Verkeerde keuze betreft lunch

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:12

Wat heb je het weekend dan op dat je nu zo in paniek raakt dan? Twee wraps zijn niet echt ongezond zeker niet met dit beleg. En waarom vind je ze nu opeens ongezond? Is er iets gebeurt op je werk of zo?

Wat weeg je en hoe lang ben je nu en wat eet je gemiddeld op een dag? Misschien kunnen we eens meekijken met zijn allen of je nu werkelijk zo hebt gezondigd afgelopen dagen.

Antwoord op je vraag. Gewoon opeten dus. Zeker niet weggooien of afgeven. Zal me ook best smaken ook. :j
Laatst bijgewerkt door karuna op 06-10-15 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:13

AmoorM schreef:
Dit topic was ook meer algemeen bedoeld. Wat je zou doen als je toch ongezonder at/eet dan je van te voren bedacht. Ik eet de wraps gewoon!

In dat geval dan: die lunch eten en er extra van genieten en daarna lekker een extra rondje wandelen tijdens een pauze of na het werk en gewoon doorgaan met normaal eten.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:14

Ik maak me niet zo druk om wat ik eet, ik weet in grote lijnen wat gezond en ongezond is en soms eet ik bewust wat ongezonds (wat dat is vaak toch veeeeeel lekkerder dan gezond :+ ) en vaker eet ik die ongezondere dingen niet. Ik ga niet opzoeken hoe 'gezond' mijn eten is, dus ik kom er ook nooit achter dat mijn eten ongezonder is dan ik dacht :P

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:14

Vreet ze gewoon op. Niet miepen, denken en tellen, gewoon opvreten die handel. :)

Niks om je druk over te maken. :')

CoursesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:16

Lori schreef:
Vreet ze gewoon op. Niet miepen, denken en tellen, gewoon opvreten die handel. :)

:')

Heerlijk, gortdroog en precies mijn gedachte.

Prima als je let op je eten, maar kom op zeg. Overdrijven is ook een vak. Wees blij dat je eten hebt.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:17

AmoorM schreef:
Dit topic was ook meer algemeen bedoeld. Wat je zou doen als je toch ongezonder at/eet dan je van te voren bedacht. Ik eet de wraps gewoon!

ik denk er niet over na van te voren. de ene keer lunch ik met een zelfgemaakte salade de andere keer gevulde speculaas..
heb wel een geteld hoeveel ik binnen kreeg en met 3 maaltijden zonder snacken is het nog best lastig alles binnen te krijgen.. heb jij niet een giga tekort?

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:18

Courses schreef:
Lori schreef:

:')

Heerlijk, gortdroog en precies mijn gedachte.

Prima als je let op je eten, maar kom op zeg. Overdrijven is ook een vak. Wees blij dat je eten hebt.

Nou inderdaad.
Lag in een deuk van het lachen om de OP, sorry hoor maar jammer dan. Lekker opeten morgen weer een dag.

Tendance

Re: Verkeerde keuze betreft lunch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:21

Ik zou me er vooral druk om maken, dat je je er zo druk om maakt!
Als het zo heftig is, dat je er een topic voor gaat maken, dan zou ik toch eens goed nadenken of je geen hulp nodig hebt bij dit voedingsprobleem.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:24

Hmmm lekker ik ga er gelijk eentje maken! Goed idee :D
Ik hoop dat je de reacties van anderen wel serieus neemt, straks ontwikkel je een eetstoornis...

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:26

Ontspan en eet die dingen gewoon op en geniet ervan. Weet je wat ongezond is? als je zo'n stress hebt over eten.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:26

Ik krijg spontaan trek in wraps met kip en sla en natuurlijk een heerlijk sausje ........

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:27

AmoorM schreef:

Ik heb nog nooit iets gekocht klaar gemaakt en meegenomen en daarna pas opgezocht of het wel gezond was :o?

EDIT: volgens het internet is alles ongezond http://www.dhmo.org/ :P
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 06-10-15 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:30

Meid, wraps zijn lekker en met dit beleg gezond. Daarbij moet je niet alles geloven wat er op internet staat. Je kunt elk willekeurig product gaan googelen en binnen 10 minuten heb je wel meerdere berichten gelezen dat het ontzettend ongezond is.

AmoorM schreef:

Ik denk niet dat veel mensen daar last van hebben, omdat ze daar niet zo obsessief mee bezig zijn. En dat terwijl voor veel Nederlanders gezond eten en leven echt wel belangrijk is! :j Het gevaar van al die hypes is dat mensen erin doorslaan en een eetstoornis ontwikkelen.

Je eetpatroon wil je gezond hebben en dat is prima! maar om eerlijk te zijn vind ik je denkwijze over eten wel wat zorgwekkend...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:31

liedje89 schreef:
AmoorM schreef:

Ik heb nog nooit iets gekocht klaar gemaakt en meegenomen en daarna pas opgezocht of het wel gezond was :o?

Haha het klinkt inderdaad heel erg stom. Volgende keer beter!

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:32

Gewoon eten en de trap nemen ipv de lift of een stukje extra lopen tijdens de pauze's.

Nu heb ik geen kantoor baan en loop ik zo wie zo meer, maar ik lig er niet wakker van. Ik hou dan de dag erop wel een balansdag als het heel erg wordt, maar die wraps zijn geen drama, hangt van de vulling af (ik heb zelf altijd volkorenwraps)

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:32

Ben ook benieuwd wat je lengte is en wat je weegt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:35

En hoe oud je bent.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:49

Ts, ga je nu nog antwoord geven op de vragen die je gesteld worden?? Leeftijd/lengte/gewicht/, misschien kunnen we dan wel zeggen of je inderdaad de calorieen goed in de gaten moet houden.
Één tip, overal waar het woordje "te" voor staat is niet gezond. Dus te veel, te weinig enz, als je daar nu eens naar gaat leven dan word het een stukje zorgelozer voor je en dat gun ik je van harte.
Als mensen in mijn omgeving dit zouden zeggen, ik heb eten maar twijfel of ik het moet opeten want internet zegt dat het misschien niet zo gezond is dan zou ik ze direct het nummer van een psychiater geven.

CoursesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:53

Dat heeft niks met elkaar te maken. Je kan een hele andere bouw hebben, dat is niet te zeggen van een paar getalletjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:57

Jij zat serieus te twijfelen om als je die wraps opeet, morgen een balansdag te houden? :wow:

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:59

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:00

Furrow schreef:

Ik ben 1.66 en ik weet niet hoe zwaar ik ben. Vermijd de weegschaal bewust.

Toch maar een wrapje gehad. :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-10-15 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:03

Jilletje schreef:
[ [url=m/MnYRml.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O- _O- _O-

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:05

Jilletje schreef:
[ [url=m/MnYRml.jpg]Afbeelding[/url] ]

Weet je ook dat er resten van cocaïne in water kunnen zitten, zo gezond is het dus echt niet :Y) Tenzij het bronwater is :D

TS, lekker je wrap eten, ik had het toevallig met mijn personal trainer over vanochtend wat ik vrijdag kan eten als ik pas om half 9 's avonds thuis ben en geen pizza in de oven wil schuiven. Weet je wat ze zei? Maak een lekkere wrap met groenten en zalm. Gezond en snel klaar!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:07

AmoorM schreef:
Furrow schreef:

Ik ben 1.66 en ik weet niet hoe zwaar ik ben. Vermijd de weegschaal bewust.

Toch maar een wrapje gehad. :+

Als het zo erg is dan zou ik toch echt professionele hulp zoeken.. want dit is gewoon niet gezond. Minimaal diëtiste..