Afkicken, wat is het moeilijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1234321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:35

Wow goed bezig ts!
Je zou misschien kunnen proberen niet een heel blikje per keer te drinken, maar bijvoorbeeld een halve per keer.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:41

Ik ben 4 weken geleden afgekickt van cola. Ik dronk zeker 1,5L cola per dag en ik ben hierdoor echt super veel aangekomen. Ik had veel hoofdpijn, voelde me misselijk en ben zelfs stiekem een blikje cola bij de plus gaan halen maar ik heb doorgezet en drink nu maar 1 keer per week een glaasje cola. Het is zwaar maar zeker de moeite waard. Ik had namelijk ook hartkloppingen en die zijn nu verdwenen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:49

ogidni schreef:
Kuggur schreef:
Ehm, het is maar caffeine hoor. Men stelt zich hier aan alsof het om een heroine verslaving gaat....
Die aanstellerij is een groot deel van dit "probleem".

Waarom moet je nu zo'n antwoord geven? Prima als jij er zo over denkt maar waarom deze mening hier ventileren? Klik het topic dan gewoon weg.

Succes TS!

Omdat het probleem zo buiten proportie opblazen niet echt bevordelijk is voor succesvol stoppen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:50

Kuggur schreef:
Omdat het probleem zo buiten proportie opblazen niet echt bevordelijk is voor succesvol stoppen.

Maar nog altijd beter dan ontkennen dat je een probleem hebt.

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 10:01

Kuggur schreef:

In de veronderstelling dat jij de TS niet persoonlijk kent zou je daar geen oordeel over kunnen geven.

Verslavingen zijn nu eenmaal bij iedereen anders, waar de één zonder lichamelijke klachten kan stoppen kan de ander er letterlijk doodziek van worden. En zo te lezen hoort ts tot de laatste groep.

TS mocht deze poging niet lukken zoek dan alsjeblieft professionele hulp.

Kuggur

Re: Afkicken, wat is het moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 10:06

Lichamelijk ongerief hoort bij het stoppen van dit soort verslavingen (geloof me ik heb hier persoonlijke ervaring mee). Daar moet je even doorheen, zoals ik zei het is maar caffeine.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 10:21

Kuggur schreef:
Lichamelijk ongerief hoort bij het stoppen van dit soort verslavingen (geloof me ik heb hier persoonlijke ervaring mee). Daar moet je even doorheen, zoals ik zei het is maar caffeine.

Ik kan je kritische noot echt wel waarderen Kuggur, ergens heb je wel gelijk ook. Maar anderzijds zijn het dus die ongemakken die er voor zorgen dat ik het niet door kan zetten. Ten eerste vanwege mijn zoontje, ik heb namelijk geen ex die hem even in huis kan nemen aangezien zijn vader hem volledig heeft laten vallen. Daar moet ik dus 24/7 voor ter beschikking kunnen staan. Ten tweede heb ik er het karakter niet voor om mezelf te verplichten af te zien op die manier.

1234321 schreef:
Wow goed bezig ts!
Je zou misschien kunnen proberen niet een heel blikje per keer te drinken, maar bijvoorbeeld een halve per keer.

Ik doe gemiddeld 2 uur over een blikje. Mijn eerste blikje is om 9u open gegaan en is nu half leeg. Ik merk wel, dat nu mij er echt op ingesteld heb om te stoppen, dat ze minder goed smaken ook. Zal wel psychisch zijn, maar he als het helpt is dat goed he :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 10:35

quote="_maaike_D"]
WendyLotte schreef:
Kuggur schreef:
Ehm, het is maar caffeine hoor. Men stelt zich hier aan alsof het om een heroine verslaving gaat....

Wat denk je dat zoveel redbull doet met je hart..... ?!
Zou er maar niet te makkelijk over denken.

http://www.youtube.com/v/42cQQX0OA4k

Succes poetser! :j[/quote]
Dit filmpje is echt zoeen onzin. Of nouja, er is wel wat aan de hand maar niet door 24 red bull. Deze man heeft waarschijnlijk een gaatje in de longen waardoor lucht onder de huid komt oid. en dat is wat je ziet bewegen.
Succes poetser, ik drink 1 blikje energy per dag en kan me gelukkig goed beheersen om niet meer te drinken. Na 2 blikjes krijg ik hoofdpijn dus dat probeer ik te vermijden.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 11:24

Ik heb net telefonisch contact gehad met mijn psycholoog (die niks wist van deze verslaving) en volgens hem is er mogelijk een verband tussen de redbulls en mijn fobie, omdat cafeïne blijkbaar ook je angsten kan versterken. Wel gaat hij dit mee opvolgen vanaf de zijlijn en kan ik hem met vragen of moeilijke momenten altijd bellen.
Morgen heb ik trouwens een afspraak bij de huisarts en dan ga ik ineens vragen hoe dat het zit met die taurine supplementen.
Nog een extra motivatie om te stoppen dus.

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 11:35

Pff lastig hoor! Ik weet hoe moeilijk het is om af te kicken (alcoholverslaafde vader). Mensen die denken dat je je aanstelt; Lekker laten banketstaaf, die hebben er geen verstand van.
Knap van je! Ben benieuwd wanneer we de 'clean' post krijgen! Zet m op :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:37

Kuggur schreef:

Goed van je. Ts neemt het gelukkig serieus, jouw reactie komt neer op "stel je niet aan". Dat is dan weer niet bevorderend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:48

Ik kom je ook even aanmoedigen vanaf de zijlijn!

Zelf drink ik nu ongeveer een blikje per dag, de suikervrije variant. Alsnog niet ideaal, maar het is beter dan de 4 die ik er eerst wegtikte op een dag. Heb weken dat ik helemaal niet drink, maar dan tijdens de tentamenweken stop ik toch weer een blikje in mijn tas en voor je het weet ben je weer terug naar je vaste blikje per dag. Voor mij is dat vaste blikje 's morgens bij de bushalte met een sigaret..

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:52

Goed bezig TS!! Het gaat je lukken! *\o/*

Goed ook om dit topic te openen en hier te blijven posten, goede stok achter de deur!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 17:46

Bedankt weer dames :D

Het gaat wonderbaarlijk goed vandaag, teller staat nu op blikje 3 ipv 6 of 7 om deze tijd *\o/* Ik heb er alleen 1 gepakt als lichaam aangaf dat het weer tijd was een dosis en voor de dorst/lekker heb ik aanmaak limonade en 2 kopjes thee op :) Straks nog een blikje en dan afwachten hoe de nacht en morgen de ochtend gaan. Gaat dat ook goed dan ben ik toch al gehalveerd *\o/*

Ik zit alleen met een bibber in mijn lijf, alles trilt, maar verder voel ik mij redelijk goed op wat hoofdpijn na. Dus stel dat ik het aankan met 4 blikjes, dan blijf ik hier wel een paar dagen op hangen om mijn lichaam tijd te geven zijn eigen aan te passen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:51

LBLGypsyCobs schreef:
Ik schrik er van dat je verslaafd kan raken met zulke lichamelijke gevolgen zoals hier en in het andere topic geschreven staan, van een drankje wat gewoon vrij in de supermarkt verkrijgbaar is.

De belangen van de producenten van deze rommel gaan blijkbaar voor de gezondheid van de consument...

Kom op, iedereen weet dat 10 blikken redbull elke dag niet goed is. Aan een blikje per dag of om de paar dagen houd je niet zulke symtomen over. Daar is TS niet bij geweest.
Wat jij nu doet is zoals wanneer iemand javel op dringt zeggen "en dat is zomaar te koop in de winkels?" terwijl iedereen weet dat javel drinken niet slim is.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:49

Ayasha. Ik vind dat je heel heftig reageert op een normale reactie.

Ze heeft helemaal gelijk. Het is gewoon een heel heftige verslaving. Ik schrok er ook van.

Ja natuurlijk weet ze dat 10 blikken niet normaal. Daarom is ze nu zo goed bezig en zoekt ze gelukkig hulp erbij. Bij verslaving is altijd meer aan de hand dan 'iedereen weet dat!".

TS heel veel succes. Goed dat je zo bezig bent. !

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:04

Goed bezig TS! Je kan het!

Zelf dronk ik ook redelijk veel redbull op een dag, hier ben ik cold turkey mee gestopt. De eerste paar dagen had ik vreselijke hoofdpijn, mijn hele lichaam trilde en was aan het zweten. Na een dag of 3 nam dit af en inmiddels kan ik af en toe genieten van een blikje zonder direct terug te vallen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:26

Roos_M schreef:
Ayasha. Ik vind dat je heel heftig reageert op een normale reactie.

Ze heeft helemaal gelijk. Het is gewoon een heel heftige verslaving. Ik schrok er ook van.

Ja natuurlijk weet ze dat 10 blikken niet normaal. Daarom is ze nu zo goed bezig en zoekt ze gelukkig hulp erbij. Bij verslaving is altijd meer aan de hand dan 'iedereen weet dat!".

TS heel veel succes. Goed dat je zo bezig bent. !

dan moet je niet de redbull de schuld geven (schrikken dat dit nog vrij verkrijgbaar is ) maar de gebruiker. Die gebruikt het product verkeerd en dan zijn wel meer vrij verkrijgbare producten gevaarlijk.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 22:42

Hee Poetser...ik las nog ergens dat je 2 uur over een blikje doet. Is dat nu of was dat al zo? Als je dan toch al zo geweldig bezig bent (vind ik hoor!) dan zou je misschien alvast in gedachten kunnen houden dat je eet en drinkmomenten (naast water en thee zonder suiker) het beste zo kort mogelijk kan houden, vooral voor je gebit en ook voor je gestel. Niet al voor nu, want je kan niet alles tegelijk, maar voor later :)

Enne, wie weet kan je over een tijdje in plaats van het aantal blikjes verminderen het aantal slokken verminderen....oftewel een half blikje ipv een heel blikje drinken.

Hoe dan ook...deze dag heb jij al top gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 23:00

poetser schreef:
Ik heb net telefonisch contact gehad met mijn psycholoog (die niks wist van deze verslaving) en volgens hem is er mogelijk een verband tussen de redbulls en mijn fobie, omdat cafeïne blijkbaar ook je angsten kan versterken. Wel gaat hij dit mee opvolgen vanaf de zijlijn en kan ik hem met vragen of moeilijke momenten altijd bellen.
Morgen heb ik trouwens een afspraak bij de huisarts en dan ga ik ineens vragen hoe dat het zit met die taurine supplementen.
Nog een extra motivatie om te stoppen dus.

Uhm dat zou heel goed kunnen.

Ik heb een periode ook rond de 8 a 900 mg cafeïne binnen gekregen - Alleen slikte ik allemaal vage cafeïne dieetsupplementen en dergelijke + nog een oliebol aan bullit light - en ik word er supertrillerig en angstig van en kreeg soms onverklaarbare paniekaanvallen. Ging allemaal over toen ik stopte.

Overigens denk ik dat het een cirkeltje is. Je bent nu al overgevoelig voor angsten (door je fobie maar ook omdat je nog zoveel cafeïne binnen krijgt die je zenuwstelsel helemaal ontregelt), en daardoor neemt de angst om te stoppen ook toe en heb je het idee dat je niet zonder kan.

De fysieke aspecten van stoppen met cafeïne zijn heel naar - been there many times - maar cafeïne staat er juist om bekend dat je er vrij makkelijke cold turkey mee kan stoppen zonder schadelijke gevolgen. Ik voelde me meestal een dag of 3 heel erg sloom, grieperig en een beetje depri. Maar als ik mezelf dan 3 dagen ontzegd had van allerlei verplichten en gewoon op de bank ging liggen met een kop (Cafeïnevrije :D ) thee en een goede film was ik er na een dag of 3 echt weer helemaal van af. De klachten die je beschrijft heb ik echt bij lange na niet zo ervaren. Dus ik denk inderdaad dat er een grote psychische component (die juist in stand wordt gehouden door je cafeïnegebruik) meespeelt.

Succes ermee iig!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-10-15 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 23:02

Denk er idd om dat in thee ook een cafeïne achtige stof zit en in veel pijnstillers ook :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 23:06

Ayasha schreef:
Denk er idd om dat in thee ook een cafeïne achtige stof zit en in veel pijnstillers ook :)

klopt, alleen in de meeste kruiden- en witte thee gelukkig niet :Y) .... En in groene thee ookal een stuk minder, dus wat dat betreft blijven genoeg opties over :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 23:08

Idd maar vaak drinkt men fruitthee ter vervanging (zoeter) en daarin zit het wel. :) verbazingwekkend weinig mensen Weten dat.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 23:09

WendyLotte schreef:
Kuggur schreef:

Wat denk je dat zoveel redbull doet met je hart..... ?!
Zou er maar niet te makkelijk over denken.

heb 1 keer energiedrink gedronken, ik had hartkloppingen.. ik stond op het punt om te vallen..

Natuurlijk is dit ook iets in de hoofd Maar je lichaam kann ook afhankelijk hier van worden.
mijn lichaam was erg afhankelijk van zoet, ik heb nu voorelkaar dat zoet me niet lekker smaakt... mijn gebit is er nu ook daardoor er slecht aan toe..

Hierbij geeft ik jou een goede schop onder je hol! Zet hem op je kunt het!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 01:04

Kuggur schreef:

Aha jij kan hier wel even goed voor TS vertellen hoe het voor haar voelt... :roll:

Bovendien zit er meer in dan cafeïne wat verslavend kan werken. Suiker bijvoorbeeld.