Tekenbeet

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:01

Nee, ik ga in november naar het België voor een behandeling. Kost niet niks zei ook mijn vader maar had in zijn kennis kring mensen bij wie het geholpen had.

Als er in het buitenland wel uitkomt dat he Lyme heb doen ze daar in nl niks mee. Ik heb wel meerdere keren ( minstens 10) bloed laten prikken.... Scans.. Operatie na punctie, heel veel gedoe allemaal

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:02

melody7 schreef:
Als je een teek wilt testen kun je hem wel het beste naar ProHealth sturen! Thuistesten schijnen ook niet betrouwbaar te zijn.

Duijfje & Gohya, hebben jullie je al laten testen in het buitenland? Dat kan bv. via Prohealth of Ausburg. Kost wel wat maar dan heb je wel zekerheid.

Sonja, in ieder geval subtiel brengen dat je het wat kort vindt. Mocht hij er niet in meegaan kun je die richtlijnen voorleggen. En vooral niet weggaan voor je hebt wat je wilt :Y)

Daar heb ik idd. meer over gehoord,testen in het buitenland [Duitsland].Maar ook dat in Limburg [ik dacht in Weert?] een goede zit? Weet je miss. wat het ongeveer kost?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:17

Nachocheese schreef:
mag schreef:
Oef zojuist bij mijn 2 jarige dochter ook een teek verwijderd. Zat er nog niet lang. Was ook nog niet volgezogen. Heb t ontsmet met alcohol. Kan ik nog meer doen dan t plekje in de gaten houden?

Bij m'n vriend ook hoogstens een uurtje of 2.. Denk gewoon inderdaad zeer goed in de gaten houden.

schoonmaken met alcohol heeft weinig zin en ook nooit een teek met zeep verwijderen!! doen sommige mensen ook wel eens. je moet echt een super lange antibiotica kuur krijgen. 10 dagen heeft echt geen zin. ik kreeg eerst ook 10 dagen. en moest echt boos worden om een langere kuur te krijgen. maakt niet uit het is mij toch gelukt.... ik ben er ook meteen mee maar de huisartsenpost gegaan. Hoe sneller je er bij bent hoe beter!!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:22

Bij wie ga je in behandeling Duijfje?
Ik heb ook heel vaak bloed moeten testen en tal ziekenhuisonderzoeken, hoort erbij. Ze willen nou eenmaal alles ook uitsluiten. Ik weet dat ze in Nederland niks met die uitslagen doen (regulier) maar dan heb je zelf tenminste zekerheid.

Gohya, ProHealth zit inderdaad in Weert, kosten durf ik zo niet te zeggen maar ik geloof dat dat snel over een aantal honderd euro gaat. Ik heb het laatst wel gehoord dat zelf naar Ausburg sturen bij iemand 400€ was maar dan heb je het over echt alleen de basistesten, wat ruimer met co-infecties kan makkelijk over de 1000€ gaan. Ik weet zelf niet goed hoe het werkt, maar ik lees dat ze bij Bioresonatie ook kunnen meten of je een actieve of doorgemaakte besmetting hebt.

gohya

Re: Tekenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:36

Dan ga ik dat via Bioresonatie doen,die zit hier in Ermelo n.l. Niet geschoten is altijd mis.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:46

Ik heb het al sinds de basisschool, voor zover ik weet nooit gestoken door een teek, en daardoor nooit de mikmak aan klachten gelinkt aan lyme tot dit jaar. (Therapeut die me behandelde voor fibromyalgie (dat kwam er dus eerst uit bij mij) wees me erop, vond het niet logisch dat ik zo in de vermoeidheid bleef hangen). Bij bioresonantie is het eruit gekomen. Huisarts nam dat, gelukkig, erg serieus en raadde aan het ook regulier te testen. Dus daar ben ik mee bezig, kans dat het uit mijn bloed komt is nihil, maar dit word tenminste nog vergoed. :') Mijn huisarts is er gelukkig wel van op de hoogte dat het echt niet altijd uit je bloed naar voren hoeft te komen, ze testen op antistoffen, de kans dat mijn lichaam na 10 jaar nog antistoffen aanmaakt is nou niet bepaald groot. :+ Maar dan zal ik dus ook aangewezen worden op duurdere testen in Duitsland oid.

Maar goed, ik weet al dat ik lyme heb nu, en heb ook een behandeling gekregen via de bioresonantie. Antibiotica werkt echt niet meer na zo'n tijd, dan zit de infectie te veel in je lichaam en maakt het je immuunsysteem nog kapotter maar haalt het het laatste restje lyme niet weg.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:14

melody7 schreef:
Bij wie ga je in behandeling Duijfje?
Ik heb ook heel vaak bloed moeten testen en tal ziekenhuisonderzoeken, hoort erbij. Ze willen nou eenmaal alles ook uitsluiten. Ik weet dat ze in Nederland niks met die uitslagen doen (regulier) maar dan heb je zelf tenminste zekerheid.

Gohya, ProHealth zit inderdaad in Weert, kosten durf ik zo niet te zeggen maar ik geloof dat dat snel over een aantal honderd euro gaat. Ik heb het laatst wel gehoord dat zelf naar Ausburg sturen bij iemand 400€ was maar dan heb je het over echt alleen de basistesten, wat ruimer met co-infecties kan makkelijk over de 1000€ gaan. Ik weet zelf niet goed hoe het werkt, maar ik lees dat ze bij Bioresonatie ook kunnen meten of je een actieve of doorgemaakte besmetting hebt.

Dat moet ik even voor je vragen, mijn vader heeft het geregeld.

Ik loop ook bij iemand die bioresonantie doet. Daar is wel uitgekomen dat ik Lyme heb, maar ook daar doet het ziekenhuis niks mee ivm alternatieve geneeskunde..

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:21

Suliko, ik ben er niet van overtuigd dat AB niks meer doet hoor, dat is juist het enige waar ik nog positieve verhalen over hoor in combi met supplementen om je immuunsysteem en alles wat verzwakt is weer omhoog te helpen.
Regulier geven ze nu een infuuskuurtje van 3 weken en wat aanvulling oraal, daar heb ik wel minder vertrouwen in :+

Dus uiteindelijk maakt het helaas niet eens mega veel uit of ze je geloven als het al chronisch is, de behandelingen die ze geven helpen toch bijna nooit..

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:36

melody7 schreef:
Suliko, ik ben er niet van overtuigd dat AB niks meer doet hoor, dat is juist het enige waar ik nog positieve verhalen over hoor in combi met supplementen om je immuunsysteem en alles wat verzwakt is weer omhoog te helpen.
Regulier geven ze nu een infuuskuurtje van 3 weken en wat aanvulling oraal, daar heb ik wel minder vertrouwen in :+

Dus uiteindelijk maakt het helaas niet eens mega veel uit of ze je geloven als het al chronisch is, de behandelingen die ze geven helpen toch bijna nooit..

Het reguliere in Nederland heb ik toch al niet zo veel vertrouwen in hoor, dus daar ga ik hoe dan ook geen behandeling zoeken. :+

Ik heb jammer genoeg juist negatieve verhalen gehoord over de AB, dat ze er alleen maar slechter uitkomen. Ik ben nu bezig met een alternatieve behandeling, ook nog een best heftige, maar dat geef ik eerst een kans en ik begin steeds meer het idee te krijgen dat het aanslaat. Ik neem nu een kruidenextract Mycoregen, Samento, supplementen als zink, magnesium, vit. B + C (& D in de winter) en eet glutenvrij, zoveel mogelijk rauw en zo min mogelijk vlees. Daarnaast ben ik zo sportief mogelijk bezig, train ik veel. Allemaal om mijn lichaam sterker te maken. De kruidenextracten zijn om de infectie uit mijn lichaam te krijgen. Ik ben nu net terug van 10 dagen backpacken in Tsjechië, liftend, flinke stukken gelopen met heel wat kilo's op mijn rug, 3 hotelnachtjes om bij te pompen en vanwege regen, maar de rest wildkamperen. Echt niet zonder pijn en flinke vermoeidheid einde van de dag, maar pas aan het einde van de vakantie begon ik écht last te krijgen van mijn rug, schouders en benen en zelfs dat viel me nog mee. Nou, dat had ik mij maanden geleden absoluut niet kunnen voorstellen dat ik zo'n vakantie aan zou kunnen. En dat was voor mij absoluut de bevestiging dat wat ik nu doe, werkt.

Maar heb je misschien een bron oid, waaruit blijkt dat AB nog wel aan slaat bij mensen? Niet omdat ik je niet geloof, maar vooral omdat ik het interessant vind zoveel mogelijk informatie over de verschillende behandelingen te krijgen, dan nog het liefst persoonlijke verhalen, want dat zijn uiteindelijk de ervaringsdeskundige. :P

Voor de rest wat ik echt een aanrader vind, is het boekje "Licht op lyme", hierin staan 14 persoonlijke verhalen over de weg naar herstel met hele goede informatie erin! Ze hebben ook een site, waar alle verhalen opstaan:

http://www.lichtoplyme.nl/

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:43

10 dagen backpacken? ben je dan niet genezen? :+

ik ben nu al 7 maand bezig met ab kuur, en binnen 3 maand ga ik overstappen op samento en zo.

ik vind het nog steeds jammer dat zoveel mensen zo weinig weten over deze afschuwelijke ziekte en dat zelfs de meeste huisartsen niet eens hun best doen om er iets over te leren..

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:48

Wees blij dat je dat allemaal kan, lekker sporten ect.

Ik neem ook vitamines extra, krijg hele smerige maar gezonde smoothy in de ochtend en verder zo min mogelijk suikers. Maar sporten? Nee hoor dat zit er niet in. Lichamelijk niet mogelijk. Al zou ik het willen. (Heb het geprobeerd) maar tot nu toe werkt het lichaam niet echt mee. : spierkrampen, uitval, steken

De ab kuur heeft mij wel enig sinds wat beter gemaakt. Maar de bioresonantie helpt ook.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:52

Suliko, ik lees veel in een Facebook groep met allemaal mensen met Lyme, als je wilt kan ik je wel even een linkje pb'en? Dat zijn dus idd allemaal persoonlijke ervaringen. Verder is een vriendin van mijn moeder volledig genezen door poeder van ProHealth, een vriend van mijn vader door een strak dieet, supplementen en antibiotica. Maar het is ook heel afhankelijk van de vorm natuurlijk, dat maakt het lastig. Die site ga ik eens lezen!

Super dat je behandeling zo aanslaat!! Lijkt me heerlijk om gewoon rond te trekken zonder vaste bestemming, lijkt me ook een heel mooi land. Als ik een paar dagen wat meer doe krijg ik meteen uitval in mijn been.. Ik kan echt bijna niks meer, dus ik lag in de vakantie vooral alleen in een appartement := Ik hoop dat bij mij ook iets zo wil gaan werken, zou echt geweldig zijn :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:01

gohya schreef:
melody7 schreef:
Als je een teek wilt testen kun je hem wel het beste naar ProHealth sturen! Thuistesten schijnen ook niet betrouwbaar te zijn.

Duijfje & Gohya, hebben jullie je al laten testen in het buitenland? Dat kan bv. via Prohealth of Ausburg. Kost wel wat maar dan heb je wel zekerheid.

Sonja, in ieder geval subtiel brengen dat je het wat kort vindt. Mocht hij er niet in meegaan kun je die richtlijnen voorleggen. En vooral niet weggaan voor je hebt wat je wilt :Y)

Daar heb ik idd. meer over gehoord,testen in het buitenland [Duitsland].Maar ook dat in Limburg [ik dacht in Weert?] een goede zit? Weet je miss. wat het ongeveer kost?

Ik heb jaren gelden een bloed en urine dna test gedaan in Weert, kosste 200 euro maar wel eindelijk een link naar Lyme, dna van de bacterie gevonden in urine. Maar helaas, zolang je dan geen huisarts hebt die van de richtlijnen af wil wijken schiet je er weinig mee op.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:06

Nou, 'wees blij dat je veel kan sporten' is wel anders hoor. De afgelopen 2 jaar ben ik nauwelijks naar school geweest, eigenlijk zo goed als niet, daarvoor ook al erg weinig (en dus 2 maal blijven zitten), van de winter ben ik 6 weken intern opgenomen geweest bij de Sint Maartenskliniek (toen nog voor fibromyalgie, dat is 1,5 jaar geleden vastgesteld als misdiagnose). Om het leven weer langzaam aan op te pakken, sporten begon belachelijk langzaam, 1 minuut hardlopen heb ik langzaam uitgebreid tot 20 minuten pijnloos kunnen rennen. Even als 1 push up op de knieëen, zit ik nu op 12 gewoon. 2 maanden na de opname is lyme naar voren gekomen, toen ben ik direct begonnen met de behandeling. Het sporten opbouwen was heel erg zwaar en vermoeiend, maar ik heb er nu absoluut profijt van, met meer spieren kan ik de pijn beter dragen. Ook het gezond eten is echt een must, ik was voor Tsjechië 2 weken in Spanje, gewoon met de auto en kamperen op een camping met een dik luchtbed en hier en daar een flinke bergwandeling, maar daar at ik minder gezond, en ik voelde me direct veel slechter.

Genezen ben ik absoluut nog niet, Tsjechië was veel minder pijnlijk en vermoeiend dan verwacht, maar dat zegt niet dat ik flink pijn heb geleden tot mijn rug gebroken voelde en mijn benen er zowat afvielen. :+ Het was alleen pas de laatste 3/4 dagen dat het echt belemmerend werd. Waar die grens voor iemand ligt, is natuurlijk voor iedereen anders.

Ik ben belachelijk blij met deze doorslag, maar kwam ook tot het besef dat ik nog een hele lange weg te gaan heb. Reizen zit helaas in mijn bloed, samen met de lyme, dus daar moet ik het maar mee doen. :+

@Duijfje, uitval heb ik ook nog steeds regelmatig met hardlopen, gelukkig niet in mijn benen (zou niet zo handig zijn) maar wel in mijn armen. Gelukkig duren uitvallen bij mij nooit langer dan een paar uur tot hooguit 2 dagen.

@melody7, ik herken nu pas je naam! Ik volgde je topic een tijd, alleen toen ging ik opeens veel op vakantie zonder internet. Ik hoop echt dat je uiteindelijk de juiste behandeling vind, het is zo balen dat het bij iedereen anders werkt. Maar ik heb zeker interesse in het linkje! En die verhalen op de site zijn absoluut een aanrader. :)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:21

ik ben blij voor je! maar kan niet nalaten te zeggen dat ik toch wat jaloers ben :P

verder, is het verstandig om te proberen sporten met lyme? want je bent al moe, en als je je nog meer vermoeit, put je jezelf dan niet waardoor je uiteindelijk nog slechter af bent? :)

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:41

mag schreef:
Oef zojuist bij mijn 2 jarige dochter ook een teek verwijderd. Zat er nog niet lang. Was ook nog niet volgezogen. Heb t ontsmet met alcohol. Kan ik nog meer doen dan t plekje in de gaten houden?

schoonmaken met alcohol heeft weinig zin en ook nooit een teek met zeep verwijderen!! doen sommige mensen ook wel eens. je moet echt een super lange antibiotica kuur krijgen. 10 dagen heeft echt geen zin. ik kreeg eerst ook 10 dagen. en moest echt boos worden om een langere kuur te krijgen. maakt niet uit het is mij toch gelukt.... ik ben er ook meteen mee maar de huisartsenpost gegaan. Hoe sneller je er bij bent hoe beter!!
[/quote]

Heb de teek met een pincet verwijderd en daarna t wondje ontsmet met alcohol. Nu een klein beetje rood. Moet je iedere x als je een tekenbeet hebt meteen langdurig aan de ab? Dat lijkt me voor een kindje van 2 ook niet alles...

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:46

Een paar maanden geleden was ik ook nog jaloers geweest op mezelf. Maar ik weet nu dat het in principe mogelijk is en dat ik op de goede weg zit, en daar prijs ik mezelf ontzettend gelukkig mee.

Ik vind wel dat het verstandig is, je lichaam sterker maken is altijd goed met lyme, en met sporten verbeter je absoluut je immuunsysteem. Je moet alleen heel erg oppassen dat je jezelf niet overbelast, dus je moet het zo rustig opgaan bouwen, dat je extreem onder je limiet gaat zitten. Dus het punt tot je belemmerende klachten krijgt, ga je als het ware steeds verder oprekken. Al begin je met 5 minuten wandelen, en doe je er een halfjaar over om op 30 minuten wandelen te zitten. Profijt heb je er echt van. Je moet gewoon zo laag beginnen dat je het idee hebt 'hier heb ik toch niets aan?'. En ik heb gemerkt dat ik langzaam aan steeds minder moeite kreeg met een klein stapje omhoog. Eerst had ik na 5 sit-ups al zulke vreselijke rugpijn, dat ik niet meer overeind kwam. :+ Inmiddels kan ik er in totaal 200, door telkens 20 te doen met 1 minuut pauze ertussen. En, je moet echt consequent sporten, dus eigenlijk om de dag trainen, absoluut niet meer dan 3x in de week in het begin, en spiergroepen afwisselen. Je kan wel 2 dagen achter elkaar trainen, maar pak dan de eerste dag je buikspieren en dan de 2e je armspieren bijvoorbeeld, en de 3e dag rust. Het is niet erg als je het een dagje overslaat, maar het is dan verstandig om de volgende keer weer ietsje lager te beginnen dan daar waar je was. :)

Zo trainen, dat je er geen belemmerende klachten van krijgt, en het steeds verder oprekken. Met hardlopen wel oppassen overigens, als je al heel erg vermoeid bent, (hoor je ook altijd bij mensen met een burn-out) komt er bij hardlopen een stofje vrij wat je lichaam uiteindelijk nog vermoeider maakt. Ik ben er nu ook alweer 3 maanden mee gekapt, het ging goed, tot school weer te veel van me vroeg. Eind volgende week (eerst bijkomen van Tsjechië) wil ik het weer oppakken vanaf het begin af aan, a la, 1 minuut dus. :+

Mocht je vragen hebben over sporten, je mag me altijd pben. Ik ben geen prof, maar ik heb wel leren sporten onder het oog van deskundige in een interne opname, dus tips heb ik wel. :)

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:48

Ik snap dat het niet van zelf gaat. Ik bedoelde alleen dat je blij mag zijn dat dat dus weer kan. Denk dat alle mensen met lyme wel weten dat dat niet van zelf gaat.

Ik bedoel ik Ben allang weer blij dat ik sommige dagen kan autorijden. Kleine stukken wel is waar. Voorheen kon ik dat niet. Ik viel in slaap en mijn armen begonnen the steken. Ook begon mijn been te trillen met file rijden.

Damned dat is het andere, sommige dagen heb ik energie uitbarstingen en wil ik hardlopen. Dan mag het niet van mijn vader. Eerst genezen. Sport komt later.

Voorheen speelde ik Vaak 2 wedstrijden en 3x per week training met hockey. Overige dagen liep ik hard en had ik 7 dagen mijn Paard te doen... Stil zitten vind ik maar niks...

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:56

Ah oke, dan had ik je opmerking verkeerd opgevat. Wat dat betreft ben ik zeker blij!

Ik heb ooit 4 jaar fanatiek Koreaanse Karate gedaan, tot ik echt op een punt kwam, dat ik het compleet niet aan kon al had ik het er al zwaar mee, en toen was er nog niet bekend wat ik had dus voelde ik me gewoon een ontzettend zwak iemand.

Maar ik merk dus juist, dat als ik stil zit, weinig doe, last krijg. Als ik met mijn backpack op stilstond, begonnen mijn armen langzaam te steken en te verlammen, wanneer ik actief doorliep had ik het niet. Wel na een paar uur lopen hoor, dan kon je me van de grond af krabben. :+

Ik vind alleen wel dat je vader het wat dat betreft fout heeft. Om te genezen moet je immuunsysteem hoe dan ook sterker worden, dat word je niet van stil zitten. Al wandel je heel eventjes op een dag. Zonder lichamelijke conditie, duurt het herstel van je lichaam zo veel langer. Echt sport sport, dat is te hoog gegrepen, dat snap ik ook wel, maar wandelen, heel licht beginnen met hardlopen, kleine krachttrainingen met een elastiek of je eigen lichaam. Vooral doen zou ik zeggen. :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:02

mag, ik weet niet of ik bij zo'n jong kind meteen naar de antibiotica kan grijpen. maar zodra ze ander gedrag/pijn krijgt wel.

Bij dingen opbouwen is het net die tactiek op precies op je grenzen te gaan zitten, dat is gewoon de enige manier om meer te kunnen doen. Mijn fysio pakte dat niet zo handig aan, zonder op te bouwen meteen een hele klap oefeningen. Ik lag dus elke keer na fysio krom van de pijn plat, groot succes :')

Duijfje, ik denk dat niemand van verplicht stilzitten -liggen- houd.. Ik vind het verschrikkelijk dat iedereen om je heen vooruit gaat, terwijl je zelf achter blijft. Je wilt zoveel en je kunt niks.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:52

Hm nee ik weet ook niet hoe het zit met jonge kinderen.. In ieder geval na ha.. En misschien wel een boekje bijhouden met gedrag. Zodat als het veranderd je kan ingrijpen.

Ik zit niet letterlijk alleen stil. Maar mijn sport (hockey, hardlopen) dat doe ik niet meer.
Heb nog steeds een paard die gedaan moet worden. Dus ik ben wel minstens 2-3 uur op stal te vinden. Soms is een zadel of hooi net tillen te zwaar en soms gaat het super en kan ik rijden.
Imuumsysteem doen wij met voeding en vitamine/bioresonantie.

Ja het is ontzettend stom dat iedereen vooruit gaat.. Leuke festivals, lekker shoppen of weet ik veel wat.
Wil zo graag mee of wat doen maar dat kan gewoon niet..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 16:16

Ik heb sinds vorig jaar ook moeten stoppen met mijn sport, voetbal,en dat is echt mijn lust en mijn leven.Kreeg de ene blessure na de andere uit het niets.Voetbal al ruim 30 jaar,voor de Tekenbeet nooit blessure's gehad.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 16:40

Ohh ik zit wel letterlijk stil. Lig dus eigenlijk want rechtop zitten kost me ook erg veel moeite. Op het moment lig ik zo'n 23 uur per dag, met school ga ik meestal 3-4 dagen per week een paar uur en dan kan ik de rest van de week niks. In het weekend 'rij' ik dan wel 10 minuten maar eigenlijk is dat al te veel.
Vlak voordat het fout ging +/- 8 jaar geleden handbalde en danste ik. Eigenlijk was ik altijd wel bezig, ik was echt een stuiterbal :P

Ik ben dit jaar wel naar Pinkpop geweest, met invalide kaart. Ik was compleet gesloopt maar het was de moeite echt waard voor mij! Alleen als je dan zoiets doet denkt iedereen dat je veel meer kan dan wat je normaal doet ofzo, ik heb daar zoveel commentaar op gehad :=

Over het algemeen zoek ik nu mijn geluk maar gewoon in de kleine dingen, ik leef op de momenten dat het goed gaat en als het niet goed gaat heb ik altijd nog Netflix, chocolade en cavia's :+
Maar ik weet niet of ik positief blijf als ik met school zou moeten stoppen hoor, dat gaat me wel erg ver.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:13

In maart zat ik ook we echt stil. Toen kon ik niks meer. (Nu dus langzaam weer wat meer)

Helaas wel moeten stoppen met mijn studie ...
Kon niks onthouden en erheen kon niet meer. Mijn zicht is ook super slecht.

Ik ben wel benieuwd naar die Facebook groep!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:30

En dan vind ik mezelf al zielig dat ik 1 avondje in bed liggen door de bijwerkingen van de AB... Zal wat worden als de dosis verdubbeld moet worden.

Bizar eigenlijk dat er nog zo veel onwetendheid over is, terwijl teken "overal" zitten.