Reactie huisartsassistente normaal?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Reactie huisartsassistente normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 14:29

bij de ggz organisaties word er idd intern wat geregeld, bij particuliere therapeuten zal het waarschijnlijk net even anders geregeld worden/zijn...
ik liep bij de GGZ en daar was gewoon altijd vervanging aanwezig indien afwezigheid van mensen door vakantie of wat dan ook. maar daar heb je natuurlijk te maken met een heel team en niet 1 therapeut

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 14:49

Ik heb enkel een visitekaartje van een andere psychotherapeut gekregen, waar mijn therapeut in het verleden mee heeft samengewerkt, die als back-up speelt, mocht ik behoefte hebben aan een afspraak tijdens vakanties. Hier maak ik liever geen gebruik van, tenzij het echt gaat om een crisis situatie. In dit soort gevallen bel ik liever mijn huisarts om te overbruggen.

Ik ben benieuwd naar de waarnemend huisarts, nog een half uurtje.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 14:59

Aaah gelukkig toch een "vervangend iemand" voor in noodgevallen. Dat geval niets gezegd, prima geregeld.

Komt goed! Niet te druk maken, die afspraak heb je gelukki.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 15:56

Nou ik ben bij de huisarts geweest en heb het aangekaart. Waarnemend huisarts hield een beetje het hand boven het hoofd van de assistente en zei dat ze dit vroeg uit 'zelfbescherming voor mij' omdat mijn eigen huisarts momenteel niet aanwezig is. Ik ben er verder niet meer op ingegaan. Wel zei ze dat het helemaal niet raar is om met mijn klachten bij de huisarts te komen. Ik heb een slaapmiddel gekregen ter overbrugging en over 2 weken moet ik een afspraak maken bij eigen huisarts ter controle.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:03

Nou fijn dat de arts je wel heeft kunnen helpen :j

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:23

Dat waarnemend arts de assistente een beetje het hand boven het hoofd hield, verbaast mij niks. Waarschijnlijk krijgt zij later het nog wel te horen. Je gaat je eigen personeel niet en public onderuit halen.

Fijn dat jij in ieder geval geholpen bent.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:26

Wat ik doe met klachten is iig het gevoel erkennen bij diegene, ik ga niet mijn collega's onderuit halen maar ga zal absoluut zeggen hoe vervelend ik het vind dat iemand dat zo heeft ervaren en dat ik het ook doorspeel of diegene doorverwijs naar een ander als dat nodig is. Als mensen zich begrepen voelen, neem al je een heel stuk frustratie weg.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 29-07-15 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 16:46

Ja dat is natuurlijk ook wel begrijpelijk, dat ze haar collega niet zal 'afzeiken', maar erkenning was wel fijn geweest. Ach ik heb wel geleerd dat ik in het vervolg kort en bondig zal antwoorden dat het privé is. :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:42

martine0503 schreef:
Dat waarnemend arts de assistente een beetje het hand boven het hoofd hield, verbaast mij niks. Waarschijnlijk krijgt zij later het nog wel te horen. Je gaat je eigen personeel niet en public onderuit halen.

Dat denk ik ook, je hoort inderdaad geen medewerker op de kop te geven waar de patiënt bij staat.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:47

Zoolgangster schreef:
martine0503 schreef:

Dat denk ik ook, je hoort inderdaad geen medewerker op de kop te geven waar de patiënt bij staat.

Maar dat kan ook uitstekend door het gevoel van de patiënt te erkennen zonder dat je je collega's onderuit haalt. klachtenafhandeling is een vak apart die sommigen ook bijster slecht beheersen. Heb ook collega's hoor die absoluut dat niet goed kunnen en nog erger, vol in de verdediging schieten terwijl het om het gevoel van de ander gaat die gewoon gehoord wil worden (of mijn arts die een fout had gemaakt maar het verdomde toe te geven en er wel excuses voor had). Met dat laatste, écht luisteren naar een ander, ben je al een heel eind op weg en geeft iemand al een beter gevoel.

Want als persoon A naar mij toe komt met een rotgevoel over een situatie is dat zijn/haar beleving en dat moet ik erkennen en daarna luisteren. Ook al kan ik er niets mee in bepaalde gevallen, ik kan wel begrip tonen door aan te geven dat ik het oprecht heel vervelend vind diegene dat zo heeft ervaren. En dat is enorm belangrijk. De ts voelde zich alsnog niet erkend in haar gevoel en dat is ook jammer.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:41

Vjestagirl schreef:
Ik belde laatst de huisarts omdat ik vrij zeker wist een hersenschudding te hebben en ik graag even nagekeken wilde worden of die klap op mijn kop niets ernstigers had veroorzaakt, begon zij erover dat ik helemaal niet ingeschreven meer mocht staan bij die praktijk...

Omdat je verder weg woonde dan 5 minuten zeker :+ dat geintje ken ik "ja maar de dokter moet binnen 5 min bij u kunnen zijn dus u moet wel een andere donter gaan zoeken" mevrouw als ik een hartaanval heb hoop ik toch echt dat ze 112 bellen en niet de huisarts.. Ben overigens ook goed ter been en nog niet zo oud dat ik ieder moment kan sterven door ouderdom en zo wel heb ik daar geen dokter bij nodig dus bedankt voor de melding maar ik wil graag een afspraak.

Was ze wel ff stil van :+