LUIZEN!!! Ik kom er niet vanaf!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 14:44

Wyb_ster schreef:
Je haar föhnen richting de wasbak, ze springen er vanzelf uit :)

Mijn haar kan helaas niet zo goed tegen föhnen. Is je haar stijlen (doe ik heel veel) ook goed tegen de luizen??

Wyb_ster

Re: LUIZEN!!! Ik kom er niet vanaf!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 14:46

Je moet het zelf weten maar het gaat echt super snel, je bent er dan zo vanaf!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 14:47

Wyb_ster schreef:
Je moet het zelf weten maar het gaat echt super snel, je bent er dan zo vanaf!

Ik kan het wel proberen.

Mam wil het risico niet nemen. Dalijk is mijn haar dood. (Pakt de föhn en doet het gewoon boven. Heeft toch een witte houten tafel)

Oeps te laat :+
Wilde ik gaan föhnen, komt mijn moeder boven zeuren dat ik mijn huiswerk moet gaan maken. Je wordt echt moe van zeurende moeders :')
Nou ja dan maar huiswerk maken. Dat is blijkbaar belangrijker dan al die rotbeestjes uit mijn haar krijgen.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:44

Maar de stijltang is veel heter dan de föhn hoor.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 16:47

BeSen schreef:
Maar de stijltang is veel heter dan de föhn hoor.

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Dat doe ik heel veel dus dat is fijn

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:50

Maar natuurlijk wel afstand houden van ja haar, als je er te dichtbij gaat gaat je haar in De föhn zitten en is je haar verbrand.

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:50

Volgens mij gaat je haar van stijlen net zo goed dood als van föhnen? :+

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 16:57

Femke(ll) schreef:
Volgens mij gaat je haar van stijlen net zo goed dood als van föhnen? :+

Ja dat stuk snap ik dus ook niet :')
Waarom kan mijn haar niet tegen föhnen en wel tegen stijlen :')
Oké ok doe ook voor beide heatprotector in maar dan nog kan mijn haar niet tegen föhnen en wel tegen stijlen. Krullen gaat niet want daar is mijn haar te zwaar voor

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:59

Ik weet niets van luizen. Maar je haar gaat inderdaad juist stuk/dood van stijlen.
Als je haar zo bros is zou ik heel snel stoppen met stijlen...

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 17:02

Eef_Bam schreef:
Ik weet niets van luizen. Maar je haar gaat inderdaad juist stuk/dood van stijlen.
Als je haar zo bros is zou ik heel snel stoppen met stijlen...

Ik heb geen bros haar. Alleen heel veel en heel dik haar :j

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 17:06

Als je haar niet tegen gel/mousse of föhnen kan heb je in ieder geval geen gezond haar :Y) .

Ik weet weer waarom ik topics van eigenwijze pubers meestal voorbij klik :') .

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 17:11

'Krijgt hier spontaan jeuk in de haren' ..

Nee zonder gein. Azijn werkt super. Azijn in de haren en niet met shampoo wassen. Dan de kam er doorheen en ze komen zo mee.
Ik zou toch je school wel informeren. Het is niet iets om je voor te schamen en je kunt voorkomen dat anderen het krijgen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 17:43

Eef_Bam schreef:
Als je haar niet tegen gel/mousse of föhnen kan heb je in ieder geval geen gezond haar :Y) .

Ik weet weer waarom ik topics van eigenwijze pubers meestal voorbij klik :') .

Ja maar ik heb ook al mijn hele leven dat soort haar gehad. Gewoon er zijn dingen waar mijn haar echt niet tegen kan en dat was al toen ik klein was

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 13:39

Ik heb niet meer gekamt maar ik ben er vanaf :oo
Ik heb net een keer gekamt na het douchen en er kwam één hele luis uit :oo
Misschien komt het omdat ik regelmatig mijn haar heb gestijlt dat ze door de hitte van dat ding dood zijn gegaan ofzo. :oo
Ik kan het niet geloven :')

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 13:59

Als er nog een luis uitkomt ben ik bang dat je er toch nog niet helemaal vanaf bent dan zitten er ook vast nog neten in. Zou toch nog even doorgaan met kammen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 14:03

genja schreef:
Als er nog een luis uitkomt ben ik bang dat je er toch nog niet helemaal vanaf bent dan zitten er ook vast nog neten in. Zou toch nog even doorgaan met kammen.

Maar dat is toch raar als een week geleden voor het laatst hebt gekamt dat er superveel uit kwam en nu kamt en er maar eentje uitkomt??

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 14:08

K ken ook iemand die er niet vanaf komt. Ze is naar een luizenkliniek geweest (moet je even googlen) en daar gaan ze met een soort föhn erop, 2 dagen kammen en t was weg.. Na 2 jaar lang luizen gehad te hebben was het binnen 2 dagen weg.

Kammen en behandelen hielp ook niet

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 14:14

Nou ik ben er gewoon zomaar ineen keer (bijna) vanaf :oo

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 14:18

Zolang er nog iets in zit, maakt niet uit hoeveel, ben je er helaas nog niet vanaf en zou ik door blijven gaan met kammen.

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 14:25

druppels waarmee je de kat ontvlooit perfect tegen luizen en je bent langere tijd beschermt voor mijn dochter met luizen allergie was de de oplossing.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 14:40

als je last blijft hebben of als ze vaak terugkomen kan je je haar ook verven! Ik ken iemand (jaren geleden) die niet van luizen af kwam of elke maand er wel weer had als ze ervanaf was. Toen heeft ze haar haar geverfd (gewoon haar natuurkleur) en we zijn nu eeen jaar of 8 verder en meisje heeft nooit meer luizen gehad :D

Daarbij vindt ik het erg egoïstisch om met luizen naar school te gaan... Zo krijgen andere mensne nog last en "wel oppassen" is niet de manier om te voorkomen. Het minste wat je kon doen was de school op de hoogte stellen, straks is er een hele plaag (of jij hebt die toch ook ergens vandaan? geef je het ook nog door)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 15:59

Zoe_97 schreef:
als je last blijft hebben of als ze vaak terugkomen kan je je haar ook verven! Ik ken iemand (jaren geleden) die niet van luizen af kwam of elke maand er wel weer had als ze ervanaf was. Toen heeft ze haar haar geverfd (gewoon haar natuurkleur) en we zijn nu eeen jaar of 8 verder en meisje heeft nooit meer luizen gehad :D

Daarbij vindt ik het erg egoïstisch om met luizen naar school te gaan... Zo krijgen andere mensne nog last en "wel oppassen" is niet de manier om te voorkomen. Het minste wat je kon doen was de school op de hoogte stellen, straks is er een hele plaag (of jij hebt die toch ook ergens vandaan? geef je het ook nog door)

Ik heb geverfd haar :j
Al best lang. Dus ja....

Wat wil je dan? Mijn eerste twee/drie weken van school laten missen? Wij mogen niet op school verschijnen voordat je compleet luisvrij bent. Als je de school op dr hoogte houdt dan. Ja dag dat ga ik niet doen. Ik ben iemand die graag op school is ook al wordt ik gepest. Dan ga ik geen 2/3 weken thuis blijven alleen maar voor die stomme miezerige kleine beestjes die eigenlijk niet eens wat doen dan jeuk geven. En door het krassen krijg je infecties enz. Niet door die beestjes zelf. Ik vind soms ook wel dat er een beetje overdreven mee wordt omgegaan.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 16:02

Ik heb ook eens luizen gehad die maar niet weg wilden. Het is echt kammen, kammen, kammen en nog eens kammen :j

Wel vind ik het egoïstisch dat je niks meldt op school. Tuurlijk, het is naar. Maar nu zou jij anderen kunnen besmetten en later weer door die anderen besmet worden als je er net vanaf bent en zou hou je het probleem in stand. Als dat niet al gebeurt, misschien is dat wel de reden dat je er maar niet vanaf komt ;)

__Maartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 16:15

Wat ik heb gehoord dat erg goed zou werken: je haar wassen met azijn, in laten trekken, uitspoelen en dan uitkammen. Voelt niet prettig, maar zou gezonder zijn dan die anti-luizen shampoo troep, en het moest na een tijdje wel over zijn. Verder sterk geconcentreerde lavendeldruppels (olie?) op je jas (en op je hoofd?) doen en je jas dan op school in je kluisje zodat de eventuele overgebleven luizen zich niet verspreiden.
Ik weet het niet helemaal precies meer, dus misschien kan je hierover wat op internet opzoeken ;)

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 16:18

Ik heb niet het hele topic gelezen want krijg alweer spontaan jeuk als ik er alleen aan denk! Jaren geleden had ik ook luizen, shampoo, lotion niks werkte meer (lang, dik haar) uiteindelijk heb ik tea tree druppels gebruik op mijn hoofd, gewoon puut achter je oren etc doen en binnen een week was ik er vanaf!