Hoe vaak haar wassen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Re: Hoe vaak haar wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:04

Als ik terug kom van stal is uitspoelen met warm water ook voldoende hoor. Heb ook nog nooit mn vriend gehoord dat mnn haar niet lekker ruikt. Nee het ruikt niet naar chemische abrikozen, maar gewoon neutraal

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:06

Gewoon goed uitspoelen. Beetje hoofdhuidmassage zoals je ook doet met shampoo. Als het iets viezer is of als ik er gewoon zin in heb, haal ik er een kam doorheen onder de douche.

Givisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:10

Om de 3 dagen is prima. Hoe vaker je wast hoe vetter het wordt. Zorg wel dat je een goede shampoo gebruikt zonder parabenen, siliconen etc. Hierdoor wordt er geen laag over je haar heen gelegd, die maakt het namelijk ook vet.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:12

Hangt er van af, meestal een keer in de 5 dagen, of als het echt vies of vet is:)
En als ik lekker wil douchen doe ik dat.

En nee, ik douche niet elke dag, ook maar een keer er 5 dagen, washandje en water houdt me altijd fris en geurloos :o

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:17

Ik was mijn haar ook maar 1 of 2 keer in de week. En mijn haar Is totaal niet vet, en het stinkt ook niet.
Het Is juist heel gezond en levendig.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:17

@Lau, mijne ook!
Alleen als veel mensen vlechten etc wordt het wel sneller vet.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:19

chantalnadia schreef:
@Lau, mijne ook!

Ik zit eigenlijk nooit aan mijn haar. Hooguit met de stijltang eens in de tich jaar

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:24

Lau schreef:
chantalnadia schreef:
@Lau, mijne ook!

Ik zit eigenlijk nooit aan mijn haar. Hooguit met de stijltang eens in de tich jaar

Ik ook niet :P
Maar mijn beste vriend vindt het altijd heel leuk om aan mijn haar te zitten bijvoorbeeld... Raar kind.
Stijl mijn haar heel af en toe:)
En ik borstel mijn haar hooguit twee keer per dag, blijft zo vijf dagen goed en niet vet.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:35

Ik was het om de 3 dagen.
Langer moet ik het ook niet uitstellen, want dan wordt mijn haar echt heel vies :').

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:04

Ik was het ook gewoon iedere dag en kan makkelijk wel een of twee dagen overslaan. Zelf werk ik op een slagerij afdeling en moet ik iedere dag zelf mijn stallen mesten en vind het dan wel zo prettig dat mijn haar niet naar paard ruikt

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 23:30

RaafSmits schreef:
Ik hang mijn krullende haar iedere avond in een badje dode zee zout.
Spoel ook niet na met schoon water.
Krijg er prachtig goed te modelleren haar door, niet zacht, niet vet, maar ook zeker niet stug.

Lekker hoor!!

Hoe doe je dat ? Ben erg benieuwd !
Wordt het dan niet droog /stug ?

En je gebruikt voor de rest niks aan haar producten ?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 19:25

Ik doe om de drie dagen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 19:39

Ik was mijn haar elke dag dat ik paardrijd/sport en andersom de dag met de producten van 'Say yes to'. Mijn haar is super sterk, ik mishandel het zwaar. En is eigenlijk nooit vet.

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 19:47

Om de drie of vier dagen was ik mijn haar

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 19:56

Zwerte schreef:
Op dit moment? Nooit. Ik ben nogal op zoek naar DE manier voor mijn haar, en puur natuur werkt tot nu toe toch echt het beste. Dus alleen 'wassen' met water, gebruik geen enkel product.
Ik ben er een tijd geleden mee begonnen omdat ik toch thuis zit en die vette periode dus wel kan hebben. En ik heb nog nooit iets gevonden wat werkt. Ik heb van dat hele dunne blonde piekhaar, waar je echt niks mee kan. Dun, geen volume, niks blijft zitten en 2 sec na het borstelen alweer knopen en ziet het er piekerig uit. Vreselijk snel vet, soms op dezelfde dag alweer. Onderkant vaak juist veel te droog. En shampoos, pffff, allemaal hadden ze wel een nadeel. Te heftig voor mn hoofdhuid, niet sterk genoeg om het vette eruit te krijgen, maakte mn haar te zwaar of juist te glad en ga zo maar door.
Maar ergste was altijd de vetheid en de vreselijke jeuk continu.

Zonder chemische meuk heb ik gewoon geen jeuk meer. En mn haar veeeeeel meer volume, het voelt veel levendiger aan ipv een slap hangend stukje stro. Het vette krijg ik nog niet goed onder controle, alhoewel dat inmiddels beter begint te gaan. Maar met shampoo heb ik dat nog veel erger dus tja ik ben het ook wel gewend. En de geur vind ik nog het meest bijzondere. Ik vond mn haar vroeger zoooo snel stinken, idd van cap of zweten of wat dan ook. En nu? Bijna nooit meer en met uitspoelen is alles er weer uit. Ik zweet flink, dus heb regelmatig mn haar ook echt wel nat van het zweet. Dat spoel ik direct daarna goed uit en je ruikt echt niks. Sterker nog, mn vriend merkte laatst op dat ie mn haar zo lekker vond ruiken, heeft hij in 12 jaar nog nooit gezegd...

Altijd leuk zulke experimenten, vooral als de natuur zich bewijst! Hoelang ben je hier nu mee bezig?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 19:56

Lijkt me leuk om eens zoiets te proberen en ik ga het binnenkort doen.
Wil niet voor aap lopen op school dus wat nou als ik donderdag was en dan op zondag pas weer, elke week, zou dat ook helpen?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 19:58

Ik was mijn haar om de 3/4 dagen. Mijn haar begint op de vierde dag pas een mini beetje vet te worden. Ik haat het proces van het wachten tot je haar droog is of het fohnen ervan. Het duurt zo gigantisch lang.. Ik douche wel elke dag maar ik doe mijn haar dan gewoon in een knot.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:47

Denk dat je het wassen ook geleidelijk kan afbouwen... ik was het 1x in de week.
En tussendoor maak ik het niet nat anders word t sneller vet... ik ga proberen naar 1x in de 2 weken... ben benieuwd

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:55

tylando schreef:
Denk dat je het wassen ook geleidelijk kan afbouwen... ik was het 1x in de week.
En tussendoor maak ik het niet nat anders word t sneller vet... ik ga proberen naar 1x in de 2 weken... ben benieuwd

O dat kan wel hoor. Dan 1x in de 10 dagen, dan in de 12 en dan in de 14 :j

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:00

Ja zoiets :)

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:03

Zo jammer dat als je je haar "onafhankelijk" wil laten worden van shampoo dat je eerst een paar weken met een een vet hoofd moet rondlopen.
Ik was het twee keer per week met paardenshampoo :o. Is veel minder geparfumeerd en daardoor wordt je haar ook minder vet.

Maar indd, zo min mogelijk onnatuurlijke troep er in :D.

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:06

Ik was mijn haar 2 keer in de week ongeveer. Ik ben echt aan het minderen haha. Na sporten was ik het wel altijd.
ik douche elke dag en mijn haar wordt dus wel elke dag nat. Zou dat het sneller vet maken?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:10

Ik was mijn haar 2x in de week, meestal zonder shampoo. Af en toe met natuurshampoo en conditioner, maar mijn haar is enorm vooruitgegaan door mijn nieuwe wasroutine :D
Het glanst, ik heb meer volume, het voelt goed, nadat ik door de vette periode heen was (eerste 6 weken), werd ik helemaal tevreden!

Natuurshampoo deed ik omdat ik een vies vet laagje hield na 3 maanden. En een keer toen het gewoon echt vies was.

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:17

Ik moet mijn haar elke dag wassen.. ik zou het graag willen veranderen, maar om nou overdag rond te lopen met vet haar zie ik nog niet zo zitten.
En sowieso douche ik elke dag omdat ik m'n paarden rij. En hebben jullie er ook last van als je hebt gezweet onder je cap dat je haar dan sneller vet is?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:19

aniquegraaf schreef:
Ik moet mijn haar elke dag wassen.. ik zou het graag willen veranderen, maar om nou overdag rond te lopen met vet haar zie ik nog niet zo zitten.
En sowieso douche ik elke dag omdat ik m'n paarden rij. En hebben jullie er ook last van als je hebt gezweet onder je cap dat je haar dan sneller vet is?

Dat is heel slecht voor je haar... je moet even 2 weken doorheen, maar als je om de dag gaat wassen is dat al veel beter :)