Ik heb oude ouders, en terwijl ik opgroeide vond ik het 3x niks. Mijn vader was met pensioen voor ik meerderjarig was, dan doet het er eigenlijk maar weinig toe hoe oud hij zich gedraagt, in de perceptie van een puber is hij per definitie al hoogbejaard

Ik ben overigens een nakomertje, mijn zussen zijn 10 en 12 jaar ouder dan ik.
Dat is wellicht een van de redenen dat ik zelf per se een jonge moeder wilde zijn. En zowaar, het is gelukt. Met 24 zwanger, 25 toen ik ben bevallen. Alleen... is mijn man 12 jaar ouder, dus die is wel gewoon oud

Dat was overigens wel een van de redenen dat we er niet echt gras over hebben laten groeien, en heel snel in onze relatie eraan begonnen zijn. Voor mij was en is dat erg belangrijk

Ik ben overigens wel een paar keer enorm geschrokken van moeders in mijn omgeving, bijvoorbeeld de moeders die ik tegenkom op het kinderdagverblijf. Ik schat ze in de 2e helft van hun 30. Dat ze zelf relatief laat aan gezinsuitbreiding zijn gestart, tsjah, ik heb daar algemeen gezien misschien wel een mening over, het zijn toch echt hun eigen redenen die daar relevant zijn. Maar er zijn er een aantal bij die hebben laten merken dat ze mij een onverantwoorde snotneus vinden. Dat vind ik dan ook weer de omgekeerde wereld, als zij de vrijheid hebben om te wachten, heb ik toch de vrijheid om dat niet te doen?