Negatieve test en toch zwanger? (extreem moe)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 23:45

Voor zwanger worden heb je een vriend nodig..

als je niet zwanger blijkt te zijn..
misschien de ziekte van pfeiffer :') ?

sorry, die moest er even uit..

maar nu even 'serieus'.

voor chronische vermoeidheid kunnen zeer veel oorzaken zijn..
van pfeiffer tot lyme
van hormonale issues tot voedingsissues

maar ook een gevolg van stress..

ik kan mij vergissen (staat mij vaag wat van bij, maar heb het niet nagekeken, dus bijvoorbaat mijn excuses als ik fout zit)..

maar heb je de afgelopen periode (pak m beet 6 mnd - een jaar).. ook niet een aantal topics geopend over stress en besluiteloosheid over wat te gaan doen?

je vermoeidheid hoeft niet te komen van stress van dit moment.. maar als je bijvoorbeeld langdurige hebt blootgestaan aan stress/twijfel etc.. dan kun je als die eenmaal wegvallen ineens in het 'zwarte' gat terrecht komen.. waar je tijdens de periode gewoon maar doorgegaan bent, moet je dat nu bekopen..

ik denk dat het beste is dat je bij de huisarts bloed laat prikken en de meest voor de hand liggende zaken met betrekking tot vermoeidheid moet laten onderzoeken.. verder zorgen voor een goed ritme.. Je vriend vragen of je snachts onrustig slaapt (want ook dat kan een grote oorzaak zijn) en zeker weten dat je voldoende rust neemt en je dagen niet te vol plant..

als het bloedwerk (tekorten, infecties) niets oplevert en je patroon is stabiel en gezond en er verbeterd niets, dan kun je altijd nog verder gaan zoeken weer.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 23:51

Geryon schreef:
Azmay schreef:

Ja dat meen ik serieus, ben ook voor abortus. Als iemand wel een kind wil krijgen en zelf droog brood eet om dat te kunnen onderhouden en stopt met een studie mag dat, maar ik zou dat zelf nooit laten gebeuren.
Dit topic is niet voor deze discussie bedoeld, respecteer elkaars mening dan ook ;)

Ik ben ook zeker voor abortus. Maar abortus als gevolg van bewust onveilige seks, en dus totaal overbodig, is wel even wat anders he! Ik kan me gewoon niet eens voorstellen dat een mens zo egoistisch kunt zijn.

Pil onbewust vergeten = bewust onveilige seks? :') Doe eens rustig joh, met je egoïstisch. Wie zegt dat ze überhaupt abortus zou plegen als ze toch zwanger zou zijn? Wat hier dus niet aan de orde is.

Zoals anderen al zeggen: Haar keus, laat d'r gewoon.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 23:56

Als je niet zwanger bent heb je dan last van keelontsteking gehad of hele moeie armen en benen. opgezette klieren in je oksels liezen en keel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 00:01

Geryon schreef:
Meen je dat nou serieus, 'is toch haar keus'?? Dus ze mag maar gewoon uit laksheid een leven verwekken om later weg te laten halen?! We weten natuurlijk niet of ts dat zou laten doen, maar velen doen het wel. En ik vind dat echt bizar.

Ja, dat is haar keus. Sorry hoor, maar tegen reacties zoals die van jou kan ik serieus echt niet. In het begin van de zwangerschap is dat leven letterlijk niets meer dan een klompje cellen, kan nog niet denken, weet nog niks, etc. Als je daar tegen bent, is goed. Maar hou dat voor jezelf. Wil jij nooit abortus plegen? Helemaal goed, als jij je daar goed bij voelt, moet je dat vooral nooit doen. Maar ga niet je mening opdringen aan andere vrouwen die het wel van plan zijn. Je bereikt er A, Helemaal geen flikker mee, en B, je hebt er al helemaal niets mee te maken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 00:04

UhNee schreef:
Geryon schreef:

Ik ben ook zeker voor abortus. Maar abortus als gevolg van bewust onveilige seks, en dus totaal overbodig, is wel even wat anders he! Ik kan me gewoon niet eens voorstellen dat een mens zo egoistisch kunt zijn.

Pil onbewust vergeten = bewust onveilige seks? :') Doe eens rustig joh, met je egoïstisch. Wie zegt dat ze überhaupt abortus zou plegen als ze toch zwanger zou zijn? Wat hier dus niet aan de orde is.

Zoals anderen al zeggen: Haar keus, laat d'r gewoon.

Je maakt er ook een mooi verhaal van zeg. Als je de pil vaak vergeet is onveilige seks zeker bewust. Of je moet nogal dom zijn en daardoor niet doorhebben dat je hem dus makkelijk vergeet ;) daarbij ik zeg zelf net ook al dat we niet weten of ts dat zou doen.
Laat d'r gewoon, wat een instelling zeg.

Resistance je leest niet, daar kan ik dan weer niet tegen. ;) ik zou alleen al abortus plegen omdat ik geen zin heb in een kind heb in m'n leven. Maar ik ga GEEN onveilige seks hebben omdat ik het toch kan laten weghalen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 00:12

Wat een ander zou doen bij de 'wat als' scenario's is niet relevant voor de ts :)

En ja, hoe zij haar leven wil leiden is haar keuze. Daarbij is ze niet eens zwanger.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 00:31

Nee maar door zo onverantwoordelijk om te gaan met anticonceptie is het natuurlijk wachten tot het mis gaat en je een keer wel ongewenst zwanger raakt. Ik vind dat echt belachelijk. Natuurlijk moet ze het zelf weten (hoewel... betaalt ze een eventuele abortus dan ook zelf?) maar dan kun je dit soort reacties verwachten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 00:35

Je mag dat belachelijk vinden, maar het is aan de ts om te bepalen wat ze met deze waarschuwing gaat doen. Niet aan ons om te vertellen wat wij zouden doen :)

Eulogy

Re: Negatieve test en toch zwanger? (extreem moe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 00:46

Nogmaals: dat soort reacties kun je dan verwachten. Het staat mij vrij mijn mening te geven en wellicht is het stof tot nadenken voor de TS.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:40

Moderatoropmerking:
volgens mij mag de abortie /ongewenst zwanger worden discussie nu wel eens beeindigd worden. Het is niet de bedoeling om ts bewust en persoonlijk aan te vallen voor keuzes dat ts wel of niet maakt. Je eigen mening geven mag maar hou het wel vriendelijk!

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 11:55

Ben net wezen bloedprikken, heb het een hele tijd geleden ook gedaan en daar kwam niets uit... Die periodes van vermoeidheid zijn een beetje begonnen in de zomer van 2012, toen was ik ook 3 keer ziek geweest (griep, verkouden) Ik heb inderdaad wel keelpijn gehad ruim 3 weken geleden, 3 dagen maar, er zaten wat plekjes achter op mijn tong en keel aan de linkerkant.

Over abortus, ik ben gelovig, dus dat zal ik nooit doen. Of het moet ongewild of ongewenst (verkrachting) zijn geweest of in een heel vroeg stadium. Een kind zomaar vermoorden zal ik nooit doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:23

Gucci_ schreef:
Ben net wezen bloedprikken, heb het een hele tijd geleden ook gedaan en daar kwam niets uit... Die periodes van vermoeidheid zijn een beetje begonnen in de zomer van 2012, toen was ik ook 3 keer ziek geweest (griep, verkouden) Ik heb inderdaad wel keelpijn gehad ruim 3 weken geleden, 3 dagen maar, er zaten wat plekjes achter op mijn tong en keel aan de linkerkant.

Over abortus, ik ben gelovig, dus dat zal ik nooit doen. Of het moet ongewild of ongewenst (verkrachting) zijn geweest of in een heel vroeg stadium. Een kind zomaar vermoorden zal ik nooit doen.

Ben je ook getest op vitaminegebrek oid? Allergieën?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:40

Kijk eens voor andere vormen van anticonceptie. Ik heb zelf een implanon bijvoorbeeld. Geen bijwerkingen, niet meer ongesteld en dan voor 3 jaar lang.

Ik ben geen voorstander van bepalen of iemand wel of geen kind op de wereld mag zetten, maar kijk even naar de topics die je de afgelopen tijd hebt geopend:

search.php?keywords=&terms=all&author=Gucci_&fhk=on&sc=1&sf=firstpost&sk=t&sd=d&sr=topics&st=0&ch=1000&t=0&submit=Zoeken

Krijg eerst jezelf eens op de rit voordat je weer onveilig vrijt (met iemand waar je geen relatie mee hebt)

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:53

TS, fijn dat je vooralsnog niet zwanger bent. Heb je nog nagedacht en/of met de huisarts gesproken over eventuele alternatieven voor de pil? Omdat je zei dat je eerder ook al twijfelde om ermee door te gaan?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:57

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 13:42

Goed dat je bent wezen bloedprikken :j

Het is handig om met arts om tafel te gaan zitten naar geschikte anticonceptie voor je. Nadeel van de pil is dat als je niet therapietrouw bent, het uiterst onveilig is en als je wel aan de diarree bent je goed erom moet denken dat er genoeg tijd zit tussen inname en start diarree, of dat je dan weer een pil moet nemen. Er zijn anticonceptiva waarbij je daar niet aan hoeft te denken :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 14:55

Dus je bent al drie jaar niet in orde gezien je topics. Misschien een lichamelijke oorzaak maar sta er dan eens op dat ze je binnenste buiten keren en weet je van jezelf dat het psychisch is, ook dan kun je er iets aan doen zodat je uit de neerwaartse spiraal komt.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 03:32

Hoi ik doel op pfeiffer maar als je bloed geprikt hebt moeten ze dat zien bv aan je ijzergehalte. Wat je wel kan doen is veel groentes eten om te kijken of dat helpt of vitamine pillen van a tot z. Bij Pfeiffer voel je je armen alsof j er aan gehangen heb en je bent tot bijster weinig in staat. Bij je benen hetzelfde. Maar als je het al zo lang hebt kan je misschien ook aan lyme denken. ooit gebeten?
Verder houd het in de gaten en ga aan die bel hangen telkens opnieuw tot je weet wat er is.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 22:20

Ik heb vandaag de uitslagen gekregen en alles was in orde. Voel mij nog steeds niet helemaal fit, zoals vandaag weer vaak duizelig voelen na het opstaan en voel me nog erg slap. Hoop dat dit gauw weer overgaat. De ha zei dat dat wel vaker voorkomt.
Ik voel mij psychisch prima op dit moment, depressief geweest en dat is toevallig allemaal begonnen toen ik ook begon met de pil in april 2014. Het gaat al veel beter sinds een half jaar nu. Maar soms nog wel momenten dat ik te vaak nadenk over wat ik nou wil. Ik wil ook teveel en daar maak ik mij erg druk ook. Soms voel ik mij nog wel 'leeg'. Ik stop nu eerst maar met de pil en hoop dat ik mij weer net zo gelukkig zal voelen als al die jaren voor april 2014.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:21

Ten tijden van nood kan een lichaam extra gebruiken.
Een depressie is zwaar voor het lijf en zal zijn voorraden opgesnoept hebben.
Hoe ondersteun jij je binnenkantje nu?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:27

Hormonen(de pil) blijkt wel voor meer vrouwen negatief te werken. Soms zelfs oorzaak van een depressie.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 22:33

Ik heb de laatste maanden bijna nergens meer last van, was vooral in nov/dec 2014. Ik voel mij nu weer erg goed, als ik er een cijfer voor zou geven, zou het een 8 zijn, maar wil weer naar de 10 :)

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:45

Gucci_ schreef:

Kan het toch even niet laten :D : als je gelovig bent mag seks voor het huwelijk niet en in veel gevallen ook geen anticonceptie... Ik vind dat altijd zo krom dat het in geval van abortus wél ineens op het geloof gegooid wordt. Gebruik dan op z'n minst condooms !

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 23:22

Mijn vriendinnen mogen geen seks voor het huwelijk en gebruiken idd ook geen anticonceptie. Maar die zijn ook heel streng gelovig, moesten vroeger ook altijd rokjes aan enzo.
En ik had ook een vriendin die moslima was, daar mocht het ook niet.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 23:53

ik denk dat netje bedoelt dat als je 'geloof' gebruikt als redenatie waarom je geen abortus wilt nemen,
dan zou je eigenlijk niet selectief moeten zijn.. immers seks voor het huwelijk wordt in ieder geloof zo'n beetje afgekeurd.

als je kiest voor seks voor het huwelijk en voor anticonceptie, waarom zou een abortus dan niet tot de mogelijkheden behoren, of voorbehoedsmiddelen anders dan hormonen.

je vrienden 'mogen' wel seks voor het huwelijk, maar kiezen ervoor om de bijbel te volgen, ook waar het de onthouding voor seks voor het huwelijk betreft.

ik denk dat netje zich meer afvraagt waarom je nu juist tegen abortus bent op basis van je geloof, maar waar het seks buiten het huwelijk betreft is het geloof niet meer zo belangrijk, terwijl het christelijke geloof ook seks voor het huwelijk afkeurt.. waar het hormonale anticonceptie betreft ook niet, maar andere vormen van anticonceptie wel weer (niet zeker of dat de reden is van het onthouden van anticonceptie buiten de pil?).

maar goed tot zover offtopic..
--

fijn om te horen dat er niets te vinden is in je bloedbeeld.. zorg voor een goed ritme, je dagen niet overvol plannen, goede slaap en geef het wat tijd.. het zal waarschijnlijk een gevolg zijn van je stress van de afgelopen periode.