Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
magicmist schreef:Een foto van de kleine grote man![]()
[ [url=m/fp4HGR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Esplendido schreef:Vroeger werd er op uur en tijd gevoed en mocht de baby vaak maar bepaalde tijd aan de borst drinken. Dit verstoorde het vraag en aanbod systeem met als resultaat dat de meeste moeders na een tijdje te weinig melk voor hun kindje hadden. maar in plaats van dit als oorzaak aan te wijzen werd gezegd dat de melk te weinig voedingsstoffen bevatte.
magicmist schreef:ik ben mij bewust van voorkeurszijde. was hier al voor gewaarschuwd.en we proberen dit te voorkomen dat hij scheef groeit.
Hij heeft de 1e week op de slaapkamer in een wieg gelegen. Helaas werkte dit niet. In overleg met de verloskundige is hij naar zijn eigen bedje gegaan.
Ik heb niet het idee dat hij dit vervelend vindt. aangezien hij overdag goed slaapt over het algemeen.
de verloskundige raad het overigens ook altijd aan, om de baby op de slaapkamer in een wieg bij je te leggen. ook ivm hechtig naar de ouders en slaap-wakker ritme.
)) en ik deel graag mijn kennis O: ) . En toen mijn vriendin dus problemen kreeg met haar bv en haar kraam gelijk zei dat ze te weinig/mindere kwaliteit bv had, heb ik haar aangeraden een lactatiedeskundige op te zoeken. Dit heeft ze gedaan en het bleek een aanlegprobleempje te zijn. Ze heeft naar eigen tevredenheid een tijd bv kunnen geven. Het aanlegprobleem was ook niet herkend door de kraam.
zo'n eigenwijze mams) had wel de nodige basiskennis waarmee de meeste moeders voldoende aan zouden hebben.
. Ik hoop dat jullie veel genieten van elkaar en natuurlijk moeten jullie nog erg wennen aan elkaar.
). Ik heb bij alle drie gewoon een speen aangeboden en geen van drieën raakte hiervan in de war. Wel dronken de twee oudste bij alle voedingen bij beide borsten en mijn jongste deed dit borst voor borst. Wat inhield dat zij wat vaker kwam voor de voeding.
, nou mooi niet dus.Esplendido schreef:Een baby clustert niet voor niets. Een manier om te voorkomen dat hij teveel 'voormelk' binnen krijgt is door tijdens het clusteren niet steeds van borst te wisselen. Maar bijvoorbeeld een of twee uur steeds dezelfde borst aan te bieden. En na dat uur of die twee uur de andere borst. Als je merkt dat hij ontevreden is aan de borst kun je eerder wisselen.
Met en een speen geven en dagelijks een flesje kv ondermijn je het vraag en aanbod systeem en bestaat de kans dat je op (korte) termijn niet meer voldoende melk hebt voor hem.
Majabeestje schreef:Ik wil je alleen even sterkte wensen.
Mijn kinderen zijn nu bijna 5 en 7, maar als ik dit zo lees allemaal dan breekt het zweet me weer uit![]()
Het wordt beter!
(Ook ervaring met clusteren, koemelkallergie, te vroeg geboren kindje, reflux, huilen.. veel huilen..)
toen werd de boodschap eindelijk wel begrepen.