Hoe wat ouder lijken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:01

Nayomie, ik vind je ook een vrij jong gezicht hebben op je profiel foto. Maar ik kan niet zeggen waardoor eigenlijk :P Je hebt prachtig haar, daar zou ik niet zomaar iets mee doen!

Ik ben bijna 20 en word nog regelmatig een jaar of 13 geschat. Puur vanwege mijn lengte. Dus wat mij betreft heeft lengte zeker wel te maken met hoe oud je eruit ziet.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:05

Ik reed laatst in een politiefuik voor alcoholcontrole. Het blazen werd maar even overgeslagen, wel een grondige inspectie van mn rijbewijs ( die ik al ruim 8 jaar heb.) was wel hilarisch. De agente kon er maar niet over uit dat ik 18+ was :')

Eulogy

Re: Hoe wat ouder lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:53

Mwah, "puur vanwege je lengte" lijkt me erg sterk, ik ben ook maar 1.60m en word vaak juist ouder geschat (ik ben 20). Mijn schoonmoeder is nog kleiner dan ik maar die wordt ook niet ineens 14 geschat :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:54

Mensen zeggen dat vaak tegen mij. Als je wat langer was had ik je ouder geschat :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:09

drawerlover schreef:
Ikke 1.55,5

Dus ja heel klein :')

moeder van aan schoolvrindje van mij van de lagere school was nog geen 1.45m..
hierdoor leek ze absoluut niet jonger, eerder ouder..

wij hadden in onze lagere school klas twee kinderen die flink te klein waren,
alleen het meisje werd jonger geschat.. niet door haar lengte, maar omdat ze zich ook nog eens jonger kleedde.

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:11

Hier hetzelfde probleem ik word veeeel jonger geschat terwijl ik 24 ben. 8)7
Laatst vroeg iemand in de klas hoe oud ben je, diegene viel zo wat van haar stoel.
Ik draag gewoon make-up maar nog steeds lijk ik jonger...
Soms zeg ik mijn leeftijd gewoon niet haha! voor eeuwig 18 dan maar *\%/*

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:31

Probeer eens een 'slordige' knot ik vind al snel dat mensen met zo'n knot er wat ouder/volwassener uit zien :)) ik weet niet wat het is maar het doet iets met je gezicht.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:59

Ik word dan niet eens 16 geschat met zo'n knot :') Gewoon accepteren denk ik *D

Ik heb een heel sexy jurkje en zelfs als ik die aan heb denken ze dat ik 18 ben :') Blousje, rokje, net jasje.. werkt allemaal niet :')

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:20

Het enige kledingstuk waarin mensen mij ouder vinden lijken is mijn deux-pieceke (ja zo noemen wij dat in antwerpen: een kokerrok met bijpassende blouse en vest)
Dat is mijn setje om mee naar conferenties te gaan, en daar voel ik mij ook een stuk ouder in.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:33

Oh ik zou d'r n moord voor doen om d'r jonger uit te zien...
Hoevaak mensen geen domme opmerkingen maken in de trant van kleren ik heb n neon jas zodat m'n broertje van 3 en de neefjes en nichtjes me overal herkennen
Komt d'r n vrouwtje midden 40 schat ik
Mevrouw z'n jas zou ik op mijn leeftijd echt niet meer dragen zeg!!!
Ik zo ja maar niet voor het een of ander maar ik vermoed dat u n stuk ouder ben dan u hoor
"Nee hoor ik ben òòk pas begin 40"

Uhhhhm voor de duidelijkheid ik ben "pas" 22
En vind het echt bloed irritant dat mensen me vaak rond de 30 schatten met extreme uitlopen d'r tussen zeker als ik met de kids op pad ben
Zelfs ex collega's van m'n vader "ohhhh wat leuk ik wist niet dat je opa was!"

Wil wel met je ruilen hoor ts!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 20:47

Dat is wel heel erg ja, Gentlegiant := :(:)

Wat betreft mijn haar, thanks voor de complimenten! Denk zelf ook niet dat ik dat zou willen veranderen. Kan er relatief veel mee :P

Leuk, die knot ga ik eens proberen (heb het al eens geprobeerd maar wonderbaarlijk genoeg blijven ze nooit zitten :') )! :D

Of het aan mijn lengte ligt, weet ik niet. Krijg wel vaak van mensen tussen de 13-19 jaar te horen dat ze me jonger schatten omdat ik 'zo klein ben'. Qua lengte ben ik niet daverend klein, maar ook niet stuiterend groot :')

Ik vind het wel grappig dat mensen hier zeggen dat ik een echt meisjes-hoofd heb. Ik zie mijn hoofd echt als een kerelhoofd :')

Qua gedrag, ik mag hopen dat ik gewoon me gedraag naar mijn leeftijd _O- Maar serieus, volgens mij gedraag ik mij prima naar mijn leeftijd.

Tips over kleding, ik zal het eens proberen. (alleen ik vind vesten en losse shirts zo lekker zitten :') ).

Oh, ik weet niet of ik dit gedroomd heb of dat iemand dit hier gezegd had; iemand raadde Dr Martens aan in plaats van sneakers (ik begin me nu heilig af te vragen of dit niet gewoon een droom was _O- ) te dragen. Dr Martens zijn alleen wat te groot voor mijn tenger lichaam. Ik draag naast gewone sneakers ook neppe Timberlands omdat ze heerlijk lopen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:53

Handig topic! Heel herkenbaar ook. Laatst had ik bier gewonnen en werd me gevraagd of ze het wel aan me mochten meegeven. Terwijl ik 27 ben. Iedereen zegt dat er een moment komt dat ik er blij mee ben, maar ik ben toch wel benieuwd wanneer dat gaat zijn. Vooralsnog vind ik het erg vervelend. Bij mij scheelt het volgens mij wel of ik mijn bril op heb of niet

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:02

Dr martins vind ik echt afgrijselijk
Ik zou gaan voor n chique laars beetje casual gekleed
Mooie broek met riem d'r op smalle bv
Dan n wit of zwart shirtje netjes in je broek en n leuk colbertje of iets erop
Ziet ontzettend stoer uit en wat dat betreft tijdloos
Dan n pittig kapsel d'r van maken
Smokey eyes voor op stap

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 16:00

Mag ik dit topic weer omhoog schoppen? :')
Ik heb helaas nog steeds dit probleem. En het lijkt wel erger te worden. Van de week werd ik nog 13 geschat, vandaag in een restaurant werd ik al meisje genoemd door een chick die nog jonger was dan ik was _O-

Dus... het lijkt wel, hoe ouder ik word, hoe jonger ik lijk. Jonger lijken is natuurlijk leuk, maar 13 gaat me iets te ver :') En dat heeft ook effect op producten dat ik koop, dat ik het wel eens niet heb meegekregen of dat de manager erbij gehaald moest worden -O-

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 16:02

Ach gewoon je ID altijd bij je hebben:Dik ben even oud als je en iedereen schat me begin de 30, dat is nu ook niet echt leuk :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 16:08

Zoe_97 schreef:
Ach gewoon je ID altijd bij je hebben:Dik ben even oud als je en iedereen schat me begin de 30, dat is nu ook niet echt leuk :)

Mijn ID heb ik altijd mee, en dan zelfs zijn er twijfels of krijg ik het niet mee :')
Nee, 30 zou ik ook niet echt leuk vinden :n

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 18:08

Ohh eindelijk lotgenoten. Wordt meestal 16 geschat, en ben 19. Ik vind het verschrikkelijk, maar over een paar jaar ben ik er vast blij mee.

Ja heb jij al een rijbewijs dan?!?! Ja mevrouw, 2 jaar al.

Komt ook gedeeltelijk door mijn lengte. Ben altijd de kleinste van mijn vriendengroep,klas etc. Ben 1.63

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 18:33

Ik snap je wel hoor! Ik werd tot ongeveer 2 jaar geleden ook altijd jonger geschat, niet erg maar toch een tikje frustrerend.
Ik denk dat het een beetje less is more is, netjes make up, je wenkbrauwen mooi getekend (scheelt heel veel) maar niks overdrijven. Ook in je kleren, zoek een leuk jurkje wat je figuur mooi doet uitkomen maar niet te kort/open is.
Ik denk dat ik ouder lijk sinds het moment dat ik er zelfverzekerder in sta, dat is ook een reden om kleren en make up te dragen waar je jezelf goed bij voelt.
Ook als je drank koopt in de supermarkt bijvoorbeeld, sta jij twijfelend te wachten op het moment dat ze je ID gaan vragen, dan gaan ze hem gegarandeerd vragen. Sta je rechtop, met je pinpas in je handen en vraag je "mag ik pinnen?" nog voor ze naar je ID kunnen vragen dan zullen ze dit minder snel doen.
Toen ik vorige week net iets té arrogant en geïrriteerd naar een barman keek die m'n ID vroeg en zich daarna verontschuldigde, realiseerde ik me wel dat dat een beetje too much was, maar dat was 2 jaar geleden echt niet aan de orde hahah.
Met uitgaan scheelt het ook echt wat voor vriendengroep je hebt, als iedereen wat ouder lijkt dan schatten ze jou ook sneller in dezelfde leeftijdscategorie

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 18:38

Ik ben 23 en word dan ook jonger geschat. Blijkbaar ook 17. Tijdje terug zou er een monteur komen dus die staat aan de deur.
Hij: zijn je ouders thuis?
Ik: nee dit is mijn huis -mond van man valt open-
Hij: uh ja maar heb een handtekening van een volwasse nodig
Ik: Dat ben ik ook, ben 23
-mond van man lag op de grond-
Vond zo onbeleefd, word vaak jonger geschat en dat is prima, maar je kan ook wel professioneel blijven als je m’n CV komt fiksen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 21:17

Nou ik word nog liever 16 geschat dan 13 -O- Ben verdorie 20 :')

Well, ik draag makeup, wenkbrauwen zijn getekend, soms draag ik wel sneakers, soms ook niet. Ik ben niet breed oid, dus dat zou wel in zijn nadeel kunnen zijn.
Maar het maakt niet uit hoe ik bij de kassa sta, ik moet hem altijd laten zien en soms krijg ik het niet eens mee, ookal hebben ze mijn ID wel gezien. Maar dan twijfelen ze :+

Wauw Selina, wat vreselijk onbeleefd zeg := Zou sowieso gevraagd hebben om een andere medewerken, eerlijk waar.

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:31

Story of my life. Niet leuk als je jong bent |o , maar des te leuker als je wat ouder wordt!!!! Ik ben nu 48 maar wordt nog steeds te jong ingeschat *\o/* . Dus het kan alleen maar beter worden +:)+

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:34

Even vanuit een tegenover gestelde benadering :Y)

Ik denk dat er weinig aan te veranderen is helaas :( Ik word sinds mijn 18de 23-26 jaar oud geschat, met uitschieters naar 31. En bedankt he :+

Ik heb ook geprobeerd geen make-up te dragen (beviel me goed, doe ik weinig meer. Als ik nu make-up draag word ik ook gegarandeerd 27+ geschat (momenteel 20 jaar oud) dus misschien helpt iets meer make-up jou toch wel?) ik heb ook mijn haar laten groeien. Ik had een boblijn en heb het nu tot 5-10 cm over mijn schouders. Scheelde eigenlijk niets, behalve dat ik in die tijd 1,5 jaar ouder ben geworden maar niet meer 1,5 jaar ouder werd geschat maar dezelfde leeftijd als 1,5 jaar daarvoor :+ Dus korter haar scheelt je misschien ook een jaar? :Y)

Naja alle voordelen zijn dus: bijna nooit id laten zien (echt pas 10 keer sinds mijn 18de. Of ik nu in de supermarkt was, tankstation of uitga) en... Naja kan verder niets verzinnen :(:) Nadeel: op date gevraagd worden door mannen die ruim 30 zijn en soms zelfs al kinderen hebben en een scheiding achter de rug (true story |( ) Dus ik zou denk ik toch tekenen voor jonger lijken, meeste mannen gaan toch voor jonger :Y)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:36

Ik krijg sinds een jaar ineens sigaretten en alcohol mee zonder id kaart, 25 ben ik nu.
Maar daarvoor? Bij gal en gal dacht een doos dat ik nog geen 16 was op mijn 23ste.
Maar je oogt ook echt jong, ik zou je hooguit 14 a 15 schatten.
Bij mij was het id gebeuren over toen mijn gezicht wat volwassener werd.
Wat ook hielp was mijn haar los gooien met 22, dan kreeg ik nog net een biertje mee na 3 winkels af te zijn geweest omdat mijn id thuis lag. :+
Ergste is dat ik zelf niet rook en drink, dus alles wat ik koop is voor een ander.
Kun je je gezicht niet wat breder laten ogen met make up met slimme schaduwen ofzo? :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 21:39

Floriske schreef:
Even vanuit een tegenover gestelde benadering :Y)

Ik denk dat er weinig aan te veranderen is helaas :( Ik word sinds mijn 18de 23-26 jaar oud geschat, met uitschieters naar 31. En bedankt he :+

Ik heb ook geprobeerd geen make-up te dragen (beviel me goed, doe ik weinig meer. Als ik nu make-up draag word ik ook gegarandeerd 27+ geschat (momenteel 20 jaar oud) dus misschien helpt iets meer make-up jou toch wel?) ik heb ook mijn haar laten groeien. Ik had een boblijn en heb het nu tot 5-10 cm over mijn schouders. Scheelde eigenlijk niets, behalve dat ik in die tijd 1,5 jaar ouder ben geworden maar niet meer 1,5 jaar ouder werd geschat maar dezelfde leeftijd als 1,5 jaar daarvoor :+ Dus korter haar scheelt je misschien ook een jaar? :Y)

Naja alle voordelen zijn dus: bijna nooit id laten zien (echt pas 10 keer sinds mijn 18de. Of ik nu in de supermarkt was, tankstation of uitga) en... Naja kan verder niets verzinnen :(:) Nadeel: op date gevraagd worden door mannen die ruim 30 zijn en soms zelfs al kinderen hebben en een scheiding achter de rug (true story |( ) Dus ik zou denk ik toch tekenen voor jonger lijken, meeste mannen gaan toch voor jonger :Y)

Hmm daar word je ook niet vrolijk van _O-
Snap dat mannen voor jong gaan, maar niet 12-13 jaar terwijl je 20 bent :') Dan krijg ik wel de verkeerde groep op me af, net als jij, maar jij weer het andere uiterste einde :')

moonfish13 schreef:
Ik krijg sinds een jaar ineens sigaretten en alcohol mee zonder id kaart, 25 ben ik nu.
Maar daarvoor? Bij gal en gal dacht een doos dat ik nog geen 16 was op mijn 23ste.
Maar je oogt ook echt jong, ik zou je hooguit 14 a 15 schatten.
Bij mij was het id gebeuren over toen mijn gezicht wat volwassener werd.
Wat ook hielp was mijn haar los gooien met 22, dan kreeg ik nog net een biertje mee na 3 winkels af te zijn geweest omdat mijn id thuis lag. :+
Ergste is dat ik zelf niet rook en drink, dus alles wat ik koop is voor een ander.
Kun je je gezicht niet wat breder laten ogen met make up met slimme schaduwen ofzo? :+

Nou precies dat dus _O- Ik word zo vreselijk jong geschat dat het ook mijn dagelijkse leven beïnvloed :=
Qua makeup, ik ben gewoon smal gebouwd, dus echt breder maken is niet zo makkelijk.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:46

@Nayomie: ja die schatten mij dan eind twintig en dan zijn ze zelf 33/34 dus dan denken ze dat gaat wel. Zitten ze er alleen een jaar of 8 naast -O-

Maar ik zou er idd ook echt niet vrolijk van worden als er de hele tijd jongens van 16/17 aan kwamen zetten, zullen we dus gewoon gaan delen in hoe we geschat worden? :+ Ik 50% jonger dan nu, jij 50% ouder? :+