genja schreef:Waarschijnlijk amitriptyline en dat is inderdaad van oorsprong een antidepressiva maar wordt tegenwoordig eigenlijk voornamelijk voorgeschreven voor zenuwpijn en inderdaad fybromyalgie.
Wat mij opvalt als ik zo snel door je topic heen leest en dat zeg ik niet om onaardig te zijn dat je op veel dingen die niet in je straatje lijken te passen negatief reageert. Als je bij de huisarts ook zo reageert als het nu bij mij (mijn interpretatie dus) overkomt kan in wel snappen dat de huisarts iets minder met ideeën komt als er toch negatief op gereageerd wordt.
Denk toch dat je moet leren naar het totaal plaatje te kijken natuurlijk zijn er van oorsprong lichamelijke klachten maar als je al zolang lichamelijke klachten hebt dan gaat er altijd een psychische component meespelen en ik denk dat het je wel wat kan opleveren als je open staat om hier ook naar te laten kijken. Zoals inderdaad een uitgebreid revalidatie programma daar wordt lichamelijk en psychisch samen bekeken maar dan moet je wel er voor open staat dat het van beide kanten benaderd wordt. Krampachtig na een diagnose blijven zoeken hoe logisch ook want je wilt tenslotte weten wat je hebt is niet altijd de beste oplossing.
Bedoel dit stukje dus nogmaals niet aanvallend maar ik bekijk het vanaf een andere kant.
(zelf zit ik nu dus in zo revalidatie programma)
Ik heb ook al van alles geprobeerd en sta ook open voor van alles maar ik laat me geen geestelijk gedoe aanpraten.
Daar zijn ze op vandaag heel erg goed in, lopen graven in het verleden.
Iedereen maakt vervelende dingen mee, maar we krijgen op vandaag vaak ook niet de tijd ermee te dealen en daarom kampen zoveel mensen met geestelijke problemen.
Ik ben niet negatief maar wel realistisch.
Toen ik 9 was ging mijn moeder al met mij naar de dokter omdat ik steeds pijn had aan knieën en rug, maar was groeipijn en verder werd niet gekeken.
Met 15 werd de scoliose wel geconstateerd blijkt later door de schoolarts en met 18 zijn de klachten steeds wat erger geworden en vanaf mijn 23 loop ik bij doctoren.
Altijd werd het afgewimpeld en kreeg ik weer een tip compleet de andere richting op.
Van mensen om me heen kreeg ik tips die ik probeerde en het heeft me kapitalen gekost, want ja de zorgverzekering vergoed geen drol meer.
Dus neem me niet kwalijk dat ik twee keer nadenk en sommige dingen afkets, ik moet er zelf ook in geloven.
Ik heb wel chiropractie en ortho manuele therapie, die laatste hielp me wel maar de behandeling waren niet prettig en ben er zelfs een keer met blauwe plekken vanaf gekomen.
Ik heb 3 keer 6/7 behandeling gehad maar op de een of andere manier moet die steeds van voren af aan beginnen en uiteindelijk zei hij dat het geen zin had.
Daarbij koste iedere behandeling 80 euro, das ook niet misselijk voor twee keer per maand.
Maar goed als het zou helpen.......
Ik heb geen last van hypo's tenminste niet dat ik weet.