Bokkers met acryl/gel nagels.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 09:11

LadyMadonna schreef:
Doef schreef:
Heb ze vanmiddag laten zetten! Voelt wel vreemd zeg, haha. Durf nog niet eens mijn broek op te hijsen, ben zo bang dat ze breken nadat ik al die verhalen las! Gellac gaat 'm bij mij niet worden, als ik mijn nagels lak zit het echt overal!

Even over de leeftijd, ik ben 14. Is het heel erg?

Ik snap stylistes die dit doen echt niet....

Ik ook niet. :n Ik ga dan twijfelen of het wel een degelijk opgeleid persoon is, die horen toch beter te weten.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 09:14

Zit nu op mijn mobiel, zal straks een foto plaatsen!

LadyMadonna, je hebt inderdaad gelijk, maar nu moet ik wel zeggen dat ik veel ouder lijk dan ik ben, had ook iemand van 18+ mee. En kon meteen doorlopen, had ook toestemming van mijn ouders.

Tazzey

Re: Bokkers met acryl/gel nagels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 09:18

Bij mij hadden je ouders op hun kop kunnen staan maar onder de 16 geen kunstnagels ;) Bij jonge meiden vroeg ik legitimatie, ik wilde het namelijk niet op mijn geweten hebben dat ik de nagels van zo'n wicht permanente schade toebreng.

Een styliste, die bij dezelfde groothandel kwam als ik, heeft 9 jaar geleden een dikke rechtszaak aan haar broek gehad door zo'n geintje. Er kwam een jong grietje in de salon en die stuurde ze weg. Grietje kwam terug met papa en mama en die waren nogal intimiderend en de styliste besloot toch over stag te gaan.
Het meiske bleek 14 en heeft ernstige, blijvende schade aan de nagels gehad.
Ondanks dat de ouders een formulier getekend hebben heeft de rechter de styliste veroordeeld. Die heeft een behoorlijke schade vergoeding moeten betalen. Ze heeft het werk daarna ook niet meer gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 09:28

Hoe kwam ze aan die blijvende schade dan? Na het zetten door trauma? Breken oid?
Ik heb rare dingen met mijn nagels gedaan, ben vroeger hondentrainer geweest en heb vreselijke nagelbreuken beleefd maar blijvende schade... nee.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 09:44

Nee, de nagels van een kind zijn niet volledig ontwikkeld waardoor het product in de nagel kan gaan zitten met ernstige schade als gevolg.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:00

Doef schreef:
Zit nu op mijn mobiel, zal straks een foto plaatsen!

LadyMadonna, je hebt inderdaad gelijk, maar nu moet ik wel zeggen dat ik veel ouder lijk dan ik ben, had ook iemand van 18+ mee. En kon meteen doorlopen, had ook toestemming van mijn ouders.

Toestemming van ouders maakt niet uit. Als je bij mij komt vul je een klantenkaart in. Daarop staat oa je geboortedatum. Mocht ik twijfelen, vraag ik om legitimatie.
Blijk je dan onder de 16 is het jammer maar helaas....

Overigens absoluut geen verwijt naar jou toe, maar wel naar je styliste.

Had je nog een foto?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:23

Anoniem schreef:
Hoe kwam ze aan die blijvende schade dan? Na het zetten door trauma? Breken oid?
Ik heb rare dingen met mijn nagels gedaan, ben vroeger hondentrainer geweest en heb vreselijke nagelbreuken beleefd maar blijvende schade... nee.

Ik heb vroeger een keer iets met mijn pink gehad, geen idee meer wat precies, ik denk tussen een deur oid... Maar er loopt sindsdien een lijn overheen in het midden.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:29

Doef schreef:
Heb ze vanmiddag laten zetten! Voelt wel vreemd zeg, haha. Durf nog niet eens mijn broek op te hijsen, ben zo bang dat ze breken nadat ik al die verhalen las! Gellac gaat 'm bij mij niet worden, als ik mijn nagels lak zit het echt overal!

Even over de leeftijd, ik ben 14. Is het heel erg?

Gellac kun je ook gewoon in een salon laten zetten :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:29

Inderdaad geen verwijt naar Doef! Echter wel naar de styliste.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 10:40

Nee, snap het wel hoor. Als ik in de toekomst ooit weer is acryl wil ga ik ook niet meer naar dezelfde styliste. Maar voor 1 keer kan niet heel veel kwaad toch?

Start even mijn laptop op en plaats dan een foto! :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:41

Tazzey schreef:
Nee, de nagels van een kind zijn niet volledig ontwikkeld waardoor het product in de nagel kan gaan zitten met ernstige schade als gevolg.

Ik denk dat dat eerder aan het product en de kwaliteit ervan ligt, misschien in combinatie met de wijze van opzetten maar dat een veertienjarige geen volledig ontwikkelde nagels zou hebben lijkt mij een broodje aap verhaal. Heeft die rechter op basis van dergelijke medische gronden recht gesproken?
Een nagel groeit vanaf je 16de niets anders dan daarvoor.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:46

Repelsteel, dat is absoluut geen broodje aap verhaal. Stef heeft het een stukje terug uitgelegd.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:51

Ik heb al dik 1,5 jaar kunstnagels.
Vind het ideaal! Heerlijk stevig, doe alles ermee... mijn paard en werk in de huishouding, eigenlijk bijna nooit een nagel eraf.
Ben heen gegaan als nagelbijter, toen werden ze verlengd, dat voelt idd wat 'gammel' aan even, inmiddels al een dik jaar ofzo gewoon op mijn eigen nagel, dat is toch wel het stevigste. Heb ze redelijk lang, maar niet vervelend lang. tegen die tijd dat ik weer heen moet na 4 week dan beginnen ze toch wel vervelend lang te worden en zeer te doen als je ze perongeluk stoot :+

ben begonnen met acryl, maar toen na een poosje overgestapt op gel, dat pakte beter bij mij.
Inmiddels heb ik er fiberglass op.
Heb eigenlijk iedere keer wel een ander kleurtje of creatie erop, zal alle foto's besparen :D
Ben toevallig woensdag nog geweest, ga iedere 4 weken om weer bij te werken.
Heb er nu grijs metallic op met een glitter erover.
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 17-07-15 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:55

Fiber vind ik ook een fijn product. Ik heb het jaren geleden veel gebruikt maar de laatste jaren gebruik ik eigenlijk alleen nog maar gel. Acryl werkt het prettigste van alles naar mijn mening maar die geur is niet fijn. Aangezien ik er niets meer mee doe anders dan af en toe een gebroken nagel herstellen vind ik gel prima.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:57

Ik heb vorig jaar een keer acrylnagels gehad. Voor mij nooit weer, mijn nagels waren echt zo vreselijk verslechterd daarna. Heeft wel een jaar geduurd voor ze weer normaal op sterkte waren! Vind wet wel heel erg mooi en op hele speciale dingen wil ik ze vast nog wel een keer hebben (bruiloft bijv) maar voor zo, nee nooit

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:11

Heb het topic even doorgelezen.
Prijs zegt ook niet alles altijd, ik betaal bvb voor een nieuwe set (dus de 1e keer) 35 euro.
Voor opvullen 25 euro.
Zij is erg precies en netjes, en heeft ook meerdere cursussen gedaan, alleen ze zegt ik kan wel omhoog gaan met de prijs, maar daar heb ik de klanten niet voor, nu heeft ze toch al een redelijk klantenbestand die regelmatig terug keren.

Dat je nagels er slechter onder weg komen is idd bullshit, dan ligt het echt aan de styliste.
Die van mij zijn er juist erg van opgeknapt, nagelbed is ook veel langer geworden. dat heeft rust gekregen doordat ik nu niet meer bijt. nooit gedacht dat ze nog zo konden veranderen.
En idd je moet niet zelf aan de gang gaan met vijlen of eraf scheuren, heb ik vroeger wel eens gedaan idd en ja dan trek je je nagels aan gort. En voordat dat weer netjes is ben je zo een half jaar verder.

Kimdavincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:15

Heey dames..
Ik heb even alles terug zitten lezen en ben het zeker met jullie eens dat sommige stylistes echt slecht werken!!
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik zelf een nagelstyliste ben zonder diploma's.

Ik ben voor 10 jaar terug bij mij zelf en me moeder begonnen met " prutsen" gewoon een leuk setje van de douglas 8)7
Inmiddels ben ik uitgegroeid tot "ik kan wel zeggen allround nagelstyliste"
Ik ben in mijn dagelijkse leven aan het werk als kapster en kan dus naar alle beurzen die ik wil! Ik heb heeel veeel gezien, geleerd en geoefend en ik ben dus velen malen beter geworden!

Bij mij staat de natuurlijke nagel boven aan! Die mag niet tot nauwelijks beschadigd raken en ben hier dus heel voorzichtig mee! Ik werk erg netjes ( heel precies) en hygiënisch! Ik heb nog nooit klachten gehoord of gezien bij mijn klantjes! Ik kan helaas geen foto's plaatsen maar zijn jullie nieuwschierig naar mijn werk mogen jullie me op Facebook uitnodigen en mijn foto's bekijken! Stuur me dan maar een pb!

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:16

Heb ook heel lang acrylnagels gehad en nu net weer begonnen. Ze worden dan ook afgelakt met gellak.

Ik vind het echt een uitkomst. Ze zijn sterk genoeg alles wat ik er tegenaan gooi te incasseren, en ik kan je vertellen dat ik lomper dan lomp ben. Ik heb eens gehad dat na een klap de nagel op mijn pink scheef stond en dat deed echt godsgruwelijk veel pijn, maar ik denk dat dat zonder acryl net zo was geweest. Daarnaast wil ik me wel een zo hard stoten dat het echt wel pijn doet door de nagel, dan verschijnt er een mooie blauwe nagel door een bloeduitstorting als de acryl weg wordt gehaald. Het is een wonder dat dit niet vaak gebeurd gezien met mijn lompheid :D

Ik houdt van leuke patroontjes dus heb ook altijd wat anders. Als ik ze heb krijg ik ook minimaal wekelijks een compliment van de cassiere bij de supermarkt en andere plekken waar ik kom.

De laatste keer dat ik acryl had heb ik ze tegen beter weten in zelf eraf gevijld. Daarbij heb ik een heel dun laagje laten zitten en gewoon verder gegaan met eigen nagels. Mijn nagels waren er buiten het feit dat ze langer waren niet beter van geworden, maar ook zeker niet slechter. Heb daarna maanden zlf gelakt, totdat er weer een stressmoment kwam en ik ze zorgvuldig eraf gepulkt had. Weg nagels |o
Maar goed, het maakte niet heel veel uit want mijn eigen nagels scheurden en braken bij het leven.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:24

Magiclover: ben ik wel met je eens. Bij mij betaal je nu 25 voor een nieuwe set en20 voor nabehandelen.
Ik zit ik een dorp buiten de randstad. 60 euro betalen de meesten hier echt niet voor nagels.
Er komt straks wel een prijsverhoging, maar niet naar 60 euro

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 13:26

Kimdavincy schreef:
Heey dames..
Ik heb even alles terug zitten lezen en ben het zeker met jullie eens dat sommige stylistes echt slecht werken!!
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik zelf een nagelstyliste ben zonder diploma's.

Ik ben voor 10 jaar terug bij mij zelf en me moeder begonnen met " prutsen" gewoon een leuk setje van de douglas 8)7
Inmiddels ben ik uitgegroeid tot "ik kan wel zeggen allround nagelstyliste"
Ik ben in mijn dagelijkse leven aan het werk als kapster en kan dus naar alle beurzen die ik wil! Ik heb heeel veeel gezien, geleerd en geoefend en ik ben dus velen malen beter geworden!

Bij mij staat de natuurlijke nagel boven aan! Die mag niet tot nauwelijks beschadigd raken en ben hier dus heel voorzichtig mee! Ik werk erg netjes ( heel precies) en hygiënisch! Ik heb nog nooit klachten gehoord of gezien bij mijn klantjes! Ik kan helaas geen foto's plaatsen maar zijn jullie nieuwschierig naar mijn werk mogen jullie me op Facebook uitnodigen en mijn foto's bekijken! Stuur me dan maar een pb!

Maar dat is waar het vaak aan ontbreekt. Er zijn er maar weinig die veel aan training en scholing doen. Die echt willen leren en open staan voor verbetering. Voor wie het echt een vak is en niet een leuk betaalde hobby.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 13:59

Ik vind het ook gewoon een fair "bewijs" tegenover mijn klanten. Mijn klanten zien het echt als er ineens een nieuw certificaat aan de muur hangt. Maar goed, certificaten zeggen ook niet alles. Ik zie ook hopeloze nagels van stylistes met muren vol certificaten. En imdat het geen beschermd beroep is, mag ik nu gewoon in word certificaten maken en die naar iedereen in dit topic sturen... Zijn jullie allemaal gecertificeerd stylist *\o/* :')

Verder houdt het vak niet op bij mooie nagels zetten. Je moet weten wat je moet doen (of juist niet) bij een haviksnagel, een klompduim, pseudomas of onycholysis....

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 14:13

Zoals beloofd!
Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:17

Vind het wit te veel, de verhouding mag niet meer dan 2/3 nagelbed en 1/3 wit zijn. Middelvinger bovenste hand lijkt een "stoeprand" te hebben bij de nagelriem.

Lijken wel mooi dun.
Wel witte tips volgens mij? Hou ik persoonlijk niet van.
Wat heb je hier nu voor betaald?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:18

Die zien er toch keurig uit? Vind je ze niet een beetje te lang zo voor je eerste set? Het is altijd een beetje wennen in het begin. Zeker met de paarden en zo. Maar je kan ze altijd nog wat korter laten maken als je het wat ongemakkelijk blijft.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 14:41

In het echt vallen ze reuze mee qua lengte hoor, misschien dat de foto vertekend geen idee? Maar nee, heb geen last van de lengte.