weet iemand nog huis tuin en keukenmiddeltjes voor een wond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

Re: weet iemand nog huis tuin en keukenmiddeltjes voor een wond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 17:55

Maar als het ziekenhuis al zegt dat ze niks gaan doen zullen ze dat bij HAP ook wel zeggen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:59

Proberen kan altijd. Heb echt het vermoeden dat ze niet door hebben hoe lelijk de wond is

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:14

Tja, als je het niet laat zien dan schiet je sowieso niet op.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:15

calendula :)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:18

Vraag me echt af of er werkelijk mensen zijn die op zo'n wond gewoon maar wat zouden smeren..

Zou gewoon de HAP bellen. Die heeft hele andere invloed op de artsen in het ziekenhuis dan jij. Misschien halen ze de wond vanavond dan nog wel open. Moet je wel even aangeven dat je echt flink last hebt en het niet nog 2 weken uithoud.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:18

Ik zou toch echt even bellen, en ook naar een ander ziekenhuis. Hiermee laten rondlopen met medicatie die niet helpt is met twee weken als je pech hebt veel ergen en groter met misschien wel blijvende schade.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:26

Grow some balls TS. HAP bellen en voet bij stuk houden. Laat heel duidelijk merken dat je erg ongerust bent en dat je flink wat pijn hebt.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:30

Lees dit topic al even mee en reageerde niet omdat er imo goede tips zijn gegeven.. Maar ik snap echt niet dat je je verzekering niet gebeld hebt of naar de HA bent toegestapt dat je je wond iedere dag groter ziet worden en verrekt vd pijn waar je niet mee door kan lopen.

Ik had in de wachtkamer staan schreeuwen dat ik recht heb op een 2nd opinion en desnoods de wachtkamer laat gruwelen van laten zien waar ze me nog twee weken mee rond willen laten lopen.

Desnoods had ik een andere HA gezocht.

Laat je niet wegsturen!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 18:50

HAP gebeld maart die zeggen ook dat ik gewoon operatie moet afwachten. pfff ik weet het ff niet meer _-:(
Maandag sta ik om 8 uur bij HA op de stoep en ga niet weg voor ze iets gedaan hebben
Laatst bijgewerkt door Zonnebloem op 21-08-15 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:51

Wat heb je ze verteld toen je belde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:55

Mag ik zeggen dat ze bij jullie stapel zot zijn om iemand zo te laten lopen? Jammer dat je zo ver van de grens woont.
Er zit niets anders op dan echt wel op je strepen te staan. Kan je niet dreigen om een zaak aan te spannen tegen hen? Je wonde wordt enkel groter en je herstel zal alleen verlengen door dat wachten. En wat als daar 1 of andere bacterie op zit die besluit van een feestje te houden zo lang er niet ingegrepen wordt.

Edit: vergeet mijn niet googlen tip, zoek vleesetende bacterie en veins enkele symptomen. Is extreem en ze gaan er niet happy mee zijn, maar nood breekt wet

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:02

Je bent 31? Ik zou eens wat meer voor jezelf opkomen. :=

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:05

Echt, ga je tot maandag wachten en je laat je afschepen met "wacht maar tot de operatie"? Ga vanavond nog naar de eerste hulp, zeg dat niemand wat doet met je vragen en belletjes, en dat je wilt dat ze er vanavond nog wat aan gaan doen. Echt.....

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:05

Dat ziet er inderdaad niet lekker uit.
Ik zou vanavond ook gewoon de ha post bellen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:06

Ziet er niet goed uit die wond. :oo
Zou me niets verbazen als daar een bacterie oid in zit die niet opgelost wordt met een simpel kuurtje. :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:11

Kun je gemakkelijk naar een andere huisartsenpost regio komen? Dan ben je daar bij falimie, vrienden, feestjes of wat ook en gaat je wond opeens heel erg veel meer pijn doen O:) dan omzeil je alle eventuele aantekeningen in je dossier ook.

Niet normaal iemand laten wachten hiermee nog twee weken. :n

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:15

Rauwe honing zal een handje kunnen helpen.
Ik gebruikte ook wel eens aloe vera uit de stengels, werkte best prima :)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:18

Ts ik ben normaal echt heel erg tegen huisartenpost en spoedeisende hulp gaan met klachten die al langer aanwezig zijn. Maar in deze situatie zou ik het wel adviseren. Wat je evt nog kan doen vanavond nog een keer foto maken en kijken of je kan opmeten hoe groot het is. En dan tot morgen wachten als het weer groter is of viezer geworden zou ik toch echt naar de spoedeisende hulp gaan en misschien wel juist naar een ander ziekenhuis. Is er niemand die super mondig is die met je mee kan gaan? Als ik in de buurt had gewoond was ik naar je toe gekomen in de auto gezet en naar het ziekenhuis gereden. Vindt het niet kunnen om iemand maar zo te laten lopen. Sinds wanneer gebruik je de antibiotica? met 2-3 dagen moet je echt verbetering zien anders is dat ook al een reden om te gaan dan heb je nu niet de juiste antibiotica.(gok dat je amoxiciline/clavulaanzuur of flucloxacilline hebt?)
Al willen ze dan verder niets doen laat ze dan een kweek maken zodat ze weten welk beestje bezig is en welke antibiotica hier voor nodig is. De kweek duurt ook al weer even voordat dit bekend is.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:22

Ts, je kunt je verzekering belle , het verhaal uitleggen, vraag dan ook dirext on een mailadres waat je een doto van de wpnde naar toe kunt sturen en laat hen een second opinion regelen in een ander ZH

Daar is je verzekering ook voor tegenwoordig. Als jij zelf nu geen voet tussen de deur krijgt om serieus genomen te worden zulnje een andere weg moeten proberen , zeker omdat de wond nog steeds groeit zou ik echt even doorzetten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:33

TS je moet ook niet bellen maar langsgaan! Door de telefoon kunnen ze de wond niet zien en ik weet niet wat je verteld hebt maar blijkbaar kom je niet goed genoeg over. Dan maar laten zien.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:43

Ineke2 schreef:
TS je moet ook niet bellen maar langsgaan! Door de telefoon kunnen ze de wond niet zien en ik weet niet wat je verteld hebt maar blijkbaar kom je niet goed genoeg over. Dan maar laten zien.

Tja, precies wat ik ook al zei. Heb tot nu toe niet echt de indruk dat de TS druk op de ketel zet.
En wat de verzekeraar bellen betreft…dat is nu nog lekker op tijd, op vrijdagavond.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:49

Langsgaan hier betekend buiten de deur van de huisartsenpost moeten bellen, ook al heb je een zwaar bloedende wond van een vleesmes als kok. Dat eens gezien hier toen ik zat te wachten, echt niet normaal. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:56

Zonnebloem schreef:
HAP gebeld maart die zeggen ook dat ik gewoon operatie moet afwachten. pfff ik weet het ff niet meer _-:(
Maandag sta ik om 8 uur bij HA op de stoep en ga niet weg voor ze iets gedaan hebben

Maandag is ook te laat. Als ik de eerste en de tweede foto vergelijk.... Ga gewoon langs. Volgens mij onderschatten ze het en kom je gewoon te braaf over via de telefoon. Dit is geen normale wond en ik denk werkelijk dat het levensgevaarlijk is om zo rond te lopen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:57

Hebben ze ook bloed afgenomen en onderzocht? dit lijkt sterk op een vleesetende bacterie onder die wond.Kijk maar uit dat je geen Sepsis oploopt,wond ziet er 'vies' uit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:59

Heb je vervoer bij de hand daar, om desnoods nu in de auto te stappen op weg naar een ander ziekenhuis, huisartsenpost of wat ook?