Dirkjohannes schreef:Ruim 10 jaar geleden Lasik bij min 6, uitgevoerd bij een oogkliniek in Duitsland omdat die het allerbeste bekend stond en nog steeds goed bekend staat. Ik raad Lasik af om talloze redenen. Ik heb wel een reststerkte en de vooruitzichten zijn niet goed wegens vervuiling binnenzijde oog. Tevens druppelen, meerdere keren dagelijks, levenslang wegens droge ogen welke zou samenhangen met vroeger contactlenzen. Tevens jaarlijks dure controles gemiddeld € 400,- per jaar omdat bij -6 je een risico patiënt bent. Dit heb ik schriftelijk door oogarts geschreven. Sowieso vanaf -6 en vanaf 65 jaar is 30% van de Nederlanders blind of zeer slecht ziende dus om nu een extra risico te gaan lopen door Lasik lijkt mij geen goede zaak.
Wil ik even op inhaken.
Bij mij is ook de "flapjesmethode" toegepast. Ik heb al die zaken die jij opnoemt helemaal niet. Daarnaast ook geen branderig gevoel in mijn ogen, na een paar dagen reed ik alweer auto en was ik aan het werk. Is nu enkele jaren geleden en zie nog steeds perfect, geen droge ogen. Dus niet bij iedereen is dit het geval!