Afvallen! Wie heeft de gouden tip?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:17

Britt_Sisi schreef:
Bij mij werkt een echt dieet niet. Ik kom erna gelijk weer 10 kilo aan. Met myfitnesspall heb ik mijn hele eetstijl veranderd

Ik hoop dat het bij mij ook goed uitpakt!
Afgelopen twee weken ben ik vier kilo afgevallen door gewoon minder en gezond te eten en veeeel water te drinken. Vandaag zaten er ineens van de ene op de andere dag twee!!!! kilo terug aan. En ik heb niks veranderd en niet gezondigd dus ik ben er best een beetje pissig over.

Nibbit

Re: Afvallen! Wie heeft de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:55

Dat heb ik soms ook zomaar Urielle, ik verdenk mijn weegschaal van sabotage ~~}>

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:00

Urielle schreef:
Britt_Sisi schreef:
Bij mij werkt een echt dieet niet. Ik kom erna gelijk weer 10 kilo aan. Met myfitnesspall heb ik mijn hele eetstijl veranderd

Afgelopen twee weken ben ik vier kilo afgevallen door gewoon minder en gezond te eten en veeeel water te drinken. Vandaag zaten er ineens van de ene op de andere dag twee!!!! kilo terug aan. En ik heb niks veranderd en niet gezondigd dus ik ben er best een beetje pissig over.

Vier kilo in 2 weken is ook wel veel! Kan ook zijn dat een gedeelte daarvan vocht was en dat je dat nu weer vast houd! Ik ben nu in 2 jaar 16 kilo kwijt. Vanaf maart met myfitnesspall ging het Veel harder als eerst. Dus anderhalf jaar over 8 kilo gedaan en nu vanaf maart nog eens 8. Hang nu al een maand stil maar dat komt Door de vakantie. Er komt in iedergeval niets bij dus dan zie je dat ik mijn voedingspatroon heb aangepast. Ik at gewoon veel te veel en veel slechte dingen. Nu ben ik me er veel bewuster van door MFP. En pak ik minder snel iets of als ik iets pak iets met weinig kcal zoals komkommer of rijstenwafels!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:15

Urielle schreef:
Britt_Sisi schreef:

Menstruatie (die er aan zit te komen)? Daar kun je zo 1 tot 2 kilo zwaarder van zijn, dat is vocht wat je vasthoudt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:20

Ik ben na mijn eerste kind ooit 25 kilo afgevallen op drie maanden :o dus ik kan op zich wel heel makkelijk schakelen in gewicht.
Dus ik was blij dat ik snel weer binnen mijn bmi was, dus ik baal enorm want nu weer overgewicht |o
Ik ben idd ongesteld maar het ergste is alweer voorbij. Heb ook geen idee hoe ik van al dat overtollig vocht af kan komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:30

Als je er vanaf wil, kun je 'water out' overwegen van Body & Fit. Niet langdurig gebruiken maar zo nu en dan eens een weekje laat je goed plassen en ben je van je overtollige vocht af :)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:27

En dat raad ik dan weer af. Ik zou kiezen voor het eten van komkommer en selderij etc (Google even) dit zijn ook vochtafdrijvers

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 07:49

En vandaag is er alweer een van de twee kilo weg 8)7
Zal dus wel menstruatiegebonden zijn :+

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 08:02

Dat heb ik ook Urielle :+ Gewoon de weegschaal niet pakken een paar dagen voor je menstruatie en pas weer wegen als het bijna voorbij is :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 08:57

Dat weten we dan voor volgende maand (beetje rot dat ik een dag of 12 met die ellende zit _-:( )

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:02

Offff..... Je laat de weegschaal staan en gaat aan de slag met meetlinten om te kijken of je ook omvang kwijt bent :)* Dat cijfertje op de weegschaal zegt iets, maar lang niet alles. Als je bijvoorbeeld sport maak je spier aan. Spier is zwaarder dan vet. Om maar iets te noemen ;)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:35

Hier ook ongesteld en een kilo zwaarder haha. Ach we wegen wel weer erna!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:02

Ik sport niet afgezien van de paarden dus helaas geen spier erbij.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 06:28

Nou, ik snap er geen reet van.
Ik zit braaf onder de 1200 c. per dag die mfp aangeeft en er is weer een kilo bij. -O-
Lees: ik zit dus gewoon honger te lijden voor niks |(
En het is allemaal gezond eten, ik drink alleen water en soms kruidenthee zonder suiker, ik eet nog geen klein snoepje van de kinderen mee. Dan moet er toch wat af?! Of desnoods niet af, maar zeker niet erbij?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 06:38

Gouden tip: minder calorieen eten dan je verbrandt. En daarbij nog wat meer bewegen. Zo simpel is het.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 08:56

Urielle schreef:
Nou, ik snap er geen reet van.
Ik zit braaf onder de 1200 c. per dag die mfp aangeeft en er is weer een kilo bij. -O-
Lees: ik zit dus gewoon honger te lijden voor niks |(
En het is allemaal gezond eten, ik drink alleen water en soms kruidenthee zonder suiker, ik eet nog geen klein snoepje van de kinderen mee. Dan moet er toch wat af?! Of desnoods niet af, maar zeker niet erbij?

Zo zit ik soms ook wel een week of 2/3 op het zelfde. En daar baal je giga van. Mijn partner is kok en loopt al meer dan een maand op het zelfde met minder dan 1200kcal per dag zich inderdaad te verhongeren en allemaal eten voor de neus en niet een gram afvallen.

Twee weken terug weer op het zelfde. 84. Was er zat van. Extra boost om nog meer te sporten en gisteren 81.6 officieel -15, dus je snapt wel... Trots...

Maar ja je "verhongert" jezelf en geen gram er af en dan is extra bewegen de oplossing. Soms stagneert je gewoon.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 09:13

Hebben jullie uitgerekend wat jullie minimale behoefte is?
1200 kcal is ook wel een beetje weinig in mijn ogen :o

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 09:16

ItsMe2 schreef:

Als je ziet wat ik op een dag mag eten zou je het niet zeggen. Je neemt alleen van alles minder, een crackers ipv brood neemt 1schep aardappels ipv twee, 1 sultana ipv het hele pakje. En ik eet in de weekenden gerust eens patat. Maar dan zit je op veel minder kcal. Dit in combinatie met amateuristisch wielrenen maakt dat ik sinds maart 15 kg afgevallen ben. Als je je denk en etenswijze niet aanpast dan komen die 15 er zo weer aan.. Nu dus niet meer :) want ik heb mij zelf aangepast. En ik mis de chips en nootjes niet.. altijd.. :p

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 09:19

ItsMe2 schreef:

Mfp zegt 1200, bmr zegt 1400 dus met 1200 zou ik toch echt moeten afvallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 09:22

Hoe lang ben je bezig, Urielle? Je hoeft niet binnen een week bijvoorbeeld resultaat te verwachten, je moet het echt langer aankijken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 09:27

newt schreef:
Als je ziet wat ik op een dag mag eten zou je het niet zeggen. Je neemt alleen van alles minder, een crackers ipv brood neemt 1schep aardappels ipv twee, 1 sultana ipv het hele pakje. En ik eet in de weekenden gerust eens patat. Maar dan zit je op veel minder kcal. Dit in combinatie met amateuristisch wielrenen maakt dat ik sinds maart 15 kg afgevallen ben. Als je je denk en etenswijze niet aanpast dan komen die 15 er zo weer aan.. Nu dus niet meer :) want ik heb mij zelf aangepast. En ik mis de chips en nootjes niet.. altijd.. :p

Wat at jij daarvoor?
Ik eet echt wel weinig nu imo nl :=

Een gemiddelde dag is een klein bakje magere yoghurt met een paar lepels notenmuesli erover, tussen de middag een bruine boterham met iets van vleeswaren erop en 's avonds een ontbijtbordje avondeten. En verder de honger stillen met water want ik heb hierop echt de hele dag wel honger. :o

Ik ben nu denk ik drie weken bezig, was 72 kg bij 1.65 dus echt overgewicht. In een week naar 68 geschoten en daarmee nipt binnen de bmi *\o/* en nu blijf ik rond de 69,5 zitten en dus overgewicht.
Ik had niet verwacht om direct 50 kilo te wegen maar het overgewicht zou er toch echt af moeten blijven imo?

Wat een marteling voor je vriend Newt, sterk van hem!

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 09:34

Haha vooral heeel veeeel warm eten en dat is funnest.. ik hou zo van moeders prakje.. ;) ik werk veel in de avond. Nam dan een bakje eten mee naar t werk.. warm. Maar ben overdag bij de paarden en at ik ook warm mee bij mijn ouders.. tja. Niet goed. Nu zitten zij aan weet ik veel wat voor lekkers. En ik aan twee crackers ik at ook veel aardappels is veel kcal. Nu drie kleine.

Confessions :Y)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 09:41

Urielle schreef:
Mfp zegt 1200, bmr zegt 1400 dus met 1200 zou ik toch echt moeten afvallen.

Je bmr is wat je minimaal op een dag nodig hebt om te kunnen 'bestaan'. Dus om je lichaamsprocessen op gang te houden in je dagelijkse bezigheden. Ga je minder ckal eten dan je bmr dan val je inderdaad niet af, je lichaam gaat in de spaarstand om te kunnen overleven en slaat alles dat je binnenkrijgt op. Ga eens wat meer eten dan je bmr, 1650 ckal bijvoorbeeld. En kijk na een paar weken hoe het gaat.

Ik vind 1400 echt laag als bmr trouwens, weet je zeker dat je die correct hebt ingevuld? Ik heb een kantoorbaan en zit dus 32 uur per week op mijn stoel, daarnaast rij ik 4x per week paard en geef ik hier en daar eens een lesje of wandel een eind, maar zelfs ik heb een hogere bmr.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 09:45

Ik ben 3 weken geleden gestart met Weight Watchers en echt, had ik eerder moeten doen!
In het verleden heb ik zoveel geprobeerd (koolhydraatarm (wat me overigens wel van diabetes af heeft gekregen na Prednison, maar niet voor de lange termijn te doen), Sonja Bakker, ziekenhuisdieet, etc.), maar geen van allen echt vol te houden.

Weight Watchers gaat niet als een speer, maar ik merk wel dat mijn buik minder bol is (collega viel het zelfs op). Ik was na 2 weken -2,3kg, morgen is weer mijn weegdag.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 09:48

Ja, ik ben klein, dik en volgende week terug naar school dus activiteit quasi-nietbestaand :)) dus ik denk daarom ook een hele lage bmr?
Ik ben wel van maat 42/44 naar een maat 40 broek, maar de lintmeter op buik en heupen haalt er nog geen cm af dus waar dat zit? Mijn maat L spijkerbroek glijdt nu onder het lopen zo omlaag. :')