Wat is jouw hitteplan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aleydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:38

Parasol in de tuin boven het konijnenhok, zwembadje er onder voor mij een chillen maar :D paardjes staan lekker in de wei met genoeg bomen en longeer ze alleen even.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:40

Deur en ramen dicht, ventilator aan, ijs eten en veel water drinken :D

En af en toe naar buiten om de konijnen te checken, buiten parasol op voor de konijnen en een bevroren fles water in het hok leggen. Arme beestjes :(:)

BeauWertz

Re: Wat is jouw hitteplan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:52

alleen in de ochtend naar de praktijk/theorie lessen op school en middags geen rijlessen (studeer paardensport) paardjes blijven gewoon binnen en die worden straks fijn afgespoten, ik slaap veel met warm weer (kan zeer slecht tegen warmte) en vanavond als het niet te warm is eventjes wat doen (rijden, longeren, wandelen)

verder plan ik mijn afspraken bij klanten laat op de dag zodat het niet te warm is voor de jongen dieren(maak paarden zadelmak)

s 'avonds staan lichte maaltijden op het menu zoals salades, en uiterraard veel drinken, ons huiskalf blijft ook lekker binnen, en dan hebben we nog een hagedis die kan nu lekker buiten in de shaduw met z'n zwembadje :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:53

Is een zebradeken te warm op dit moment???

Heb net zn beige deken gewisselt voor de zebraprint...

Ook staan ze nu ergens waar ze wat schaduw hebben! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:58

Nederland en zijn overdreven gedoe als de zon een keertje wel schijnt. :') In Zuid-Europa en heel veel andere delen van de wereld zijn dit soort temperaturen heel normaal. Wat ik doe? Ik zorg ervoor dat ik wat extra drink en verder moet ik gewoon leren voor tentamens en werken in een fastfoodketen zonder airco. Oh, en met dit weer eet ik extra veel ijsjes. Maar dat is gewoon omdat ik het lekker vind. :+

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:17

+30 is wel wat meer dan 'als de zon een keertje wel schijnt'. In Zuid-Europa zijn ze, omdat ze er aan gewend zijn, er veel beter op voorbereid. Airco is daar heel gewoon, hier niet. En siësta doen wij ook niet aan.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:19

Rebeccaa schreef:
Nederland en zijn overdreven gedoe als de zon een keertje wel schijnt. :') In Zuid-Europa en heel veel andere delen van de wereld zijn dit soort temperaturen heel normaal. Wat ik doe? Ik zorg ervoor dat ik wat extra drink en verder moet ik gewoon leren voor tentamens en werken in een fastfoodketen zonder airco. Oh, en met dit weer eet ik extra veel ijsjes. Maar dat is gewoon omdat ik het lekker vind. :+

In die landen hebben ze siësta's en zijn ze ingesteld op dit weer met andere huizenbouw en standaard airco ed. Verder ligt het hele leeftempo er ook heel verschillend als hier, en on top of that is de luchtvochtigheid daar anders.

Wij zijn er niet op ingespeeld en hebben er dus (meer) last van.

Overigens als het in die landen 40+ graden is (te vergelijken met het 40- van hier de komende week) dan zijn ze daar OOK niet blij, en krijgen dieren en oude mensen het ook erg moeilijk.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 30-06-15 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:20

Voor mezelf.. Weinig doen, veel drinken en voldoende eten om flauwte te voorkomen.

Voor de kat... Die laat ik z'n eigen plan trekken. Zit nu op kantoor met 'm omdat het hier wat koeler is dan buiten, zon staat er nog niet op en hij ligt nu lekker op de bank te pitten naast me :')

k zorg voor voldoende water om te drinken, brokken staan er, en verder weinig extreem bijzonders, als ie wil rennen gaat ie rennen, kan 'm moeilijk in een hokje proppen :+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:33

Hier een dakappartement op derde verdiep. Living ligt snamiddags in de zon, slaapkamers de hele dag. Alles blijft hier dicht om dan vanavond alles tegen elkaar open te zetten voor de nacht. Paarden staan in de weide met schuilstal en water en schaduw. Die redden zichzelf prima :)
Hond zit overdag wel in de kennel, maat heeft een container, schaduwplek en zwembadje. Schoonmoeder komt ze morgenmiddag ophalen,donderdagnamiddag gaat ze naar mijn moeder, en vrijdag en zaterdag zijn we zelf thuis, dus zo zal het ergste wel meevallen. De cavias ben ik nog even aan het twijfelen, die zitten naast de kennel van de hond, in principe wel met schaduw door hun hok,maar wel in de vlakke zon. Die haal ik vanavond wss binnen voor de rest van de week.

En ikzelf werk in een winkel zonder airco, grotendeels in het magazijn waar de zon direct op schijnt, en ik heb vrij zwaar werk (leveringen uitpakken en winkel aanvullen, vooral zakken voeding)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:10

Amaris schreef:
Rebeccaa schreef:

In die landen hebben ze siësta's en zijn ze ingesteld op dit weer met andere huizenbouw en standaard airco ed. Verder ligt het hele leeftempo er ook heel verschillend als hier, en on top of that is de luchtvochtigheid daar anders.

Wij zijn er niet op ingespeeld en hebben er dus (meer) last van.

Overigens als het in die landen 40+ graden is (te vergelijken met het 40- van hier de komende week) dan zijn ze daar OOK niet blij, en krijgen dieren en oude mensen het ook erg moeilijk.

Nee hoor! :) De toeristenwoningen hebben allemaal airco, maar de normale mens niet hoor! Kost veel te veel stroom. Ook hier is het gewoon ramen en eventueel luiken dicht houden. Gisteravond binnen ook 30 graden... Dus zoveel anders is het niet dan in Nederland.
Ook het werk gaat gewoon door, en zelfs de siësta is door de crisis niet meer wat hij vroeger was. ;)

Dus ja, iedereen moppert en klaagt. Maar we moeten er gewoon in leven. En er word verder niet zoveel aandacht aan besteed als in Nederland. :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:11

Palmera schreef:
Dus ja, iedereen moppert en klaagt. Maar we moeten er gewoon in leven. En er word verder niet zoveel aandacht aan besteed als in Nederland. :)

Hier lees! Wij zijn niet de enige klagers... :+

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:13

Ik denk dat het ook komt doordat die landen het wat meer gewend zijn. Wij hebben zo'n gematigd klimaat dat code rood al uitgaat bij twee vlokken sneeuw :+ En dit hitteplan natuurlijk.

De hitte en kou zijn hier toch ook 'anders' dan in andere landen vind ik :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:19

Hier in huis is het 23 graden en buiten 30, en wij hebben gewoon alles open staan. <<)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 15:15

In Nederland zijn we nu eenmaal weinig gewend qua hoge temperaturen en is het wel degelijk gevaarlijk voor mensen die extra zorg nodig hebben en dieren wanneer er geen maatregelen worden getroffen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:39

Klopt ook wel. En het is goed dat mensen bewust gemaakt worden van de risico's. Aan de andere kant, je hebt toch geen hitteplan nodig om te bedenken dat het misschien handig is om onder een parasol te gaan zitten als je niet tegen de warmte kan?

Door alle aandacht voor de warmte en de eventuele gevaren die dat met zich mee brengt kun je zo maar vergeten te genieten van deze bijzondere dagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:45

Ik zet vanavond laat alle ramen open boven en morgen ochtend weer dicht voordat de zon komt. gordijnen dicht en rolluiken naar beneden aan de zonkant. witte doeken boven de konijnenhokken en een mijn bad vullen met lauw water, als ik het te warm heb dan kruip ik gewoon in bad :')

Anoniem

Morgen en vrijdag tropenrooster.
7 uur beginnen en de paardjes voor 1en weer binnen. Gezien het mooie weer is er besloten om de stallen schoon te spuiten.
Niet in mijn buurt komen, want een onschuldig kijkend oudje met een hogedrukspuit in haar handen }>

Anoniem

Ik heb vanochtend gezwommen , nu zit ik binnen bij de waaier zo nog even de winkelstraat in en vanavond even naar huis en dan de poezen controleren hun water verversen . Mijn hamster staat in de koelste ruimte boven , en de konijnen dan. 2 koppels hebben schaduw , en het 3de koppel heeft een laken over hun ren.

Ouders zijn aan het verbouwen , dus de bouwvakker krijgt genoeg drinken van ons.

Veel ijsjes en drinken :)

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:52

Paardjes in de koele stal gezet, gaan vanavond weer naar buiten. En zelf doe ik wat ik normaal ook doe, ik drink wat meer maar geniet van dit weer :D

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:54

Eenzame opsluiting in huis met de gordijnen en deuren dicht, voor de katten in de tuin is de hele vloer zeiknat. In mijn eenzame opsluiting is het dan tijd voor heel veel studie en ijs *D

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:54

hier zitten we al een paar dagen op hittegolf warmte, en voor onszelf is het gewoon insmeren en afzien, we werken nou eenmaal buiten, en savonds gaan we ook nog gewoon lekker naar de pub, een beetje genieten van dit weer moet ook kunnen toch :D
We drinken wel meer water, en gister eindigde we de dag lekker volwassen met een watergevecht :')

De paarden worden sowieso gelukkig altijd in de ochtend getrained, maar die beginnen we nu nog wat vroeger, zodat ze na het trainen nog heel even de wei in kunnen voordat de ergste hitte bereikt word, dan gaan ze lekker de koele stallen in :)
De boerderij dieren worden als het te warm word lekker even afgespoten, verder kijken we of er genoeg schaduwplekken zijn, en word er heel erg gelet op genoeg water.

hier binnen is het gelukkig heerlijk cool (dank u oud huis) en dus prima uit te houden :)

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:56

Op donderdag- en vrijdag stage lopen bij 30 kleuters die waarschijnlijk moe en huilerig zijn, zich niet willen laten insmeren (maar wat we wel doen }> ), etc altijd fijn :D.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:57

Ik moet de paarden morgen en overmorgen nog buiten zetten, en ik moet daarvoor 20 min fietsen. Denk dat ik om half zeven maar op de fiets ga zitten :+

Verder gordijntjes dicht en het zo koel mogelijk houden binnen, en zo weinig mogelijk doen.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:58

Ik blijf gewoon binnen. Tenzij ik volledig onder de parasol pas, dan is het vandaag misschien nog net te doen. Maar bij +30 graden vind ik de koelte binnen toch aangenamer.
De kat daarentegen laat zich niet kennen en ligt al de hele dag buiten in de aarde onder een struik (wat mij nog altijd erg warm lijkt met een pels). Ik ga om de zoveel tijd wel kijken of ze nog niet gesmolten is. :P

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:59

Wij beginnen om 6.00u op stal met werken. De paarden gaan niet in de stapmolen, en we zijn met alle stagiaires en stalruiters op deze hete dagen zodat we om maximaal 10u klaar zijn met het rijden en longeren. Dan kunnen de paarden ook naar binnen in de airco, want er is geen schaduw in de weides.

Mijn eigen paard gaat overdag van 11 tot 4 op stal, en wordt bij binnenkomst gekoeld. In de avond maken we rond een uur of 10 een rustig buitenritje, daarna gaat hij weer lekker de wei op.

De hond laat ik uit voordat ik ga werken, dus rond half 6 (okee dat is wel errug vroeg -O- ) en gaat overdag alleen even plassen op het veldje, uitlaten komt 's avonds weer als de grond wat is afgekoeld :+

En ik zelf, werk dus lekker vroeg, veel drinken en ijsjes ipv koffie, rij niet zo veel en niet zo lang, en als we klaar zijn dan gauw het zwembad in! :):)