Hevige pijnklachten ondebuik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 22:10

Nee nog niet omdat de pijn duidelijk (volgens hun) rond de baarmoeder zit. Zelf voel ik het daar ook het meest. Ik kan de ha bellen morgen en vragen of dat ondezocht kan worden. Moet ook heel eerlijk zijn dat ik me niet zo heel goed in die symptomen kan vinden. :o Maar navragen kan natuurlijk nooit kwaad!!

meggiemeg

Re: Hevige pijnklachten ondebuik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 07:33

Het is balen dat ze nog niets gevonden hebben zodat je kunt zeggen dat is het. Ik had het met mijn maag, was zo blij dat er iets uit kwam waardoor je wist wat er nu aan de hand is. 2 weken duurt nog lang, waarom moet je zo lang wachten?

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 08:32

Zoals ik al zei voelt het dubbel. Blij dat er niets ernstigs id maar frustrerend dat er 'niets' is. De gynaecoloog wilde afwachten of mijn lichaam het met pijnstilling zelf oplost.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 08:42

Geen leuk bericht, maar als ik jou was zou ik voor een kijkoperatie gaan. Endometriose hoeft namelijk maar een klein plekje te zijn waar iemand zeeeeer veel last van kán hebben. Ik had toendertijd wat in mijn 'holte van douglas' en hoewel dat niet zoveel was als men gewend was om te zien, kon ik wel doodgaan van de pijn. Wel waren er in mijn eierstokken grote cystes te zien. De laatste keer dat ik geopereerd werd, zat er slechts een heel klein plekje op mijn darm. Laat je niet afschepen hoor! Ben momenteel ongesteld en kan wel janken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 08:46

Sterkte Ts!

Ik heb een half jaar geleden precies hetzelfde gehad. Zoveel pijn dat ik nauwelijks (rechtop) llokonllopen zitten. En bloed bij de ontlasting. Toen halsoverkop naar het ziekenhuis geweest. Maar ook zij konden niks vinden, ondanks allerlei onderzoeken. Ze hebben me een nacht gehouden ter observatie. Maar nooit wat kunnen vinden, wel bijna 2 weken met pijn gelopen...

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 08:50

Ik heb ooit een niercrisis gehad door nierstenen. Die pijn vertrok van de buitenkant van mijn onderrug langs mijn lies naar de onderbuik. Aanvankelijk leek het wat rugpijn met iets wat op menstruatiepijn leek. Dan begon het in de lies mee te trekken en toen barstte de hel los. Ik kon niet zitten, niet liggen, liep en kroop rond van de pijn en moest braken van de pijn. Ik heb toen een injectie met Buscopan gekregen en dat hielp. Na twee crisismomenten waren de stenen langs de natuurlijk weg weg dus op de echo zagen ze die al niet meer. Maar, het was de meest vreselijke pijn die ik ooit gevoeld heb.
Ik dacht bij jouw verhaal ook direct aan je nieren?

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 08:55

Nouja, ik lees bij veel bokkers toch symptomen van rugpijn, bloed, ontstekingen, en braken. Ik heb geen van die symptomen. De pijn zit echt in mijn darm en rond mijn baarmoeder. Dit was ook goed te voelen bij het inwendig onderzoek. Ik heb geen bloed bij de ontlasting, ik braak niet en voel me in principe ook niet ziek. Ben op dit moment ontzettend vermoeid door de pijn en het niet slapen. Ik had een piepklein beetje bloed in de urine maar geen ontstekingswaarden. Ik heb geen last van mijn rug of zij of blaas. Ik plas niet meer dan normaal en plassen doet echt zeer in de baarmoeder en darm.
Ik zal zo eens naar de huisarts bellen of er een mogelijkheid met de nieren is.
Het is en blijft een vreemd verhaal.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 10:03

Sorry als ik ietwat recalcitrant overkom :o :o
Ik kan erg slecht omgaan met pijn vooral als ik niet weet waar het vandaan komt. Ik kan me daar genadeloos in vast bijten met ook emotionele gevolgen van dien. Ik kan slecht tegen thuis zitten, ik verzuip dan een beetje als het ware.
Ik heb de HA gebeld, zij belt mij terug ivm de nieren. Morgen ga ik toch proberen een uurtje te werken, want wil niet teveel gëisolleerd raken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:35

Is Blaasgruis ook al uitgesloten?

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 10:37

Gosh nee, niet eens aan gedacht, kende dat alleen bij katten haha. Maar krijg je van blaasklachten ook darmklachten dan?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:39

Volgens mij wel,het staat met elkaar in verbinding toch.
Google anders ff op Blaasgruis bij mensen?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:40

Ik zou je aanraden om eens naar een osteopaat te gaan.
Ik heb daar erg veel baat bij gehad, heb ernstige rugklachten gehad en na een paar jaar bij een osteo terecht gekomen, het bleek dat er veel spanning rondom een nier zat. Dat is behandeld en nu volledig pijn vrij.
Hij kan ook zien waar de meeste spanning vandaan komt en helpen dat gebied te ontspannen.
Klinkt een beetje zweverig maar het is een fysio met een extra opleiding dus goed opgeleid

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:44

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 10:45

De dokter belt vanmiddag, ik zal het bespreken met haar.
Het klinkt absoluut niet zweverig Gilbo, misschien is het wel spanning.

Mijn gevoel neigt nog steeds naar endometriose. Vooral omdat de pijn daar zit waar het vaak ontstaat. Maar ik wil alles uitsluiten natuurlijk. Ben dan ook dankbaar voor de vele inbreng en het meedenken!!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:48

Spanning in je lijf is een heel logisch gevolg van pijn. Door te ontspannen kan je gerichter zien waar de pijn zit.
Echt de moeite waard, ook bij endo

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 10:50

Buiten frequente aandrang, want die heb ik niet, en moeilijk plassen, want dat kan ik buiten de pijn prima komt dat wel aardig overeen met mijn klachten! Dankje Gohya, ik ga het aankaarten!!

Dat klopt Gilbo. Ik ga op dit moment ook 2x per week naar mijn fysio die idd helpt om me meer te laten ontspannen. Hij taped en masseert mijn onderrug.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:51

Het voordeel van een osteo is dat hij verder kijkt dan botten en spieren. Hij zoekt het ook bij de organen

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 10:55

Thnx Gilbo, ik zal eens rond gaan kijken!

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 11:08

hoi hoi,

Je klachten zijn niet helemaal het zelfde maar.

Ik heb onlangs een week in het ziekenhuis gelegen.

Ik had pijn scheuten en zeurende pijn in mijn onderbuik.

gebied waar je menstruatie pijn hebt.

Ik ben daar mee naar de huisarten post geweest die zei dat ik verstopt was.

ik kreeg allerlij laxeer middel mee en dan moest het opgelost zijn.

Dit was woensdags.
Vrijdag had ik zo een pijn dan mijn vriend de Huisarts belde ik had sochtens gebeld dat ik nog zo een pijn had en ik moest maar paracetamol en ubi in nemen.

Hij zei dat er NU iemand naar me moest kijken en dat we anders gewoon naar het ziekenhuis zouden rijden.
Ik mocht meteen komen.
daar aangekeken kwam ik in elkaar gekropen huilend binnen ze heeft gelijk de Spoedeisende hulp gebeld dat ik onderweg was.

ze dacht een blinden darm.
Na dat ik daar binnen kwam en onderzocht was sloten ze eigenlijk een blindedarm uit maar toch echo.
niks te zien.
ik was inmiddels stoned van de morfine.

na een week van onderzoeken waarbij mn bloedwaardes iets afweken maar dat was niet aanmijn pijn te verwijten.

wat bleek.

Ik had beknelde buikzenuw/spier.
hierdoor hadden mijn darmen anders gelegen en dus iets verstopt geraakt.
maar de pijn kwam daar van weg.
ze hebben mijn buik toen een soort van gereset.
hierbij verdoven ze een bepaald gebied.

ze hebben dit gedaan op het moment dat mijn morfine uitgewerk was en ik echt pijn had..
en verdomd weg pijn.
ze hebben dit 2 keer gedaan en daarna waren alle klachten verdwenen..
het is iets wat heel soms voorkomt en waar ze vaak niet aan denken.

misschien is dit in jou geval ook wel zo?

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 11:29

Oei Japielover, dat klinkt ook ontzettend heftig!! Het klinkt voor mij niet echt overeenkomend, maar hey who knows! Hoe gaat het nu met je?

De huisarts heeft gebeld. Nieren sluit ze uit, daar zit de pijn te laag voor. Blaasstenen daarentegen zou wel heel goed kunnen. Morgen om 8u moet ik nog een keer ochtenurine inleveren en morgenmiddag om half 3 krijg ik een uitwendige buikecho met volle blaas (Joepie :') ) Fingers crossed

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 11:37

Spannend.
Kun je wel je ontlasting kwijt?
Ergens anders nog stijf?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 11:38

O dat is toch mooi vlot dat je terecht kan voor de echo!

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 11:39

Ontlasting gaat prima. Ik ben sowieso een stijve doos, maar niets noemenswaardig stijver.

Idd gelukkig zo snel. Ook fijn kunnen afspreken met het werk dat ik na de echo nog een uurtje of twee kom werken om er wel nog wat in te blijven zitten!
Ik ben benieuwd morgen :=

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 11:40

bowena_84 schreef:
Oei Japielover, dat klinkt ook ontzettend heftig!! Het klinkt voor mij niet echt overeenkomend, maar hey who knows! Hoe gaat het nu met je?

De huisarts heeft gebeld. Nieren sluit ze uit, daar zit de pijn te laag voor. Blaasstenen daarentegen zou wel heel goed kunnen. Morgen om 8u moet ik nog een keer ochtenurine inleveren en morgenmiddag om half 3 krijg ik een uitwendige buikecho met volle blaas (Joepie :') ) Fingers crossed

Inwendige echo via vagina stelt niks voor hoor.
Heb ik ook gehad en t stelde niks voor.

Ik voel me ni weer tip top in orde haha.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 11:42

Inwendig heb ik gisteren al gehad. Was geen lolletje :oo

Morgen krijg ik uitwendig en dan moet ik van half 1 tot half 2 een liter drinken en mag dan tot half 3 niet meer plassen. Laten we het zo stellen dat ik niet zo goed ben in plas ophouden dus ik vind dat altijd een beetje vervelend. Maar wat moet dat moet!