Last van gewrichten en heel moe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Last van gewrichten en heel moe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:11

Enkele familieleden van mij hadden dit ook.
Bij hen is het weggegaan nadat ze gluten vrij zijn gaan eten.
Dat past ook wel bij het vit tekort door slechte opname.
Misschien eens een paar weken testen?

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 21:41

Sizzle schreef:
Enkele familieleden van mij hadden dit ook.
Bij hen is het weggegaan nadat ze gluten vrij zijn gaan eten.
Dat past ook wel bij het vit tekort door slechte opname.
Misschien eens een paar weken testen?

Ik wacht liever eerst alle onderzoeken af, voordat ik mijn dieet ga veranderen, snap je? :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:52

Dat is ook logisch maar ik wilde het je niet onthouden aangezien ze heel vergelijkbare klachten hadden en uit de onderzoeken kwam nooit wat.
Mijn nichtje was nog maar een puber en dan is het echt vervelend als je handen zeer doen.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 22:08

Dank je wel :)
Ja het is echt zwaar vervelend :\

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 06:41

Ik ben wel benieuwd naar wat het uiteindelijk nou blijkt te zijn. Ik loop nu precies hetzelfde traject door als jij, met dezelfde klachten. Alleen heeft het wat langer geduurd voor ik hier ben gekomen (klachten werden eerst niet serieus genomen bij een andere arts).

Zijn je gewrichten eigenlijk rood of ontstoken? Want dat is met reuma vaak wel het geval.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 08:31

goldenarrow schreef:
Ik ben wel benieuwd naar wat het uiteindelijk nou blijkt te zijn. Ik loop nu precies hetzelfde traject door als jij, met dezelfde klachten. Alleen heeft het wat langer geduurd voor ik hier ben gekomen (klachten werden eerst niet serieus genomen bij een andere arts).

Zijn je gewrichten eigenlijk rood of ontstoken? Want dat is met reuma vaak wel het geval.

Nee mn gewrichten zijn dus niet rood of dikker, maar omdat het eerst alleen in mn handen zat en nu ook in mijn voeten, knieën en heupen, vond mijn huisarts het wel fijn dat ik even naar de reumatoloog zou gaan.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 14:48

De reumatoloog denkt niet aan reuma, maar toch weer een bloedonderzoek. Moet nu pas weer 7 oktober terug komen.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 13:24

Nou net weer terug van de reumatoloog. Hij weet niet wat het is. Bloed onderzoek was goed en ook de röntgenfoto's waren goed.
Ik heb nog gevraag of het een allegische reactie kon zijn op voedsel. Hij was er van overtuigd dat dat niet zo was, maar dacht zelf meer aan stress. Als de pijn erger wordt, moet ik weer een afspraak maken. Maar ik weet dus nog niet wat het is. Echt geweldig...

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:34

Check het topic over Fibromyalgie anders even..
ik heb jouw zelfde klachten en heb door juiste begeleiding nu veel meer grip op mijn "situatie"
tevens kan dit niet uit bloed onderzoek naar voren komen.. is vooral alles uitsluiten en daarna krijg je pas een labeltje Fibro

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:35

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:21

ierusju schreef:
Nou net weer terug van de reumatoloog. Hij weet niet wat het is. Bloed onderzoek was goed en ook de röntgenfoto's waren goed.
Ik heb nog gevraag of het een allegische reactie kon zijn op voedsel. Hij was er van overtuigd dat dat niet zo was, maar dacht zelf meer aan stress. Als de pijn erger wordt, moet ik weer een afspraak maken. Maar ik weet dus nog niet wat het is. Echt geweldig...

In voedsel zit histamine. Hoe meer stress je hebt, hoe moeilijker je lichaam met histamine om kan gaan. Je maakt het nl bij stress zelf veel aan. Zoek op internet ook eens op histamine intolerantie. Misschien herken je je daarin. Nb een reuma arts is geen allergoloog (en dat geldt ook vice versa).

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:23

Misschien een gek idee hoor, maar hoe is je magnesium gehalte?

Givisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:33

Hier ook fybromyalgie. Nouja dat labeltje krijg je wanneer de rest is uitgesloten.

Ga je lichaam eens ontzuren en zorg dat je je PH waarde goed houdt.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 18:51

EngeltjeS schreef:
Misschien een gek idee hoor, maar hoe is je magnesium gehalte?

Dat is in mei toen meegenomen met het eerste bloedonderzoek. Dat was geheel normaal.
Givisa schreef:
Hier ook fybromyalgie. Nouja dat labeltje krijg je wanneer de rest is uitgesloten.

Ga je lichaam eens ontzuren en zorg dat je je PH waarde goed houdt.

Hoe doe ik dat?

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 19:03

henshem schreef:
ierusju schreef:

In voedsel zit histamine. Hoe meer stress je hebt, hoe moeilijker je lichaam met histamine om kan gaan. Je maakt het nl bij stress zelf veel aan. Zoek op internet ook eens op histamine intolerantie. Misschien herken je je daarin. Nb een reuma arts is geen allergoloog (en dat geldt ook vice versa).

Ik denk dat je niet helemaal goed hebt gelezen. De symptomen die ik kan vinden zijn:
Citaat:
Klachten die op kunnen treden bij histamine intolerantie zijn:
flushing (gevoel van warmte en roodheid van de huid);
hartkloppingen (onregelmatige hartslag);
netelroos (jeukende uitslag op de huid);
rode jeukende zwellingen op de huid;
oedeem (vochtophoping in de huid);
diarree (waterige ontlasting);
darmkrampen (buikpijn);
lage bloeddruk;
benauwdheid;
winderigheid;
hoofdpijn;
loopneus;
onrust;
niezen;
jeuk.

Toch bedankt voor het meedenken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 19:08

Zou je misschien je waardes kunnen vertellen?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 19:28

ierusju schreef:
Givisa schreef:

Ga je lichaam eens ontzuren en zorg dat je je pH waarde goed houdt.

Hoe doe ik dat?

Groente en fruit eten. Een citroen smaakt wel zuur, maar bevat allerlei mineralen en sporenelementen - daardoor is de "eindwaarde" voor je lichaam basisch.
Ook kun je beperkt natrium bicarbonaat innemen. Er is ont-zurende thee op de markt en zelfs capsules.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 19:56

Afbeelding

Hiervan werd dus alleen gezegd dat vitamine b12 laag normaal was, evenals vit d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:02

Hmm ik vind je b12 niet echt hoog. Geloof dat UMCG een onderwaarde hanteert van 300. En het is geloof ik grijs gebied tussen 300 en 450.

Dus geloof dat er best een kans is dat je hierdoor je klachten hebt.

En 55 is idd niet echt hoog. Sommige artsen hanteren al minium waarde van 80 ipv 50.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:04

B12 en D is erg aan de lage kant, ga hier eens mee naar de huisarts om daar nog eens op te prikken. En vraag wat je het beste kunt doen om die waardes naar boven te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:06

Beste is opstart dosis van 10 weken lang, 1 injectie per week. Of 5 weken en 2 injecties per week.

Je kunt laten onderzoeken waardoor het zo laag is. Maar meeste mensen moeten rest van hun leven blijven injecteren.

Ik doe het inmiddels al zo'n 5 jaar.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:08

Ik heb zelf reuma en bij mij is dit ook niet in mijn bloed gevonden. Ben van arts naar arts gegaan en uiteindelijk is het uit de MRI-scans gekomen.

Heb je nu meer last door de kou?

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 20:09

Als jullie even terug lezen, kun je zien dat ik 5 injecties b12 heb gehad en slik nu vitamine b12. Als dat omhoog gaat, gaan automatisch mij vitamine d ook omhoog. Mijn klachten waren daar in eerste instantie aan gelinkt, maar alleen een vage tinteling die ik af en toe had in mijn handen is hiermee weggegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:15

Dat is helaas geen goede opstart dosis :n

Als ik nu stop met injecties en b12 ga slikken. Dan kelderen mijn waardes. Omdat ik een stofwisselingopname stoornis heb. Alleen via een spier neemt mijn lichaam het op.

Daarnaast gaat je vitamine d niet omhoog door b12 pillen. Zou wel handig zijn. Scheelt mij weer pillen slikken. Want had 2 jaar terug toch echt zware vitamine d te kort. Terwijl ik al 3 jaar b12 injecteerde

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:18

ierusju schreef:
Als jullie even terug lezen, kun je zien dat ik 5 injecties b12 heb gehad en slik nu vitamine b12. Als dat omhoog gaat, gaan automatisch mij vitamine d ook omhoog. Mijn klachten waren daar in eerste instantie aan gelinkt, maar alleen een vage tinteling die ik af en toe had in mijn handen is hiermee weggegaan.

Opname probleem is niet opgelost/gevonden wat er precies mis is? Pillen gaan zelfde traject als voedsel waar je niet genoeg uit haalt en je hebt al een tekort. Na injecties moet de B12 waarde in je bloed veel hoger blijven om normaal te zijn, ik dacht zelfs iets van boven de 1000. Lees het topic over b12 tekort hier eens door, want paar injecties en dan stoppen is bijna de slechtst mogelijke manier als je het niet via spijsvertering binnenkrijgt en dat niet is/kan worden opgelost. Verbeteringen na oplossen tekort door b12 injecties zijn vaak langdurig traject en startdosis moet behoorlijk hoog zijn om verbetering te gaan merken.