"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ArroNnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 22:10

Heel interssant om te lezen. Moet eerlijk zeggen dat ik er nooit zo bewust van ben geweest omdat ik niet echt klachten heb gehad, wat ik bij anderen wel lees.. Misschien eens overwegen om te stoppen met de pil, en dan afwachten of ik het verschil merk. :+

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 22:10

Plien91 schreef:
Marjo89 schreef:
Ben vast de enige maar ik zou echt niet zomaar stoppen. Weegt niet op tegen seks met condoom.
Mijn god dat vind ik zo NOT DONE. Gepruts, goodbye zin in....

Zijn er mensen met ervaring zetten van Een hormoon spiraal. En alle gevolgen en ellende daarna ??

Ik heb een hormoonspiraal. Inbrengen was niet prettig maar wel te overzien. Daarna een week lichte bloedingen gehad en sindadien NOOIT meer ongesteld geweest. Libido veel beter, voel me happy, geen stemmingswisselingen meer.. Energieker, 8kg afgevallen... Ben heel blij met m'n keuze met de pil te stoppen.

Kijk nice zo'n verhaal
Waar heb jij hem laten inbrebgen ??

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 22:19

Ik ga dit aan mijn vriend laten lezen
Gebruik momenteel al 3/4? Jaar de prikpil maar ben echt super erg veranderd
Heb geen zin in sex of lekker knuffelen ik neem nergens de tijd voor en wil ook niet dat er iemand aan me zit.

Ik heb 6 mei een afspraak voor de nieuwe prikpil dus wil nog van tevoren een keuze maken.

Ga even googelen op hormoon spiraal

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 22:20

Omg, ik slik een anti depressiva die libido verlagend is en anti orgasme is, en daarnaast de anti conceptie pil, die dat blijkbaar ook is. :+
De neppe yasmin. En las net op internet dat de yasmin libidoverhogend zou zijn?
Herken het probleem uit de OP zeker. Seks is leuk, maar meer niet.

_helga_

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 22:25

Ik lees goede dingen over zoely?
een pil dat voor een deel gemaakt is van je eigen lichaams hormoon.
Je kunt de stopweek verzetten en je kunt er makkelijk mee stoppen.

Met de hormoon spiraal zit je er 5 jaar aan vast.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 22:32

Ik heb ook hele slechte ervaring met hormonen. Niet de pil, maar de nuvaring. Ik werd een chagrijnige trut, uiteindelijk zelfs op het agressieve af voordat ik doorhad wat de oorzaak was. En hoewel ik nu al 2 jaar gestopt ben is mijn hormoonhuishouding blijvend veranderd. Ik durf echt niets meer met hormonen te proberen, ben enorm geschrokken van de gevolgen hiervan.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 22:37

Toen ik nog de pil slikte had Ik nergens last van. Dacht ik. ....
gestopt met de pil en wat gebeurde er met mijn lijf?
- keurig regelmatige menstruatie
- Veel minder vloeien
- zelden tot nooit meer hoofdpijn (zelfs voor bij een hoofdpijn poli gelopen)
- geen zere borsten 2 vd 4 weken
- normaal libido
- geen moodswings
- energieker, minder vermoeid
- Ik kan weer afvallen

kortom, dat ding komt er niet meer in

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 22:40

_helga_ schreef:

Nou, gelukkig niet zeg...
Heb de mijne vrij snel, na een maand of 5, weer laten verwijderen. Werd er knettergek van en als je na 6 maanden nog last had gaat het vaak ook niet meer over. Dus de gok maar genomen. Hooguit zonde van het geld en die 4 maanden tijd die ik ongesteld ben geweest en met buikpijn heb rondgelopen.

Spiraaltje mag in de meeste gevallen maximaal 5 jaar laten zitten; betekend het nog niet dat je er aan vast zit ;) goddank nog altijd baas over eigen lichaam.

Zou ook wat zijn als je nog verplicht, bijvoorbeeld, 2 jaar zou moeten wachten als je verzonnen hebt dat je graag voor kinderen wil proberen :')

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 22:40

Hmm, slik ook al vanaf mijn 14 e de pil en idd ook weinig libido en hou helemaal niet van knuffelen. Kan idd janken om de meest rare dingen. Zat er zelf over na te denken om te stoppen na mijn vakantie en na dit topic heb ik helemaal zo iets van , weg met die troep.

Ben alleen bang dat ik ontzettend aankom want heb er afgelopen tijd al weer aardig wat kilo's bij gekregen

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 22:41

Als je in beweging blijft dan valt het aankomen wel mee :j

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 22:42

Marjo89 schreef:
Plien91 schreef:
Ik heb een hormoonspiraal. Inbrengen was niet prettig maar wel te overzien. Daarna een week lichte bloedingen gehad en sindadien NOOIT meer ongesteld geweest. Libido veel beter, voel me happy, geen stemmingswisselingen meer.. Energieker, 8kg afgevallen... Ben heel blij met m'n keuze met de pil te stoppen.

Kijk nice zo'n verhaal
Waar heb jij hem laten inbrebgen ??

Huisarts :) was zo klaar. Week later echo gehad om zeker te zijn dat hij goed zat.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 22:43

ja als het kan zou ik hem bij de HA laten zetten als je je spiraal laat zetten bij de gyno dan gaat je verplichte eigen risico er aan

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 22:44

deflin schreef:
Hmm, slik ook al vanaf mijn 14 e de pil en idd ook weinig libido en hou helemaal niet van knuffelen. Kan idd janken om de meest rare dingen. Zat er zelf over na te denken om te stoppen na mijn vakantie en na dit topic heb ik helemaal zo iets van , weg met die troep.

Ben alleen bang dat ik ontzettend aankom want heb er afgelopen tijd al weer aardig wat kilo's bij gekregen

Meestal val je van stoppen al af. Bij mij gebeurde dat niet, maar ik kon het zelf Veel beter reguleren, waardoor ik wel af ging vallen

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 22:46

Ik heb de spiraal wel zelf betaald, was 160 euro. 5 jaar de pil slikken is duurder!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 22:47

heb je geen av (aanvullende verzekering) waar je hem hebt onder kunnen declareren?

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 22:52

Blacky94 schreef:
_helga_ schreef:

Nou, gelukkig niet zeg...
Heb de mijne vrij snel, na een maand of 5, weer laten verwijderen. Werd er knettergek van en als je na 6 maanden nog last had gaat het vaak ook niet meer over. Dus de gok maar genomen. Hooguit zonde van het geld en die 4 maanden tijd die ik ongesteld ben geweest en met buikpijn heb rondgelopen.

Spiraaltje mag in de meeste gevallen maximaal 5 jaar laten zitten; betekend het nog niet dat je er aan vast zit ;) goddank nog altijd baas over eigen lichaam.

Zou ook wat zijn als je nog verplicht, bijvoorbeeld, 2 jaar zou moeten wachten als je verzonnen hebt dat je graag voor kinderen wil proberen :')

Had het misschien een beetje verkeerd verwoord maar je neemt zoiets om het 5 jaar te laten zitten en niet om bewijzen van over een tijdje te zeggen ik begin aan kinderen dus laat hem er weer uit halen :P

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 22:59

Ik neem morgen mijn laatste pil. Kijken wat ik voor verschil ga merken.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 23:01

Goh, interessant..
Slik hem sinds m'n 14e..
Misschien toch eens stoppen en kijken?
Alleen.. condooms vertrouw ik niet, spiraal vind ik doodeng en prikpil ook bah..

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 23:02

Ik herken het direct!
Libido was met de pil niet om over naar huis te schrijven.... nu 2 jaar gestopt en na een week veranderde mijn lijf én mijn libido!
Ik zal er niet teveel in details over treden maar ik geloof dat mijn vriend het echt niet erg vond haha

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 23:04

Bij mij veranderde niets. Maar goed beter zou het toch niet kunnen worden :9.
Zwanger zijn was alleen heel erg libidoverlagend bij mij
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 24-04-15 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 23:05

secricible schreef:
Groen wit is idd microgynon, die zou volgens het artikel de minste klachten geven. Dat is de pil die ik ook slik idd. Ben heel benieuwd wat je nu slikt.
Ik lees overal als hormoonloos alternatief de koperspiraal. Kan iemand daar meer over vertellen?

Heel slechte ervaring mee! Heb weken achter elkaar dagelijks bloed verlies gehad. Ben blij dat dar ding er weer uit is. Dan maar weer aan de hormonen!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 23:07

Ik herken de bijwerkingen ook. Ook meer moe zijn. Vorig jaar kreeg ik vrij onverklaarbaar vit d tekort, pds,cyste,... Hier ook al overwogen voor wat anders te gaan. Mijn eerste pil ging vrij goed, toen verhuisd en kreeg toen een generische, wat naar mijn idee minder ging en nu na een jaar weer een nieuwe. En dat merk ik Weer al. Eigenlijk wil ik er zo snel mogelijk vanaf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 23:09

Met een driefasenpil heb ik juist een mega libido, zonder pil heb ik dat echt niet.. := ik herken me ook niet in het artikel :n ze zijn terughoudend met de driefasenpil, maar omdat je elke week ong een andere hormoonhoeveelheid binnen krijft heeft het veel minder impact op oa je libido.

Overigens heb ik al jaren dezelfde: trigynon. Alleen gestopt ivm zwanger worden. De goedkope variant heb ik geweigerd, ze bestellen de dure voor me. Krijg hem toch volledig vergoed. Van de goedkope werd ik een heks met hoog libido :')

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 23:13

Jans schreef:
Met een driefasenpil heb ik juist een mega libido, zonder pil heb ik dat echt niet.. := ik herken me ook niet in het artikel :n ze zijn terughoudend met de driefasenpil, maar omdat je elke week ong een andere hormoonhoeveelheid binnen krijft heeft het veel minder impact op oa je libido.

Overigens heb ik al jaren dezelfde: trigynon. Alleen gestopt ivm zwanger worden. De goedkope variant heb ik geweigerd, ze bestellen de dure voor me. Krijg hem toch volledig vergoed. Van de goedkope werd ik een heks met hoog libido :')

Dat sprak me ook erg aan ga maandag even langs de huisarts zou dat gewoon in het spreekuur kunnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 23:17

Dat kan prima in het spreekuur :j