Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Plien91 schreef:Marjo89 schreef:Ben vast de enige maar ik zou echt niet zomaar stoppen. Weegt niet op tegen seks met condoom.
Mijn god dat vind ik zo NOT DONE. Gepruts, goodbye zin in....
Zijn er mensen met ervaring zetten van Een hormoon spiraal. En alle gevolgen en ellende daarna ??
Ik heb een hormoonspiraal. Inbrengen was niet prettig maar wel te overzien. Daarna een week lichte bloedingen gehad en sindadien NOOIT meer ongesteld geweest. Libido veel beter, voel me happy, geen stemmingswisselingen meer.. Energieker, 8kg afgevallen... Ben heel blij met m'n keuze met de pil te stoppen.
_helga_ schreef:Ik lees goede dingen over zoely?
een pil dat voor een deel gemaakt is van je eigen lichaams hormoon.
Je kunt de stopweek verzetten en je kunt er makkelijk mee stoppen.
Met de hormoon spiraal zit je er 5 jaar aan vast.
Marjo89 schreef:Plien91 schreef:Ik heb een hormoonspiraal. Inbrengen was niet prettig maar wel te overzien. Daarna een week lichte bloedingen gehad en sindadien NOOIT meer ongesteld geweest. Libido veel beter, voel me happy, geen stemmingswisselingen meer.. Energieker, 8kg afgevallen... Ben heel blij met m'n keuze met de pil te stoppen.
Kijk nice zo'n verhaal
Waar heb jij hem laten inbrebgen ??
deflin schreef:Hmm, slik ook al vanaf mijn 14 e de pil en idd ook weinig libido en hou helemaal niet van knuffelen. Kan idd janken om de meest rare dingen. Zat er zelf over na te denken om te stoppen na mijn vakantie en na dit topic heb ik helemaal zo iets van , weg met die troep.
Ben alleen bang dat ik ontzettend aankom want heb er afgelopen tijd al weer aardig wat kilo's bij gekregen
Blacky94 schreef:_helga_ schreef:Ik lees goede dingen over zoely?
een pil dat voor een deel gemaakt is van je eigen lichaams hormoon.
Je kunt de stopweek verzetten en je kunt er makkelijk mee stoppen.
Met de hormoon spiraal zit je er 5 jaar aan vast.
Nou, gelukkig niet zeg...
Heb de mijne vrij snel, na een maand of 5, weer laten verwijderen. Werd er knettergek van en als je na 6 maanden nog last had gaat het vaak ook niet meer over. Dus de gok maar genomen. Hooguit zonde van het geld en die 4 maanden tijd die ik ongesteld ben geweest en met buikpijn heb rondgelopen.
Spiraaltje mag in de meeste gevallen maximaal 5 jaar laten zitten; betekend het nog niet dat je er aan vast zitgoddank nog altijd baas over eigen lichaam.
Zou ook wat zijn als je nog verplicht, bijvoorbeeld, 2 jaar zou moeten wachten als je verzonnen hebt dat je graag voor kinderen wil proberen
secricible schreef:Groen wit is idd microgynon, die zou volgens het artikel de minste klachten geven. Dat is de pil die ik ook slik idd. Ben heel benieuwd wat je nu slikt.
Ik lees overal als hormoonloos alternatief de koperspiraal. Kan iemand daar meer over vertellen?
Jans schreef:Met een driefasenpil heb ik juist een mega libido, zonder pil heb ik dat echt niet..ik herken me ook niet in het artikel
ze zijn terughoudend met de driefasenpil, maar omdat je elke week ong een andere hormoonhoeveelheid binnen krijft heeft het veel minder impact op oa je libido.
Overigens heb ik al jaren dezelfde: trigynon. Alleen gestopt ivm zwanger worden. De goedkope variant heb ik geweigerd, ze bestellen de dure voor me. Krijg hem toch volledig vergoed. Van de goedkope werd ik een heks met hoog libido