Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Enkele familieleden van mij hadden dit ook.
Bij hen is het weggegaan nadat ze gluten vrij zijn gaan eten.
Dat past ook wel bij het vit tekort door slechte opname.
Misschien eens een paar weken testen?
goldenarrow schreef:Ik ben wel benieuwd naar wat het uiteindelijk nou blijkt te zijn. Ik loop nu precies hetzelfde traject door als jij, met dezelfde klachten. Alleen heeft het wat langer geduurd voor ik hier ben gekomen (klachten werden eerst niet serieus genomen bij een andere arts).
Zijn je gewrichten eigenlijk rood of ontstoken? Want dat is met reuma vaak wel het geval.
ierusju schreef:Nou net weer terug van de reumatoloog. Hij weet niet wat het is. Bloed onderzoek was goed en ook de röntgenfoto's waren goed.
Ik heb nog gevraag of het een allegische reactie kon zijn op voedsel. Hij was er van overtuigd dat dat niet zo was, maar dacht zelf meer aan stress. Als de pijn erger wordt, moet ik weer een afspraak maken. Maar ik weet dus nog niet wat het is. Echt geweldig...
EngeltjeS schreef:Misschien een gek idee hoor, maar hoe is je magnesium gehalte?
Givisa schreef:Hier ook fybromyalgie. Nouja dat labeltje krijg je wanneer de rest is uitgesloten.
Ga je lichaam eens ontzuren en zorg dat je je PH waarde goed houdt.
henshem schreef:ierusju schreef:Nou net weer terug van de reumatoloog. Hij weet niet wat het is. Bloed onderzoek was goed en ook de röntgenfoto's waren goed.
Ik heb nog gevraag of het een allegische reactie kon zijn op voedsel. Hij was er van overtuigd dat dat niet zo was, maar dacht zelf meer aan stress. Als de pijn erger wordt, moet ik weer een afspraak maken. Maar ik weet dus nog niet wat het is. Echt geweldig...
In voedsel zit histamine. Hoe meer stress je hebt, hoe moeilijker je lichaam met histamine om kan gaan. Je maakt het nl bij stress zelf veel aan. Zoek op internet ook eens op histamine intolerantie. Misschien herken je je daarin. Nb een reuma arts is geen allergoloog (en dat geldt ook vice versa).
Citaat:Klachten die op kunnen treden bij histamine intolerantie zijn:
flushing (gevoel van warmte en roodheid van de huid);
hartkloppingen (onregelmatige hartslag);
netelroos (jeukende uitslag op de huid);
rode jeukende zwellingen op de huid;
oedeem (vochtophoping in de huid);
diarree (waterige ontlasting);
darmkrampen (buikpijn);
lage bloeddruk;
benauwdheid;
winderigheid;
hoofdpijn;
loopneus;
onrust;
niezen;
jeuk.
ierusju schreef:Givisa schreef:Hier ook fybromyalgie. Nouja dat labeltje krijg je wanneer de rest is uitgesloten.
Ga je lichaam eens ontzuren en zorg dat je je pH waarde goed houdt.
Hoe doe ik dat?
ierusju schreef:Als jullie even terug lezen, kun je zien dat ik 5 injecties b12 heb gehad en slik nu vitamine b12. Als dat omhoog gaat, gaan automatisch mij vitamine d ook omhoog. Mijn klachten waren daar in eerste instantie aan gelinkt, maar alleen een vage tinteling die ik af en toe had in mijn handen is hiermee weggegaan.