Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
oomens schreef:badeendje schreef:En poetsen met paradontax
. Zwerte schreef:Gydja schreef:Ik poets mijn tanden 's ochtends nooit. Voor dat ik naar bed ga poets ik wel mijn tanden. Ik heb ook nog nooit gaatjes gehad. Vind het 's ochtends gewoon niet lekker om mijn tanden te poetsen zeker niet voor mijn ontbijt. dat heeft toch helemaal geen nut? De avond daar voor heb je je tanden al gepoetst en dan ga je het 's ochtends voor je ontbijt weer doen. Kan je het er beter na doen want dan zitten er allemaal restjes in je mond. Maar dat vind ik vies smaken. Ben niet zo'n fan van tandpasta smaak. Als ik veel gaatjes zou hebben zou ik misschien wel overwegen om ook 's ochtends te gaan poetsen. Maar vind het nu niet nodig.
Foute aanname doe je hier. Niet iedereen poetst ook voor je naar bed gaat. Ikke dus niet. Ik weet dat tweemaal daags veel beter zou zijn, maar ik ben er nogal lui in. Ook nooit problemen gehad, altijd een mooi sterk gebit zonder gaatjes en daar ben ik lui door geworden. Smorgens fris starten vind ik belangrijk, daarom poets ik in de ochtend dus altijd wel.
Ik beschrijf toch alleen wat ik vind en wat ik doe. Ik zeg ook nergens dat 1x poetsen verkeerd is. Poets zelf ook maar 1x per dag en ja ik ben er ook lui in. En nee ik heb ook nog nooit gaatjes gehad.
na het eten is i.p. beter als je een uur (of half uur) wacht. Als je die tijd niet neemt dan nog liever voor het eten poetsen, of niet poetsen maar spoelen met mondwater. Palmera schreef:Ik vraag mij alleen één ding af: de kleine groep mensen die aangeeft 's ochtends niet hun tanden te poetsen, krijgen die nooit klachten uit hun omgeving?
Relaxed schreef:Sleeper schreef:beide, bij het opstaan en na het ontbijtGewoon omdat het lekker fris is als je opstaat en na het eten omdat.... euh het ook weer lekker fris is. Na het eten ga je je dag beginnen dus kans op geur uit je mond door het eten
Maar doe je het dan gedurende dag steeds weer na iedere maaltijd?Vreemd om 2x zo kort op elkaar te poetsen, is volgens mij helemaal niet goed voor je tanden.
, werd er altijd gezegd 3x per dag je tanden poetsen dus na elke maaltijd =3x pd. Mijn tanden gaan al vele vele jaren goed mee hoor