De (on)zin van edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:36

Anouk_E schreef:
drie stenen samen, de amethist, bergkristal en rozenkwarts samen zijn ze zegmaar een 'geheel'

Heb je een foto?
Lijkt me ideaal maar vind ze alleen maar apart.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:45

josien_m_ schreef:
Al vele jaren geef ik bij de eindevaluatie van mijn supervisanten een klein edelsteentje mee, gekozen uit mijn verzameling, die ik bij ze vind passen.
Als ik daarna ga opschrijven waar ze voor werken of wat ze stimuleren, herkennen de studenten dat bijna altijd. ik weet niet wat ik er zelf van vind, maar vind het wel heel mooi om te ervaren. Dat is voor mij de waarde van deze stenen.

Wat zijn jullie lievelingsedelstenen?

KarmaChansy

Re: De (on)zin van edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:58

Ik draag zelf aquamarijn met briljantjes op mijn keelchakra. Ik mij er ook niet toezetten om de ketting af te doen, ik voel mij dan zo leeg... sinds dat ik hem draag heb ik overigens veel minder last van keel problemen :j

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:04

Ik heb een langere tijd edelstenen gespaard, heb ook meerdere boekjes en ook een paar aan een ketting. Honingkwarts is van nature erg zacht en het was dan ook een wonder dat ik er een vond *\o/* Heb hem eigenlijk jaren niet meer om, misschien toch weer gaan doen :j

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:15

Azmay schreef:
Anouk_E schreef:
drie stenen samen, de amethist, bergkristal en rozenkwarts samen zijn ze zegmaar een 'geheel'

Heb je een foto?
Lijkt me ideaal maar vind ze alleen maar apart.

Het zijn volgens mij gewoon 3 losse stenen die je samen bewaard. Dus bijvoorbeeld bij elkaar neerlegt of alle 3 verwerkt in een sieraad.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:17

Ik geloof niet in edelstenen als helend. Ik vind ze alleen maar heel mooi. Ik hou van amethyst omdat ik van paars hou. Ik hou van tijgeroog met zijn bruingouden schakeringen. En van allerlei kleuren door elkaar zoals een groene peridot, een rode granaat, een lichtblauwe topaas...
Want ik hou van kleuren.

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:24

Bij heeft het dragen van een steen ook altijd gewerkt.
Ik heb ze zelfs bij honden gebruikt en die zijn niet bevooroordeeld :)
Ook daar werkte het.
Ik hoop dat je er baat bij hebt en lekker slaapt. :z

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:25

Ik zou ontzettend graag een Ametrien willen, alleen kan nergens iets vinden waar ik een betaalbare (liefst onder de 10 euro) bedel kan vinden, een die aan een ketting kan hangen. Op edelstenen-webshop hebben ze ze wel maar ik weet niet of die het ook opsturen? Iemand nog een tipje waar je ze kan kopen?

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:36

Ik heb nu de armband een dag niet meer om, de duizeligheid is weg, maar de stress is weer terug
Dus de steen geeft mij rust, maar ook duizeligheid :/

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:37

Ik zou graag een steen vinden die mij wat rust in m'n hoofd kan geven, maar ik heb geen idee.. Ik moet me er maar even goed in verdiepen!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:40

Lonneke2001 schreef:
Ik zou ontzettend graag een Ametrien willen, alleen kan nergens iets vinden waar ik een betaalbare (liefst onder de 10 euro) bedel kan vinden, een die aan een ketting kan hangen. Op edelstenen-webshop hebben ze ze wel maar ik weet niet of die het ook opsturen? Iemand nog een tipje waar je ze kan kopen?

Ben uit nieuwsgierigheid eens gaan kijken. Het blijkt de kruising te zijn tussen een citrien en een amethyst! Mooie steen!

Hier heb je wel betaalbare.
http://edelstenenenmineralen.nl/ametrien.html

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:43

Ik draag al jaren een zwarte obsidiaan verwerkt in een Mjölnir-hanger. Of het echt voor mij werkt? Tja, ik weet het niet. Ik ben wel uit een hele donkere periode gekomen vol angsten, depressies, paniek en zeg maar gerust zelfverachting, maar of dit echt aan de steen is toe te schrijven? Op mijn lichamelijke klachten heeft het in elk geval geen invloed. Maar ach, het is een hele mooie hanger die voor mij een mooie betekenis heeft en dat is voor mij het belangrijkste.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:49

Heeft er iemand ervaring met edelstenenenmineralen.nl of edelstenen-webshop.nl? Ik vind het wel fijn om iets thuisgestuurd te krijgen nadat ik heb betaald :+

Desiree schreef:
Lonneke2001 schreef:

Ben uit nieuwsgierigheid eens gaan kijken. Het blijkt de kruising te zijn tussen een citrien en een amethyst! Mooie steen!

Hier heb je wel betaalbare.
http://edelstenenenmineralen.nl/ametrien.html

Ik zoek in mijn edelsteen rust, concentratie, minder stress, en vooral een energiek lichaam, omdat ik door school vaak in de stress schiet en mezelf moeilijk rustig krijg. Ametrien leek me perfect maar nu nog op zoek naar een betrouwbare website waar ze een hanger verkopen :)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:53

Zou de bovenstaande webshop ze dan niet netjes leveren na aankoop?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:53

Onderaan die pagina staan links naar hangers etc. Daar heb ik de mijne ook vandaan

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:55

http://www.spiritualgarden.nl/winkel/co ... anger.html

Deze vind ik heel gaaf, hier thuis heb ik nog een ketting liggen waar ik hem aan zou kunnen maken, en ik heb me even ingelezen over het reinigen en opladen, zal ik deze eens gaan uitproberen? Ik mag best eens wat stress kwijt :)

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:22

Ik ken in ieder geval 1 paard die ook veel gehad heeft aan een edelsteen. Ze was een enorme stresskip, maakte overal een drama van. Zeker als 1 paard uit de groep gehaald werd, deed ze alsof ze helemaal alleen op de wereld overbleef. Sinds die edelsteen is dat echt stukken minder. Nu is ze de steen helaas op de weide verloren. Maar als ik dit zo lees dan zou het best kunnen dat de steen dan zijn werk gedaan heeft.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:41

Ik draag momenteel een labradoriet als knuffel bij me.
Daarnaast heb ik bij elke chakra een edelsteen die op mij is gemeten, dus perfect bij me past, maar deze heb ik niet dagelijks bij me. Wanneer ik bijvoorbeeld merk dat ik niet helemaal goed geaard ben dan kan ik de steen van de eerste chakra bij me dragen (ook een knuffel). Deze helpt me dan met aarden.

Edelstenen kunnen zeker zeer behulpzaam zijn bij vanalles en nog wat. Alleen zomaar een steen uitkiezen omdat ie bij een bepaalde klacht zou helpen zou ik nooit doen!!! Altijd laten testen Door iemand die er verstand van heeft of de steen wel echt bij je past. Bijvoorbeeld dmv pendelen of touch for health. Daarom zou ik ook bever nooit een steen bij een webshop kopen. Je hebt geen idee of ie wel geschikt voor je is. En als de steen niet geschikt is, kan het best dat je daar klachten van krijgt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:06

Labradoriet, een van mijn favorieten. Evenals een regenboogmaansteen.

Hoe moet een paard een steen dragen? Dan heb je wel een heel lang kettinkje nodig.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:07

En ik heb trouwens ook nog een tijgeroog bij de drempel van mijn voordeur liggen.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:17

Eloya schreef:
Even dit topic opgezocht.
Eergisteren heb ik van een vriendin een armbandje gekregen met (wat ik nu ontdekt heb) howliet stenen
Nu was ik de afgelopen 2 dagen erg duizelig en zwak op mijn benen. Ik bedacht mij dat het begon sinds die armband. Nu heb ik hem afgedaan en begin mij eigenlijk weer wat beter te voelen

Mijn vraag, kan je zo heftig op howliet stenen reageren?

Zat het topic door te lezen en kwam dit bericht tegen, waar volgens mij nog niemand op gereageerd heeft.
Iedereen reageert anders op stenen. :) En een steen kan absoluut te 'heftig' voor je zijn, dit hoeft niet altijd zo te zijn, maar kan ook op bepaalde momenten opspelen. Wanneer je niet de behoefte voelt om een armband of ketting te dragen, moet je hier ook echt naar luisteren! En niet denken 'maar het staat zo leuk bij mijn outfit'. Sommige stenen zijn sowieso al vrij heftig van zichzelf, of howliet dat is weet ik dan weer niet.

Mijn moeder werkt wel eens met edelstenen en hebben er zelf ook een flink aantal thuis. Ook voor onze getraumatiseerde hond, onder andere rozenkwarts en bergkristal. Die liggen wel eens op de grond/bank en hij gaat er vaak uit zichzelf zo wat op liggen. :P Maar rozenkwarts kan bijvoorbeeld erg sterk zijn, dus je moet er wel voor zorgen dat een dier er zelf van weg kan, en het niet constant met een steentje aan zijn halsband loopt wat dus juist niet goed kan zijn.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:20

Morgen gaan we bij een sieradenwinkel kijken in het dorp, waar ze ze (waarschijnlijk hebben) ik heb een hoop gegoogled en degenen die mooie krachten hebben opgeschreven, morgen ga ik dan kijken en dan kijk ik gewoon welke goed voelen, misschien weet die vrouw er wat van. Ik zoek er een die rust, concentratie, helpend tegen hyperactiviteit, en tegen gewrichtspijn, invloeden van buitenaf is, ze hoeven niet allemaal ineen te zitten, maar op dit soort stenen wil ik focussen :)

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:30

Ik heb een hele collectie edelstenen. Alleen al jaren niks meer mee gedaan. Ik heb ze in mijn middelbare schooltijd jarenlang bij me gedragen omdat ik gepest werd wat logischerwijs veel angst en stress veroorzaakte. Ik had dan zo'n steen in m'n broekzak en dat was wel heel fijn om vast te houden.

Geen idee of het echt werkt, heb ze dan ook nooit 'ingezet' voor lichamelijke klachten, maar meer mentale, en die zijn toch al wat 'ongrijpbaarder'. Ik merkte wel bij sommige stenen dat er een soort warme gloed vanaf kwam, nouja, die warme gloed voelde ik in mijn lichaam. En soms ook tintelingen. Was een erg fijn gevoel :j

Misschien moet ik ze toch weer eens afstoffen en opladen... Ondanks dat ik er al zo lang niks mee heb gedaan kon ik het niet over mijn hart verkrijgen om ze weg te doen, dat zegt ook al genoeg denk ik :)

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 09:04

Desiree schreef:
Hoe moet een paard een steen dragen? Dan heb je wel een heel lang kettinkje nodig.

Ze droeg de steen aan haar halster of aan haar deken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 09:10

Ik heb thuis dus veel bergkristal, dat heb ik zelf gevonden. Het is dus niet allemaal heel helder en schoon. Maar juist omdat het puur is vind ik het mooi.