Daar lig je dan met je been in 2 stukken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Re: Daar lig je dan met je been in 2 stukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:30

beterschap....

die negatieve reacties heb je nou eenmaal ook.. ieder mens is anders. net als je chagarijnige patienten hebt zijn andere weer niet chag (ik noem maar een voorbeeld)

dan nog vind ik sommige wel erg hard.. vraag me af als ze zelf in jou situatie belanden hoe ze dan van zich afschrijven (en dan hebben ze nog niet eens diabetes )

ik hoor ook wel eens slechte verhalen over bepaalde ziekenhuizen of bepaalde afdelingen..
van mensen die na huis worden gestuurd..(en dan op de weg na huis alsnog in elkaar zakken) tot dat ze zeggen dat er iemand onvruchtbaar is.. en in belgie metbehandeling wel 3 gezonde kinderen hebben..

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:43

LZP -> MWS

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 22:24

Dankje voor het verplaatsen

Zie wel in dat ik lang bezig ga zijn. Dank boor jullie reacties.
Ik ga nu proberen te slapen misselijkheid is nog wel erg aanwezig

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:34

Ts als je vannacht weer niet goed in slaap kan komen gewoon de verpleging bellen. Normaal gesproken mogen ze gewoon zonder recept een lichte slaaptablet geven. En mag dat in tiel niet moeten ze gewoon maar even de dienstdoende arts bellen voor toestemming :-)
Een nacht betere slaap doet een hoop voor een mens.
(bij ons mag de verpleging eenmalig temazepam geven aan de patiënt)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:45

Ik kan me ook voorstellen dat pijn en diabetes en half stoned nog van de narcose TS ook niet vrolijker maken. Ze zal heus t ziekenhuis personeel niet uitschelden. Ik ken n diabetes patiënt die bij n hypo (of hyper?) flink chagrijnig kan zijn.

Welterusten TS. Hoop dat je kan slapen.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:55

Sterkte ts, dit klinkt als een gevalletje lange adem. Hele nare breuk zeg, jakkes.

Veel ziekenhuiservaring via mijn moeder. En hoewel ik de verpleging overal even dankbaar was, ben ik ook regelmatig pissed off geweest, als mijn moeder weer eens 7 uur op de eerste hulp moest liggen, met helse pijnen op dat smalle eerste hulp bed en een cm's dik dossier. De verpleegkundigen werken echt hard, maar als patiënt moet je je ook laten horen. Respectvol, maar je mag gerust gehoord worden.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 02:35

Dankjullie

Blijf Zo misselijk , morgen misschien maar met minder morfine proberen. Pijn is nu te houden namelijk. Maar als ik me O beroerd voel kan ik ook niet uit bed komen

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:17

Kan je dan wel uit bed met je been?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:25

Fijn dat de pijn minder word! Ze hebben natuurlijk ook flink zitten roeren in je been. Hoop dat je nog even lekker heb kunnen slapen. Knapt een mens van op.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:26

jakkie wat een pech, sterkte!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:37

Billy schreef:
Ik ben ook blij dat je niet bij mij ligt hoor, ik werk op een palliatieve afdeling ;)
Insuline spuiten is heel patientafhankelijk, net als de waardes die geaccepteerd worden. Wij hebben hier iemand waarbij een glucose van 20 geaccepteerd wordt.....

Wij hoefde alleen de arts te bellen als die 26 was.
Zo zie je in elk ziekenhuis is het anders.

Heel veel sterkte TS, daar ben je nog wel even zoet mee.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 09:30

suikermeisje schreef:
Dankjullie

Blijf Zo misselijk , morgen misschien maar met minder morfine proberen. Pijn is nu te houden namelijk. Maar als ik me O beroerd voel kan ik ook niet uit bed komen

Ze hebben vaak ook een middel tegen misselijkheid wat je kan krijgen. Ik was ook enorm misselijk van de narcose. Ik zou het gewoon even overleggen wat nu het beste is.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 13:31

Heb gister veel medicatie gehad tegen de misselijkheid maar werkte dus alsnog niet.
Vandaag zag ik de fysio die als eerste kwam en die heeft me gister blijkbaar met rust gelaten gister omdat ik zo beroerd eruit zag. Vandaag wel 'gekweld' maar geen extreme pijn gehad.

Geen Oxycontin gebruikt vanmorgen, vandaag gaat het erg goed op paracetemol en ibuprofen. Veel fijner nu.

Als zo blijft gaan als nu mag ik morgen naar huis :D

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 13:34

Dat zijn goede berichten thamar!! :D
Zet hem op!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 13:40

He fijn! Ik ga heel hard duimen voor je!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 20:23

Wat trouwens ivm diabetes vooral belangrijk is dat verpleegkundige vooral luisteren naar de patiënt die weet het beste hoe zijn/haar lichaam reageert op een bepaalde waarde en wanneer er wat gedaan moet worden. Je kan daar niet voor iedereen dezelfde regels op na houden. De een voelt zich bij die waarde al heel beroert en de ander voelt zich dan kiplekker.
Als het enigszins kan dus de patiënt dus de eigen regie laten houden over hun diabetes behandeling.

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:02

suikermeisje schreef:
Billy schreef:
naar ongelukje, maar als je het allemaal beter weet dan het ziekenhuis, zou ik de breuk de volgende keer zelf behandelen, dan hoef je ook niet lelijk te doen over de mensen die je nu helpen.
Ik schrok trouwens toen ik in je profiel keek, ik dacht dat een puberende 16/17 jarige dit geschreven had.......

Nee toevallig iemand die onder de morfine pillen ligt maar hele nachten wakker ligt van de pijn en niet genoeg medicatie op die momenten krijgt.

Deze woorden doen me echt heel pijn zeg...

Ze hebben me voor en na de operatie niet gecontroleerd op mijn suiker, je weet waarschijnlijk niet wat de ziekte inhoud maar dat kan maar zo iemands einde zijn.
Ben geregistreerd als donor maar wilde nog niet gebruikt worden hoor ;)
trek het je niet aan meid er zijn heel veel mensen die oordelen ook al weten ze er niets over, laat ze maar links liggen!! Ik wil zeggen heel veel beterschap, ik weet hoe rot ziekenhuizen kunnen zijn. En al zeker als ze je constant dingen vragen naar jw ziekte als ze er zelf voor gestudeerd zouden moeten hebben. Echt heel erg rot en veeeeeel beterschap!!!!! :(:)

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:17

Sterkte meid, klinkt als een nare breuk!

(en diabetes... bij mijn moeder hangen ze in het ziekenhuis regelmatig een zak met glucose aan het infuus....oeps..... goed dat ze zelf oplet)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:42

hoe gaat het nu met je?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 22:12

Lig veel, bank en nu al op bed. Het vreet energie en in m'n kop zit ik er best wel doorheen. Als ik even tien minuten eruit ben ben ik alweer kapot en moet ik gaan rusten.

Ben iemand die altijd druk is, gezelligheid opzoekt, maar niet super grote vriendengroepen. Voel me nu even best alleen maar komt ook door alles van afgelopen week.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:31

Jeetje wat erg zeg, heel veel sterkte :(:)

Stalgenootje vertelde van de week een verhaal over iemand die van d'r paard stapte en volledig verkeerd terecht kwam met hele nare beenbreuken. Ik gok zomaar dat dit over jou ging, pff wat verschrikkelijk zeg :\

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:41

Heel veel beterschap. Trek je niets aan van die nare reacties, ik weet wat een hoop morfine met je doet. Heb jaren geleden mijn been een keer op drie plekken gebroken en van die morfine word je hartstikke suf. Heel veel beterschap. Als je je zorgen maakt om je diabetes, kun je anders één van je ouders niet met de verpleging/artsen laten praten zodat je diabetes goed onder controle blijft?

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:46

Veel beterschap.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 05:24

Diabetes ging later wel weer goed. Het baarde me vooral veel zorgen dat sommige dat discussies met mij wilde aangaan maar wel vergaten om te prikken voor de operatie.

De rest bedankt! Lig nu weer even wakker, over kwartiertje werken de pillen weer en kan ik weer slapen. Heb alleen 's nachts nog 2x een soort morfine pil. Hoop snel dat het naar 1 kan per nacht.

Fleur_yen: hoop het stiekem wel, anders betekend het dat er nog zo'n kluns is als ik :')

Ankie dat is ook naar zeg! Helemaal goedgekomem met je been?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 07:34

Christiene schreef:
beterschap....

die negatieve reacties heb je nou eenmaal ook.. ieder mens is anders. net als je chagarijnige patienten hebt zijn andere weer niet chag (ik noem maar een voorbeeld)

dan nog vind ik sommige wel erg hard.. vraag me af als ze zelf in jou situatie belanden hoe ze dan van zich afschrijven (en dan hebben ze nog niet eens diabetes )

ik hoor ook wel eens slechte verhalen over bepaalde ziekenhuizen of bepaalde afdelingen..
van mensen die na huis worden gestuurd..(en dan op de weg na huis alsnog in elkaar zakken) tot dat ze zeggen dat er iemand onvruchtbaar is.. en in belgie metbehandeling wel 3 gezonde kinderen hebben..

Lig momenteel zeer gefrustreerd in het ziekenhuis maar geen kwaad woord over de verpleging want die doet ontzettend haar best. Heb ook hier mijn dossier, moet ook nog elke keer melden welke medicatie ik moet enz. :+