Paardrijdende mama's met weinig tijd - tips gevraagd !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Paardrijdende mama's met weinig tijd - tips gevraagd !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:20

Ik heb ook een paard dat ik 100% vertrouw, maar ik ben twee keer in mijn leven met een paard onderuitgegaan zonder dat hij schrok. Een keer in stap aan de lange teuge, paard maakte misstap en boem. 1x in een arbeidsdrafje, zelfde verhaal, ander paard.

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:45

We gaan nu wel heel offtopic mbt de vraag van TS ;)
Volgens mij zijn daar wel andere topics voor te vinden. Dus hierna hou ik er over op. Ik bedoelde het alleen als mogelijke oplossing voor als het paard van TS braaf en betrouwbaar is.

Maar om toch even te reageren: Ja een ongelukje kan altijd gebeuren en zit vaak in een klein hoekje. Aan de andere kant kan je je kind niet voor alles beschermen. Tuurlijk is paardrijden een extra risico maar dat is fietsen met je kind ook.
Zelfs dingen die op zich geen extra risico met zich mee brengen kunnen gevaarlijk zijn. Zo ben ik van de trap gegleden met een zak volle luiers en ben ik vol op die zak terecht gekomen. Gelukkig waren het de luiers en niet mijn baby van toen 2 maanden oud die ik 2 minuten eerder al naar beneden gebracht had.

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 06:55

Allereerst bedankt voor alle tips en reacties! ik heb het even druk gehad maar ik zoek vanavond even tijd om de vragen te beantwoorden.
Leuk om te voelen dat moeders met kinderen van dezelfde leeftijd het ook moeilijk hebben, dus ik weet dat dit tijdelijk en leeftijd gebonden is.

Hafje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:12

Het is serieus plannen en organiseren met 2 jonge kindjes en paarden aan huis.. Het is zeker niet altijd gemakkelijk, soms heb ik het gevoel tegen 200% te leven en mijn eigen voorbij te galopperen.. Een groot deel komt door het extra werk met de paarden. Het brengt nu eenmaal extra werk en stress met zich mee, langs de andere kant is dat hetgene wat me net door de stress helpt en mij ontspanning biedt..
Ik ben moeder van een dochter van 4 en een zoontje van 1 jaar.. Ik heb 2 paardjes aan huis staan, geen bak of zelfs maar verlichting.. Enkel de weide. Ik werk 4dagen/week, de andere dag heb ik mijn kinderen en huishouden (doe ik volledig zelf) en mijn man werkt meer dan fulltime wegens een leidinggevende functie. Ik rij momenteel 3 a 4 keer per week. Maar dat is in de zomer en ook niet altijd. Mijn man gaat ook graag weg met zijn vrienden en heeft ook zijn hobby (geen paarden helaas-dus de verzorging komt ook volledig op mij)
In de winter is het rijden beperkt tot hoogstens 2 keer/week.
Dan mag het inderdaad nog niet te drassig zijn, beetje droog weer (een bui is niet erg, maar continu regen bedank ik voor..)
Ik rij niet als ik alleen ben met de kinderen (ook niet als ze slapen). Als er iets moest gebeuren tijdens het rijden..Dat risico neem ik gewoon niet.
moest ik meer kunnen rijden zou mijn 7jarig paard al zoveel verder staan in zijn leerproces (ben hem nog volop aan het opleren), maar dat kan nu eenmaal niet en ik heb me erbij neergelegd. Erg is dat ook zeker niet. Conditioneel staat mijn rijpaard goed (heeft ook continu weidegang), we hebben ontspanning en doen ons ding..
Zolang we kunnen genieten en alles gedraaid krijgen, blijven we zo doordoen.

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 09:18

Even een update met de tips die ik hier kreeg.
Jammergenoeg gaat het nog steeds totaal niet vlot, kindje is nu bijna 2 en het is nog erger stressen dan voorheen. Gisteren had mijn man een vrije dag en gingen we met zijn drieen naar de paarden en mijn man had onmiddellijk door dat dat echt geen lachertje is. de kruiwagen is ondertussen geen hulpmiddel meer, hij kruipt er steeds uit met als gevolg dat dat ding omver slaat. De verzorging wordt zelfs moeilijker dan dat het makkelijker wordt.

Het speelhoekje is maar af en toe een succes afhankelijk van hoe moe hij is. meestal is hij savonds al moe na de creche dus alleen spelen vind hij dan maar niets.
Dus de wondertip mag nog steeds komen :(

Hem meenemen in een draagdoek of draagsysteem gaat ondertussen ook al niet meer, daar is hij al te groot voor.

aan MariekeB, geen buitenbak en enkel stalverlichting op de wei, ik kan verderop wel rijden in de bak maar dat is ook een kwartier stappen. dus niet de moeite als je nauwelijks tijd hebt.

Kwita, een paard verhuren heb ik ook over nagedacht, misschien zit hier nog wel een oplossing in.
papa vertrekt smorgens om 9.30u, ik vertrek om 8.15u

_ENGEL_ kindje is in het kinderdagverblijf als ik werk. Die stopt om 18.30u maar als je later kindje komt halen krijg je 1 euro "boete" per kwartier. Ze staan er op dat je hem wel voor 19u komt halen.

engie, uiteraard gaat het kindje voor op de paarden.

Enig lichtpuntje: in mei mag hij met school starten, dan heb ik altijd 1 volledige dag in de week dat hij op school zit :-)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:56

Heb je hem al geprobeerd een eigen kruiwagen en harkje te gegeven en dan steeds de hemel in prijzen voor het goede helpen?
Mijn dochtertje kan daardoor inmiddels rustig 20 minuten met haar bezempje aan de gang als ik zeg dat het nodig gepoetst moet worden.
Of ze gaat op een kinder tractor zitten broembroemen. Of ik geef twee emmers en wat appels etc.
Zodra ze het idee heeft dat ze goed mee helpt gaat het prima.

Maar anders toch even snel de boel voor het werk doen? Kan de papa niet gewoon eerder beginnen en dan eerder thuis komen? Baulampen neerzetten voor de winter als het donker is.

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 10:11

Sizzle schreef:
Heb je hem al geprobeerd een eigen kruiwagen en harkje te gegeven en dan steeds de hemel in prijzen voor het goede helpen?
Mijn dochtertje kan daardoor inmiddels rustig 20 minuten met haar bezempje aan de gang als ik zeg dat het nodig gepoetst moet worden.
Of ze gaat op een kinder tractor zitten broembroemen. Of ik geef twee emmers en wat appels etc.
Zodra ze het idee heeft dat ze goed mee helpt gaat het prima.

Maar anders toch even snel de boel voor het werk doen? Kan de papa niet gewoon eerder beginnen en dan eerder thuis komen? Baulampen neerzetten voor de winter als het donker is.

ja hoor, mest rapen gaat prima met kleintje, de paarden zet ik op een andere wei en wij gaan samen mest rapen, hij speelt met takjes en loopt een beetje rondom mij en helpt af en toe met een drol in de kruiwagen te kieperen. Bij het hooi geven helpt hij ook goed met het uitschudden e.d. Het is al de rest dat moeilijk is zoals rijden en grondwerk. want dan moet hij alleen spelen in zijn afgeschermde ruimte. Dat gaat inderdaad een kwartiertje goed en dan begint hij andere bezigheden te zoeken. Hij heeft een tractor met karretje en vormpjes voor in het zand maar is ze snel beu. dan probeert hij ergens uit te klimmen of af te breken of staat hij gewoon te roepen naar mij. Daarom dat ik ook geen rust meer vind bij de paarden, ik kan of het paard aandacht geven of het kindje, misschien ben ik een slechte multi-tasker maar allebei is zo vervelend (vind ik).

Papa kan niet eerder beginnen, winkel gaat open om 10u en sluit om 18.30u

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:16

Ik ben stiekem wel "blij" ook eens zo'n verhaal te horen, toen mijn kinderen klein waren kreeg ik ook allerlei voorbeelden van mama's die het allemaal wel redden doordat kindjes braaf gingen slapen onder het rijden of lekker langs de bakrand gingen spelen. Bij mij niks van dat al :+

Is ook niks geworden, alles op een laag pitje want je brengtr ze naast je werk niet makkelijk nog een keer naar de oppas omdat jezelf zo graag wilt rijden.

Inmiddels zijn ze 7 en 9 en nu rijden ze zelf. Du nu sjouw ik met ponies ipv dat ik mijn wedstrijdcarriere met twee vingers in de neus weer voortzet zoals ik vóórdat ik kinderen had heel hard riep :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:18

Rijden of longeren lukt mij ook niet.
Wandelen wel. Je hebt ook rugzakken waar ze tot 3-4 jaar nog inkunnen.
Dan ga ik met twee paarden tegelijk en kind op de rug.

Ik denk toch dat je gewoon meer support van je wederhelft moet zien te krijgen.
Dat hij bijv na sluitingstijd direct naar huis komt en dat jij dan al omgekleed klaar staat.
Dat hoeft niet eens iedere dag, 1-2x door de week zou al helpen toch?
Ik neem aan dat je in het weekend wel gewoon mogenlijkheden hebt.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:21

Je hebt het begin. Vergeet niet dat je kleintje pas 2 jaar oud is. Dat is ook meteen een leeftijd waarop sommigen de kop in de wind gooien en het woordje NEE gaan ontdekken. Het kwartier dat hij alleen speelt moet je de hemel in prijzen en kijken of je dat iets uit kunt bouwen. Misschien wat eten en drinken meenemen. (iets wat hij lekker vind) Zodra hij niet meer wil spelen kun je hem bijv dat geven en op die manier nog wat rekken. Het is ook iets dat kinderen moeten leren. Verder blijven uitleggen wat je doet en gaat doen. De eerste jaren zijn gewoon "lastig" met zo'n uk. Jouw tijd komt echt wel weer, misschien niet van vandaag op morgen maar uiteindelijk zal het makkelijker worden.
Ik weet niet of je een vriendin/familie hebt die kindjes in jouw leeftijd hebben. Je kunt hun vragen of ze het misschien gezellig vinden om mee te gaan. Dan kunnen de kindjes "samen" spelen en heb jij even je handen vrij.

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 11:25

haha WowAmigo, ik ben stiekem ook al een beetje aan het hopen dat hij later een pony wil, dan kunnen we samen rijden !
En ik heb helemaal hetzelfde gevoel, ja gaat een ganse dag werken en moet ze dan s avonds nog langer in de opvang/oppas laten omdat je wil rijden. Dat vind ik ook niet zo leuk voor zo'n kindje.

Ik kom soms met kindje op de stal vlakbij om even naar vriendinnen te kijken en daar hoor ik ook opmerkingen zoals "ik zou mijn kind meenemen hoor, die moet zich dan maar bezighouden" van een 20-jarig meisje (uiteraard zonder kinderen). Ik reageer er niet meer op, het is zo een gi-gan-tisch verschil dat je het niet uitgelegd krijgt. Ik was vroeger net zo, dacht dat een kind niets veranderde, maar dat is echt iets dat je pas snapt als je er zelf voorstaat.

Gaan wandelen met kind op rug durf ik niet goed, we moeten hier heel veel over straat en dat vind ik niet zo veilig, ik rijd graag buiten maar dan zonder kindje. Als er ooit iets zou gebeuren en we vallen er af dan krijgt hij misschien mijn gewicht ook nog eens op hem na zo'n val. Ook is mijn paard best wel flink maar heel af en toe gaat hij toch nog stilstaan en lastig doen als er een gigantische vrachtwagen passeert. We moeten een kwartiertje stappen tegen dat we in een auto-vrije zone zitten.

sizzle, mijn man oppert dat ik kindje gewoon langer in de opvang laat, maar daar heb ik dus een schuldgevoel over. Misschien moet ik me er maar gewoon overzetten.
In het weekend heb ik de zaterdag af en toe een tante die even op hem wil letten dus dan kan ik even naar de paarden, de zondag is mijn man ook thuis en is het familie-dag, dan gaan we samen dingen doen. De paarden doen we dan ook soms met z'n drietjes. 1 keer in de maand is het koopzondag en moet mijn man werken.

Engie, hij is inderdaad nog een klein kindje, het gaat op andere gebieden prima, ik kan bv makkelijk huishoudelijk werk doen met hem, even stofzuigen of een wasje draaien en vouwen is geen probleem, daar hoor ik andere moeders in de creche over klagen. Alleen dweilen is nog een uitdaging. Dat doe ik de vrijdag of zaterdag tijdens zijn slaapje.
vrienden met kinderen heb ik veel, ik ga eens kijken of er geen mama's interesse hebben, dan mag hun kindje ook even op de pony :-)

edit: schrijffouten (en er zullen er nog wel inzitten)
Laatst bijgewerkt door Vicky_Belle op 16-09-15 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:28

Ik bedoel op jouw rug he, niet op de paardenrug. Niet dat we elkaar verkeerd begrijpen. Kind op paard zou ik ook niet doen.
Ik heb zo'n metaal versterkte rugzak voor bergwandelingen.

Of bedoel je dat je gewoon niet veilig kunt wandelen met je paarden?

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 11:32

Sizzle schreef:
Ik bedoel op jouw rug he, niet op de paardenrug. Niet dat we elkaar verkeerd begrijpen. Kind op paard zou ik ook niet doen.
Ik heb zo'n metaal versterkte rugzak voor bergwandelingen.

Of bedoel je dat je gewoon niet veilig kunt wandelen met je paarden?

ik heb 1 keer op de wei gereden met kleintje op de rug in de draagzak, dan was het draven echt heel moeilijk met het geklots. Maar inderdaad ik bedoel ook op mijn rug. Is dat veiliger in zo'n stevige bergwandel-draagzak? dan is dat misschien wel het proberen waard om gewoon stapwandelingen te maken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:35

Het is in iedergeval erg stabiel, maar ermee rijden gaat niet hoor :D
Hoe dan ook zou ik persoonlijk nooit met kind op paard stappen. Dat durf ik echt niet.
Ik bedoel met wandelen gewoon aan de hand.

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 11:41

Sizzle schreef:
Het is in iedergeval erg stabiel, maar ermee rijden gaat niet hoor :D
Hoe dan ook zou ik persoonlijk nooit met kind op paard stappen. Dat durf ik echt niet.
Ik bedoel met wandelen gewoon aan de hand.

ooh nu snap ik je helemaal! sorry ik dacht dat je rijden met kindje op rug bedoelde. Maar dat is wel een heel leuk (en veilig) idee, ideaal voor op zaterdag! *\o/*

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:43

Kwartje gevallen :D

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 11:44

een volledige euro gevallen !

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:49

Ik heb er 3 ( 2 van mij en a pony van zoon) en ook eigen wei met nog een pensioen paard erbij, en 2 kinderen van 5 en 19 mnd. Die van 5 meenemen gaat wel, mijn dochter niet, overal is stroomdraad. In een box zetten werkt niet, zij schreeuw moord in brand om bij mij te kunnen zijn en lekker ontspannen rijden gaat niet lukken dan
Mijn man werkt onregelmatig, in het weekend probeer ik te rijden en als hij vroege heeft in de avond ( in winter helaas niet ivm gene verlichting) en bij middagdienst kan ik op mijn vrije dinsdag rijden. Over 6 mnd gaat dochter 2 ochtenden naar psz en kan ik 2 ochtenden rijden.

Met voeren laat ik ze 10 min in de auto met tablet en een koekje, doe het hoognodige en ruim de rest de keer erna op. Ik voer 2 x per dag en 1 x daarvan is mijn man thuis ene week ochtend andere week de avond.

Ik kan niet wachten tot zij ook naar de basisschool gaat en ik iets meer vrijheid krijg, zeker met eigen wei en niet vol pension is het zwaar.
Ik las dat veel mensen vinden dat je beren op de weg ziet en maar maar maar zegt, maar zover ik het lees zijn hun nog niet bevallen of staan ze op volpension of hebben een partner die oppast.
Wordt erg lastig als je dat niet hebt!

paarden wegdoen gaat niet gebeuren betekend voor 2 van de 3 inslapen. daarbij krijg ik over aantal jaren mee vrijheid en ben ik dan mijn plekje kwijt waar ik veel tijd en geld ingestoken heb om het zo te krijgen. Volpension kan ik niet betalen, laat staan voor 3. Door het pensionpaard heb ik de meeste kosten eruit

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:02

Over dat langer in de opvang:
Voor 1x per week zou ik daar eerlijk gezegd geen schuldgevoel over hebben :o
Iedere dag is wat anders.
Maar als jij dan bijv op woensdag dan extra tijd zou hebben dan breekt dat mooi de week en is de beweging van je paarden beter verdeeld.

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 13:31

Lynn_Nikita schreef:
Ik heb er 3 ( 2 van mij en a pony van zoon) en ook eigen wei met nog een pensioen paard erbij, en 2 kinderen van 5 en 19 mnd. Die van 5 meenemen gaat wel, mijn dochter niet, overal is stroomdraad. In een box zetten werkt niet, zij schreeuw moord in brand om bij mij te kunnen zijn en lekker ontspannen rijden gaat niet lukken dan
Mijn man werkt onregelmatig, in het weekend probeer ik te rijden en als hij vroege heeft in de avond ( in winter helaas niet ivm gene verlichting) en bij middagdienst kan ik op mijn vrije dinsdag rijden. Over 6 mnd gaat dochter 2 ochtenden naar psz en kan ik 2 ochtenden rijden.

Met voeren laat ik ze 10 min in de auto met tablet en een koekje, doe het hoognodige en ruim de rest de keer erna op. Ik voer 2 x per dag en 1 x daarvan is mijn man thuis ene week ochtend andere week de avond.

Ik kan niet wachten tot zij ook naar de basisschool gaat en ik iets meer vrijheid krijg, zeker met eigen wei en niet vol pension is het zwaar.
Ik las dat veel mensen vinden dat je beren op de weg ziet en maar maar maar zegt, maar zover ik het lees zijn hun nog niet bevallen of staan ze op volpension of hebben een partner die oppast.
Wordt erg lastig als je dat niet hebt!

paarden wegdoen gaat niet gebeuren betekend voor 2 van de 3 inslapen. daarbij krijg ik over aantal jaren mee vrijheid en ben ik dan mijn plekje kwijt waar ik veel tijd en geld ingestoken heb om het zo te krijgen. Volpension kan ik niet betalen, laat staan voor 3. Door het pensionpaard heb ik de meeste kosten eruit

hoi Lynn_Nikita ik kan me volledig vinden in jouw antwoord, erg gelijkaardig behalve dat ik maar 1 kindje heb en geen pensionpaard. Bedankt voor de steun in het zien beren op de weg, ik had ook het gevoel dat die mensen hun situatie gewoon anders was en dus niet konden oordelen waarom mij de tijd ontbreekt.

Blijkbaar hebben veel mama's met kleine kinderen het moeilijk. Ik ga het ook maar even laten gebeuren en kijken wat ik meer kan doen als de school begint.

Sizzle, ik ga het eens testen wat het geeft en hoe ik me voel als ik kiddo gewoon laat ophalen door mijn man in de kdv en direct na het werk naar de paarden ga. Wedden dat het heel goed aanvoelt als ik eens een uurtje gereden heb.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:34

Ontspannen mama`s die ook een eigen hobby hebben zijn veel leuker voor de kindjes zeg ik altijd

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:42

Het is gewoon echt niet gemakkelijk met kleine kindjes. Mijn dochter is net 3, voordat zij er was dacht ik ook altijd dat ik een maand of twee à drie na de geboorte het rijden weer zou oppakken zoals vroeger. Dat valt dus dik tegen.

Wij hebben twee paarden die thuis op de weide staan. Helaas geen bak thuis om te rijden, alleen een klein paddockje (ik schat ongeveer 15 x 25m). Vriend heeft dan ook nog een jong paard dat volpension staat. Vriend en ik werken beide 4 dagen per week, dochter gaat naar school intussen.

In de zomer rijd ik 1 tot 2 keer per week. Als de dochter slaapt, gaat vriend naar zijn paardje, en dan rijd ik een beetje met mijn paard in ons paddockje. Soms frustrerend, want meer dan wat grote cirkels en losmaakoefeneningen kan je op zo'n kleine oppervlakte niet doen. Als hij op tijd thuis is, maak ik vaak nog een kleine buitenrit in het bos (gelukkig op 2 minuten van ons huis). In het weekend gaan we meestal samen naar stal zodat vriend kan rijden. Dochter en ik spelen dan een beetje, en als hij gedaan heeft met rijden mag zij uitstappen. Daarna rij ik thuis met mijn paard, dochter mag dan ook wat stappen samen met mij, en ik maak dan een buitenritje. Op mijn vrije dag ben ik meestal druk met het huishouden, af en toe longeer ik dan nog wat. En op de andere weekavonden, moet ik vaak savonds nog wat werken, en dan is het te laat om nog wat met paard te doen.

Ik kijk nu echt op tegen de winter, paddock is dan sowieso een slijkboel, dus daarin rijden is dan geen optie. Na het werk rijden kan dan niet meer doordat het te snel donker is. Dus dan maar hopen op mooi weer in het weekend, zodat ik nog wat kan rijden.
Sorry voor het lange verhaal, het is duidelijk dat het mij soms ook hoog zit dat er zo weinig tijd over blijft voor mijn hobby. Maar zelf paardrijden als ik alleen ben met de dochter zou ik nooit doen, haar in een volledig afgesloten hoekje zetten gaat echt in tegen mijn gevoel, dat zou ze vreselijk vinden. En ze zit al heel de week op school en ik op het werk, als we dan samen zijn wil ze ook aandacht, dat is toch logisch?

Haar langer in de opvang laten is bij ons geen optie, na een schooldag is ze al moe genoeg, dus zodra mijn vriend gedaan heeft met werken, gaat hij haar halen. Ik ben pas tegen 18u thuis, dus dan sluit de opvang sowieso al. Maar TS, als jij wel de optie hebt om je zoontje 1 dag per week in de opvang te laten zodat jij terwijl met je paard kan bezig zijn, zou ik me daar eerlijk gezegd ook niet schuldig over voelen. Je zoontje gaat dat nog niet beseffen, dat hij wat langer in de opvang moet blijven, er wordt goed voor hem gezorgd. En jij bent gerust, kan eens zonder stress met je paard bezig zijn, dat is toch ook veel waard.

En je kan toch ook met je man afspreken dat als hij eens op tijd gedaan heeft met werken, hij je belt zodra hij op het werk vertrekt, zodat jij kan zien dat je klaar staat om te vertrekken als hij thuiskomt? En als je dan eens een half uurtje later gaat slapen 's avonds, maakt dat echt zo veel uit? Kans is reëel dat je je juist beter voelt de volgende dag, omdat je na een ontspannende avond met wat tijd voor jezelf vaak terug nieuwe energie hebt. Als je zo al 1 avond per week zou kunnen rijden, is dat toch al een goed begin. Ik lees precies ook dat je man op zaterdag werkt, is hij dan een dag thuis tijdens de week? Dat zou ook al een dag zijn waarop het gemakkelijker moet zijn voor jou om nog bij je paard te geraken.

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 14:04

Cowgirl83 schreef:
En je kan toch ook met je man afspreken dat als hij eens op tijd gedaan heeft met werken, hij je belt zodra hij op het werk vertrekt, zodat jij kan zien dat je klaar staat om te vertrekken als hij thuiskomt? En als je dan eens een half uurtje later gaat slapen 's avonds, maakt dat echt zo veel uit? Kans is reëel dat je je juist beter voelt de volgende dag, omdat je na een ontspannende avond met wat tijd voor jezelf vaak terug nieuwe energie hebt. Als je zo al 1 avond per week zou kunnen rijden, is dat toch al een goed begin. Ik lees precies ook dat je man op zaterdag werkt, is hij dan een dag thuis tijdens de week? Dat zou ook al een dag zijn waarop het gemakkelijker moet zijn voor jou om nog bij je paard te geraken.

ja inderdaad, mijn man werkt altijd op zaterdag en 1X in de maand op zondag. Hij heeft de maandag vrij maar dan ga ik werken. Ik ben de vrijdag thuis en natuurlijk zaterdag en zondag. Nu kan ik eens een week rijden en dan weer een week niet rijden, de paarden worden er dus absoluut niet beter van.

Ik ga het vanavond eens opsmijten tijdens het eten en snel even in de praktijk testen ! dan kan ik bv de maandag avond (papa thuis) en de woensdagavond (langer in kdv) naar de paarden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:06

TS, een groot deel van het schuldgevoel komt vaak voort uit maatschappelijke druk.
Het is soms moeilijk (uit eigen evaring) om je eigen gevoel van de sociale druk te scheiden.
Toen ik nog werkeloos was en toch mijn kind 2x pw weg bracht waren de opmerkingen uit de omgeving ook niet perse lief.....
Maar dat kan ik nu goed loslaten aangezien ik weet dat het mijn kind niet stoort.
Gek genoeg accepteren mensen het wel als je werkt terwijl wij niet perse 2 inkomens nodig hebben.

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:11

beetje late reactie haha,
Maar misschien een oppas?