Een maand lang 3 liter water per dag, wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:07

Sammie schreef:
gohya schreef:
Ik drink Karvan Cevitan [met water natuurlijk] en dan drink ik minimaal 2 liter per dag.
Telt dat ook? of moet het persé puur water zijn?

Dat is echt een brok suiker wat je naar binnen werkt :)

Is dat echt zo? ik dronk voorheen AA Drink, 2 liter per dag,maar daar zit heel veel suiker in.Dus ik dacht ik ga minderen en neem Karvan Cevitam.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:10

Ik heb dit een tijdje gedaan, maar kreeg na een tijdje alleen maar meer dorst, terwijl ik al 3 liter op had.

Nagini

Re: Een maand lang 3 liter water per dag, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:14

Ligt eraan of je de light versie drinkt zonder toegevoegde suikers e.d.

Ik had in UK een merk met iets van 10kcal en 0.3g suiker per 250ml.

Die paar suikers nam ik dan over niet drinken, want ik drink ook slecht.

Nu heb ik meestal thee (tussen 1 en 3 mokken) en een glas water.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 13:20

Ik begin er vanaf vandaag mee, 1 augustus vind ik een mooie startdatum! :D

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:23

hahaha begin ook vandaag heb al 05L op :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:50

gohya schreef:
Is dat echt zo? ik dronk voorheen AA Drink, 2 liter per dag,maar daar zit heel veel suiker in.Dus ik dacht ik ga minderen en neem Karvan Cevitam.

Een voorbeeld van de Frambroos:

Sap uit vruchtensapconcentraat 75% (appel, framboos 12%, vlierbes), suiker, glucose-fructosestroop, voedingszuur (citroenzuur), aroma, vitaminen, conserveermiddel (kaliumsorbaat).

dikgedrukte is een suikeringedrient, het staat dus als tweede en derde ingredient vermeld. Op 100ml (puur) verhoud dit zich tot 74 gram suiker

Oh de suiker'vrije' variant is alleen vrij van toegevoegde suikers ;) Dat betekent niet dat het geheel suikervrij is. En meestal is er dan aspertaam of stevia toegevoegd om het toch zoet te houden.

AA-drink is ook een suikerbom. Water is vooralsnog gewoon het best. Als je veel aanmaaksiroop gewend ben is het zelfs nog aan te raden om te 'minderen' ipv plat overgaan op enkel water.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:03

Ik doe mee! Alleen volgens jouw berekening zou ik ruim 3 liter moeten drinken dus ik ga voor de 2,5 a 3 liter.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:07

Kan ik ook nog meedoen vanaf vandaag? Ben wel benieuwd namelijk :D

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:13

ik blijf er bij :het kan ook teveel water zijn, en dat kan ook gewoon slecht zijn!

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 14:20

Iedereen kan meedoen!

Water kan teveel zijn ja, alleen dan moet je wel heel extreem veel en kort achter elkaar drinken. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 20:52

Ik drink per dag zo'n 2-,25 liter, op een dag dat ik sport drink ik zo 1 liter extra. Voor de rest drink ik niks anders dan water. Maar ik blijf altijd een soort dost gevoel/droge mond houden, heel vervelend, ik denk niet dat het helpt als ik nog meer ga drinken. :') Alleen in het weekend drink ik standaard wel te weinig, dan 'vergeet' ik het gewoon. Op werkdagen heb ik automatisch elke pauze de waterfles op tafel, dus elke pauze(3) gaat er standaard een halve liter in.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:02

Eet je veel knoflook toevallig? Of veel zout?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:06

Sammie schreef:
Eet je veel knoflook toevallig? Of veel zout?

Nee, zelden knoflook. Zout ook niet echt, het zit alleen in mijn brood(1 bruin bolletje per dag) en vleesvervangers(ook 1 per dag). En soms bij het avond eten als er sausjes o.i.d. bij zitten. Voor de rest doe ik nergens zout bij en eet ik veel verse fruit en groente.

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:32

Ik doe ook mee!

Ik drink sowieso bijna alleen water, ik denk gemiddeld zo'n 2 liter op een dag. Maar er zijn soms ook dagen dat ik "vergeet" te drinken. Dat voel ik dan ook (lichte hoofdpijn, futloos) en dan ga ik meestal over op de ongezonde en zoete drankjes.. Nog niet helemaal stabiel met m'n intake dus.

Ik zit vandaag op 2 1/2 liter.

Wat ik wel merk is dat ik váák moet plassen... Wat mij soms weerhoudt om "zoveel" of meer water te drinken. Ook 's nachts wat vervelend kan zijn. Hebben jullie hier ook last van?

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 07:53

Ik drink al maanden 3 liter per dag. Mijn doel is eigenlijk 4 liter maar die haal ik bijna nooit.
Heb zelfs een tijd 7 liter water gedronken per dag, behalve dat ik veel naar de wc moest voelde ik mij ook toen gewoon prima. Maar wel 7 liter verdeeld over de dag! Niet 1 liter in een halfuur bijvoorbeeld.
Heb die 7 liter dus terug geschroeft naar 4(3) en ook nu voel ik mij prima. Fijne bijkomstigheid; de kilo's vliegen er af.
Frisdranken etc drink ik zeer weinig tot niet. Als ik zin heb in fris; drink ik de Spa flessen, die zijn lichtbruisend met een smaakje. En eventueel drink ik nog wel eens suikervrije siroop op Spa rood.
Hierdoor is het heel gemakkelijk vol te houden. :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 08:57

7 liter is echt bizar teveel. Je mag blij zijn dat je geen waterintoxatie hebt opgelopen, zeker als je daarnaast ook nog eens weinig eet (elektrolyten)!

Afhankelijk van je de vorm en conditielichaam kun je bij drie liter per dag al een watervergiftiging krijgen.. (en ja daar kun je dood aangaan)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:23

7 liter, zelfs eigenlijk 4, is slecht voor je nieren. Die moeten veel te hard werken...
Ik zou die 3 liter nu aanhouden, eigenlijk als maximale hoeveelheid, je krijgt ook nog vocht binnen als je eet.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 10:20

leanR schreef:
Ik doe ook mee!

Ik drink sowieso bijna alleen water, ik denk gemiddeld zo'n 2 liter op een dag. Maar er zijn soms ook dagen dat ik "vergeet" te drinken. Dat voel ik dan ook (lichte hoofdpijn, futloos) en dan ga ik meestal over op de ongezonde en zoete drankjes.. Nog niet helemaal stabiel met m'n intake dus.

Ik zit vandaag op 2 1/2 liter.

Wat ik wel merk is dat ik váák moet plassen... Wat mij soms weerhoudt om "zoveel" of meer water te drinken. Ook 's nachts wat vervelend kan zijn. Hebben jullie hier ook last van?

Ik moet sowieso al vaak plassen omdat ik gevoelig ben voor blaasontsteking, dus ga altijd gelijk naar de wc als ik een beetje moet.

Dus zelf merk ik niet zoveel verschil

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:38

Seni schreef:
Ik drink al maanden 3 liter per dag. Mijn doel is eigenlijk 4 liter maar die haal ik bijna nooit.
Heb zelfs een tijd 7 liter water gedronken per dag, behalve dat ik veel naar de wc moest voelde ik mij ook toen gewoon prima. Maar wel 7 liter verdeeld over de dag! Niet 1 liter in een halfuur bijvoorbeeld.
Heb die 7 liter dus terug geschroeft naar 4(3) en ook nu voel ik mij prima. Fijne bijkomstigheid; de kilo's vliegen er af.
Frisdranken etc drink ik zeer weinig tot niet. Als ik zin heb in fris; drink ik de Spa flessen, die zijn lichtbruisend met een smaakje. En eventueel drink ik nog wel eens suikervrije siroop op Spa rood.

Holy moly, en wat doe je er dan aan om te voorkomen dat je je nieren verzuipt? :? 7L is bizar veel en 4L is ook echt teveel voor je lichaam...

Ik drink standaard te weinig, moet echt een fles water hebben staan om eraan te denken. Heb een Dopper fles en zo'n fruit fles. Drink zo'n 2L op een dag aan water en water met aardbeien of citroen :)

superauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:47

Seni schreef:

Wow! 7 liter is niet meer gezond hoor... daar maak je je nieren echt mee kapot...

Maar buiten dat: oke ik doe ook mee! Normaal drink ik ongeveer twee liter per dag maar in de vakantie vergeet ik hey vaak... dus dit lijkt me voor mij nu wel een goede

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 12:40

2 liter is ook 'normaal' en standaard. Meer dan dat kan al risico's meebrengen :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 12:41

Mijn moeder drinkt drie liter alleen al aan thee, zonder suiker, op een dag (en dat al zolang ik me kan heugen), maar die is er echt niet door afgevallen. Afvallen zit 'm ook in de voeding en beweging, maar volgens mij is dat een open deur. :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 12:42

Sammie schreef:
2 liter is ook 'normaal' en standaard. Meer dan dat kan al risico's meebrengen :)

Inderdaad, teveel is zeker niet goed. Probeer ik moeders ook al jaren duidelijk te maken (ze drinkt naast de vele liters thee ook koffie en water), maar ze blijft 'doorzuipen'. 8)7

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 12:56

1,5 liter water drinken naast je vochtinmame uit voeding is meer dan voldoende. 7 liter water heb je alleen nodig als je deelneemt aan de tour de france of hele triatlon. En dan niet alleen water trouwens dan loop je inderdaad waterintoxicatie op als je pech hebt. 7 liter is een flinke belasting voor je nieren en voor normale mensen totaal onnodig.

Wat natuurlijk wél goed is is om door zo'n challenge inzicht te krijgen hoeveel je nu eigenlijk zou moeten drinken op een dag. Want een groot deel van de mensen drinkt niet voldoende of voornamelijk suikerhoudende dranken. Maar 3 liter water is niet nodig bij normale weersomstandigheden en normale fysieke inspanning. Je nieren moeten hooguit harder werken en je zit wat vaker op de wc :+

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 13:39

7 liter lijkt mij ook echt niet goed meer.. Bij mij zou het er gelijk weer uitkomen als ik zoveel water zou drinken brrr (lees: ik krijg het dan niet weg)