Ik 'vergeet' te eten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 14:30

saddledancer schreef:
wel ben ik net speciaal voor dinner naar huis geweest, en heb ik wat Meer Dan normaal gegeten :j
ik had:
een half worstje
een plakje bacon
een halve aardappel
twee opscheplepels salade
:D
en als toetje had ik een mini kuipje chocolademousse :D

Allemachtig, dat stop ik in mijn holle kies. Ik zou hier nog geen twee uur op kunnen werken.
Ik vind het echt zorgwekkend dat je hier trots op bent en nog zorgwekkender dat je kennelijk 11 uur per dag zwaar lichamelijk werk verricht en dan niet beter voor jezelf zorgt dan dit.

Als je een verleden hebt met 'eten' zou ik zeker begeleiding hierbij gaan zoeken voordat het echt fout gaat.

zonnebloem18

Re: Ik 'vergeet' te eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 18:50

Ik ben het eens met het bovenstaande, het is best zorgwekkend dat je dit al heel goed vind.
Mijn dochter van 14 maanden eet zo'n beetje meer op een dag. Vandaag at ze 2 boterhammen (pindakaas en appelstroop), een soepstengel, een rijstwafel, een kiwi, 150 gram aardbeien, 1 middelgrote aardappel, 75 gram bloemkool, 25 gram kip en 100ml yoghurt. En dan drinkt ze daarnaast ook nog moedermelk met allerlei voedingsstoffen. En dan is dit nog niet eens een hele goede dagen qua boterhammen en groente.

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:48

Hoewel het inderdaad zorgwekkend is hoe weinig ze binnenkrijgt vind ik dat ze best trots mag zijn. Als ze haar best heeft gedaan om dit te eten dan is het een stap in de goede richting en dat mogen we ook niet onderschatten. Een doel kan je alleen maar bereiken als je de eerste stap zet. Het maakt dan ook niet uit hoe klein die stap is, als je hem maar zet.

zomaar weer gaan eten is veel moeilijker dan je zou denken. Ik vind dit voor een eerste stap heel goed, nu volhouden en proberen uit te bouwen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:52

Xip schreef:
Hoewel het inderdaad zorgwekkend is hoe weinig ze binnenkrijgt vind ik dat ze best trots mag zijn. Als ze haar best heeft gedaan om dit te eten dan is het een stap in de goede richting en dat mogen we ook niet onderschatten. Een doel kan je alleen maar bereiken als je de eerste stap zet. Het maakt dan ook niet uit hoe klein die stap is, als je hem maar zet.

zomaar weer gaan eten is veel moeilijker dan je zou denken. Ik vind dit voor een eerste stap heel goed, nu volhouden en proberen uit te bouwen.

Als ts op een gegeven ogenblik de opmerking maakt dat de anorexia is overwonnen dan schrik je daarna toch wel even wat ze dan nu eet, dat is te weinig om van te leven en te veel om van dood te gaan zou mijn oma zeggen. Ik snap dat ze niet zwaarder dan 53 kilo mag wegen, maar dan zou ze met 52 haar werk ook uitstekend kunnen doen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:56

Ik vraag me af waarom de ts dit topic heeft gemaakt.

Hoezo vergeten te eten?

Je lengte en gewicht is niet normaal en vraagt om commentaar.
Roken en cola zorgt voor het weggaan van je honger.
Ineens geen honger meer terwijl je lunchpakket hebt.
en het avondeten is natuurlijk ook heel weinig en vraagt om commentaar.

TS, wat is de echte reden voor dit topic?
Wat zoek je? Wat wil je horen/lezen?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:12

Hai ts-er:

Kijk eens naar deze aflevering: Gaat over een meisje met anorexia, met dezelfde lengte en gewicht als jij nu hebt. (Zelfs nog ietsje zwaarder.. Halverwege haar 'reis' weegt ze 43.3)

http://www.npo.nl/tot-op-het-bot/28-11- ... W_00635277

Dit meisje is (ongeveer) even lang als jou en weegt ook hetzelfde... (Kan het precieze gewicht en lengte zo snel niet meer terugvinden, maar wordt wel gezegd ergens halverwege)

Misschien heb je wat aan deze aflevering.. Ook hier wordt dus gezegd dat het gewicht echt veelste laag is. Zelfs op het eind als ze alweer wat is aangekomen.. En zelfs wat zwaarder is dan jij nu bent.

En kijk ook vooral wat zij allemaal moet eten om aan te komen..

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:25

Is het een idee om begeleiding hierbij te zoeken? Iemand die je aan een gezond schema helpt? Eet je alleen of gezamenlijk? Misschien kun je met iemand eten en dan samen koken.

Ik snap dat je werk je passie is, maar wil je alsjeblieft beter op jezelf passen. Want ik vind dat je passie jou lichamelijk en geestelijk niet in de weg mag zitten.

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:55

dames.. jullie doen meteen als of ts anorexia heeft omdat ze vergeet te eten en (misschien altijd al is geweest) dun/slank is.

ik heb het zelfde en ik ben toch echt niet dun, maar oke ik was sinds ik klein ben al flink maar dan nog...

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 22:03

Ik ben helemaal niet zo'n BMI nazi, maar een BMI van 15 vind ik toch wel heel erg laag, dat haal je niet als je een gezond gewicht hebt.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 22:06

Vind je het gek dat je niet aankomt?
Je bent je lijf aan het uitputten zo.. want wat je binnen krijgt is bij lange na niet genoeg.
Dus je moet écht meer gaan eten; zeker als je de hele dag in de weer bent op stal.
Dat je niet te zwaar moet zijn begrijp ik, maar zou toch streven naar minimaal 50 kg.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 22:16

romyYMCMB schreef:
ik heb het zelfde en ik ben toch echt niet dun, maar oke ik was sinds ik klein ben al flink maar dan nog...

Als je een gezond gewicht hebt is een maaltijd overslaan helemaal niet erg. Een dag of een paar dagen niets eten ook niet.

Vergeten als je druk bezig bent of in een flow zit overkomt denk ik iedereen wel eens. Maar niet eten omdat je op dat moment geen (grote) honger hebt is volgens mij iets anders dan vergeten te eten, zeker als je wel de tijd neemt voor een sigaret en een eetlustremmer zoals cola. Op dat moment is er dus een min of meer bewuste gedachte; "ik zou moeten eten maar heb er geen zin in".

Maar voor aankomen is eten terwijl je geen zin hebt, of meer eten dan waar je zin in hebt een vereiste. Aankomen gaat voor sommige mensen niet vanzelf, net zo min als afvallen voor andere mensen.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 22:39

romyYMCMB schreef:
dames.. jullie doen meteen als of ts anorexia heeft omdat ze vergeet te eten en (misschien altijd al is geweest) dun/slank is.

TS vergeet niet te eten. Ze geeft duidelijk aan hier moeite mee te hebben, al dan niet tussen de regels door.
Ik kan me niet voorstellen dat dit gewicht bij deze lengte uberhaupt gezond kan zijn, maar als TS echt alleen maar zou 'vergeten' te eten en als gevolg daarvan zo dun zou zijn en nu wilt aankomen zou het in principe heel makkelijk moeten zijn om haar mond open te doen er iets in te stoppen en te kauwen. Trek of geen trek. Ik heb ook zelden echt zin om mijn tanden te poetsen en sla gerust weleens een keertje over of vergeet het soms. Maar omdat ik ook geen zin heb in gaatjes en graag mensen dicht in mijn buurt wil laten probeer ik er toch minstens twee keer per dag aan te denken..
Wij doen niet alsof ts anorexia heeft, dat signaal geeft ze zelf, door de berichten die ze hier plaatst.

@ TS. Je geeft zelf al aan dat je vriend zich qua eten om je bekommert en volgens mij je baas ook. Volgens mij heb je heel weinig aan een topic hier op bokt, maar moet je uiteindelijk echt in je directe omgeving op zoek gaan naar iemand die je kan helpen. Misschien om een stok achter de deur te zijn en waarmee je samen over (niet-)eten kunt praten, waar je bij uit kunt huilen als het allemaal even tegen zit en die soms ook gewoon heel streng tegen je is en je niet met rust laat voordat je je ontbijt en/of avondeten op hebt. Want als je echt geen anorexia hebt en echt wilt aankomen, maar het lastig vind om te eten is het gewoon een kwestie van verstand op 0 en kauwen maar..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 23:01

jongens, de gewichtslimiet die TS noemt heeft te maken met het werk wat ze doet (racepaarden en gewichtslimiet van de ruiter, rings a bell??) niet met wat zij vind dat ze mag wegen door eetgestoorde neigingen...

ts , misschien toch een goeie optie om te zorgen dat je wat blikken maaltijd vervangers op stal hebt liggen? kun je ipv alleen maar sap, cola en koffie ook een bakkie extra caloriën , maar belangrijker nog, vit/min/eiwit etc , naar binnen werken

en een stapel voorverpakte hap slik weg zaken die je in je zak kunt stoppen of op voor de hand liggende plekken kunt neerleggen

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 23:10

Toch tussen 43 wegen en 53 mogen wegen zit bijna 20% verschil.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 23:15

Toch echt voor gaan zitten...
43 kilo is niet gezond lijkt mij, ik ben 10 cm langer maar 20 kilo zwaarder en ook heeel slank.

Toch echt goed en meer gaan eten hoor!
Neem de tijd, of neem afentoe een hap als je bezig bent!

Succes ermee!

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 10:12

kimberly1995 schreef:
Zou ik je misschien een paar persoonlijke vragen mogen stellen, die uiteindelijk te maken kunnen hebben met bovenstaand probleem?

Jahoor dat mag :j als ik het te persoonlijk vind om op bokt te beantwoorden kan ik je altijd gewoon een pb'tje sturen oid :)

@sonja_vR Ja dat zou een goed idee zijn idd :) ik heb nu wat van die 'maaltijdshakes' van weightwatchers gekocht, die zijn best lekker :D

@avelienvd en daarom wil ik ook wat aankomen

@xxsalinaxx klopt, het is ook niet gezond hoor, maar daarom wil ik ook wat aankomen, en vooral zorgen dat ik meer vitaminen en mineralen binnen krijg :)

@ikeje ik startte dit topic ook eigenlijk meer omdat ik wat ideeen wilde over wat te eten, of tips om er juist wel aan te denken om wat te nemen, en die heb ik zeker weten gekregen :) verder heeft dit topic me ook geholpen om juist wel tegen mijn baas en de jongens te zeggen van 'hee, ik wil graag wat aankomen maar het is lastig' en ze zijn een goede hulp! op de manier dat veel jongens een goede hulp kunnen zijn 'hey! lunchtime! sit, eat!' :') maar het werkt wel, en ik heb ook echt wat meer gegeten in de laatste dagen :)

@sneeuwpop
zoals ik tegen ikeje zei, ik wilde met dit topic graag tips over wat te eten, dingen die makkelijk zijn, snel, en die je helpen met aankomen, en ik heb een aantal hele goede tips gekregen, en daar ben ik heel blij mee :)

@zonnebloem18 wow. ik moet zeggen dat ik daar wel even van schrok. ik weet dat ik weinig eet, maar niet dat ik minder eet dan een kind van 14 maanden. Bedankt, want dat schud me wel even wakker :j

@goof ik was er niet trots op omdat ik denk dat dat een gezonde, vullende maaltijd is en dat ik het goed gedaan heb, ik was er trots op omdat in plaats van op het werk te blijven en avondeten maar gewoon over te slaan, ik speciaal naar huis gegaan was om te eten, en daar iets meer gegeten heb dan ik normaal zou hebben :j

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 10:31

Duhelo schreef:
Ik denk dat ts genoeg aangeeft waarom ae niet meer dan53 wil wegen. Uiteindelijk is dat haar eigen keus en met door te drammen over het feit dat ze moet 53 wegen zal er toch niks bereikt worden. Beter geven we tips waar ze effectief iets mee kan kwa voeding, en dan kan ts er mee doen wat ze wil.

Mag ik vragen waarom je in een keer probeert om de koffie en cola te bannenen meer te eten? Het lijkt me zoveel verandering in een keer.
Ik persoonlijk zou momenteel de koffie nog even laten zoals het was (voel je je ook minder moe waardoor je meer zin zal hebben om door te zetten), maar proberen om een flesje fruitsap,of smoothie er naast bij te drinken, en kleine dingetjes te eten (zet een bord koekjes naast je thermos?
Eenmaal je voeding wat beter is kun je de koffie gaan afbouwen waardoor het geleidelijker wordt.

Bedankt :) ik snap idd dat veel mensen het er niet mee eens kunnen zijn dat ik niet aan wil komen tot wat volgens bmi een 'gezond' gewicht zou zijn, maar dat gaat nou eenmaal niet.

ik probeerde dat vooral omdat zo'n beetje iedereen hier zei dat dat honger gevoel wegnam, en dat wil ik natuurlijk niet, want ik wil meer eten :D nu heb ik wel door dat dat niet echt werkte, want ik kon mijn werk niet meer goed doen, dus nu heb ik de deal met mezelf gemaakt dat ik koffie mag, MET mijn ontbijt, en dat ik best cola en koffie mag drinken, maar alleen als ik tegelijk iets eet (of als ik een maaltijd shake heb) :D als ik ga voor 'alleen drinken en een sigaretje' mag het nu geen cola of koffie zijn, maar moet het een fruitsapje of een vitamine water zijn :j
En tot nu toe werkt dat best goed :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:33

saddledancer schreef:
ik probeerde dat vooral omdat zo'n beetje iedereen hier zei dat dat honger gevoel wegnam, en dat wil ik natuurlijk niet, want ik wil meer eten :D nu heb ik wel door dat dat niet echt werkte, want ik kon mijn werk niet meer goed doen, dus nu heb ik de deal met mezelf gemaakt dat ik koffie mag, MET mijn ontbijt, en dat ik best cola en koffie mag drinken, maar alleen als ik tegelijk iets eet (of als ik een maaltijd shake heb) :D als ik ga voor 'alleen drinken en een sigaretje' mag het nu geen cola of koffie zijn, maar moet het een fruitsapje of een vitamine water zijn :j
En tot nu toe werkt dat best goed :)

Goede afspraak met jezelf!
Koffie en cola kan ook prima, maar niet om op te leven. Je kan in je pauzes best een bak koffie drinken, maar het is 'voor de lekker' en niet een voedingsmiddel.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:37

Dat ziet er al beter uit..

Maar bedenk ook dat koffie, cola en sigaretten middelen zijn die je metabolisme doen versnellen..
Dus als je daarmee zou stoppen, wordt je stofwisseling ook wat trager ;)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:37

.
Laatst bijgewerkt door 44Myrthe44 op 04-11-25 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 10:49

Gister heb ik zowaar geluncht :D

Ik had me verslapen, dus ik had ontbijt overgeslagen, maar toen ik op het werk aan kwam, kreeg ik een cheese and jam danish van een collega, dus die heb ik gegeten, met een flesje cola (kan er toch nog niet zonder) en tussendoor een fles vitaminewater :)
komt lunchtijd, en ik had geen honger, dus ik liep het een beetje uit te stellen, totdat een van mijn collegas zoiets had van 'ja het is nu 2.30, we gaan NU voor lunch' en toen zijn we naar het cafe gegaan, en ik heb daar een kinderportie patat gegeten (met een flesje cola maarja)
de rest van de dag heb ik vooral vitamine water gedronken, en misschien nog een half flesje cola ergens.
toen ik thuis kwam heb ik 2!! worstjes, 2 lepels rijst en 4 lepels spinazie gegeten :D met als toetje 2 molten milk biscuits. (2 worstjes klinkt echt als niks, maar ik heb normaal maar een halve, en ik heb er echt een hekel aan als ik me 'vol' voel, dus dit was best een stap)
Daarna hebben we buiten gezeten vanwege het lekkere weer, en hebben we wat flessen prosecco open getrokken, (ik ben vandaag gelukkig vrij) en toen was ik wel blij dat ik wat meer gegeten had dan anders :j

Ik weet dat het nog niet top is, maar ik denk dat het al best goed gaat, met tips van hier, en mijn lieve collegas die me ook erg graag willen helpen :)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:00

Goed bezig.
Het is echt iets tussen je oren. Je moet het echt willen veranderen. Doorzetten en niet te lief zijn voor jezelf door toch weer te weinig te eten.
Zorg voor een lunchpakket wat je die dag moet eten. Wanneer je het uit stelt zal je alles aan het einde van de dag moeten opeten.
Wanneer je niet genoeg bij je hebt is de kans op een x niet of weinig eten veel makkelijker.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:02

Misschien een hele stomme opmerking, maar kun je niet iets van een sultana of liga iets in je zak doen voor als je honger hebt? Dat deed ik toen ik op stal werkte altijd, in een vest of bodywarmer, En als ik zoveel cola drink als jij, hoef ik ook niet meer te eten... Dan heb ik ook geen honger meer..

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:10

Ben je ook van plan de cola af te bouwen?

Weet niet wat jouw rookroutines zijn, maar misschien een idee om met jezelf af te spreken dat je geen peuk mag voordat je iets gegeten hebt? En dan al helemaal rond lunchtijd.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:12

Hi TS, ik ga niets zeggen over je gewicht want dat doet de rest al, maar is het een idee om op je telefoon iedere 2 uur een wekker te zetten om je bewust te maken dat je iets moet eten?
Zorg ervoor dat je de avond ervoor je eten klaar maakt en ervoor zorgt dat je een portie hebt die je kan eten, dus een krentenbol, een cracker, 2 porties fruit (geschild en klaar om te eten), 2 broodjes voor de lunch, komkommer, tomaatjes. Zo heb je je eten al bij je en wordt je eraan herinnerd om dit te eten.