Hoe motivatie terug vinden?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bullebeest

Re: Hoe motivatie terug vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:54

Mag ik inbreken hier?Vandaag mezelf een schop onder mn kont gegeven en net bijna 3,5 km gelopen. Als beginner zijnde dus nog best veel gewandeld. Zit ook ter revalidatie van mijn knie bij fysio dus rustig aan doen.

Maar wat een heerlijk voldaan gevoel na afloop. Mijn doel voor nu is 5km nonstop, maar dat zal nog een aardige weg worden door mijn knie.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 20:18

Hoe is het met jullie? Hier moet zo heel goed maar heb mijn motivatie weer gevonden.
Gister coupertest gedaan en 2 kilometer gelopen in 12 minuten.
Ben daar best trots op want heb bijna een halfjaar niet meer gelopen, ik was ook niet heel erg kapot na het lopen :)

Ik ga nu het hardlopen ook weer oppakken want gister besefte ik eigenlijk hoe fijn het nou was om te lopen!

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:49

Ik ben helaas moeten stoppen met hardlopen :( 2 jaar geleden kreeg ik opeens erg veel last van mijn nek, een soort zenuwpijn waar ik veel pijn van gehad heb en een half jaar niet heb kunnen sporten. En nu kreeg ik het weer, wat duidelijk maakte dat het aan het hardlopen ligt... Mijn nek trekt dat dus niet en ik heb besloten dus ook te stoppen want ik wil die gruwelijke pijn niet nog eens uitlokken.

Ik vind het ontzettend jammer want ik wou zo graag de halve marathon meelopen in november :( Ook erg jammer voor de hond, die zo graag meeging...

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:53

Wat onwijs balen Trijnie! Het is zo naar als je lichaam niet meewerkt.

Ik was vlak voor de dam tot dam by night (8km) weer gaan trainen want had daarvoor griep. Toen heb ik het gerend en het ging zooooo lekker, toen dacht ik já dit is het, hierom wil ik rennen! Dus onwijs gemotiveerd, helaas heb er ik lopersknieën aan overgehouden omdat ik te snel heb gerend en niet goed genoeg heb getraind, super balen dus! Heb gister een loopanalyse laten doen bij een hardloop winkel en goede schoenen aangeschaft waarop ik goed en recht afzet. Dus hoop hiermee verder te kunnen en wie weet ook wel voor een halve marathon te trainen..

Sindykaya, dat gevoel inderdaad! Heerlijk!!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 21:23

Wat ontzettend vervelend Trijnie! :(

Wat zijn loopersknieën precies?

Ik heb helaas net wat te kleine hardloop schoenen, voor kleine afstanden lukt het wel maar als ik echt naar de 7 á 8 kilometer wil lukt het niet meer..
Ik ga dus ook sparen voor goeie schoenen met zo'n loop analyse, bevalt dat tot nu toe goed?

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 23:21

Ik heb besloten alleen nog maar schoenen te kopen met advies/analyse. Dat is me enorm goed bevallen. Tuurlijk, het is wat duurder maar dan kun je ook nog terug gaan als de schoen toch niet goed zit na een paar km, of als je andere klachten krijgt. Zo heb ik daarna gratis passende zooltjes gekregen om met m'n platvoeten toch uit te voeten te kunnen.
Top service bij Run 2 Day!!

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 10:23

pff ik ben weer bij het begin..
Omdat ik zoveel gewerkt heb in de zomer ben ik het sporten gewoon vergeten en nu zit ik elke avond met eten op de bank ( ongezond eten).

Hoop een beetje m'n motivatie terug te vinden, maar dat is zo moeilijk...

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 10:39

SindyKaya schreef:
Wat ontzettend vervelend Trijnie! :(

Wat zijn loopersknieën precies?

Ik heb helaas net wat te kleine hardloop schoenen, voor kleine afstanden lukt het wel maar als ik echt naar de 7 á 8 kilometer wil lukt het niet meer..
Ik ga dus ook sparen voor goeie schoenen met zo'n loop analyse, bevalt dat tot nu toe goed?

Zie net dat ik niet meer geantwoord heb, hier een uitleg van wat het is : http://m.thuisarts.nl/knieproblemen/ik- ... nie?mobile

Het is nog steeds niet over, onwijs frustrerend! Dus kan m'n schoenen ook nog niet echt goed uittesten, ik wandel er wel op en ze zitten heerlijk en het voelt prettig, dus denk dat ik heel tevreden ben.

Je kunt zo'n analyse inderdaad bij run2day of runnersworld bijvoorbeeld laten doen, ik heb het bij runnersworld laten doen en ben zeer te spreken over de service.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:14

Weer even reageren hier, nog steeds gemotiveerd iedereen? :D

Ik ben weer aan het skaten, aangezien dat wel gaat met mijn nek en het is zo heerlijk buiten nu :D Ik vind het jammer dat ik het bos niet in kan met mijn skates maar langs het kanaal is het ook heel mooi! Vandaag 20,26 km gedaan, word je wel moe van zeg! En het extra voordeel is dat de hond er ook echt moe van wordt, die is normaal niet moe te krijgen, waardoor hij me niet steeds komt lastig vallen om te wandelen :o :')

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 17:26

Nee gaat super slecht hier! M'n knieeen doen het niet het goed met vocht en kou :(
Maar heb mij weer voor een run ingeschreven in april, 8 kilometer !

Volgende week krijg ik mijn loon en dan ga ik goeie hardloop schoenen kopen, dan heb ik geen smoesjes meer.

20 km is veel joh! Leuk ook met je hond! Ik ga met m'n pony's hardlopen :)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:16

Jammer van je knieën, daar heb ik gelukkig geen last van. Enkel rechts soms wat last, maar dat is logisch na mijn operatie :) Leuk dat je een run gaat doen, dat zorgt wel voor motivatie natuurlijk :D

Goede schoenen zijn inderdaad wel belangrijk, hopelijk vind je leuke schoenen! :D

Ik ga niet zonder hond, hij is mijn bodyguard en ik kan hem gebruiken om te remmen :')

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:26

Heb je een hond? Er zijn ook heel veel runs met je hond, waar je ook moet kanoën en je hond moet rustig in de kano zitten en over bruggetje lopen etc

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:26

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 18:21

Ik heb nieuwe schoenen ! :D
Helemaal aan laten meten en ze lopen echt super *\o/*

Afbeelding

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:10

Gaaf :D Weer een extra reden om te gaan hardlopen :D

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 20:47

Precies!! Op mijn andere ging echt niet meer, veelste klein. Deze zitten super ! Was wel even een big spender en ze zijn niet het mooiste, maar nu heb ik wel schoenen dat mij goed past!
Ben er echt heel blij mee :j

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:48

Ik vind ze wel erg mooi :))

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 23:00

Ze zijn ook niet lelijk, alleen er waren veeeeeel mooiere... Maar die stonden niet naar mijn voet helaas.
Morgen ga ik al hardlopen, super benieuwd hoe het gaat.

Moest vandaag shuttlerun test op school doen, oei.. := trap 5,5 _O-
Maar dat gaat beter worden ! :D

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:44

Ik wil ook weer beginnen met hardlopen, maar nu ik 3 keer per week werk na school + het 's avonds koud, nat en donker is, heb ik niet zo veel motivatie meer.
Om in de regen te lopen vind ik nog niet zo erg, wel als het moet in het donker. Mijn moeder wilt wel mee op de fiets, maar dit is ook niet bepaald ideaal. Ik loop liever alleen, zo kan ik mijn eigen tempo bepalen en let er niemand op me.
Toch moet ik wel iets aan mijn conditie gaan doen; ik wil namelijk naar de politieschool en hiervoor moet ik een conditietest doen, uh.. :+