Wie helpt mij deze 1,5 uur door?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: Wie helpt mij deze 1,5 uur door?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 10:56

En ik moet nog een nacht blijven...
Gisteren einde middag enorm veel pijn gehad en de gyn haalde direct de radioloog en uroloog erbij. Ze hebben nog een keer een echo gemaakt van de nieren en blaas om te kijken of er toch geen stenen waren. Die waren er niet, alleen een duidelijk verwijd nierbekken bij de rechternier.
De uroloog wilde nog geen dubbel j katheter plaatsen (die komt tussen de nier en blaas) omdat dat echt een laatste redmiddel is.
De pijn zakte gisteravond gelukkig weer wat af en met een warme kruik nog best wat kunnen slapen.
De gyn was hier net weer en ze laten de buscopan er vandaag iig aan zodat ik een dag wat meer rust heb. Misschien dat ze morgen de dosis halveren om te kijken hoe ik daarop reageer.

De vooruitzichten zijn helaas niet geweldig, het kan zomaar zijn dat ik over een week weer fluitend door het leven ga. Maar de kans dat ik tot aan de bevalling niet kan werken en pijn blijf houden is ook zeker aanwezig

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:19

Jeetje TS wat heftig allemaal, is dit 1 op 1 te koppelen aan het feit dat je zwanger bent?

En wat als de pijn blijft, kunnen ze daar al wat over zeggen of gaan ze dan wel het katheter plaatsen?

Wil je iig heel veel sterkte wensen en hoop voor je dat je toch opknapt en genieten kan van je zwangerschap en alles daar omheen.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:27

Dat is balen Liselot!
Maar een dubbel j kan wel veel opluchting geven. Heb er zelf regelmatig een of in beide nieren voor een lange periode. Maar misschien met zwangerschap grotere kans op ontsteking daardoor? Dat weet ik niet.
Hopelijk gaat het snel beter en blijft het dan ook goed!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 11:32

Er wordt gezegd dat het inderdaad door de zwangerschap komt. De baarmoeder geeft druk op de blaas en urineleider waardoor de nier zich niet kan legen.
Dubbel j willen ze liever nog niet doen omdat ik nog minimaal 19 weken moet tot aan de bevalling. Schijnt niet wenselijk te zijn om zo lang met iets lichaamsvreemds in je lijf te lopen. Idd ook vanwege infectierisico's.
Verder lees ik dat veel vrouwen juist van die katheter erg veel last hebben, moet zeggen dat ik daar ook wel bang voor ben. Doorgaans gaat bij mij alles mis wat maar mis kan gaan :')

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:43

Ligt misschien ook aan de reden waarom ie erin zit. Bij mij is ie vooral gevoelig na operaties aan de nier en bij ontstoken nieren. En dan geeft ie ook veel bloedingen. Nu zit er nog eentje in afwachting van een operatie en daar heb ik gelukkig weinig last van.
Alleen maandag weer met opgenomen met beide nieren ontstoken, dan irriteert ie wel maar ben ik ook blij dat ie erin zit want zonder is nog pijnlijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:30

He Liselot, wat bij mij toen hielp ( een beetje dan ) is op m'n zij liggen ( de hele dag ) zodat m'n baarmoeder betreffende urinelijder niet meer afknelde, omdat hij de andere kant op duwde.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 15:32

Klopt, dat helpt hier ook. Lig bijna continue op links. Enige probleem is dat die linkerheup nu ook zeer begint te doen

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:41

TS heel veel sterkte en de volgende keer je niet af laten schepen :(:)

ik hoop dat ze het snel op kunnen lossen

Ik heb zelf bij alle drie de zwangerschappen nierbekkenontsteking gehad maar dat kon gelukkig met veel drinken opgelost worden.
Bij de pijn kan ik me dus wel wat voorstellen.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:05

Pfoe ts, het einde is dus nog niet in zicht..
Heel veel kracht toegewenst!

Wanneer ben je uitgerekend?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 13:30

Ben 21-11 uitgerekend, maar als ik last blijf houden van die nierstuwing gaan ze met 37 weken inleiden.

Ze hebben rond de lunch het infuus met buscopan gehalveerd en als het daarop tot morgenochtend goed gaat mag hij er af.

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:35

Hee Liselot, wil je hier veel sterkte mee wensen!! Hopelijk zakt de pijn snel weer!

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 19:50

Hoe is het nu met je?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 20:17

Zolang ik op mijn linkerzij lig, buscopan en paracetamol slik is het prima uit te houden.
Moet helaas ook niet langer dan een halfuur wat anders doen, dan voel ik mijn nier direct weer krampen.
Mijn moeder was hier gisteren zelfs al om te stofzuigen en schoon te maken, dat kan ik nu zelf echt niet. Vanmorgen boodschappen laten bezorgen door de AH, dat soort dingen zijn toch wel heel handig.
Vind het zo mega frustrerend, want ik voel me verder niet ziek en wil gewoon weer wat kunnen doen.

Morgen controle op het ziekenhuis, ben benieuwd wat ze zeggen