Afvallen.... Maar hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:37

Ik ben gestopt met suiker (toegevoegde suikers)... en ik drink water... veel water... en de koolhydraten (suikers) laat ik staan...

Ben inmiddels 8 kilo afgevallen.

Ik eet elke dag netjes mijn fruit en groenten... met mager vlees of vis...

Het het gekke is ook nog eens... dat ik helemaal geen trek/ honger meer heb. Eigenlijk helemaal niet gek... door de dingen die ik eet... blijft mijn bloedsuiker spiegel stabiel.

Streepjes codes laat ik ook ik staan... maar dat is meer omdat ik daar heel erg op reageer... houd heel snel vocht vast... van gekke E nummers en zoute rotzooi...

Hoe langer je dit doet... proef je ook weer meer... smaakt alles beter... en dat maakt het weer makkelijker.

Inderdaad water met munt en citroen... of aarbeiden of komkommer... dat maakt het water drinken wat makkelijker...

Ik doe trouwens drie keer per dag eten... Ontbijt, lunch en het avondeten... Geen tussendoortjes...heb daar ook geen behoefte aan.

Succes!

Amaris

Re: Afvallen.... Maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:22

Ik ben gaan avondeten met hello fresh. Dat wilt zeggen: weinig E-nummers (al kan me dat niet zoveel boeien) en veel verse groenten/vlees.

Daar omheen plan ik dan de rest van de dag.

Voor mij een hele verbetering, voor mensen die al gezond koken wellicht geen verschil, maar ik kookte nooit. Dit is voor het eerst dat ik eigenlijk elke dag een fatsoenlijke maaltijd voor mezelf maak.

Als ontbijt neem ik steevast 27 g havermout en 180 ml melk. Omdat ik dat 's morgens gewoon superlekker vindt om even iets warms te eten.

En de middag... tja dat is dan weer even puzzelen. Van crackers met ham en gekookt ei tot hüttenkäse met komkommer of aardbei. Of biogarde stand (is zo mild kan zonder suiker) met een beetje granola. Kop cappuccino nog met klontje suiker, appel en banaan en dan is het weer zo'n beetje vol gepland.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:19

_Jessie schreef:
kjoetie schreef:
ik ben 57 kg afgevallen met koolhydraatarm (niet -loos!) te eten. Leer je lichaam kennen! Roggebrood bij t ontbijt is voor mij super, bij t avondeten moet ik juist zo min mogelijk kh eten. Van laag in de kcal (1000-1200) ging ik jarenlang erg jojo-en en voelde me slap. mijn lijf ging daarvan ook in standje hongerwinter en alles willen opslaan. Bovendien keldert door te weinig eten je verbranding. Toen ik gemiddeld 1600-1700 kcal die laag in kh zijn at viel ik definitief af zonder honger of sporten en met lekker eten. Zoek uit wat bij je past!

Hulde _O_ 57 kg is echt een heleboel! Hoe heb je dat koolhydraatarm onder de knie gekregen/uitgezocht?

Er is heel veel te vinden op internet. voor mij was t vrij simpel: schrap (wit) brood, pasta, rijst en aardappelen (ipv aardappels eet ik nu ik op gewicht ben geregeld bataat, en af en toe volkorenpasta/meergranenrijst; ook tijdens t afvallen als ontbijt roggebrood met roomboter en een ei of gerookte zalm). Drink veeeel water. Eet daarbij veel (groene) groenten, eieren, kaas, noten, vis en ook vlees. Ik heb alle pakjes en zakjes de deur uit gedaan, gewone koemelk vervangen door havermelk en probeer toevoegingen (e-nummers) te vermijden (zonder te hysterisch te doen-maar wel zo bewust en zo min mogelijk). Hoe natuurlijker t voedsel hoe beter t verwerkt wordt. Ik zocht gewoon tussen recepten voor atkins, cambridge, south beach of dokter frank (allen low carb) naar lekkere recept-ideeën. Als je me een pbtje stuurt met je e-mailadres heb ik wel n word-bestand met informatie, recepten en handige links voor je (want de vraag is me al heel vaak gesteld) :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:19

UhNee schreef:
Volgens mij zijn dit toch echt geen fabels... Meer eetmomenten op de dag zorgt er vgm voor dat je verteringssysteem beter door blijft werken. En echt overal lees ik dat een ontbijt echt heel belangrijk is. Heb je linkjes of iets waar je deze info vandaan haalt? :)

Je had het niet tegen mij, maar antwoord toch even :)
Wat betreft ontbijt geef ik kayleigh gelijk. Ontbijt boeit niet, zolang je nit de rest van de dag gaat lopen schransen. Wat winged zegt is ook waar, het geeft je energie en zorgt er voor dat je actief je dag door kan komen. Dat zijn de enige reden dat otnbijt belangrijk is.

Wat betreft de veel porties eten omdat anders je stofwisseling vastloopt: dat is ok een fabel. Je stofwisseling stopt niet, niet in de nacht, niet als je minder eet. Dat zou ook niet goed zijn want dan stopt je hart midden op de dag ineens omdat er geen voedingsstoffen zijn?

Zal eens kijken voor artikelen :)

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:26

-57 kg btw zonder tussendoortjes (geen tijd voor op t werk en ook geen behoefte aan) maar wel met ontbijt met proteïne en vezels, daar merkte ik zelf absoluut veel verschil door bij t afvallen. Maar het is toch vooral uitzoeken wat voor jou werkt.. ik kan alleen voor mezelf spreken en weet niet of mijn lijf de wetenschappelijke artikelen gelezen heeft :+
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 23-06-15 16:29, in het totaal 3 keer bewerkt

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:27

Alle dieetgoeroe's hier :')

TS. Je valt af door minder te eten dan wat je verbruikt. Experimenteer zelf maar wat voor jou het fijnst werkt.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 16:49

xEmily, dat dacht ik al en dit is een bevestiging voor mij!

Ik heb voor nu in elk geval 2 dagen de app in gevuld en beide keren krijg ik minder binnen dan ik verbrand... we gaan de aankomende tijd wat beter op letten met wat we eten, proberen zoveel mogelijk te bewegen, proberen zo gezond mogelijk te eten etc.... eens kijken of het lukt! :D
Heb er zelf ( voor de eerste x) wel vertrouwen in!( normaal houdt ik het niet langer dan 2 dagen vol)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:32

Bij houden werkt ook motiverend ^^ :D succes!

xElmoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:56

Vermijd broodjes gezond!
het klinkt gezond maar stiekem is dit een calorieën bom...
geloof me, ik heb ook elke dag 1 zo'n broodje gegeten!

Pasta en aardappelen kan je eten alleen zal ik persoonlijk minder pakken dan normaal.

vermijd de koffie en ijsthee en neem water of lichte limonade.

sinds ik water en limonade drink, bruine boterhammen met kipfile eet, en maar 1 aardappel bij het avondeten ben ik al zonder te sporten 4 kilo afgevallen :) ik woog 72 nu nog 68 en ben 1.69 ''klein''

sucses! het is een uitdaging hihi in het begin vond ik het lastig, nu weet ik niet anders. ik eet zelfs in het weekend een bakje chips!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:00

Wat is "lichte limonade"??

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 05:37

Ik denk dat ze aanmaaklimonade bedoelt met veel water.

xElmoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:05

Ja heel klein beetje aanmaaklimonade met veel water

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:22

Ik lees hier soms wat mensen eten en sorry hoor, daar kom ik niet eens een ochtend mee door. Ik ben misschien net zo iemand als de ts, altijd honger, echt altijd trek. Dan is minder eten gewoon onmogelijk.
Geen tijd om te sporten herken ik ook. Als je 12 uur per dag van huis bent voor je werk, dan nog moet koken, huishouding moet doen, dan heb je door de week niet veel tijd meer over om te sporten. In het weekend kan het natuurlijk dan wel. Maar met 3 keer 12 minuten beweging in de week kun je je conditie goed tot zeer goed krijgen heb ik eens ergens gelezen. DAt moet dan wel een intensieve workout zijn. Ik kan de link niet meer vinden. Zelf loop ik 1 keer per week 3-5km hard in maximaal half uur, ga 1 keer per week zwemmen, 5 keer per week duiken en 2 keer per week paardrijden. Zoek een leuke sport zodat het geen straf is. Misschien is het voor jou skaten, of gewoon wandelen.

Maar wat verder schijnt te werken is minder suiker en meer eiwitten te eten. Gewoon whey eiwit voor bodybuilders. En dan dus een broodje minder. Ik heb het niet geprobeerd, maar ik neem wel dagelijks een glas eiwitten omdat mijn lichaam dat nodig heeft (ik til veel zware duikspullen). Het schijnt als je dus 2-3 glazen van dat spul per dag pakt dat je dan minder honger hebt en af zult vallen. Maar ik geef eerlijk toe, 1 glas is voor mij gewoon niets anders dan een beker melk en dus gewoon trek en trek en trek en trek. Maar misschien is het het proberen waard.

Begin niet aan de shakes van de Aldi. Daar zit in 1 shakebeker al 80% van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid zout. Je proeft ook gewoon zout. Dan kun je beter bij de Action halen als je op de centen moet letten en anders zijn de duurdere varianten ook echt beter. Sommigen bevatten ook weer veel suikers, en ja dan smaken ze wel lekker, maar iedere mens is tegenwoordig verslaafd aan suiker (ik ook). Of shakes werken om af te vallen, geen idee, ik weet alleen dat ze erg lekker zijn, maar dat ik daarna nog net zo hard gewoon moet ontbijten omdat de trek en de trek en de trek gewoon net zo hard blijft.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:49

Ik ben momentueel ook bezig met diëten en afvallen.
Ik denk dat het probleem is dat je wellicht te weinig idee en daardoor geen verbranding hebt.

Minder calorieën is niet altijd de optie. Het is belangrijk dat je je vetverbranding /metabolisme opgang helpt.

Mijn doel 1 tot 2 kilo per week.

Hoe doe ik dit?
Ik drink 2 tot 3 liter water per dag. Zonder water geen vet verbranding. Jr lichaam bestaat voornamelijk uit water. In begin moet je vaak naar toilet maar je lichaam moet leren het water te gebruiken voor je lichaam en dit heeft tijd nodig Ik gebruik van die 0.5 l flesjes dit drink makkelijker. Vergelijkbaar 4 flesjes = 2l en 9 grote glazen = 2 l

Mijn eetpartoon ziet er alsvolgt uit voornamelijk eiwit rijk eten.
smorgens:
- een kom yoghurt met fruit en of meusli en een smoothie en 2 glazen water
of
- bananenpannenkoek
- of iet anders
mocht je nog meer tips enzo willen kijk opf FB gezondelifestyle gerechten

Dan 2 uur later:
tussendoortje. + glas water
-2 stuk fruit
of
- komkommer met tomaat en mozarella kaas
of
-augurken met kipfiletplakjes.
Ik zou zeggen google is you're friend.

Weer 2 uur later mijn lunch. met 2 glazen water
Dit kan een volkoren broodjes zijn met beleg.
of maaltijd salade
of iets anders net waar je van houd maar geen super grote portie.

weer 2 uur later een tussendoortje + glas water
zie vorige tussendoortje

Avond eten ook weer met 2 glazen water.

En dan weer 1,5 a 2 uur later een tussendoortje. ook weer met een glas water.

Mocht je vragen ofzo hebben voel je vrij om me te pben
ik gebruik zelf momentueel ook shakes maar meer omdat niet goed kan ontbijten. Maar dan nog is hier het grote belang dat je je eetpatroon en leeftstijl aanpast en niet zoals sommige hier beschrijven moet gaan crashen.
Leg de lat niet te hoog begin met 1 tot 2 kilo per week/2 weken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:14

Ehhhh Haffy... Minder kcal is niet de oplossing? Juist door minder kcal te nuttigen gaat je lichaam je vet verbranden. Er zijn geen wondermiddelen die vet verbranden. Dan zouden er geen dikke mensen meer bestaan :) Ook bestaat het fenomeen 'geen verbranding hebben' niet. Iedereen verbrandt, anders zou je niet in leven zijn.

Heb je bronnen voor de wijsheden in je post? Ik ben wel nieuwsgierig to be honest.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:32

Bovwndien spreekt je laatste zin zichzelf tegen. 1-2kg per 1tot 2wkn is behoorlijk wat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:07

TS ik herken me heel erg in je situatie. Vooral het weinig doorzettingsvermogen en het 'smoesjes' verzinnen om bepaalde aanpassingen niet te willen doen.

En eerlijk, ik heb de gouden oplossing ook nog niet gevonden.

Hier ook een slechte rug, slechte gewrichten en samen met de kilootjes die ik meesleep (bij mij ook te veel, maar niet obesitas te veel) is hardlopen gewoon not done. Een half uurtje hardlopen resulteert voor mij in een week plat op bed en met een beetje ongeluk een bezoekje aan de eerste hulp.

Ik heb er ook nog eens bij dat afvallen bij mij minder snel gaat dan bij veel anderen. Ik denk dat, te lezen aan je post, dit bij jou ook het geval zou kunnen zijn. Is geen fysieke ziekte, niks om je achter te verschuilen, maar het is wel rottig en erg frustrerend. Het moet bij mij op gang komen. Het gevolg hiervan is dat ik ga crashen, dus een week lang zo weinig ga eten dat ik amper aan de 700 kcal op een dag zit. Ik ontbijt met een blikje red bull en probeer mijn eerste eetmoment dan zo lang mogelijk uit te stellen, tot ik bijna omval van de honger. Dan eet ik iets met amper voedingswaarde en dan probeer ik dat weer zo lang mogelijk uit te rekken. Na die week krijg ik gigantische vreetbuien. En dan heb ik het niet over een beetje meer behoefte aan vet voedsel dan normaal, maar echt hongerbuien waarin ik een zak chips, twee pakken koekjes en allerlei vette meuk naar binnen zit te duwen. Na een paar dagen van dat gedrag ben ik weer terug op mijn oude gewicht en dan ben ik weer chagrijnig.

Als ik zo kijk naar je kcal/voedingsinname en je beweging denk ik in principe niet dat er heel erg veel mis mee is. Ja, het broodje gezond is een bommetje en zou je beter kunnen vermijden, en 'wat de pot schaft' is natuurlijk ook een heel breed begrip, maar als je dit naast je beweging legt vind ik het allemaal reuze meevallen.

Wat ik je zou kunnen aanraden is eigenlijk wat veel mensen in dit topic al zeggen. Probeer langzaam uit te breiden. Omdat je te zwaar bent (harde en rottige realiteit, maar wel eentje die je onder ogen moet komen) kan je niet in 1 keer keihard gaan sporten. Dan is het gewoon wachten op de eerste blessures en dat zou ik niet doen. Ik zou persoonlijk beginnen in de keuken. Als jij weinig groente lust zou ik een lijstje maken van de groente die je wel lust en die zo veel mogelijk gaan eten. Bij het avondeten minder aardappelen en groente, minder pasta, minder rijst, en meer van die groente die je wel lust. Probeer te experimenteren met manieren om groenten klaar te maken, wie weet lust je dan ineens de dingen die je normaal niet lust wel. Ik had altijd een hekel aan spinazie, maar als ik het door een smoothie gooi gaat het erin als zoete koek. Ik vind spruitjes niet zo lekker, maar als ik ze wok met een beetje gemberolie vind ik het net snoepjes.

Denk hierin ook aan afwisseling. Je schrijft dat je elke ochtend twee boterhammen met ham eet. Je kan best twee boterhammen als ontbijt eten, maar doe dit dan drie keer in de week. Wissel de andere vier dagen af met eieren, kwark, banaan-ei pannenkoekjes etc etc. Zo maak je eten wat leuker voor jezelf en krijgt je vetverbranding ook een boost. Ook schrijf je dat je elke dag een broodje gezond eet. Als jij zo veel geniet van je broodje gezond (die overigens zijn naam niet verdient), blijf hem dan vooral lekker eten. Maar niet elke dag. Bedenk voor jezelf hoe vaak jij een broodje gezond mag eten en hoe vaak je hem moet vervangen door iets gezonders. Loop niet te hard van stapel maar bouw dit ook weer op.

En ga daarnaast waar mogelijk meer bewegen. Maak van die 20 minuten wandelen eens een keer een half uur wandelen, en bouw dat dan uit naar een uur wandelen. Je honden gaan het niet erg vinden en met stevig doorwandelen verbrand je echt hartstikke veel. Als je lichaam het weer wat makkelijker krijgt en als je gewend bent aan een nieuw voedingspatroon kan je proberen thuis een paar keer in de week wat workouts via YouTube te doen. Ik vind zelf de workouts van Blogilates heel fijn, maar kijk hierin wel uit dat je aan het begin ook echt de beginners versie pakt. Ik ben begonnen met de workouts van hoger niveau en dat heb ik ook weer gemerkt.

Door jezelf niet van alles te verbieden maar af te bouwen en jezelf ook af en toe een pleziertje te gunnen maak je het afvallen wat draagzamer. En daar komt bij dat je geen honderden kilo's af hoeft te vallen. Er moet iets meer dan tien kilo vanaf om weer binnen een gezond gewicht te komen. Dat is prima te doen toch? Daar hoef je geen heftige concessies voor te doen en daar hoef je jezelf niet voor af te beulen. Blijf lekker genieten van je koffie met suiker maar plan je dag hier wel omheen.

Ik denk dat het goed is om een app te downloaden als MyFitnessPal en om eens te gaan bijhouden wat je nou precies binnenkrijgt per dag. Stel voor jezelf een calorieendoel en ga gewoon om je belangrijke dingen heen werken. Jij wilt elke dag die koffie met suiker? Prima, dan is dat bij deze 1 tussendoortje minder. Jij wilt een broodje gezond? Ok. Maar dan eet je 's avonds wat armer in calorieen.

Tot nu toe heeft dit heel erg goed voor mij gewerkt. De kilo's vliegen er misschien niet op super hoog tempo vanaf, maar het gebeurt wel en op deze manier hou ik voor mezelf de lol er een beetje in.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 20:38

Kayleigh_ schreef:
Ehhhh Haffy... Minder kcal is niet de oplossing? Juist door minder kcal te nuttigen gaat je lichaam je vet verbranden. Er zijn geen wondermiddelen die vet verbranden. Dan zouden er geen dikke mensen meer bestaan :) Ook bestaat het fenomeen 'geen verbranding hebben' niet. Iedereen verbrandt, anders zou je niet in leven zijn.

Heb je bronnen voor de wijsheden in je post? Ik ben wel nieuwsgierig to be honest.

Ja ik doe dit momentueel. ze hebben gewogen en dan meten hoeveel kcal je lichaam verbrand zonder in spanning. Maar probleem is meestal mensen zeggen dat je minder kcal moet gaan eten dat veel mensen gaan crashen. Heb zelf al stuk of 20 dieten geprobeerd. Niks hielp echter wat ik nu volg is goed te doen. Hoef me niet gek te maken dat kcal moet tellen. Ik heb een schema van welke tijden ik ongeveer wat moet eten. Daarbij een grote lijst met wat verantwoord is om te eten aangepast op mijn allergieën en dergelijke. Gezien TS eigelijk al vrij weinig eet zoals ze begreef op een dag is voor haar beter om niet kcal te gaan tellen en letten maar gewoon 6 keer per dag verantwoord eten.

En het is vooral belangrijk wat je eet. je moet natuurlijk niet vol gaan douwen met snoep en zoetigheid. Vooral belangrijk voor fruit en groenten en producten die eiwit rijk zijn. Daarnaast geen grote porties.
Ik kom gemiddeld op een dag rond de 1800 . mijn lichaam gebruik in stilstand 1800 ongeveer. door kleine porties te eten 6x per dag blijven de darmen werken maar ook het verbrand proces blijft aan de gang. Je moet het kacheltje stoken 6 per dag

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 20:47

Ham vervangen door kipfilet of rookvlees. Stoppen met suiker!!

Veel water drinken en zodra je naar de wc bent geweest weer water drinken. Water met citroen is ook erg gezond. Voor het avond eten twee glazen water drinken, je krijgt dan minder 'honger'. Regelmatig slaapritme is ook erg belangrijk. Sporten is niet eens de oplossing, het gaat echt om de voeding.