucidum (mushroom) extract
Prunus Persicus Nectarina fruit (nectarine) extract
Capsicum annuum extract
Aloe barbadensis leaf juice (aloe vera)
Olea Europaea (olive) fruit oil
Prunus Amygdalus Dulcis (sweet almond) oil
Simmondsia Chinesus (jojoba) seed oil
Spirulina Maxima extract
Camellia Sinensis Leaf (greent tea) extract
Algae extract
Ginkgo Biloba Leaf extract
Punica Grantum extract
Xantham gum
Citric acid
Fragrance (parfum)
Sodium Benzoate
Potassium Sorbate
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 27-10-15 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

YvvvWedg

Re: Hoofdhuid jeukt verschrikkelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:30

Ik volg ook even.
Ik heb het vorig jaar gekregen van Andrelon shampoo. Toen ik daarmee stopte was het over. Dit voorjaar is het weer terug gekomen en echt al zoveel soorten shampoo uitgeprobeerd, maar niks lijkt te werken.
Ik was het 1 keer in de 2 dagen. En verder doe ik er een klein beetje mouse in (ook al verschillende merken uitgeprobeerd)

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:44

Magda_90, inderdaad, dat is ook het lijstje dat ik vond. En die tweede van boven, op water na de grootste hoeveelheid, is sodium coco-sulfate, een sulfaat dus. Voor een gevoelige hoofdhuid zou ik die dan afraden.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:55

Die drie die schuin gedrukt zijn, zijn alle drie middelen om alles goed te laten schuimen en een barrière te vormen zodat geen water wordt ontrokken aan je hoofdhuid? Maar als ik verder Google moet ik die eigenlijk ook van mijn top-merken schrappen ja. -O- Logisch ook wel, van alle schampoos tot dusver was die wel de beste, maar de klachten bleven.

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:19

Jep! Eigenlijk is het helemaal niet zo nodig dat je shampoo zo schuimt, het voelt alleen prettig. Ik heb eens online zitten kijken, omdat ik zelf niet zo goed weet wat er in Nederland te koop is op het gebied van echt goede shampoo´s. Daar vond ik het volgende rijtje shampoo´s die geen sulfaten, siliconen, zeep en alcohol bevatten:

- Alle shampoos van Dr. Organics (in NL exclusief verkrijgbaar bij De Tuinen)
- De nieuwe shampoos van Urtekram (o.a. verkrijgbaar bij De Online Drogist)
- Grahams Natural Shampoo (ook verkrijgbaar bij De Online Drogist)
- Timotei Organic Delight Shampoo (verkrijgbaar bij de Action)

Misschien zit daar iets tussen?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:30

Ik heb niet alles doorgelezen dus weet niet of het al gezegd is maar ga er gewoon eens mee naar de huisarts, mijn dochter bleek een
psoriasis plek op haar hoofd te hebben die goed te behandelen is.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:42

Dr. Organic heeft zeer zeker wel sulfaten/achtigen en meer zooi. := Daar ben ik helaas ook ingetrapt. Nog steeds teveel zooi imo.

[edit] Heb het dan over alcohol, parfum, citroenzuur etc.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 20:50

Grrrr ik zie vandaag ineens dat ik best veel schilfers en wondjes op mijn hoofd heb! Ik ga dadelijk toch maar weer mn haar wassen want ik voel me echt onverzorgd en onzeker nu..

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:56

Klinkt inderdaad als een overgevoeligheid voor sodium lauryl sulfaat. Bij de tuinen verkopen ze shampoo zonder SLS :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:57

magda_90 schreef:
Dr. Organic heeft zeer zeker wel sulfaten/achtigen en meer zooi. := Daar ben ik helaas ook ingetrapt. Nog steeds teveel zooi imo.

[edit] Heb het dan over alcohol, parfum, citroenzuur etc.

Voor mensen met een hypergevoelige huid is deze shampoo misschien iets?
Ingredienten:

Sodium Olivate, (olijfolie)
Sodium Cocoate, (cocos-)
Aqua,
Vegetable Glycerine,
Sodium Sheabutterate, (sheabutter-)
Sodium Sunflowerate, (zonnebloem-)
Sodium Castorate, (castor-)
Sodium Cocoabutterate, (cacaoboter)
Mel (honey)

Het is vaste shampoo, en mocht hij niet bevallen, dan kun je hem altijd als douche/handzeep gebruiken. ;) Zie http://www.passion-savon.fr/en/natural- ... stile.html met hier soortgelijke shampoos (ingredienten zijn vergelijkbaar maar kun je per smaakje opvragen): http://www.passion-savon.fr/en/natural- ... ampoo.html

Ik heb een paar van hun zepen (nog niet gebruikt als shampoo trouwens) en vind hun effecten redelijk wonderbaarlijk.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-10-15 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:58

Als je naar de Tuinen gaat, controleer ondanks het advies van het personeel, zelf ook de flesjes. Ik heb toen Aloë Vera shampoo aangeboden gekregen, vrij van zooi en goed ter verzorging en het derde ingrediënt was.... drie maal raden. *\o/* sinds dien kijkt ze mij net de nek aan. :=

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:08

Ik had ook opeens enorm jeuk en krabte tot bloedens toe ook mijn hoofd zeg maar bij mijn nek haar open. Bleek door mijn shampoo te komen ( heb zelfs een undercut laten scheren omdat ik vermoeden mischien alergish voor mijn eigen haar te zijn ;p dus niet lol)ik gebruikte al een tijdje fructise en nooit geen last van gehad, toen een aantal maanden over op aussie en geen last toen waren mijn aussie flessen op en besloten eentje van fructise weer te proberen aangezien aussie vrij prijzig is, na een week enorme jeuk tot bloedens toe, bedach dat het mischien door de shampoo kwam over op aussie, 1 wasbeurt later bijna geen jeuk meer na tweede wasbeurt jeuk geheel verdwenen.. voor mij dus alleen nog maar aussie dan maar iets meer betalen maar je hoofd open krabben is ook niet gezond. Ik zou dus gewoon experimenteren met shampoos welken voor je werken geef het wel eventjes de kans een week of 2 aangezien je hoofdhuid natuurlijk wel weer moet kalmeren en genezen

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:51

Ook in de shampoo van Urtekram zit sodium coco sulfate jammer genoeg. Ik heb nu aleppo zeep gekocht en nu ga ik dat proberen. Het lekkere geurtje denk ik er wel bij. Ik vind het trouwens wel heel fijn om alle ervaringen te lezen, dat scheelt een hoop zelf uitproberen. (en krabbelt verder...)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 01:51

Waarom ga je niet gewoon naar de dokter?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 09:03

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 09:10

Ik zou eerst een shampoo voor de gevoelige hoofdhuid gaan gebruiken. Heb je geen kappersshop in de buurt die je goed kan adviseren?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 09:24

Yes To deed voor mij niks goeds. Bij de huisarts kreeg ik een of ander super aggressief goedje, roze spul ofzo, dat werkte ook voor geen meter. Het enige wat bij mij werkt, is Vichy anti-roos icm niet te vaak wassen. Dan gaat het goed :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 09:47

Oeh goed topic dit! Ik ben ook alweer een tijd op zoek naar shampoo. Bij mij gaat het vaak even goed en daarna niet meer. Ik gebruikte jaren de etos shampoo en ineens kon ik daar ook niet meer tegen. Van alles geprobeerd maar ik ben er nog niet uit wat voor shampoo ik nu moet kopen. Ik heb een paar maanden terug Say yes to carrots gekocht en dat ging goed, mijn haar werd er ook echt mooi van! Nu heb ik laatst twee nieuwe flessen gekocht en ja hoor.... jeuk!

Dingen als neutral en eucerin kan ik ook niet tegen trouwens.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 10:02

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 09:59

Afrader: gisteren weer de uitgroei van mijn haar moeten verven. Heb Herbal kastanje kleur gebruikt. Puur plantaardig. Ik dacht dat dat mijn huid wel zou sparen... Nou...De uitgroei werd knalgeel ipv bruin en die troep krijg je er van je lang zal ze leven niet meer uit. Resultaat: tig keer met haarcreme moeten wassen en uiteindelijk nog een chemische kleuring

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 23:59

Hallo dames!

Inmiddels kan ik zeggen dan mijn jeuk verdwenen tot zeer minimaal is *\o/*

Ik gebruik doordeweeks neutral shampoo en conditioner, in het weekend mocht het nodig zijn gewoon andrelon. Ik woon op kamers en dan hoef ik steeds met die shampoo te zeulen, als ik thuis ook flessen laat staan zijn ze zo leeg en dat vind ik zonde. Dit gaat eigenlijk prima! Wel vind ik de conditioner echt niet fijn, mij haar wordt er niet glad van maar eerder aan de droge kant. Hierdoor heb ik veel sneller klitten in mijn haar en als ik het borstel heb ik het idee dat ik alle puntjes kapot trek. Daarom heb ik nu voor het eerst na shampoo + conditioner van neutral, andrelon crèmespoeling in de puntjes gedaan. Ik hoop dat dit werkt.

Iedereen super bedankt voor de tips!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 00:00

Probeer eens appelazijn of natuurazijn als conditioner :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:22

Wat fijn dat de jeuk op z'n retour is en je een oplossing hebt gevonden! *\o/*