Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Heb je hem al geprobeerd een eigen kruiwagen en harkje te gegeven en dan steeds de hemel in prijzen voor het goede helpen?
Mijn dochtertje kan daardoor inmiddels rustig 20 minuten met haar bezempje aan de gang als ik zeg dat het nodig gepoetst moet worden.
Of ze gaat op een kinder tractor zitten broembroemen. Of ik geef twee emmers en wat appels etc.
Zodra ze het idee heeft dat ze goed mee helpt gaat het prima.
Maar anders toch even snel de boel voor het werk doen? Kan de papa niet gewoon eerder beginnen en dan eerder thuis komen? Baulampen neerzetten voor de winter als het donker is.
Sizzle schreef:Ik bedoel op jouw rug he, niet op de paardenrug. Niet dat we elkaar verkeerd begrijpen. Kind op paard zou ik ook niet doen.
Ik heb zo'n metaal versterkte rugzak voor bergwandelingen.
Of bedoel je dat je gewoon niet veilig kunt wandelen met je paarden?
Sizzle schreef:Het is in iedergeval erg stabiel, maar ermee rijden gaat niet hoor
Hoe dan ook zou ik persoonlijk nooit met kind op paard stappen. Dat durf ik echt niet.
Ik bedoel met wandelen gewoon aan de hand.
Lynn_Nikita schreef:Ik heb er 3 ( 2 van mij en a pony van zoon) en ook eigen wei met nog een pensioen paard erbij, en 2 kinderen van 5 en 19 mnd. Die van 5 meenemen gaat wel, mijn dochter niet, overal is stroomdraad. In een box zetten werkt niet, zij schreeuw moord in brand om bij mij te kunnen zijn en lekker ontspannen rijden gaat niet lukken dan
Mijn man werkt onregelmatig, in het weekend probeer ik te rijden en als hij vroege heeft in de avond ( in winter helaas niet ivm gene verlichting) en bij middagdienst kan ik op mijn vrije dinsdag rijden. Over 6 mnd gaat dochter 2 ochtenden naar psz en kan ik 2 ochtenden rijden.
Met voeren laat ik ze 10 min in de auto met tablet en een koekje, doe het hoognodige en ruim de rest de keer erna op. Ik voer 2 x per dag en 1 x daarvan is mijn man thuis ene week ochtend andere week de avond.
Ik kan niet wachten tot zij ook naar de basisschool gaat en ik iets meer vrijheid krijg, zeker met eigen wei en niet vol pension is het zwaar.
Ik las dat veel mensen vinden dat je beren op de weg ziet en maar maar maar zegt, maar zover ik het lees zijn hun nog niet bevallen of staan ze op volpension of hebben een partner die oppast.
Wordt erg lastig als je dat niet hebt!
paarden wegdoen gaat niet gebeuren betekend voor 2 van de 3 inslapen. daarbij krijg ik over aantal jaren mee vrijheid en ben ik dan mijn plekje kwijt waar ik veel tijd en geld ingestoken heb om het zo te krijgen. Volpension kan ik niet betalen, laat staan voor 3. Door het pensionpaard heb ik de meeste kosten eruit
Cowgirl83 schreef:En je kan toch ook met je man afspreken dat als hij eens op tijd gedaan heeft met werken, hij je belt zodra hij op het werk vertrekt, zodat jij kan zien dat je klaar staat om te vertrekken als hij thuiskomt? En als je dan eens een half uurtje later gaat slapen 's avonds, maakt dat echt zo veel uit? Kans is reëel dat je je juist beter voelt de volgende dag, omdat je na een ontspannende avond met wat tijd voor jezelf vaak terug nieuwe energie hebt. Als je zo al 1 avond per week zou kunnen rijden, is dat toch al een goed begin. Ik lees precies ook dat je man op zaterdag werkt, is hij dan een dag thuis tijdens de week? Dat zou ook al een dag zijn waarop het gemakkelijker moet zijn voor jou om nog bij je paard te geraken.