Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lau schreef:chantalnadia schreef:@Lau, mijne ook!
Alleen als veel mensen vlechten etc wordt het wel sneller vet.
Ik zit eigenlijk nooit aan mijn haar. Hooguit met de stijltang eens in de tich jaar
RaafSmits schreef:Ik hang mijn krullende haar iedere avond in een badje dode zee zout.
Spoel ook niet na met schoon water.
Krijg er prachtig goed te modelleren haar door, niet zacht, niet vet, maar ook zeker niet stug.
Lekker hoor!!
Zwerte schreef:Op dit moment? Nooit. Ik ben nogal op zoek naar DE manier voor mijn haar, en puur natuur werkt tot nu toe toch echt het beste. Dus alleen 'wassen' met water, gebruik geen enkel product.
Ik ben er een tijd geleden mee begonnen omdat ik toch thuis zit en die vette periode dus wel kan hebben. En ik heb nog nooit iets gevonden wat werkt. Ik heb van dat hele dunne blonde piekhaar, waar je echt niks mee kan. Dun, geen volume, niks blijft zitten en 2 sec na het borstelen alweer knopen en ziet het er piekerig uit. Vreselijk snel vet, soms op dezelfde dag alweer. Onderkant vaak juist veel te droog. En shampoos, pffff, allemaal hadden ze wel een nadeel. Te heftig voor mn hoofdhuid, niet sterk genoeg om het vette eruit te krijgen, maakte mn haar te zwaar of juist te glad en ga zo maar door.
Maar ergste was altijd de vetheid en de vreselijke jeuk continu.
Zonder chemische meuk heb ik gewoon geen jeuk meer. En mn haar veeeeeel meer volume, het voelt veel levendiger aan ipv een slap hangend stukje stro. Het vette krijg ik nog niet goed onder controle, alhoewel dat inmiddels beter begint te gaan. Maar met shampoo heb ik dat nog veel erger dus tja ik ben het ook wel gewend. En de geur vind ik nog het meest bijzondere. Ik vond mn haar vroeger zoooo snel stinken, idd van cap of zweten of wat dan ook. En nu? Bijna nooit meer en met uitspoelen is alles er weer uit. Ik zweet flink, dus heb regelmatig mn haar ook echt wel nat van het zweet. Dat spoel ik direct daarna goed uit en je ruikt echt niks. Sterker nog, mn vriend merkte laatst op dat ie mn haar zo lekker vond ruiken, heeft hij in 12 jaar nog nooit gezegd...
aniquegraaf schreef:Ik moet mijn haar elke dag wassen.. ik zou het graag willen veranderen, maar om nou overdag rond te lopen met vet haar zie ik nog niet zo zitten.
En sowieso douche ik elke dag omdat ik m'n paarden rij. En hebben jullie er ook last van als je hebt gezweet onder je cap dat je haar dan sneller vet is?