Tillie20 schreef:Verder staat melk bijna altijd als ingrediënt dik gedrukt omdat meer mensen er een allergie voor hebben. In mijn ervaring is het dus niet moeilijk om dit te vermijden, je moet het alleen echt willen.
Mijn dochtertje had bij de geboorte koemelkallergie en ik wilde per se borstvoeding geven de eerste weken dus dat betekende een geheel koemelkloos dieet.
Je vergist je in hoe veel producten melk zit en niet overal staat het met zo veel woorden op.
Heel veel soorten chips of snoepjes zit wel iets van melk of weipoeder in.
Veel broodbeleg, ook boter, valt af en elke dag speciaal brood halen bij de bakker, waar er precies 1 soort zonder melk werd gemaakt.
Gourmetten rond de kerst ging niet want een stokbroodje met kruidenboter of een sausje bij het vlees ging niet.
Het was dus 1 soort brood en alleen alles puur qua aardappels groente en vlees ( ook opletten want dat kon niet in boter gebakken worden )
Na 7 weken moest ik mijn dieet staken omdat ik zelf lijkbleek was en zwarte kringen om mijn ogen had en te snel afviel.
Nou was dit wel een extreem dieet en iemand die alleen kaas/ melk/ yoghurt vermijd zal hier geen last van krijgen, maar als je echt geen enkele vorm van koemelk binnen mag krijgen blijft er weinig over om te eten.
Misschien als je je er in verdiept en je levensstijl veranderd, maar ik vond het absoluut geen makkie!