Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Goof schreef:Ik snap wel dat je weer ziek bent. Je doet teveel, je lichaam rust niet en zeker allergieën kunnen er ook echt wel inhakken en een aanslag op je lichaam zijn al merk je dat niet direct.
, al dacht ik van niet dat allergie zoveel kan veroorzakent, want voel toch niks.. terwijl longen toch erg snel reageren. Ik had nooit gedacht dat dat eventueel oorzaken kan zijn. Dit is alleen afwachten. Vandaar of er mensen zijn die zo onwijs moe zijn van allergie dag in dag uit. kimberly1995 schreef:[naam] schreef:
Ik heb meer acute problemen als ik allergische reacties krijg. Weet wel dat een kennis van mij al jaren loopt met vermoeidheid en dat het blijkt dat hij allergisch is voor zo goed als alles.
Waarom denk je dat acupunctuur niet vrijwel alles kan oplossen?
Ik vind het onrealistisch dat acupunctuur vrijwel alles kan oplossen. Sorry maar ik geloof niet dat acupunctuur DE oplossing is. Zal vast een deel helpen, maar denk niet alles. Als dat zo is. Nadat ik het heb geprobeerd, kan ik mijn woorden eventueel nog terug nemen
[/quote]
maar ben je dan echt zo ver dat ze cvs kunnen schappen? anne_bento schreef:Misschien heb ik er overheen gelezen maar misschien kun je eens met een diëtist praten? En dan niet 1 van "de oude stempel" die volgens de schijf van 5 werkt.
Ik heb namelijk dezelfde klachten gehad, jarenlang, en at ook onregelmatig en niet altijd even gezond ( al dacht ik zelf van wel). Heb vaak bij de huisarts gezeten en onderzoeken laten doen waar niks uit kwam. Uiteindelijk naar een psycholoog gestuurd terwijl ik me geestelijk prima voelde.
Toen ben ik zelf naar voeding gaan kijken en heb dat vorig jaar volledig omgegooid! Sindsdien heb ik geen duizeligheden meer, ben ik niet meer moe en slapjes, en sport ik bijna dagelijks om mijn energie kwijt te kunnen. Wat voeding al niet met je doet zeg..
Ik weet natuurlijk niet of dit bij jou een oorzaak kan zijn, maar ik zou voeding zeker als mogelijke oorzaak zien!
Goof schreef:Nee, dat klopt ook niet, maar je lichaam krijg nooit tijd om bij te komen en dus compleet fit te worden met deze levensstijl. Je bent dus al weinig fit, herstelt nooit en als je dan een keer doorgaat hakt dat er in.
Het is niet normaal, maar ik snap wel waar het vandaan komt.
Anoniem schreef:Goof schreef:Nee, dat klopt ook niet, maar je lichaam krijg nooit tijd om bij te komen en dus compleet fit te worden met deze levensstijl. Je bent dus al weinig fit, herstelt nooit en als je dan een keer doorgaat hakt dat er in.
Klopt, alleen als stage dan eerdere jaren rustig is, dan heb ik nog niet de energie die eigenlijk hoort. Nu is een deel af te strepen op lange dagen. Alleen hoe is dat dan als ik full time moet werken en mijn centen moet verdienen? Dan zou ik omdat ik zo extreem vermoeid ben nooit full time kunnen werken? Omdat ik anders niet normaal kan leven zoals ik zou willen. Daar ben ik ook weer ergens 'bang' voor. Na deze 3 weken neem ik ook echt de rust op het gebied van stage en school
Goof schreef:Goof schreef:Nee, dat klopt ook niet, maar je lichaam krijg nooit tijd om bij te komen en dus compleet fit te worden met deze levensstijl. Je bent dus al weinig fit, herstelt nooit en als je dan een keer doorgaat hakt dat er in.
Quote:
Klopt, alleen als stage dan eerdere jaren rustig is, dan heb ik nog niet de energie die eigenlijk hoort. Nu is een deel af te strepen op lange dagen. Alleen hoe is dat dan als ik full time moet werken en mijn centen moet verdienen? Dan zou ik omdat ik zo extreem vermoeid ben nooit full time kunnen werken? Omdat ik anders niet normaal kan leven zoals ik zou willen. Daar ben ik ook weer ergens 'bang' voor. Na deze 3 weken neem ik ook echt de rust op het gebied van stage en school
Ik werk om die reden ook niet fulltime. Ik heb ook ernstig gebrek aan energie en van fulltime werken word ik ziek helaas. Ik werk 4 dagen en ik verdien prima, dus financieel kan dat ook.
Ik ben benieuwd of je helemaal bijtrekt als je straks wat rust hebt van stage & school. Ik zou trouwens ook wel echt mijn rust pakken dan als ik jou was en niet meteen al je tijd in andere activiteiten stoppen. Geef jezelf eens enkele weken of een maand om te rusten en op te knappen.
Anoniem schreef:kimberly1995 schreef:
Ik vind het onrealistisch dat acupunctuur vrijwel alles kan oplossen. Sorry maar ik geloof niet dat acupunctuur DE oplossing is. Zal vast een deel helpen, maar denk niet alles. Als dat zo is. Nadat ik het heb geprobeerd, kan ik mijn woorden eventueel nog terug nemen
Als je vindt dat acupunctuur niet alles op kan lossen, is klassieke homeopathie of natuurgeneeskunde wel iets? Ik heb gediagnosticeerd CVS en dankzij mijn klassiek homeopaat ben ik bijna in staat inmiddels, het ziekenhuis te berichten dat ze de diagnose mogen verwijderen uit mijn dossiers..
Daarnaast doe ik zelf de studie. Dus mocht je meer informatie willen of mijn persoonlijke ervaring, mag je me pb'en.
maar ben je dan echt zo ver dat ze cvs kunnen schappen?[/quote]
Nou, ik denk wel dat ik het nu geen CVS meer wil noemen inderdaad.
Goof schreef:Anoniem schreef:
Ik werk om die reden ook niet fulltime. Ik heb ook ernstig gebrek aan energie en van fulltime werken word ik ziek helaas. Ik werk 4 dagen en ik verdien prima, dus financieel kan dat ook.
Ik ben benieuwd of je helemaal bijtrekt als je straks wat rust hebt van stage & school. Ik zou trouwens ook wel echt mijn rust pakken dan als ik jou was en niet meteen al je tijd in andere activiteiten stoppen. Geef jezelf eens enkele weken of een maand om te rusten en op te knappen.
kimberly1995 schreef:Goof schreef:
Ik ben wel benieuwd of jij vind dat je hiermee genoegen 'moet' nemen? Als je het leuk zou vinden, zou ik graag je visie aanhoren (mag per pb).
Goof schreef:kimberly1995 schreef:
Ik ben wel benieuwd of jij vind dat je hiermee genoegen 'moet' nemen? Als je het leuk zou vinden, zou ik graag je visie aanhoren (mag per pb).
Tja weet je, soms is het niet anders.
Ik ben nu 35 en struggle er al jaren mee. Ik ben simpelweg minder fit dan een ander. Ik kan er een groot probleem van maken, er van balen en er hard tegenaan schoppen omdat ik het niet wil, maar ik kan me ook aanpassen.
Nu heb ik makkelijk praten, want zoals ik zei verdien ik genoeg om 4 dagen in dienst te zijn (dat betekent overigens in de praktijk vaak alsnog 5 of soms 6 dagen werken, maar dan thuis. Ik werk in het onderwijs).
Ik heb me inmiddels aangepast aan wat ik wel kan en voor mij werkt dat prima. Ik doe dat door weinig meer te plannen, weekenden vrij en vooral voor mezelf te houden en ik doe ook niet aan sociale verplichtingen van een ander.
Woensdag is mijn vaste vrije dag, breekt de week lekker, ik kan even rustig aan doen en uitslapen en er de volgende twee dagen weer goed tegenaan. In het weekend houd ik zaterdag overdag altijd vrij van afspraken, als ik zin heb en moe ben slaap ik. Zaterdag is van mij. Als ik al afspraken maak, wat ik bloedirritant vind want dan zit je er ook aan vast, doe ik dat op zondag en op zaterdagavond.
Ik kom hiermee niks tekort, zowel financieel als sociaal gezien, ik bouw enkel rust en ritme in voor mezelf.
Woogy schreef:Ik heb een aantal jaar geleden een revalidatie traject doorlopen, met vooral veel zelfinzicht en besef krijgen van je situatie. Dat wij veel signalen graag willen zien als defecten op zoek naar antwoorden om maar te kunnen zeggen dat we iets mankeren, in plaats van ingeslopen gewoontes.
Het stukje dat jij zegt dat acupunctuur je 'medische problemen' niet oplost, terwijl je eigenlijk niet weet of je medisch iets mankeert doet mij heel sterk terugdenken aan het traject
Anoniem schreef:Woogy schreef:Ik heb een aantal jaar geleden een revalidatie traject doorlopen, met vooral veel zelfinzicht en besef krijgen van je situatie. Dat wij veel signalen graag willen zien als defecten op zoek naar antwoorden om maar te kunnen zeggen dat we iets mankeren, in plaats van ingeslopen gewoontes.
Het stukje dat jij zegt dat acupunctuur je 'medische problemen' niet oplost, terwijl je eigenlijk niet weet of je medisch iets mankeert doet mij heel sterk terugdenken aan het traject
Medisch mankeer ik echt wel aantal dingen. Astma, allergieën en slechte knieën (+schreve rug) zijn dingen die vast staan. Acupunctuur ga ik zeker ook proberen en je moet ook accepteren dat je sommige dingen inderdaad niet kan. Maat ik weet gewoon dat het meer is en dat er meer aan gedaan kan worden ..
Citaat:Daar heb ik inderdaad al naar zitten kijken . Alleen het is ook echt medisch, dus denk niet het alles zal oplossen. Zal voor een deel vast helpen.
Woogy schreef:Citaat:Daar heb ik inderdaad al naar zitten kijken . Alleen het is ook echt medisch, dus denk niet het alles zal oplossen. Zal voor een deel vast helpen.
Heb ik deze opmerking verkeerd opgevat dan?
Informeer bij je huisarts. Zo kom ik ook aan de mijne. Hij is namelijk fysiotherapeut en acupuncturist in één en volgt momenteel bijscholing voor osteopathie en is aangesloten bij de praktijken van mijn huisartsengroep.
Anoniem schreef:Ik ben juist opzoek naar oplossingen en out of the box ideeën. En heb nooit gezegd dat ik defecten heb, momenteel is het even zwaar helaas
Wat ik 'eng' vind van natuurartsen/holistische artsen etc of ze wel echt zijn en niet neppigheid uithalen. Hoe kan je controleren of ze wel weten wat ze doen? Zelfde met acupunctuur. Moet wel goed gebeuren, anders ben je weer ietjes verder van huis