Haartransplantatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gimme_Joy

Re: Haartransplantatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 17:26

Ow zo haha! Het is pas sinds een maand of drie aan het groeien dus dat gaat echtwel snel. Nee deze haren vallen nooit meer uit. Omdat ze uit mn acherhoofd komen, zijn ze niet gevoelig voor het hormoon dat haren doet uitvallen. De rest eromheen blijft dunner worden. Misschien dat ik na de tweede behandeling de rest van de bovenkant ga laten tatoëren (micro hair pigmentation) zodat het nog minder opvalt

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 15:43

En TS, hoe ziet het er nu uit?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 20:20

De laatste transplantatie is erg goed gegaan. Beter zelfs dan de vorige. Ze hebben het stuk waar mijn haar open valt door een kruin (aan de voorkant) dichtgemaakt. Nu weer afwachten. De haren van vorig jaar groeien supersnel!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Gimme_Joy op 17-05-16 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:27

Ik vind het moedig van jou dat je het hier met ons wilde delen.

Zeer interessant en ik ben blij dat je weer wat meer haar hebt hierdoor aan de voorkant van je hoofd.

Maar naar mijn eigen weten: het gaat weer terug bij af, afhankelijk van waar het door veroorzaakt wordt, maar dan een paar jaar later.

Volgens mij is het niet iets wat blijvend is, het komt gewoon van binnenuit dat minder haren veroorzaakt en of kaalheid, de haren worden er op ten duur ook weer aangetast.

De haren aan de zijkanten en achterkant zijn niet gevoelig ervoor maar als het naar voren/ bovenop geplaatst gaat worden dan wordt het toch een ander verhaal, meen ik ergens gelezen te hebben.

Dus mannen laten zich steeds vaker er tatoeeren en houdt de rest van de haren zeer kort zodat het niet opvalt.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 17-05-16 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 20:31

Ragdollcat schreef:
Ik vind het moedig van jou dat je het hier met ons wilde delen.

Zeer interessant en ik ben blij dat je weer wat meer haar hebt hierdoor aan de voorkant van je hoofd.

Maar naar mijn eigen weten: het gaat weer terug bij af, afhankelijk van waar het door veroorzaakt wordt, maar dan een paar jaar later.

Volgens mij is het niet iets wat blijvend is, het komt gewoon van binnenuit dat minder haren veroorzaakt en of kaalheid.

Deze haren blijven waar ze zitten :) . Je hebt veel verschillende vormen van Alopecia en die van mij maakt dat de haren op de achterkant van mijn hoofd niet beïnvloedbaar zijn voor het hormoon dat de haren doet uitvallen. Ongeacht dus waar op het hoofd ze geplaatst worden. Helaas zullen de haren eromheen wel blijven uitvallen, maar hoeveel nog, dat is afwachten.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:33

Wat mooi! Dat de haren toch blijven zitten, gelukkig maar.

Het is gewoon erg vervelend dat er zoveel haren uitvallen, hopelijk komt er snel echt een middel dat ertegen werkt.

Ik zie helaas steeds meer vrouwen met heel weinig haar bovenop en dat is echt niet zo leuk voor ze.

Zelf ben ik daarin zeer geinteresseerd en lees er heel veel over.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 17-05-16 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 20:34

Ja ik ben heel blij dat de techniek er is. En dat ik de kans krijg om deze behandelingen te ondergaan :D

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:19

Ts, ik weet dat het topic oud is maar misschien wel relevant te vertellen/laten zien (als je wilt uiteraard) hoe het er nu uitziet. Ben je nog tevreden? Al bedacht of je micro tattoo's laat zetten?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 15:21

Het gaat de goede kant op! Toevallig ben ik in de voorjaarsvakantie weer op de negen maanden controle geweest. Hieronder 3 foto's van voor, na de eerste en na de tweede behandeling:

Afbeelding

Echt een enorm verschil met maar 1270 crafts! En nog meer goed nieuws: 7 april krijg ik mijn derde behandeling! En daarna gaan er nog meer volgen, zo lang als mijn donorgebied dat toelaat.

Ik ben superblij, het kan alleen nog maar beter worden. Micro hair pigmentation heb ik wel over nagedacht, maar voorlopig doe ik dat nog niet. Het is zodanig blijvend dat mocht ik echt nog meer haar verliezen, dat er gek uit zal gaan zien. En voor nu heb ik even genoeg aan de transplantaties. Ik zal jullie weer op de hoogte gaan houden over de aankomende behandeling!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:08

Echt heel moedig dat je je verhaal zo durft te delen. Respect daarvoor, weet zeker dat je daar mensen verder mee helpt. Mooi resultaat ook al (vind de behandeling er wel heftig uit zien :oo )

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 00:43

Charlie_P schreef:
Echt heel moedig dat je je verhaal zo durft te delen. Respect daarvoor, weet zeker dat je daar mensen verder mee helpt. Mooi resultaat ook al (vind de behandeling er wel heftig uit zien :oo )

Dankje! Dat is ook precies mijn bedoeling. Ik heb er zelf niet zo'n moeite mee en zo hoop ik toch de taboe te doorbreken. Voor zover dat kan.

Behandeling ziet er erger uit dan het is! Je wordt helemaal verdooft en je mag tussendoor altijd eten, drinken of naar het toilet. Je krijgt zelfs een giga uitgebreide lunch enzo. Het tweede deel is helemaal chill, dan zit je een in relaxte stoel en kan je de hele middag films kijken. Het nare is dat je lang stil moet liggen. Vooral 's ochtends word je dat na een tijdje zat. Maar ik heb helemaal geen pijn gehad ofzo.

Keep you posted!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 01:01

Wauw, wat een verschil kan me voorstellen dat je ontzettend blij bent en fijn dat je het met ons wilt delen.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 01:26

Wauw heel gaaf! En wat een resultaat! Respect!

Ik heb zelf nog nooit van deze behandeling gehoord.
Zelf ben ik al vanaf m'n geboorte.
Draag dus altijd een pruik, totaal geen last van, zie vooral een hoop voordelen haha.
Ga van de ene week blond, naar bruin, maar rood, kort, lang krullen ect. :+

Maar dit gaat dus met eigen haarcellen? Die heb ik niet geloof ik.
Ga me er eens in verdiepen :)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:23

Ik vind het supergaaf dat je dit wil delen zeg! Nogmaals respect!
Het is echt mooi aan het worden!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:25

wát een verschil!! Supergoed!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 16:48

Dankjullie! Ja het gaat snel nu met het groeien! En dus over twee weken weer een behandeling. Enige nadeel wat ik nu ondervind: Ik heb een heel doof gebied op mijn hoofd. Het gevoel is daar compleet weg. Maar als dat het enige is, dan kan ik daarmee leven :)

Als het goed is gaan mijn foto's ook gebruikt worden als promo materiaal voor hasci. Vind alleen mijn neus van bovenaf echt lelijk :+ :')

Angeliquee18 schreef:
Wauw heel gaaf! En wat een resultaat! Respect!

Ik heb zelf nog nooit van deze behandeling gehoord.
Zelf ben ik al vanaf m'n geboorte.
Draag dus altijd een pruik, totaal geen last van, zie vooral een hoop voordelen haha.
Ga van de ene week blond, naar bruin, maar rood, kort, lang krullen ect. :+

Maar dit gaat dus met eigen haarcellen? Die heb ik niet geloof ik.
Ga me er eens in verdiepen :)

Hey, jeetje wat een verhaal ook! :oo Heb jij dan ook alopecia? Ik ben bang dat de behandelingen die ik heb gehad voor jou niet haalbaar zijn. Als je zegt dat je geen haargroei hebt (dus ook geen haarzakjes) dan kunnen ze geen crafts verwijderen uit je hoofd. Maar als je meer wilt weten kan je je altijd gratis laten consulteren bij hasci. Zij zijn heel eerlijk en discreet.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:01

Wat een resultaat al zeg, het is nu al mooi vind ik.

En wie heeft er nu wel een mooie neus vanuit die hoek?

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:52

Ik heb het aec syndroom, ik heb wel iets van haar groei. Maar heel weinig, weet even het fijne er niet van waarom.
Mijn zoontje heeft ook dit syndroom, heeft wel haar maar heel weinig.
Misschien is het iets voor hem in de toekomst :)

Tegenwoordig kun je ook haarzakjes doneren zat ik gister ergens te lezen.
Maar weet niet hoe het zit, ga wel eens informeren :)

Voor me zelf lijkt het niks, zat er gister over na te denken.
Lijkt me verschrikkelijk om eigen haar te hebben haha.

Zal eens kijken of dit met wimpers kan, dat lijkt me dan wel weer ideaal..

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:58

Angeliquee18 schreef:
Ik heb het aec syndroom, ik heb wel iets van haar groei. Maar heel weinig, weet even het fijne er niet van waarom.
Mijn zoontje heeft ook dit syndroom, heeft wel haar maar heel weinig.
Misschien is het iets voor hem in de toekomst :)

Tegenwoordig kun je ook haarzakjes doneren zat ik gister ergens te lezen.
Maar weet niet hoe het zit, ga wel eens informeren :)

Voor me zelf lijkt het niks, zat er gister over na te denken.
Lijkt me verschrikkelijk om eigen haar te hebben haha.

Zal eens kijken of dit met wimpers kan, dat lijkt me dan wel weer ideaal..

Haha "lijkt me verschrikkelijk om eigen haar te hebben" Ik zit me wel eens af te vragen of het niet veel handiger is om alles af te scheren (alopecia) ipv altijd dat geklungel met haarstukken en spray enzo. Maar het is bij mij niet zo slecht dat ik dat al wil (en het lijkt het laatste jaar echt niet slechter te worden). Maar kan me voorstellen dat het voordelen heeft :j

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 20:00

Oh wauw, wat een gaaf proces! Hmm, ik zou best haarzakjes willen doneren als ik daar iemand blij mee kan maken... Ik doneer al bloed, bloedplaatjes en plasma en sta op de beenmerglijst voor als iemand dat nodig heeft. Haarzakjes kan ik ook delen met mijn medemens!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 20:25

BarbaravdW schreef:
Oh wauw, wat een gaaf proces! Hmm, ik zou best haarzakjes willen doneren als ik daar iemand blij mee kan maken... Ik doneer al bloed, bloedplaatjes en plasma en sta op de beenmerglijst voor als iemand dat nodig heeft. Haarzakjes kan ik ook delen met mijn medemens!

wat onzelfzuchtig, mooi hoor! mensen als jij, zijn in mijn ogen toch ook helden!

Welk gebied is gevoelloos TS? En sinds wanneer? Ik vind het boeiend om te volgen omdat ik een klein (ter grootte van een waxinelichtje) kaal plekje op mijn hoofd heb, dat goed te zien is als ik mijn haar los draag... zat dit te overwegen..

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 20:38

Hmm een beetje googlen leert mij dat haarzakjes niet doneerbaar zijn ivm afstotingsverschijnselen. Iemand die weet hoe dit zit?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-17 01:56

Precies wat jullie zeggen. Haar is zo sterk genetisch bepaald dat crafts doneren niet mogelijk is. Het zou direct weer worden afgestoten. Ze zijn inmiddels wel bezig met het proberen te vermeerderen van haarcellen waar uiteindelijk haren uit kunnen groeien. Helaas staat dat proces nog in de kinderschoenen.

Het gebied bovenop mijn hoofd dat behandeld is, is gevoelloos geworden. Maar het schijnt dat dat superlang duurt voordat dat terug kan komen. Ik heb er geen erg in hoor, moet alleen erg oppassen in de felle zon. Ik voel namelijk niet dat het verbrandt.

Yup, ik ben ook orgaandonor en plasma donor. Zit na te denken over stamcellen. Ik had eigenlijk 3 april weer een afspraak staan voor plasma, maar omdat het bloed uit het lichaam gaat, en er daarna mee "geknoeid" wordt, voordat het weer terugkomt, heeft de kliniek liever niet dat ik plasma geef zo vlak voor de behandeling. Sanquin deed overigens niet moeilijk. Ik hoef niet eens een half jaar te wachten voor een nieuwe afspraak.

Vrijdag stoppen met koffie overigens. Dat worden twee hele pittige weken :+

Ik denk trouwens Bonita_Bon, dat ze jou wel kunnen helpen. Als het maar een klein plekje is, is de behandeling ook net zo heftig. Ik zou het er eens op wagen om een telefoontje te plegen!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 09:17

Hoi Allemaal!

Dag 4 na mijn derde haartransplantatie is aangebroken. Alles is goed gegaan en ze waren in een recordtempo klaar in Amsterdam. (de eerste twee keer zat ik tot ruim 18.00 uur vanaf half 8 's ochtends, nu waren ze om 15.00 uur klaar!)

Mijn hele hoofd jeukt ontzettend en ik heb al vier slechte nachten achter de rug, maar dat mag de pret niet drukken. Zowel het donor als het ontvangstgebied zien er rustig uit en ik heb weinig last gehad van zwelling op mijn voorhoofd. Morgen lekker mijn haar weer wassen.

Ze hadden wel wat moeite met het oogsten van de crafts. Omdat het donorgebied al twee keer eerder is gebruikt, zit er littekenweefsel. Het weggeschoren gebied is nu ook groter.

Onderstaand wat foto's, het ziet er een beetje nasty uit, dus niet schrikken ;)

Twee dagen na de behandeling:
Afbeelding
Er is aan de zijkant ook nog een deel gedaan, maar dat is lastig te fotograferen.

Achterkant (gebied is groter, maar rechts hangt er nog een pluk voor):
Afbeelding

En nu: groeien maar! *\o/*