Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik was allang blij dat de scherpe kantjes er vanaf waren. Maar het is mij zeer goed bevallen hoor. Als ik dan weer zie dat je met een ruggenprik helemaal niks meer voelt tot dat je moet gaan persen lijkt mij dat juist enorm vervelend. Nu ben je al gewend aan de weeën en is het een opluchting als je mag persen.

bigone schreef:Ts, ik kan je maar één echt goede tip geven, zorg dat je je niet te druk maakt, aan een controlfreak zijn heb je totaal niets wanneer je weeen hebt, loslaten en op je lichaam vertrouwen werkt soms heel erg goed. Natuurlijk wil je op alles voorbereid zijn, logisch, maar maak je ook weer niet te druk, zorgt alleen voor extra spanning en dat wil je net niet hebben.
Ik heb allemaal bevallingsverhalen gelezen en ook de erge dus 

Sunrise19 schreef:Ik was net zo, had alle mogelijke medicatie tot op het bot uitgezocht. Dus toen hun mij wouden vertellen wat het deed vertelde ik het hunIk heb allemaal bevallingsverhalen gelezen en ook de erge dus
Ben daardoor geen moment in paniek geraakt en heb het maar over me heen laten komen. Dus TS als jij hetzelfde hebt lekker doen
Vooral je eigen gevoel volgen en doen wat jou een fijn gevoel geeft. Het is immers JOU bevalling
). Groot nadeel in mijn geval is dat dit uitgezet wordt zodra je mag persen. Ik begrijp heel goed waarom, alleen jammer dat ik dit pas wist op het moment dat ze hem gingen uitzetten... Ik kwam echt van amper pijn naar afschuwelijke pijn daardoor. Ik voel mijn persweeën niet als weeën, is bij mij een continu afschuwelijke pijn. Geen idee wanneer ik dus mee moet persen en wanneer niet, ik ging dus continu persen om er maar zo snel mogelijk vanaf te zijn van die helse pijn, verloskundige heeft moeten schreeuwen dat ik moest stoppen. Het is dat ze steeds zei wanneer ik een perswee bleek te hebben, ik merkte dus niet meer als een onhoudbare continu verschrikkelijke pijn....brrrr. ...
, en dan liefst nog tot een week of twee daarna verdoofd houden

)
al had ik m niet gewild als ik op de natuurlijke manier bevallen was.