Hoe voelt een wespen steek?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 07:49

Ik ben van de week gestoken in mijn oksel terwijl ik op de fiets zat en ik ben er voor gestopt midden op het kruispunt :+ ik vond het een heel scherpe, pijnlijke steek die daarna nog lang pijn blijft doen (een scherpe, stekende pijn). Dit duurde bij mij ongeveer de avond en de nacht (was rond 18u gestoken) en de volgende dag helemaal over! Nu, enkele dagen later, alleen nog wat jeuk.

Ik ben overgevoelig voor muggen en dazen dus ik was enigszins bezorgd wat de wespensteek teweeg zou brengen maar dat bleek voor niets. Alleen een kleine bult (dazen en muggen geven echt van die harde, grote, pijnlijke schijven). Heb wel meteen gekoeld toen ik thuiskwam, dat deed ook goed tegen de pijn

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 07:51

Corelli schreef:
Ik ben van de week gestoken in mijn oksel terwijl ik op de fiets zat en ik ben er voor gestopt midden op het kruispunt :+ ik vond het een heel scherpe, pijnlijke steek die daarna nog lang pijn blijft doen (een scherpe, stekende pijn). Dit duurde bij mij ongeveer de avond en de nacht (was rond 18u gestoken) en de volgende dag helemaal over! Nu, enkele dagen later, alleen nog wat jeuk.

Ik ben overgevoelig voor muggen en dazen dus ik was enigszins bezorgd wat de wespensteek teweeg zou brengen maar dat bleek voor niets. Alleen een kleine bult (dazen en muggen geven echt van die harde, grote, pijnlijke schijven). Heb wel meteen gekoeld toen ik thuiskwam, dat deed ook goed tegen de pijn

Is dit de eerste keer dat je gestoken werd? Dan gebeurt er namelijk nog niet zo veel. Pas de 2e keer weet je echt of je allergisch bent of niet.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 07:55

drawerlover schreef:
Corelli schreef:

Is dit de eerste keer dat je gestoken werd? Dan gebeurt er namelijk nog niet zo veel. Pas de 2e keer weet je echt of je allergisch bent of niet.

Nee de tweede keer. Vroeger toen ik 6 was al een keer en toen was ik behoorlijk opgezwollen :+ Het lijkt alsof ik er wat overheen ben gegroeid, want vroeger was mijn muggenallergie ook nog erger. En heb ik voor een dazensteek in mijn hand ook een keer op de HA-post gezeten :') (hele arm opgezwollen tot aan schouder)

LoveGlove

Re: Hoe voelt een wespen steek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 07:56

Oké dan is het goed. Nu je het zegt ja, ik reageerde vroeger ook een stukkie erger dan nu.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 08:09

drawerlover schreef:
Oké dan is het goed. Nu je het zegt ja, ik reageerde vroeger ook een stukkie erger dan nu.

Herkenbaar, ook bij brandnetels en kwallen. Als kind was of leek? Dat veel heftiger allemaal.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 08:12

Met een klein kinderlichaam heb je relatief natuurlijk ook meer gif in je lijf :) Misschien heeft dat er mee te maken

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 08:30

Corelli schreef:
Met een klein kinderlichaam heb je relatief natuurlijk ook meer gif in je lijf :) Misschien heeft dat er mee te maken

Kijk dan weten we dat ook weer :')

Gelukkig zijn de muggen nu niet actief ivm regen en onweer want er zit er hier een in me tent en ik weet dat muggen me lekker vinden

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 08:31

Ik ben toen ik klein was een keer gestoken door een wesp en dat deed echt heel erg zeer! Echt een hele harde nare prik. Meteen uitgezogen en ammonia erop. Heb er daarna niet echt veel last van gehad gelukkig. Sindsdien ben ik wel veel voorzichtiger met wespen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 08:39

Ik heb nog wat tips hier voor als je geen wespen wilt. Hier is in Nederland nu een wespenplaag. Dus die kun je misschien gebruiken:
Een wespenval kun je kopen of zelf maken. Wel belangrijk dat je die een beetje uit je buurt zet anders heb je er juist last van.
geurkaarsen, kruidnagel, munt en nog wat andere dingetjes zijn geuren die wespen niet lekker vinden. als je die bij je neerzet schrik je ze dus een beetje af. En voor de rest, houd altijd een vliegenmepper bij je.
nog wat tips om niet gestoken te worden:
Altijd stilzitten hoe graag je ook wilt wegrennen. Als je weg rent zal de wesp juist achter je aan komen. Als je een wesp weg wilt hebben, nooit slaan (of het is met de vliegenmepper) maar altijd blazen. Met slaan en wapperen krijg je juist boze wespen. En vang nooit een wesp onder een glas. Dan is de wesp in nood en stoot hij een geurtje af wat voor andere wespen een signaal alarm is. Die moeten dus komen helpen. 3x raden wat er dan gebeurt. O en als je een wesp hebt doodgeslagen. Nooit bij het lontje vastpakken want als is een wesp, bij of hommel al dood, de angel werkt nog steeds dus je kunt alsnog gestoken worden.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:46

Ja ook ervaring sinds afgelopen zondag..... Was een wesp bij mij en iemand die naast mij zat sloeg richting de wesp..... Per ongeluk de wesp mijn decolleté in.... En ben 2x geprikt....heel pijnlijk en grote dikke bulten er van overgehouden.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:31

Zielig.... Net was er een klein jongetje die ik rond de 5 schat gestoken door een wesp terwijl hij niets deed.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:41

hoe voelt een steek van een wesp?
Ik denk dat iedereen dat weer anders ervaart, bij de 1 doet het pijn en reageert er zeer sterk op, bij de ander is het gewoon een beetje vervelend en is het de volgende dag al weer weg.

Ik zelf persoonlijk krijg van iedere steek, dus ook van een mug, al een giga bult, met jeuk wat eigenlijk ook net zo goed pijn kan zijn, pijn en jeuk liggen dicht bij elkaar :)
Daarbij heb ik ook als ik eenmaal begin te krabben, ook niet meer kan stoppen.
Dat is de tip ik meegeven wil: niet krabben!! (kan heel moeilijk zijn).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:49

gewoon net als een daas? word je daar ook nooit door geprikt TO? ik zeker toch wel eens in de 2 weken (als ik geluk heb haha) een wesp voelt ong net zo voor mij.. een bij doet meer zeer voor mijn gevoel.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 20:07

nou, ik vind een daas vervelender, maar ook dat is persoonlijk

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 20:14

Is echt een naar gevoel...je voelt een steek en vervolgens brand het enorm

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:36

Ik ben een keer in mn nek gestoken door een wesp en dat deed wel even zeer (wesp vloog in mijn sjaal en stak me in mn keel net onder mijn kaak) was niet leuk maar maakte me er drukker om of mn keel niet zou gaan dichtzitten dan dat het echt veel pijn deed.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:40

Als kind en jaren daarna liep ik altijd op blote voeten. Ben toen ooit in mijn voet gestoken door een wesp en dat wil ik echt nooit, maar dan ook nooit meer meemaken. Een zeer gemene steek, alsof iemand een satéprikker in je voet duwt en een helse pijn daarna (en ik heb een hoge pijngrens). Ik moest met mijn voet in een bak met lauwe thee zitten, nadat het gif eruit gezogen was. Wesp was dood, want zijn angel was in mijn voet afgebroken. En na een dagje op slippers - blond - daarna weer vrolijk op blote voeten verder... :o?

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:56

Ik vind hem behoorlijk pijnlijk en ik word er ook echt ziek van. Ben helaas al vaak gestoken. De laatste keer dat ik gestoken ben ben ik op de eerste hulp beland.. Ik werd in mijn pols gestoken en mijn hele arm was tot op de schouder helemaal dik, rood en opgezwollen geworden..
Ik ben echt doodziek geweest koorts, overgeven, mijn arm niet kunnen bewegen, arm gloeide helemaal.
Ik heb spuiten gehad en pillen voor dit alles. (Weet alleen niet meer hoe of wat ben totaal van de wereld geweest). Ik heb dus ook het advies gekregen dat als ik weer gestoken word dat ik gelijk naar het ziekenhuis mag..

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 22:05

flitzz schreef:
Ik vind hem behoorlijk pijnlijk en ik word er ook echt ziek van. Ben helaas al vaak gestoken. De laatste keer dat ik gestoken ben ben ik op de eerste hulp beland.. Ik werd in mijn pols gestoken en mijn hele arm was tot op de schouder helemaal dik, rood en opgezwollen geworden..
Ik ben echt doodziek geweest koorts, overgeven, mijn arm niet kunnen bewegen, arm gloeide helemaal.
Ik heb spuiten gehad en pillen voor dit alles. (Weet alleen niet meer hoe of wat ben totaal van de wereld geweest). Ik heb dus ook het advies gekregen dat als ik weer gestoken word dat ik gelijk naar het ziekenhuis mag..

Flink allergisch dus :(