Zelfmoordpoging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Charlot

Re: Zelfmoordpoging

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:04

Ik weet niet of je nog contact hebt met zijn moeder.

Maar als je een instantie belt en het verhaal uitlegt, kunnen ze hem gedwongen opnemen.
Moet bij dit voorval zeker gebeuren bormaal gesproken.
Het beste is wel dat zijn moeder belt ivm familie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:19

Pfoe, wat heftig.
Niemand van ons kent deze jongen, dus is het niet aan ons om te oordelen of deze jonge man echt denkt dat hij niet zonder TS kan of gewoon TS wil manipuleren. Het is een fabeltje dat mensen die zeggen dat ze zelfmoord willen plegen niet echt dood willen en dat zij die zonder het aan te geven een poging doen echt wel dood wenste te zijn. Een zelfmoordpoging is helaas niet zo zwart/wit. Het is nu aan de artsen om deze jongeman te helpen, al dan niet dmv gedwongen opname.
TS, ook ik wil je veel sterkte wensen, jij hebt jezelf echt niets te verwijten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:28

Sterke en wees sterk!! Mijn man heeft dit heel lang geleden ook meegemaakt. Relatie uitgemaakt en een dag later telefoon van de ouders van het meisje, ze lag in het ziekenhuis, zelfmoordpoging en echt op het nippertje gered. Mijn man er heen en het eerste wat hij van de psychiater te horen kreeg was dat hij alle contact moest verbreken omdat zij anders niet geholpen kon worden en ze valse hoop bleef houden. Met haar is het goed gekomen en met jouw ex? Dit heeft hij overleeft, het is niet voor niets je ex dus vanaf nu totaal geen contact meer en er voor zorgen dat dit bij zijn familie en artsen in het ziekenhuis bekend is. Jij moet alleen maar afstand houden en hem ook nooit weer in je leven toe laten. Dit soort mensen zijn zo labiel dat ze elk grassprietje aangrijpen om weer hoop te krijgen, laat dat niet toe. Jij kunt hier verder totaal niets aan doen.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:33

Jeetje wat heftig meid! En zoals iedereen al zegt het is echt niet jouw schuld. Heel veel sterkte..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:34

Mijn beste vriendin heeft zo dus zelfmoord gepleegd, vanwege dat haar vriend het uit maakte.
Dat zegt wel hoe hard zo iemand de ander nodig heeft, vaak is er meer aan de hand.
Heeft hij een slechte jeugd gehad en ben jij zijn hou vast.
Niet aan toegeven en ga idd praten met iemand en probeer eventueel via de moeder dat hij hulp moet krijgen.

Heel erg veel sterkte, lijkt me heel erg moeilijk.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:41

Ik lees ook al van het begin mee, maar weet niet hoe ik hierop moet reageren.
Mijn gevoel is ook om zeker niet naar hem toe te gaan en alle contact te verbreken. Dat je dit al van plan was en bent is ongelooflijk sterk van je, TS. Blijf zo sterk, blijf weten dat dit niet jouw schuld is. Maar weet ook dat het natuurlijk echt wel mag om te huilen, boos te zijn, te willen reopen en tieren. Want dit is echt wel heftig.

Heel veel sterkte! :(:)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:49

Ik denk dat je je ex nu juist niet helpt door naar hem toe te gaan. Het is helaas zijn strijd, zijn verdriet. Door daarop te reageren geef je hem 'hoop'.

Wat afschuwelijk zeg, en hoe hard iedereen ook zegt dat je je niet schuldig moet voelen ik snap dat je je dat wel voelt, maar het is echt zoals iedereen zegt zo niet terecht!

Ik hoop voor je dat hij gedwongen wordt opgenomen, of althans, dat hoop ik voor iedereen die hem lief heeft en had

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:04

jeetje TS ten eerst heel veel sterkte! en heel veel respect! je pakt het super op door de stap na slachtofferhulp en je HA te nemen! super!

deze jongen is zoals zo vele zeggen gewoon ziek en nu geeft hij jullie relatie breuk als reden op! maar voor het zelfde geld was het een andere trigger geweest om het te doen!
hoe moeilijk het is leg het naast je neer! maar door de hulp te zoeken die je nu zoekt ben je al heel ver op weg! en vertel jou verhaal aan zo veel mogelijk mensen! bij veel mensen lucht dat op praten praten praten! ( ook mijn PB box staat eventueel open bij intresse )

durf ook te vragen om een andere hulp verlener als je met de eerste geen klik zou hebben!

en nog maals super veel bewondering voor hoe je met de situatie om gaat!!!!

( helaas zijn op mijn werk dit soort menselijke beslissingen vaker aan de orde! dus ervaring heb ik er wel mee maar zeker op een ander niveau als jij nu voor je kiezen krijgt. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:08

Heel veel mensen hier zeggen dat je hem niet helpt om naar hem toe te gaan. Maar dat zijn goedbedoelde adviezen. Je weet niet wat goed is.

Waarschijnlijk weet zijn psychiater dat wel.

Ik zou denken ( ook dat is is goed bedoel advies en een mening) kies voor jezelf, hem kun je niet helpen.
Maar als een psychiater ooit aangeeft dat het voor hem goed is om bv uit jouw mond nog eens te horen dat het echt over is , of te horen dat hij een goed mens is maar niet om een relatie mee te hebben of whatever, om dat serieus te overwegen.

Deze jongen zat zo verschrikkelijk in de knoop dat hij geen uitweg meer zag, daar was meer aan de hand dat alleen de relatie breuk, dat was de druppel vermoedelijk.

Ik neem dan wel aan dat je ooit veel om hem gegeven hebt, en dat als je hem kan helpen ( zonder weer een relatie te beginnen of hem hoop te geven ) je daar voor open staat?

En verder mijn complimenten hoe je ermee om gaat. dat je gelijk hulp hebt gezocht is naar mijn idee een goede beslissing. Dit is zo heftig, hoe eerder je hulp hebt hoe meer kans dat je hier mee om kan gaan.
Sterkte

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:24

Marieke. Ik ben geen psycholoog maar dit is psychisch ook zwaar voor haarzelf. Zelf ook in een situatie gezeten met een drepressieve vriend (en later)/ex die mij manipuleerde. Ik ben daar ook heel ver van weggebleven. Heeft na 4 jaar nog eens contact gezocht; heb dit genegeerd. Puur om mezelf te beschermen!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:34

Of het ooit misschien wel of niet goed is om met hem contact op te nemen lijkt me nu totaal niet aan de orde en dus ook niet relevant.
Het gaat om TS die nu alle steun kan gebruiken en haar verhaal kwijt moet. Die jongen wordt wel goed opgevangen in het ziekenhuis en straks in de psychiatrie, hoeft zij zich niet druk om te maken.
Je zit er nu middenin TS, het lijkt heel bizar en onwerkelijk en je voelt je vreselijk. Logisch. Praat het eruit, huil het eruit, mag allemaal. Gesprekken met slachtofferhulp zijn ook heel goed voor de verwerking.
Dit heeft ook gewoon tijd nodig, je zult merken dat die sterke emoties die je nu hebt, steeds een beetje meer op de achtergrond komen. Echt, geef het tijd en wees extra lief voor jezelf.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 12:16

Jeetje wat een rotstreek van hem.
Lieve TS voel je alsjeblieft niet schuldig. Verder is het meeste denk ik wel gezegd en val ik in herhaling van dingen die al gezegd zijn.
Wel wil ik even kwijt dat ik zelf twee keer een zelfmoord poging gedaan heb. Beide keren serieus en door dom toeval mislukt. Zodra mijn lichamelijke toestand het toeliet werd ik gedwongen opgenomen op de psyichatriche afdeling omdat ik een gevaar voor mezelf en mijn omgeving was.
Dus ik acht de kans zeer reel dat hijook daar opgenomen word.
Nogmaals sterkte

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 13:51

wat een reacties en ook veel lieve berichten van bokkers in mijn prive inbox zo fijn allemaal... ik heb nog niet tijd gehad om echt goed te reageren. zit even in survivalmodus nu. ben net op de fiets naar m'n werk gegaan even met m'n baas gesproken... flink zitten huilen. maar ik heb een erg goede band met haar en ze wil niet horen dat ik morgen alweer zou beginnen met werk. moet van haar eerst deze week even alles op een rijtje zetten en volgende week maandag als ik wil mag ik weer werken. ze zij ook dat het er van afhangt hoe ik me voel en dat ze begrijpt dat ik niet thuis wil zitten met niks om handen dan me gedachten, maar het is echt beter als ik nu even voor mezelf kies en hulp neem. over morgen pas afspraak met slachtofferhulp wegens drukte, maar straks dus al naar de huisarts.

ik weet niet of ik ooit nog wel contact met hem wil, dat kan ik nu echt niet zeggen. dit heeft mijn moeder, zijn moeder en mij zo erg veel pijn gedaan... ik kan dat nu niet aan. ik ben heel blij dat hij tot nu toe niet heeft geprobeerd mij te bereiken. ik heb via internet (op aanraden van provider) een nieuwe simkaart met een nieuw nummer aangevraagd.
moet straks nog even zijn moeder bellen maar zie het echt niet zitten... wil aan de ene kant ook met haar contact verbreken maar aan de andere kant... ze is alleen nu en dat vind ik heel erg. zit alleen thuis en haar enige zoon ligt in het ziekenhuis voor wie weet hoe lang... het staat me tegen dat ik van mezelf contact met haar 'moet' opnemen maar vind ook dat ik haar niet alleen kan laten in deze situatie..

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:58

Je moet niets. ! Als je het zwaar vind om te bellen. Dan bel je niet.

Niemand zal je dat kwalijk nemen. :(:)

Edit: waarschijnlijk ben je na dat gesprek weer helemaal kapot (wat logisch zou zijn). Dat kun je nu niet gebruiken. Dus houd je rustig en probeer een beetje te ontspannen. Sterkte straks bij de dokter.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:02

jeetje ts wat verschrikkelijk.
En zoals iedereen al zegt het is echt niet jouw schuld. Heel veel sterkte..
je moet eerst aan je zelf denken. :(:)

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:06

Hey lieve TS, de moeder van je vriend is ook jouw verantwoordelijkheid niet, zij heft ongetwijfeld familie en vrienden waar ze op kan rekenen!

Nu vooral aan jezelf denken en doen wat voor jou belangrijk en goed is. Veel succes!

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:09

Hij moet eerst van zichzelf leren houden, alvorens hij van jou kan houden.
Daarnaast zou hij in theorie jou niet nodig moeten hebben om dat gat te vullen.

Pas op met dit soort mensen, want je kunt ze nooit 'heel' maken. Dat moeten zij zelf doen!

Heel veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:09

Lieve TS,

Wat een ontzettend moeilijke situatie moet dit voor jou zijn zeg. Hou je sterk, probeer rustig aan te doen en veel te slapen. Wat eruit moet moet eruit, dus huil vooral zo veel als je lichaam zegt dat je moet doen.

In het kader van praktisch denken.. Jouw ex is geestesziek. Hij heeft psychische problemen waar hij hulp bij nodig heeft. En juist hierom denk ík dat het tijdelijk vrij belangrijk is om contact te houden met zijn moeder. Zijn moeder zal flink overstuur zijn, en als hij straks weer genoeg is opgeknapt om mee naar huis te mogen dan zal zij dat heel graag willen. En dat is juist niet wat je wilt, en wat zij ook niet zou moeten willen. Dan begint de hele rambam weer opnieuw. Het zou me niks verbazen als hij je gewoon weer gaat stalken, of misschien doet hij nog wel een poging. Deze jongen heeft er baat bij om opgenomen te worden in een inrichting en met deze problemen aan de slag te gaan, en dat is ook jouw belang in deze situatie. Ik zou dus toch zorgen dat zijn moeder hierachter staat en des noods zelfstandig een instantie inschakelen die hiervoor kan zorgen. Ik betwijfel alleen of dat mogelijk is omdat je geen directe familie bent.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:37

Ts als je er tegenop ziet om zijn moeder te bellen kun je haar toch ook een berichtje sturen. Leg uit dat je het moeilijk vind en eerst even je gedachten op een rijtje wil hebben. En misschien lukt het je met een paar dagen wel om het op te brengen.
Jij hebt hier niet om gevraagd. Jij maakt je verkering uit en wil verder met je leven. In plaats daarvan wordt je in een traumatische ervaring gedrukt die voor eeuwig een stempel op je leven zet. Ook al krijg je de beste hulp die er is. Het zal toch een tweedeling worden van voor en na het ongeluk. Blijf voor jezelf kiezen. Zijn moeder kan ook alle hulp krijgen die ze nodig heeft.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:52

Je hoeft zijn moeder niet te bellen meid. Ook dat is jouw verantwoordelijkheid niet. Ik begrijp heel goed dat je het sneu voor haar vindt, maar ze is een volwassen vrouw en krijgt ook haar ondersteuning wel. Maak je je daar nou maar niet druk om, enige met wie jij je bezig hoeft te houden ben je zelf.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:46

Tivoli schreef:
ElineS schreef:
Liever dood dan zonder jouw en ha, ik ben dan dood en dat is dan haar schuld, daar zal ze zich schuldig over voelen, wat ze verdiend omdat ze niet geluisterd heeft..

Jeetje,wat kort door de bocht. :\
Deze jongen is duidelijk psychisch niet in orde maar bekijk het eens anders.... Misschien was zijn verdriet en zijn wanhoop wel zo groot dat hij het echt niet meer zag zitten.
Misschien dacht hij wel: 'ik heb geen leven meer,ik wil niet meer,niemand wil me nog'.
Beetje cru om te roepen dat iemand een zelfmoordpoging doet om haar te zieken.

Ik vind het heel erg wat hij gedaan heeft maar hem afschilderen als barslechte manipulator....
In plaats van hulpbehoevend,geestesziek,wanhopig en verslagen.

Ik ga wel mee met de rest,geen contact opnemen. Hij heeft hulp nodig om dit zonder jou door te komen.
Hopelijk wordt jij ook goed geholpen :)
Sterkte

Dat doe ik absoluut niet. Ik geloof zeker wel dat hij het leven niet meer zag zitten en dat hij de wanhoop nabij was. Zoiets is heel erg voor hem... Ik vind hem geen barslechte manipulator. Je legt woorden in mijn mond. Ik weet niet wie of wat hij is, ik ken hem niet en veroordeel hem dus niet, ook niet om de zelfmoordpoging. Ik begrijp depressie en suïcide gedachten, dat heb ik immers zelf gehad. Maar het dreigen etc, en TS terug willen krijgen heeft wel (deels) invloed gehad op zijn wanhoop en daad. Dat is hoe je het ook wend of keert manipulatie. Dat gedrag moet TS niet voeden. Deze jongen heeft hulp nodig om hieruit te komen en daarna verder te gaan met zijn leven, zonder haar. Alleen die hulp moet niet van TS komen, want dat zal hem niet helpen, maar het erger maken. Deze jongen is nu in goede handen en die kunnen hem verder helpen over deze actie en over haar heen te komen. Zij kan dat niet.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:06

TS, hoe is het met je?

Hier geen bewuste ervaring mee, ik was te klein. Maar mijn vader heeft dus ook aangegeven niet te kunnen leven zonder mijn moeder, en een zelfmoordpoging gedaan. De tweede is dus gelukt, ik was 13 maanden.

Ik vind dat dus heel erg, dat je liever dood bent, dan zonder iemand kan leven: je doet zoveel meer mensen pijn. Maar daar kan zo iemand niet aan denken (blijkbaar). Mijn moeder heeft nog wel contact gehouden met zijn familie, omwille van mij.

'Gelukkig' hebben jullie geen kinderen, en kan je alle banden breken (mits jij dat zelf wil natuurlijk). Die jongen heeft een groot probleem, en zal daar hulp bij nodig hebben van proffesionals.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:42

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:03

TS, hoe gaat het nu?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:12

Ik denk dat het het beste helemaal geen contact ook niet met de familie..vanuit het ziekenhuis wordt hulp geregeld ook aan de moeder.

Je hebt het uitgemaakt en je bent ui het leven van hem en de familie...zij moeten verder en gaan dat ook doen met hulp en die hoef jij niet tr bieden..hoe eerder het hem duidelijk is dat je uit zijn leven bent voorgoed hoe beter, dat zal de hulpverlener ook vinden en hem duidelijk gaan maken...