Hier ook: Vanaf pubertijd. Daarna jaren minder vaak. Nu weer vaker. Onscherp Oog, tintelingen in een kant van gezicht, bonzende hoofdpijn, lichtgevoelig, misselijk. Duurt 1 dag tot diepe slaap, daarna duf.
Triggers bij mij: Heftige stress, menstruatie (net voor en net na), te laat eten en overmatige lich.inspanning.
ik meld me ook aan.. helaas Sinds mijn 12de al, mijn moeder heeft het ook dus heb het waarschijnlijk overgenomen.
Casarell
Geplaatst: 19-01-16 12:41
Mag ik me ook melden?
Heb afgelopen zondag ontdekt dat ik ook last van migraine (met aura) heb.. en bedankt ma! Eerst had ik een raar beeld, alsof er allemaal pixels knipperen in je beeld.. daarna kwamen er op diverse plekken tintelingen en gevoelloosheid (bv handen, lippen en tong/keel) en daarna dus die koppijn. De vorige keer had ik ook nog last van afasie.. en ik kan je vertellen dat het een hele rare gewaarwording is..
Maar wat nu.. ik heb dus nu wel een dilemma.. de pil.. Iemand ervaring met deze combinatie?
Sjira
Geplaatst: 19-01-16 12:46
Casarell schreef:
Maar wat nu.. ik heb dus nu wel een dilemma.. de pil.. Iemand ervaring met deze combinatie?
Wat is het dilemma? Ben je nu aan de pil of niet?
Ik heb hormonale migraine en met de pil neemt de frequentie van de aanvallen wel toe (ongeacht hoe licht/zwaar de pil, welke hormonen en/of spiraal)
Ik heb overigens geen last van een aura. Het begint altijd met een lui gevoel, concentratieverlies en wazig zicht aan één oog in de loop van de dag. In de loop van de avond begint dan de hoofdpijn en als ik naar bed ga heb ik een flinke migraine. Ik slik dus altijd mijn triptanen ergens einde van de middag. Het duurt toch nog even voordat ik herken een aanval te krijgen. Soms weet ik het gewoon niet zeker en ik wil geen triptanen slikken als ik geen migraine heb.
PreciousViva
Geplaatst: 19-01-16 12:51
Ik slik al vanaf dat ik weet dat ik migraine heb sumatriptan. Ik heb het nu ook in injecteerbare vorm. Dit werkt nog sneller. Als je dan even gaat slapen, ben ik redelijk snel hersteld. Wel helaas nog de hele dag een beetje groggy van dat spul maar het werkt wel. Je wordt er idd suf van en je spieren doen gek maar dat komt omdat ze op bepaalde receptoren in het lichaam werken die dus niet alleen in je hoofd zitten. Ik slik nu 50 mg maar als het echt een hele zware aanval is neem ik 100 mg of een injectie.
Casarell
Geplaatst: 19-01-16 12:51
Ja.. ik ben al 20-25 jaar aan de pil.. en natuurlijk is het beter om ermee te stoppen. Maar ik slik hem juist om mijn menstruatie te regelen.. Moet zeggen.. als ik een stopweek inlas, heb ik inderdaad hoofdpijn door deze hormoon-dip.. Of valt dit ook onder migraine?
Hoofdpijn en migraine zijn wel echt twee verschillende dingen. Ik krijg standaard twee pillen voor einde strip een aanval. Ongeacht of ik de pil doorslik of een stopweek inlas. (ja ik vind dat ook erg vreemd maar volgens ha kan dit gewoon). Als ik een stopweek inlas dan heb ik gedurende de stopweek migraine en hoofdpijn (wisselt elkaar heel fijn af). Maar als ik geen pil slik dan heb ik dus hele heftige menstruatieklachten dus dan 'kies' ik maar voor de migraine. Hoewel ik tijdens een zware aanval die keuze dan wel weer vervloek en meteen wil stoppen met de pil..
jolleknol
Geplaatst: 02-03-16 20:09
ook ik kan mij hier melden. deze week 3x een aanval gehad waarbij mijn zicht 2x links en 3e keer rechts ineens weg trok. Erna erge vermoeidheid. Maar vooral eerste keer dat ik het kreeg dacht ik dat ik blind werd, raakte totaal in paniek maar na aantal minuten kwam het zicht gelukkig weer terug. Na deze 3 toch de HA bezocht en die zei dat het waarschijnlijk om oogmigraine gaat. Had er nog nooit van gehoord maar toch eens opgezocht op internet. En ja het lijkt precies op wat ik voelde die 3x. Voor de zekerheid nog wat bloed laten prikken vandaag. Wel fijn dat ik het nu een plekje kan geven voor mijzelf. En blij te lezen dat meer mensen hier laast van hebben. Ik heb dit pas sinds een week. Ik denk dat het bij mij vooral door stress komt..
Sinds een mislukte epiduraal 6 jaar geleden, ben ik gezegend met tweewekelijkse migraineaanvallen. Ik slik sinds een jaar of 4 bètablokkers en bij een aanval neem ik ofwel maxalt smelttablet(ten) of sumatriptan in combinatie met paracetamol/codeïnezetpillen. Van de maxalt heb ik minder bijwerkingen, maar bij een heftige aanval (dat voel ik wel aankomen) neem ik toch de sumatriptan.
Ik heb al vanalles geprobeerd: accapunctuur, dry needling, massage en vandaag ben ik bij de osteopaat geweest die zei dat wervel C1 en C2 niet goed op elkaar stonden, wat verhoogde spierspanning in de nek kan geven en dóór wervel C2 loopt een bloedvat en zenuwen, die naar je oogbol lopen. Als ik een aanval krijg, begint het achter mijn oog zeg maar, en dan loopt het door tot in mijn nek (links). We zullen zien wat deze behandeling doet.
Mijn migraine is stress/spanningsgevoelig én hormonaal.
Ja helaas kan ik me hier ook melden. Simutriptan helpt meestal wel. Niet altijd. Omdat ik zoveel aanvallen had gebruik ik nu verapamil maar hen daar hele heftige bijwerkingen van. Wel minder aanvallen maar nog niet weg. Dus kijken wat te doen.
Voor de rest duizenden euro's kwijt aan van alles. Zonder resultaat.
Acupunctuur. Dry needling. Fysio Osteopaat Orthomoleculair arts Ortomanueel arts Mesoloog Enz.
ikkeniet
Geplaatst: 04-03-16 10:30
Ik slik al vanaf dat ik weet dat ik migraine heb sumatriptan, was eerst imigran. Waarbij ik ook injecteerbare vorm mag gebruiken. Dit werkt nog sneller. Helaas ben/ was ik bang om mezelf te prikken, dus deed het alleen in uiterste noodzaak. Met het gevolg een giga blauwe plek. Als je dan even gaat slapen, ben ik redelijk snel hersteld. Wel helaas nog de hele dag een beetje sloom van dat spul een ik kan weinig belangrijke dingen onthouden. Werkt prima met een eigen bedrijf, maar onze medewerkers weten ervan af en storen mij dan zo min mogelijk. Het slaat bij mij op mijn spieren en mijn zenuwuiteinde en die doen dan gek maar dat komt omdat ze op bepaalde receptoren in het lichaam werken die dus niet alleen in je hoofd zitten. Ik slik nu 100mg maar als het echt een hele zware aanval is neem ik dus injectie. De dag erna heb ik dus een zwaar, dof gevoel in mijn hoofd.
Sjira
Geplaatst: 22-03-16 14:41
AAaaargggg IK HAAT MIGRAINE!!!
Nee serieus, er valt toch niet meer normaal te functioneren Vanaf afgelopen vrijdag blijf ik in een aanval hangen. Zondag was het even weg maar maandagochtend naar het werk kunnen bellen dat ik mijn vaste vrije dag (donderdag) weer kan omwisselen. Ja, ik lever dus vrije dagen in dankzij die leuke aanvallen... Ik neem momenteel sumatriptan maar die werkt wel heftig. Is mijn eerste strip, voorheen slikte ik rizatriptan. Ik stap denk ik toch weer terug. Maar ik slik dus zo'n fijne pil en de migraine is binnen twee uur weg. Maar komt de volgende dag dus weer leuk terug.... kennen jullie dit ook?
Ja herkenbaar. Een aanval duurt bij mij drie dagen. En krijg ik onderdrukt met simutriptan. Niet afgebroken helaas.
Imker
Geplaatst: 22-03-16 14:46
Knock knock, update vanuit mij. Sinds ik 2 maart bij de osteo ben geweest (2 maart en daarna iedere week) heb ik geen aanval meer gehad. Ik ben voorzichtig optimistisch (maar dat was ik bij de dry needling ook).
Sjira
Geplaatst: 22-03-16 14:51
Ja bij mij werken bepaalde dingen ook 'tijdelijk'. Elke keer als ik denk dat ik het eindelijk gevonden heb, krijg ik toch weer een aanval. Zoals nu ook. Overgestapt op andere anticonceptiepil. Leek even te werken (ikke helemaal blij) maar nu dus al een tijd last van veel langere aanvallen (frequentie is minder maar de aanval duurt langer). In eerste instantie leken de aanvallen minder heftig maar ook dat veranderd langzaam weer terug
Edit: Ik snap het gewoon niet. Er zijn zooooooveel mensen die er last van hebben maar er is gewoon niets wat we eraan kunnen doen. Het kan toch niet gezond zijn? En die triptanen erbij toch ook niet?
Jazzythecorg
Geplaatst: 22-03-16 14:57
Ja meld me.bij mij kwam het een jaar of 8 geleden ineens opzetten op het werk. Ik zag ineens niks meer mijn hart sloeg over en mijn linkerarm viel uit. Ik En mijn baas waren bang dat het aan mijn hart lag Echt doodeng. Collega heeft me naar de huisarts gereden en die zei meteen Ja dat is een migraine aanval. Nou daar ben je dan mooi klaar mee. Ik moet afkloppen en zeggen dat het sinds een jaar heel erg is afgenomen, maar ik heb echt beangstigende aanvallen gehad waarbij ik nog geen pen meer kon vasthouden omdat alles uitviel. Sterkte aan iedereen hier die er ook mee moet leven!
Imker
Geplaatst: 22-03-16 14:58
Sjira ik hoop dat je bij een andere pil wel gebaat bent. Ga je überhaupt proberen over te stappen? Zonder pil werkte bij mij niet, met pil ook niet. Als ik merk dat ik wat meer druk in mijn hoofd krijg, neem ik een halve pil metaprolol, dat helpt mij soms nét van een beginnende aanval af. Dan moet ik alleen niet snel opstaan of bukken, want dan is mijn bloeddruk te laag en kukel ik om.
Die triptanen zijn echt een verschrikking. Het helpt goed (bij mij) maar er zijn toch echt wel wat bijwerkingen. Ik krijg altijd hartkloppingen ervan en kramp in mn keel. En soms een wegtrekker. En dan nog sloomheid de eerste paar uur. Ik heb 2 keer per maand een aanval.
vuurneon
Geplaatst: 22-03-16 20:03
Triptanen maken van mij een halve zombie die voor het gevoel een hartaanval krijgt
Maar... Beter dan migraine. Moet zeggen baby en zelf een migraine aanval krijgen geen fijne combi is. Zit niet een tijdelijke uit-knop op de kleine Migraine kan bij mij ook blijven hangen, laatst ook 3 dagen en toen heb ik met tranen in de ogen maar mijn ouders gebeld of ze de kleine wilden halen want dag 3 en ik was compleet stuk, misselijk, scheel kijkend en at en dronk niet meer.
Casarell
Geplaatst: 22-03-16 20:09
Gelukkig kan ik het nog onderdrukken met pijnstillers als ik een aanval heb, wat gelukkig (nog) niet vaak voorkomt.
Maar ben wel voor de zekerheid een kleine 4 weken geleden gestopt met de pil. Heb wel een aantal dagen flinke hoofdpijn gehad, maar hoop nu eigenlijk ook dat de migraine in de toekomst weg blijft. We wachten het af..
Bij mij werkt sumatriptan jammer genoeg alleen in injectievorm, ik vind het doodeng om mezelf te prikken en ik ben er vaak te laat bij. Heb die dingen niet echt in m'n tas zitten en ze werken echt alleen als ik ze neem bij de eerste verschijnselen, en niet als ik al een aanval heb..
Ja ik moet mn pillen ook nemen als ik het aan voel komen. Anders helpt het niet. Ik had eerst smelttabletten, maar die vond ik zo vreselijk vies dat ik me er op een gegeven moment niet meer toe kon zetten om ze te nemen. Nu heb ik gewone tabletten.
Ik meld me ook..heb voornamelijk last van hormonale migraine rond/tijdens de menstruatie. Klachten zijn enorme koppijn/ scheel zien/ duizelingen..pijn verergert bij iedere beweging/ prikkel. En kan dan nog meer doorslaan naar enorm ziek worden. Ook staan mijn ogen dan raar, en anders dan normaal...
Ik zoek nog naar iets wat werkt aangezien ik veel medicijnen niet kan verdragen.