How the sun sees you; smeren jullie je regelmatig in?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

steenbok1980

Re: How the sun sees you; smeren jullie je regelmatig in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 07:27

Ik ben iedere dag heel veel buiten, het hele jaar door, met de hond, bij de paarden en in de moestuin. Hier gaat er iedere ochtend f30 op, onbedekte delen huid worden ook braaf meegenomen. Tussendoor ook altijd extra insmeren. Ik heb geen erg lichte huid. Toch nog wel eens verbrand toen ik eens een ander merk uitprobeerde met dezelfde factor, raar hoor.
Na het douchen een aftersun met aloe Vera.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 07:37

Ik ben zaterdag fanatiek aan het smeren geweest, gisteren vergeten. Gelukkig niet verbrand, maar echt handig.... Ik verbrand overigens sowieso niet snel.

Maar moet er van mijzelf wel meer op gaan dat letten dat ik blijf smeren.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 07:57

Ik ben het gewoon kats vergeten gister. Zaterdag op concours geweest en nergens last van gehad. Maar gister in het land aan het harken geweest, nog wat in de tuin geklungeld en met de paarden bezig geweest..... Naja, om 5 uur toen ik naar binnen liep om te eten moest ik even terug naar de spiegel, ik was zo rood! Had het zelf niet eens door!!! domdomdomdom _-:(

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 08:04

Ik smeer zeer regelmatig! Ben licht roodharig en heb zeer weinig pigment en verbrand dus heel snel. In NL meestal factor 30, zo'n 6 keer per dag en als ik op vakantie ben de eerste dagen factor 50 6x per dag en daarna 30 :)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 08:04

Ik heb van nature een hele lichte huid, dus meestal factor 50 als ik bewust in de zon ga zitten (dat is zeldzaam).

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 08:14

Ik ben sowieso wel veel buiten en probeer zonlicht ook geleidelijk op te bouwen naar de zomer toe. Niet dat ik op de eerste zomerse dag pas in de zo'n duik. Vroeger deed ik dat wel. Nou dat heb ik regelmatig gevoeld hoor..
Nu smeer ik mijn gezicht sowieso in met factor 50. Als ik een dag buiten ben smeer ik me in met 30 en dan regelmatig herhalen.
Desondanks verbrand ik nog snel en ontglipt het me soms. Vooral met buiten sporten ben ik nog zoekende hoe ik me goed tegen de zon kan beschermen, omdat ik zonnebrandcreme dan van me af zweet en standaard met een rode neus en rode schouders terug kom :')

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 08:15

Ik smeer me nooit in,ik ga ook nooit langer dan 15 min. in de zon zitten.Ik heb een lichte huid en ben licht blond,maar verbrand nooit,word gelijk bruin.Behalve me benen,die zijn niet verkleurd te krijgen.

Dat je verbrand door de zon is nog niet het ergste,maar de huidkk die je er van kan krijgen.De zon is nu zoveel sterker dan 'vroeger'.De Ozonlaag is dun geworden,dus de zon is krachtiger.Vroeger had je Factor 10 als hoogste, nu heb je factor 50! nodig.Dat zegt al genoeg over hoe dun de Ozonlaag is en hoe krachtig de zon.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 08:23

Gohya, of hoe fanatiek de lobby.

Zo verdwijnen de lage factoren. Ik voel meestal behoorlijk nauwkeurig wanneer de zon op mijn huid niet meer prettig voelt (en dan ben ik nog niet verbrand), en da ga uit mezelf uit de zon of ik smeer me in. Afhankelijk van de situatie een factor 8 of 15 genoeg - maar die zijn steeds lastiger te vinden. Een beetje zon op mijn huid vind ik wel prettig. (Idd, vitamine D :) )

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 08:27

Ik smeer vrijwel nooit, zit wanneer de zon schijnt altijd binnen spierwitte huid en zon gaan gewoon niet samen dus na zonsondergang kan ik naar buiten en dus voor zonsopgang. ;(

edit: heb wel zonnebrandcreme factor 50 in de auto liggen voor wanneer we onderweg zijn want dan voel ik m'n armen gewoon na 5 min al prikken door de zon :(

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 08:36

Ik zou het eigenlijk wel moeten doen. Ik smeer nu alleen mijn onderarmen in, nu de zon eindelijk tevoorschijn komt, omdat ik wil voorkomen dat die 20 keer zo bruin worden als de rest van mijn lijf. Ik verbrand totaaaaal niet snel, maar word ook niet snel bruin. En een klein beetje bruiner zou ik toch wel leuk vinden. Alleen mijn gezicht zou ik wel elke dag moeten insmeren, ook in de winter, aangezien dat de kans op huidkanker, huidveroudering en rimpels behoorlijk verminderd. Punt is alleen dat mijn huid enorm gaat protesteren (lees: er komen puistjes ed) als ik zonnebrandcrèmes in mijn gezicht gebruik. Zelfs als die ervoor gemaakt zijn, ik heb er al een paar uitgeprobeerd. Dus tja. Dan maar wat meer rimpels later.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 09:24

Ik smeer met factor 10 bronzing olie
Loop hele dagen buiten en heb hier genoeg aan...
In Griekenland smeer ik enkel de eerste dagen 2x rond 10u en rond 13u en daarna houd ik het voor gezien
Verbrand niet en word mooi bruin
Op de dagen dat er wat meer zon is ga ik met m'n melkflessen de zon in omdat die slecht kunnen kleuren met een rijbroek aan

Afgelopen week met 34 graden hier 80% van de dag in de zon geweest en rond 1uur toch gesmeerd met factor 50 kids (heb ik voor de paarden neuzen) omdat ik het toch wel wat veel vond in een klap zoveel brandende zon
Ben weer half neger heb m'n slippers op m'n voeten staan en m'n bikini op m'n lijf :+
Vorig jaar in Griekenland 5uur in de zon gelegen was ook in slaap gevallen op de 3de dag dat ik daar was en niets verbrand niets

En tja huidkanker je ontkomt d'r tegenwoordig toch niet aan en ik ben te laks om te blijven smeren vergeet het in de drukkigheid gewoon

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 09:33

Ik verbrand bijna nooit, meestal één keer per jaar, of helemaal niet. Ik smeer mezelf ook meestal in met factor 6 of 10, mijn gezicht vaak met een iets hogere factor.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 09:44

Ik heb last van zonneallergie dus smeer om het uur met factor 50. Anders kan je me wegbrengen als ik mijzelf niet smeer :n

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 10:05

Standaard dagcreme met SPF, ook in de winter :) Daarnaast alle onbedekte lichaamsdelen als ik langer dan een minuut of 10 in de zon loop/zit.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 10:49

Net eventjes het filmpje gekeken.
Ik moet ook niet zo nadenken voer dat soort dingen, maak ik mezelf alleen maar panisch mee.
Wat ook goed helpt tegen de zon? Met 30 graden binnen gamen.
Misschien toch maar een klein flesje op stal neerleggen, dat is eigenlijk de enige keer dat ik buiten ben in de zomer.

Weet er iemand dan zonnebrandcremes die wél veilig zijn?
Die vier stoffen zeggen we niet zoveel.

Edit: Heb nu lovea Bio Sunspray besteld, die is (als het goed is) vrij van die stoffen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:15

Door mn UVallergie zal je mij nooit vrijwillig in de zon zien zitten, maar ik kom natuurlijk wel buiten. Het liefst niet in de middag natuurlijk. Me insmeren met factor 50 (P20, werkt 10 uur!) is standaard ritueel elke ochtend. Behalve in de winter, of meer precies wanneer de UVkracht onder de 3 blijft. Boven de 3 verbrand ik zeer snel, half uurtje is meer dan genoeg om knalrood te zijn.
Dit jaar heb ik ook uvwerende kleding gekocht, geweldige uitvinding! Zonder bescherming word ik gewoon beroerd van de zon (ook met bewolking nu) en voel het branden op mn huid.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:38

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:41

Ik heb me eerst weer laten verbranden door de zon om daarna over te schakelen op factor 50+ :=
Maar nu let ik wel extra op natuurlijk. Als het echt heel warm is let ik sowieso meer op en in de winter loop ik ook met een busje factor 50+ rond. :D

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:42

Net naar de kruidvat geweest en nieuwe zonnebrandcreme gehaald. Voor op m´n gezicht een klein tubetje en een grotere fles voor de rest van m´n lijf. Van Nivea hebben ze nu ook een leuke aanbieding, scheelde bij mij toch weer €11,-

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:44

Dagcreme met SPF 15 en wanneer ik ga zonnen/varen etc. standaard factor 30, in het buitenland de eerste dagen zelfs factor 50 :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:30

In Nederland en België smeer ik me niet in. Ik lig hooguit een half uurtje in de zon, want ik heb geen tijd om langer te liggen ;( Gelukkig verbrand ik hier ook niet. Ik lig hooguit 1x per maand in de zon, niet veel dus.

Als ik op zonvakantie ga, smeer ik me goed in met factor 30 of 50 (afhankelijk van locatie en het weer). Na een week schakel ik over op 20. Ga ik lager, dan verbrand ik. Heb al eens meegemaakt dat ik met een luchtig rokje en blousje in het vliegtuig zat en de rest met een trui aan. Ik was zo erg verbrand dat ik straling afgaf en het bloedheet had 8)7 Never again!

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:55

Uh.. :+
Nee grapje, smeer mij regelmatig in omdat ik weet dat ik best snel verbrand, dus ook in Nederland. Nu zijn mijn armen meestal alleen bruin omdat ik mijn meeste tijd bij de paarden rond breng :').

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:38

Ik had laatst een artikel gelezen over een onderzoek waarbij uit het onderzoek kwam dat mensen die zich niet insmeren juist minder kans op huidkanker hebben.. Ik kan het artikel niet meer vinden en het kan natuurlijk ook zomaar zijn dat het nep is..
Ik heb mezelf van de week niet ingesmeerd en heb de halve dag inde zon gelegen en ik was niet verbrand haha! Wel verbrand ik vaak in mijn gezicht dus als ik aan het werk ben steel ik wat zonnebrand factor 50 van de varkens (kinderboerderij) want zo'n knal rood hoofd is ook geen porum haha!

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:21

Ik heb ook gelezen dat zonnebrandcreme schadelijke stoffen bevat en huidkanker niks te maken heeft met de zon... Ik heb geen idee of het zo is. Ik smeer me eigenlijk nooit in als ik de hele dag buiten op stal ben. Als ik op vakantie ga, smeer ik me wel altijd in met een hoge factor.
Daarbij verbrand ik niet heel snel.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:03

Miss_Caroo schreef:
Ik heb ook gelezen dat zonnebrandcreme schadelijke stoffen bevat en huidkanker niks te maken heeft met de zon... Ik heb geen idee of het zo is.

Nee, dat is helaas niet zo. Uv-straling speelt een grote rol op het gebied van huidveroudering en huidkanker. Zeker het basaalcelcarcinoom en het plaveiselcelcarcinoom, het laatste dat vaak ontstaat uit actinische keratose (letterlijk: een verhoorning van de huid door zonlicht), worden voornamelijk veroorzaakt door cumulatieve zonschade. Het is niet voor niets dat de beroepsvereniging voor dermatologen graag een verbod ziet op de verkoop van zonnebanken aan particulieren. :)
Daarnaast bevat niet elke zonnebrandcreme 'schadelijke stoffen'. Het ene product is beter geschikt voor je huid dan de ander op basis van toegevoegde hulpstoffen, maar ook op basis van welk zonnefilter erin gebruikt wordt.